Kan du tage et billede?
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
Kunne godt lyde som dit back light, om det så er driver eller selve panelet den er galt med.
Bliver den varm?
--
https://imgur.com[...]
Det er ikke så nemt at se på et billede, men halvdelen af den højre side er noget mørkere end resten.
Skærmen er ikke varm.
--
Ost! Skærmen er med LED bagbelysning, og LED'er bliver slidt over tid, og begynder så at miste lysstyrke eller skifte farvetone, og slitagen kan fremskyndes ved at udsætte dioderne for varme. Mit gæt er, at din skærm har en eller flere lysdioder, som er blevet udsat varme, måske ifm lodning under produktion eller påvirkning fra sollys, som har nedsat diodernes holdbarhed, og det er så det du oplever nu.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Det vil sige, at den er kaput?
Er der en anden skærm, som kan anbefales i 24"?
Jeg vil helst have min skærm til at holde mere end 2 år :)
--
Ost!
#5 Hvis den kun er to år gammel har du stadig garanti på den og kan kræve at få den lavet.
BenQ som mange andre mærker er begyndt og tilbyde 3 år fremfor de normale 2 år :-)
--
Du kan sikkert skifte dioderne, hvis du kan finde de rigtige erstatninger, og har fingersnilden til det. Hvis ikke, er du nok ude i at skulle købe en ny, hvis det generer dig så meget.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #6 Sikker på at de yder 3 års garanti? Ikke det der fremgår her:
https://www.google.com[...]
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB #8 Min Zowie havde 3, stod inde i det lille warranty papir men fik med.
Kan se på hjemmesiden der står "Three (3) year from the purchase date by the original retail purchaser (the “Customer”) (except for refurbished units which have a separate warranty policy) parts and labor only (No advance replacement)."
--
Jeg søgte på deres hjemmeside og der står, at min garanti gælder til august 2022, så det er 3 år.
--
Ost!
#11 Så det bare og få et retur label af BenQ så burde du få en helt ny skærm i bytte, tvivler på de begynder og lave på den da jeg næsten med sikkerhed kan sige der skal nyt panel til.
--
Den blev købt gennem Elgiganten, så det skal vel gå gennem dem?
--
Ost!
#13 Nej. Elgiganten er helt ude af billedet. Det er en sag imellem dig og BenQ. Og det er ikke sikkert at de vil betale fragten imellem dig og værkstedet, det skal fremgå af deres vilkår hvis de betaler fragten.
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
Ok, tak. Har de nogen afdelinger i Danmark, eller skal den sendes til udlandet?
--
Ost!
#13 Elgiganten tilbyder kun de 2 år, de sidste år skal du selv stå for igennem BenQ :-)
Af egen erfaring skal du blot lave en support sag på deres hjemmeside, supplere med billeder så burde de engang efter ferie bestille UPS afhentning af den for dig så frem du har originale kasse så går der lidt tid så burde du få afgørelse i sagen.
--
Har desværre ikke org. kasse.
Jeg kan se, at den er nede i 1.400, så er det ikke fordi, at den koster en bondegård :)
--
Ost!
#17 Køb en ny og brug kassen fra den nye til at RMA den gamle. Når du får en ombytning, kan du sælge denne som ny til en lidt lavere pris, og på den måde slippe næsten skadesfri.
EDIT: Eller behold dem begge, så har du to skærme.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 25-12-2021 13:37
#17 Kiggede lige min RMA sag igennem fra 2017 med en XL230.
Jeg smed dem en support email, de skulle bruge billeder og video af problemet.
Mit produkt var stadig i produktion så de kunne godt bestille reservedele hjem (Min havde pixelfejl) Jeg blev dog tilbudt en ny skærm i bytte skulle bruge kassen de sendte mig til og pakke den gamle ned i også kom UPS og afhentede den og derfra afsluttede sagen.
Så tror ikke du vil få problemer uden kassen :-)
--
Tak for jeres hjælp :)
--
Ost!
Jeg skrev til BENQ og viste dem billeder af defekten. Det har kun taget små 2 uger at få skærmen ombyttet. Jeg ved så ikke, om det er en anden skærm, som de bare har repareret, eller den er ny, men det er også godt det samme. Super service og dejligt med 3 års reklamationsret. Sådan en skærm skal heller ikke kun holde 2 år.
--
Ost!