Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ultra wide skærm til programmering

Af Gæst KarateDrengen | 06-03-2021 22:02 | 1271 visninger | 9 svar, hop til seneste
Nogle der kan anbefale en skærm til programmering ? Det skal være 4K og bredere end normalt så det føles mere behageligt at have to programmer åben side om side. Nogle der kører samme setup og kan anbefale en skærm ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
nuxx
Guru
06-03-2021 22:08

Rapporter til Admin
4k og bredere end normalt... det giver ikke mening... 4k/UHD er en bestemt opløsning... eller 4K = 4096x2160 og UHD som er det mange kalder 4K er 3840x2160... hhv 1.9:1 og 1.78:1 ratios... hvis du søger en reelt god Ultra Wide til programmering ville jeg anbefale en 38" 3840x1600 som f.eks U3818DW:... sådan en har jeg selv - det er en rigtigt god størrelse... du kan også få højere opløsninger som f.eks denne: https://www.dustinhome.dk[...] men på "kun" 34" vil du nok skulle køre noget hiDPI skalering og det tror jeg ikke vil være optimalt - og giver dig heller ikke mere arbejdsplads.
--
Main: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz Mobile: 15.4" MBP Retina 2017
--
Sidst redigeret 06-03-2021 22:09
#2
ilmep
Semi Supporter
06-03-2021 22:46

Rapporter til Admin
Måske skal du kigge efter 32" 4k
--
#3
Johnneren
Juniorbruger
07-03-2021 07:25

Rapporter til Admin
Jeg bruger selv en Samsung CRG9 monitor til både programmering og spil. Den kan jeg varmt anbefale. - 49" 5120 x 1440 @ 120hz - Gigtig god kontrast og farve efter kalibrering - 7000kr - 1800R curve - Svarer til 2x 27" 1440p side by side https://www.komplett.dk[...]
--
Sidst redigeret 07-03-2021 07:29
#4
Snemonster
Semi Supporter
07-03-2021 07:40

Rapporter til Admin
Enig med #3. Har selv lige fået købt en til 6k. SUPER skærm til prisen.
--
#5
MHaahr
Nørd
07-03-2021 09:22

Rapporter til Admin
Bruger en LG 49WL95C på arbejdet og en LG 38UC99 på mit hjemmekontor. Hvis jeg skulle være den ene frem for den anden ville jeg vælge 38”... Personligt synes jeg 49” bliver for bred... men, begge fungere super fint til det assorterede udvikling jeg laver.
--
Laptop: 2019 Lenovo T480s, i7, 24GB Ram, 1TB Arbejde: 2019 Threadripper 3970x, 128GB Ram, 2x 1TB Hjemme: 2021 i9-10900k, 64GB Ram, 1TB
#6
Colaplus
Guru
07-03-2021 09:36

Rapporter til Admin
Hvis du ikke rigtig ved noget om det eller går op i farver, betragtningsvinkler osv, får du ligeså meget ud af en billig 34" Ultra-wide, den vil være fin til de ting du efterspørger. Den her er på tilbud til 3000kr, hvilket er en fin pris: https://www.komplett.dk[...]
--
Desktop: MSI Gaming 5 Z97 | Intel Xeon E3-1230v3 | 12GB DDR3 | RTX 2080
#7
JB
Gæst
07-03-2021 09:48

Rapporter til Admin
Jeg har to skærme: 2560x1440 + 1920x1200. Jeg havde tidligere 2560x1440 + 1280x1024, men mens sidstnævnte var god nok til notater og deslige var opløsningen i bredden ikke tilstrækkelig til at jeg komfortabelt kunne bruge den til F12 Developer Tools eller lignende opgaver/vinduer. 1920x???? (FullHD) er efter min mening ikke opløsning nok til et udviklingsmiljø, hvor der også skal være plads til en Solution Explorer eller lignende i den ene side af miljøet. Derfor giver 3840x1600 eller 3840x2160 heller ikke mening for mig, da det svarer til den 2560 + 1280 opløsning jeg havde i bredden med den gamle, sekundære skærm. Mine to skærme er placeret, så jeg har min 2560x1440 lige foran mig, mens min 1920x1200 står skråt til højre. Skulle jeg have det hele på een skærm og arbejde med to funktioner/vinduer side om side ville jeg aldrig have mit udviklingsmiljø (primære funktion) direkte foran mig, men altid til en side - med mindre der var tale om en kurvet ultra-wide skærm som jeg havde placeret lidt i stil med mine to nuværende skærme. Så nej, jeg tvivler på, at en ultra-wide eller en stor (32") 4K skærm ville være en god erstatning for mit nuværende setup med to skærme - i det mindste til mit brug, som udelukkende er systemudvikling (ikke spil). Hvis andre kan leve med 3840 i bredden, så fred med det. Jeg har som sagt selv levet med 3840 i form af 2560 + 1280 i nogle år og det har da fungeret, men det var en hel befrielse, da jeg for nyligt udskiftede 1280'eren med en 1920'er.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
nuxx
Guru
07-03-2021 11:58

Rapporter til Admin
#3 1440p i højden er bare lige speget nok når det kommer til kodning... #7 Du sad også med en halvanden + to-tredjedels skærm (2560/1280)...det er mega ineffektivt... den ene lidt større end et IDE behøver... den anden for lille... pointen med en ultrawide er at du har total fleksibilitet over hele overfladen til at indrette dit workspace... 3840 er langt mere effektivt end 2560+1280... og faktisk også langt mere effektivt end 2560+1920 i min optik... ved mindre du har workflows specifikt omkring 2 maksimerede vinduer...
--
Main: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz Mobile: 15.4" MBP Retina 2017
#9
dennistdk
Semibruger
07-03-2021 15:11

Rapporter til Admin
Har prøvet, men foretrækker mit nuværende 3 x 24" med 2560x1440p på alle. Perfekt til udvikling og andet teknisk arbejde. Den midterste skærm er så 165Hz, så det kan bruges til gaming også. Afhængig af window manager, så virker det for mig bedst med "selvstændige" skærme i stedet for en stor.
--
Sidst redigeret 07-03-2021 15:12

Opret svar til indlægget: Ultra wide skærm til programmering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning