Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pixelfejl. Hvad skal jeg gøre`?

Af Gæst Emil | 20-07-2004 13:43 | 1399 visninger | 21 svar, hop til seneste
Modtog her idag min Samsung 172X. Men der er grim lysende grøn pixelfejl på min skrærm. Noglelunde i midten af skærmen. Jeg ringede så ind til den butik jeg havde bestilt denfrai. De sagde jeg skulle kontakte infocare.com som håndterede samungs produkter i Danmark. Men de sagde at der minimum skulle være 3 lysende "subpixels" for at en skærm kan betegnes som defekt. Hvad skal jeg gøre? Den grønne pixel er MEGA irriterende :( Det er ikke til at holde ud at kigge på. Kan jeg bruge min 14 dages fuldreturret. Og skal jeg så bestille samme skærm fra samme butik? Eller hvad vill i gøre?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
svinefar
Ultra Supporter
20-07-2004 13:47

Rapporter til Admin
Jeg ville bruge min returret. Det KAN ikke være rigtig, at man må finde sig i sådan en fejl, når man brugt så mange penge.
--
Er der nogen frække piger på linjen...? Nå - æv!
#2
Normand
Elitebruger
20-07-2004 13:52

Rapporter til Admin
Brug din returret og bestil din skærm et andet sted, hvis de ikke vil ombytte den, og du skal ikke have den samme igen.
--
As I Walk Through the Walley of the Blue Screen of Death..
#3
Emil
Gæst
20-07-2004 13:55

Rapporter til Admin
Ok. Men ville du så købe skærmen hos samme butik igen. Kan godt være de bliver pissed over at man bliver ved med at udskifte samme "ikke-defekte" skærm hos dem. Har været inde på deres RMA skema. (er det ikke det jeg skal?) Og studsede lidt over dette krav: "Funktionstest af returnerede varer, som viser sig ikke at være defekte, udløser et håndteringsgebyr på DKK 200,-" https://ssl.itbutikken.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
MadsJ
Mega Supporter
20-07-2004 13:56

Rapporter til Admin
Vil også bruge min returret og så bestille et andet sted fra. Men du skal være opmærksom på, at den nye butik også vil have dig til at henvende dig til Infocare, hvis du har problemer med skærmen.
--
Potensforlængeren: Barton 2800+, ASUS A7N8X-E Deluxe, 2 x 512 MB Samsung PC2700, Sapphire Radeon 9700@PRO, 80 GB + 120 GB Seagate 7200.7, Creative USB SB Audigy 2 NX, TT XaserIII V1000A Black
#5
svinefar
Ultra Supporter
20-07-2004 13:59

Rapporter til Admin
# 3 Du skal jo ikke have den repareret, så du kan ikke komme ind under et krav om betaling ved retunering af ikke-defekte varer. Så du skal jo skrive på, at det er returretten du benytter. Men ring da lige til dem og hør om proceduren.
--
Er der nogen frække piger på linjen...? Nå - æv!
#6
Normand
Elitebruger
20-07-2004 14:00

Rapporter til Admin
# du skal bare benytte din returret og sige at du vil have pengene tilbage, da du har fortrudt købet, det har du din fulde ret til. At du så køber en anden skærm igen andetsteds, er jo ikke deres problem.
--
As I Walk Through the Walley of the Blue Screen of Death..
#7
Emil
Gæst
20-07-2004 14:05

Rapporter til Admin
Ok jeg ringer bare ind og siger "fladskærm er ikke lige alligevel" og sender den tilbage. Så får de mit konto# og det eneste jeg mister fra den handel er 2xporto ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Duckman
Supporter Aspirant
20-07-2004 14:12

Rapporter til Admin
#7: Jeps. Og så ville det nok være smart at bestille den nye skærm et andet sted. Dels for ikke at pisse dem af, og dels for ikke at risikere at de sender dig den samme skærm igen. Pixel-fejl er desværre en af TFT-skærmens helt store hager, og du risikerer at der er pixel-fejl på den nye skærm også....
--
3G telefoni holder!
#9
Dr.Data
Maxibruger
20-07-2004 14:15

Rapporter til Admin
Din skærm er defekt og skal byttes........ Se selv: http://shg.dk[...] Een grøn pixelfejl betyder defekt skærm.
--
#10
L3G1oN
Gæst
20-07-2004 14:16

Rapporter til Admin
Slap af jeg ville blive pisset off hvis jeg fik den behandling... Det er alment med pixils fejl på fladskærme, men lige efter købet, jeg havde taget den tilbage tilforhandleren, og sagt at produktet ikke levede op til mine forventningere, og krævede pengene tilbage/ny skærm/ eller tilgodebevis... Og hvis den grønne prik er så stor at den er tilgene for dig, så må det da næsten også være mere end 1-3 pixils den er galt med? Så vidt jeg ved, er de normale fladskærme bygget op af tre lag, og det er først når pixilsne går i stykker i minimum 2 lag på samme sted at man kan se det/lægger mærke til det... (vent med at købe fladskærme, til den nye oled teknologi kommer ordentligt ind på markede, der kommer nogen som er meget tyndere, strømbesparende, bedre, skarpere og langt mere holdbar [Diode belyst])
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
krabbefar
Gæst
20-07-2004 14:35

Rapporter til Admin
#9 han har jo ikke købt den hos shg.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
ReneSDK
Super Nørd
20-07-2004 14:39

Rapporter til Admin
#11 nej men det der er standard retningslinierne for Samsung skærme....en pixel der lyser grønt vil sige skærmen er defekt da en grøn pixel ses meget bedre end f.eks en rød eller blå.....den grønne nærmest springer i øjnene på en, hvor de andre tit kun bemærkes på mørke baggrunde....
--
Shuttle SB51G | P4 2.4GHz (533) | 1GB Elixir PC3200 (2x512) | Club3D Radeon 9800 Pro 128MB | Seagate Barracuda IV 80GB | SB Audigy 2 NX | LG GSA-4040B DVD+/-RW | Samsung 152S TFT | Windows XP Pro UK
#13
Spydkylling
Ultrabruger
20-07-2004 15:49

Rapporter til Admin
#0 Kan du ikke bytte skærmen til en anden, med din returret?
--
Kald mig ikke øjvind - desuden kan jeg tale med de døde -= MSN: [email protected] =-
#14
Duckman
Supporter Aspirant
20-07-2004 16:11

Rapporter til Admin
#13: Tror sq ikke det er for sjov du bliver kaldt Spamkylling ;) Har du overhovedet læst indlægget og tråden? #0 spørger selv om han skal bruge sin returret, og det er blevet nævnt ikke færre end 5 gange ned igennem tråden..........
--
3G telefoni holder!
#15
Emil
Gæst
20-07-2004 20:18

Rapporter til Admin
Tak for svarene. Pakker skærmen sammen og sender den tilbage imorgen. BEstiller en ny et andet sted.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Emil
Gæst
20-07-2004 20:37

Rapporter til Admin
#9 læste præcis samme tekst inde jeg ringede til infocare. Men hvis du læser gælder det åbenbart kun 15tommer. Min er 17 :/
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Bassemand
Maxibruger
21-07-2004 00:40

Rapporter til Admin
Har du købt skærmen over nettet? For så er der da absolut ingen problemer med at få den byttet... du er jo klart nok, ikke tilfreds med varen, da den ik lever op til dine forventninger...
--
#18
Zimes
Monster Supporter
21-07-2004 00:43

Rapporter til Admin
#16 Ej det holder sgu ikke hvis de siger at det kun er for 15". Det må sgu være generelle regler det dér. Men det er altså bare at sende den ind igen...
--
Er ovenstående indlæg dårligt eller på anden måde elendigt, tryk da Ctrl+W (6F)
#19
Lyx0r
Bruger Aspirant
25-07-2004 11:48

Rapporter til Admin
#18> det er et spm om hvor mange pixelfejl der er i forhold til antal pixel i alt, altså en %-del. #16> Jeg vil anbefale dig at finde en skærm med pixel-fejls-garanti. Der findes enkelte skærme hvor de giver helt op til 3 års garanti (måske mere nogle steder) på pixelfejl. Jeg kan ikke lige huske hvilke mærker det var, men det er altså klart at foretrække når man køber fladskærme, da 1 enkelt pixelfejl virkelig ødelægger oplevelsen, og betyder at den efter min mening er lige til at smide ud. De kan naturligvis ikke fås til 2 kilo, men det er værd at undersøge.
--
By the time you read this, you've already read it...
#20
visbech
Semibruger
28-07-2004 12:50

Rapporter til Admin
jeg har ikke lige læst det hele - men kan man ikke tage ud og hente den nye skærm selv og se den i funktion, så er man da sikker på ikke at få en pixelfejl med sig hjem?
--
MSN: [email protected] WHAT SAY YOU ! !
#21
wajno
Gæst
04-08-2004 18:29

Rapporter til Admin
fandlt lige dette link. http://www.antaservice.se[...] Den bliver nok IKKE erklæret defekt. Må indrømme jeg synes det er dybt latterligt. #20, jo kan man sagtens, men skærmen koster en hel del mere i computercity etc..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Pixelfejl. Hvad skal jeg gøre`?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning