Du vil altid have reklamationsret overfor forhandleren, når den er købt i Danmark.
Behold dog det originale drev i tilfælde af en reklamation.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Har selv haft en MSI GS60, hvor jeg opgraderede SSD og dermed brød warranty sticker. Efter ca. et år stod bundkortet af, men det danske firma MSI havde outsourcet reklamationer til, opretholdte reklamationsretten.
Har måtte RMA 2 forskellige MSI bærbare (har formentlig været uheldig). Begge gange forløb RMA'en meget fint og hurtigt.
--
Sidst redigeret 13-10-2020 12:05
#2. Tog du kontakt til forhandleren eller direkte til MSI?
--
Warranty stickers er mig bekendt totalt ligegyldige, og brud herpå kan ikke bruges af en producent til at nægte at en reklamation/reparation.
--
!AMD HAS RYZEN
#4. Det er også mig bekendt sådan. Teknisk set kan jeg sætte computeren på noget, som ridser, eller ødelægger dette mærke. (ja det er usandsynligt, men ikke umuligt)
Nu ville jeg bare høre om erfaringer, hvor dette mærke var blevet brudt, og maskinen fik en fejl senere hen.
--
Så længe det er et privatkøb har du 2 års reklamationsret og du må gerne opgradere computeren. Uanset hvor mange klistermærker du skal bryde og hvor meget lim du skal fjerne. Så længe du ikke gør skade på produktet du opgraderer undervejs.
Du mister reklamationsretten hvis:
Varen tager skade under opgraderingen.
Det kan være skruetrækkeren smutter, eller du prøver at åbne produktet og forårsager en fysisk skade fordi der er noget der knækker eller lignende.
Den komponent du sætter i futter noget af i maskinen. Det kan være det du monterer laver en kortslutning eller whatever. Det kan være pga. fejlmontering, eller komponenten du sætter i er defekt på en eller anden måde.
Du ikke samler produktet korrekt efter opgraderingen, og den bliver defekt som følge deraf. Det kan være et køle element der ikke har ordentligt kontakt til et varmelegeme eller sådan noget.
Der er flere undtagelser, men nu har jeg listet de mest hyppige årsager.
Kort sagt. Du mister ikke din lovpligtige reklamationsret.
Du mister garantien som er udstedt/varetaget af producenten.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 13-10-2020 14:49