Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Erfaringer fra Elgiganten OutletAf Gæst mjmads2305 | 22-06-2019 16:20 | 11649 visninger | 34 svar, hop til seneste
Hejsa har fundet en bærbar på Elgigantens outlet til 8k normal pris er 10k. Der står den står som ny og i original indpakning. Er det kun PC'er fra dk så man ikke får et andet tastatur. Og så ville jeg også bare hører om der er andre der har købt derfra.
Mvh Mads --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Ingen problemer i deres outlet varer, de er som regel gode til at skrive hvis der er noget galt med deres outlet produkter, der kan selvfølgelig ske fejl hvor standen er værre end forventet og beskrevet, men så tag et billede/film når du åbner pakken og så bare smut ned i din nærmeste Elgiganten og byt eller få dine penge igen :) -- Laptop: Lenovo yoga 15'' 720, Core i7-7700HQ, GTX 1050 4GB, 16GB ram, 15.6 inch, 1920 x 1080, SSD M.2 256 GB
Phone: Huawei p20 pro #1 er du sikker på du kan bytte i butik, synes jeg har fået utrolig meget forskellig information angående dette -- Du kan sagtens bytte produktet i en fysisk butik.
du har reelt set også krav på retur 14 dage pga internet handel, men vi tilbyder 30 dages retur.
outlet beskrivelse passer som regel, men der kan selvf være upsere.
for mit eget vedkommende skulle jeg have en enhed med lader, uden org. Emballage og med få ridser. Den jeg fik var med fuld org. Emb. Samt ikke en eneste skramme -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ?Elgiganten medarbejder. Det er lidt sjovt, det er også denne information jeg har fået fra nogle af jeres medarbejdere men nogle siger så det modsatte, samt jeg har fået dette på mail.
https://ibb.co[...]
Så hvad er op og ned, du skulle anmode dem der styrer jeres Outlet til at gøre det mere tydligt hvad reglerne er. -- #4 Det er partnere på marketplace, ikke outlet. -- Er venstrehåndet inde i hovedet. --
Sidst redigeret 23-06-2019 10:45 Jeg har personligt haft en lidt ‘uheldig’ oplevelse.
Der blev bestilt en Iphone, i næsten ny stand iflg. beskrivelsen, fra Elgiganten outlet. Det tog omkring 7 arbejdsdage før telefonen kom. Da den blev pakket ud, var der store synlige ridser, og høretelefonerne der medfulgte i kassen var fyldt med gul ørevoks - føj. Returneringen tog utrolig lang tid - over 10 arbejdsdage inden pengene var på kontoen fra, at den blev returneret.
Den skulle også sendes og kunne IKKE returneres i et varehus.
Med det sagt skal det dog også lyde, at jeg generelt har gode oplevelser og erfaringer med Elgiganten, og fortsat jævnligt handler der. -- Har selv lige købt noget fra outlet, men har endnu ikke fået det leveret. Men har haft gode erfaringer med Elgiganten før, især med deres 30 dages retur.
Kan faktisk ikke gennemskure om man kan returnerer et outlet produkt til en af deres butikker, eller om det skal sendes ind - eller om det afhænger af om en butik selv fører produktet.
Men er sikker på du altid kan få dine penge igen, skulle produktet ikke være noget for dig alligevel. -- takker for tråden og står i samme situation med dette forvirrende begreb af hvor stopper EG outlet og hvornår begynder partner-vilkår..
Har købt en Samsung tab s5e LTE version. inkl. original samsung keyboard. (pt samsung kampagne) til 2975 DKK en besparelse på godt 500 DKK fra de 3500 vejl pt er..
men om en besparelse på 500 DKK giver mening står godt nok og faldet med vilkårene man har købt under ved reklamation og standen på produktet.
for med tanke på det er et knap 700 nits AMOLED panel, og hvis det er et produkt som har været tændt 24/7 til demo. kan det være et problem.
for ikke at tale om' den kun er 5.5 mm tyk og hvis det har stået som test produkt ligesom man ofte ser med elgiganten for kunder & godtfolk og en masse jerry rig everthing-fanboys som vil teste styrken i sådan et tyndt produkt, kan det også være et problem..
så om 500dkk besparelse giver mening, står jo og faldet med standen og vilkårene, men Elgiganten er godt nok flyvske i deres outlet & partner info.
For hvornår er det Elgiganten Oulet og hermed elgiganten som hænger på en, og hvornår er det en eller anden ukendt partner som regel i udlandet som hænger på en og man skal gå igennem.? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. produktet fremgik under hovedproduktet, og jeg så også at det fremgik under selve elgigantens outlet rubrik og som EG-outletvare til den pris jeg gav og efter jeg havde købt det, var købsmuligheden væk fra EG outlet..
https://www.elgiganten.dk[...]
og hvis man klikke rpå handelsvilkår som trådstarter har linket foroven' #4 så skildre EG mellem EG outlet, og så partner-salg.. så der lader til at være to forskellige forhold i spil? partnerhandel og så reel EG outlet salg?
Og her under ordredetaljer.
https://i.imgur.com[...]
og her under ordrerubrikken.
https://i.imgur.com[...]
hvor den også siger Elgiganten outlet som sælger.
så man skulle jo tror det er så elgiganten selv man handler med.
men så igen, så skrives der også partner i småtekst forneden flere gange og ser ud til at produktet kommer fra Sverige men derfor kan det jo sagtens være EG selv, da de jo netop skriver at de sender returnerede eller demovare til tredjepart som tjekker dem, under linket foroven (under outlet rubrikken på EG hjemmeside).
så man er på lars tyndskidsmarker om hvilke vilkår man handler under.
er ovennævnte en outlet EG handel fra EG selv eller en EG marketplace-partner handel og i givet fald en udenlandsk partner man skal havde fat i ved problemer eller returnering..?
jo langt fra ideelt når man har med tvivlsomme demovare som muligvis har stået til brugsfremvisning., eller kan være et harmløst returneret produkt,
. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Elgiganten plejer at skrive hvis det er en demovare. -- Jeg har lige købt 2 bærbare derfra, begge lever op til det, der var lovet i beskrivelsen.
De bærbare i sig selv er uden en skramme, begge dog uden org. emballage - og så er stikbenene på den ene lader let bøjede, men den går fint i stikkontakten med lidt vinkling :)
Retur kender jeg ikke så meget til derfra. -- Købte en macbook på outlet ved elgiganten, Ud over den lange ventetid da den kommer fra sverige tror jeg. så har jeg ikke noget at sætte en finger på.
Der stod den var lidt slidt, og den var stort set som ny, ladekabel var lidt misfarvet, men det blir de fra apple hurtigt. ellers var alt perfekt macbooken havde ikke en ridse og fungerede som den skulle og den havde under 10 batteri ladninger, sparede godt 3.000 kr. dog så lignede emballagen noget der havde været med i trafikulykke, men da det ikke er et samleobjekt og ikke noget man køber for papkassens skyld så tænker jeg det er ret lige meget. -- "Always bear in mind that your own resolution to succeed, is more important than any other one thing." --
Sidst redigeret 22-08-2019 08:51 Det er ikke sikkert du kan gå ned med den i Elgiganten. Jeg har lige købt en macbook air, men i stedet sendte de en macbook pro med tydelige ridser på låget og ser ud som om den har været tabt. Da jeg gik ned i Elgiganten med den sagde de at jeg skulle sende den retur til outlet. Så det "Elgiganten medarbejder" siger med at man sagtens kan aflevere den i butikken passer ikke helt :) -- #13 Hvad står der på din profil, inde på elgiganten? hvis der stod elgiganten outlet, skulle du bare levere tilbage til elgiganten, ved ikke om din er en special sag, hvordan fucker man dog dette op ? -- #14 Der står ELGIGANTEN OUTLET DK, og ja hvordan man fucker sådan en op ved jeg ikke. Jeg bestiller en macbook air guld og modtager en macbook pro space grey.. :D -- #13 Den medarbejder du har fået oplysningen af, har ikke vidst, hvad han taler om. Du kan bytte og returnere en hvilken som helst vare fra Elgiganten Outlet, i et hvilket som helst Elgiganten varehus. Det gælder uanset om det kommer fra "partner" eller ej, det er stadig købt gennem Elgiganten Outlet. Fortæller en medarbejder dig noget andet, fortæller den medarbjder dig altså noget, som ikke er korrekt. Sådan er det, jeg har kendskab til mindst 4 personer, som har gjort det, og Elgiganten kan ikke stille en kunde ringere, end en anden kunde - og gør det forøvrigt heller ikke :)
Som sagt, ikke alle deres medarbejdere er klar over det, og derfor siger de noget som er ukorrekt. -- #15 men får du så stadig din macbook air ? -- #16 De var ude at tjekke det med flere medarbejdere og lederen af deres retur afdeling, så det kan være min case bare er anderledes fordi jeg ikke fik den vare jeg egentlig havde bestilt..
#17 De har ikke en Macbook Air på lager, så umiddelbart får jeg bare pengene retur desværre.. -- #0
Jeg har slet ikke oplevet problemer med deres Outlet.
Senest bestilling var en MacBook Pro 13” m. Touch Bar 2018-model til 6998 kr., og udover en mikroskopisk ridse under, fremstår den som ny. :) Den skulle ellers have være ‘brugt’ ifølge beskrivelsen. -- #19 var, har de været så billige? fik selv en til 8500 som fremstår perfekt og 2 cykler på batteriet -- Sidst redigeret 22-08-2019 10:34 Havde bestilt en macbook air 128GB space grey hos dem til 5875,-
Desværre fik jeg mail i dag om at der var sket en fejl i deres lager, og de derfor var nødt til at annullere ordren. Det er jeg ret sur over. Nu forsøger jeg at få dem til at sælge mig tilsvarende til nogenlunde samme pris, da det var deres fejl. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13 - i dit tilfælde viser du en kvittering med et andet produkt end du indlevere. Så er det jo klart at medarbejderne er lidt påpasselige med at give dig pengene retur, fordi du kunne jo have taget en model du havde købt et andet sted og prøvet at hive penge hjem for den.
God service fra butikken havde været at undersøge sagen for dig i stedet for at sende dig videre til outlet, da vi var et intern nummer/mail vi kan bruge til outlet, men det er da på ingen måde mærkeligt at de ikke bare hovedløst giver dig penge.
På grund af meget snyd med retur osv, bliver medarbejderne nødt til st være ekstra varsomme med at tage ting retur, især hvis kvittering og produkt ikke stemmer overens.
Det er desværre en uheldig situation, men sådanne situationer opstår desværre en gang i mellem når mennesker er indblandet i lagerstyring -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22 Nu var serienummeret på kvitteringen og på computeren det samme, så den forklaring holder ikke helt :) -- #20
Yes, fik den i hvert fald til den pris. Med 5 cykler på batteriet, dog uden kasse. :) -- #23 - Den detalje må jeg have misset i dine indlæg, men hvis serienummer matcher, så burde butik have håndteret sagen og rette i systemerne bagved efterfølgende. Det havde vi i hvert fald gjort i min butik -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg tror det er lidt forskelligt afhængig af hvad man skal. Jeg har den ene gang skulle returnere en bærbar. Det fik jeg lov til i en butik, det tog dog lidt tid for medarbejderen at finde ud af hvad han skulle.
Den anden gang jeg havde en reklamation var pga. den computer jeg modtog havde været tændt i over 1000 timer mens der i beskrivelsen stod lettere brugt. De har åbenbart kategoriseret produkterne hvor den jeg modtog lå i mellem/nedre kategorien, men de gav mig ret i at over 1000 timer var lidt overdrevet. Jeg modtog en returlabel og skulle sende den tilbage. Jeg ville derefter modtage en ny i den bedste kategori.
De er lidt langsomme i det men god service må man give dem. -- #26&27 Jeg tror også de håndtere det lidt forskelligt. Den medarbejder jeg har skrevet med i outlet siger også at jeg skal sende den tilbage til dem :)
Har haft god service flere gange, men denne gang er det lidt øv.. :D --
Hvad blev konklusionen?
på disse to spm? #8 og #9
Elgiganten Outlet og Elgiganten marketplace-partnere er to forskellige aspekter og med forskellige forhold for hvor dækket man er kva ens køb fra elgigantens eget danske bagland
Det ene er partnere man handler med, ofte udenlandske og det andet er Elgiganten selv såsom demovare, returvare etc.
et køb som dette som fremgik under Elgiganten outlet og sendes fra Sverige.
må man jo så konkludere er Elgiganten selv, ikke mindst da der står Elgiganten outlet med store bogstaver.
https://i.imgur.com[...]
og ordre-kunde rubrik.
https://imgur.com[...]
men samtidig skriver der jo også, afsendes fra vores partnere, og ordrebetingelsen er klasket ind i et pdf dokumenter som virker til at være forholdsregler og ansvarsfraskrivelse fra EG selv, men som ikke nødvendigvis har relevans med ens ordre da de igen lader det hænge i luften, og dermed uvist, hvordan man konkludere, hvornår det er partnere man har købt igennem og hvornår det er Elgiganten outlet.
syntes elgigantens online system lader meget tilbage.
ikke mindst ved bundled vare...hvor det stor klart og flot at købet var inkl. et cover, men når man kigger på ens ordre, kan man ikke finde så meget som info sekvens, at købet også inkludere cover.. but what ever.. jer som har været igennem en returprocess og ej kunne levere tilbage til en given butik, er det bare shipping-udprint-label via ens printer og så aflvering på et af de få posthuse som er tilbage i vores land.?. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #29 vildt, der kan vel ikke have været mange i det prislag -- God tilfreds med min y520 som jeg fik til små 3000kr. Flot varer uden synlige skader.
Der var lidt bøvl med software, men reinstall af Windows klarede ærterne! -- Jeg har selv lidt delte erfaringer med deres outletmarked. Som sådan er konceptet jo superfint, gode rabatter og mulighed for fuld returret i deres butikker efter 30 dage. Har dog mistanke om at produkter med fejl gensælges derinde uden de altid er blevet rettet, og så står man der som ny kunde til prduktet med samme problem, særligt udpræget hvis det er periodiske fejl. Har til gengæld været overrasket over hvor flotte deres outletvarer står, også selvom der står oplyst "brugt" og "med ridser", så har de stadig stået ii flot og stort set perfekt ny stand....LIGE INDTIL I DAG hvor jeg igen havde bestilt en bærbar, og til en rigtig god pris, men hvilken kæmpe skuffelse!!! Havde seriøst ikke fantasi til at forestille mig Elgiganten åbenbart sælger godt brugte varer, som var det købt brugt DBA eller i Bluecity. Men det var altså tilfældes i dag! Tastaturet bærer tydeligt præg af langs tids brug, ihvertfald gennem adskillige måneder og måske år, I ved hvor tasterne og touchpad'en bliver tydeligt blankere af slid, og hvor gummifødderne på undersiden her fremstår helt blankslidte og uregelmæssige. Det er seriøst ikke okay at sælge den slags Elgiganten, specielt ikke når man regner med at købe en returvare eller demovare fra den nysalgsbutik I jo er! :((((
Jeg har ikke engang gidet starte den op, men smed den direkte i kassen igen til retur da jeg absolut ikke ønsker at købe godt brugte og slidte varer. Håber virkelig det er en enlig svale, og spændt på hvad de har at sige til det når jeg returnerer den i morgen engang -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #33 måske lige bruge et sekund på at skrive tilbuddet, som du er skuffet over.
model og den pris du betalte.
Nogle af deres tilbud er jo med 90% rabat fx Surface RT. (dermed ikke sagt at -90% er et godt køb hvis alder, eller stand er tilsvarende forringet)
fx Surface 64GB RT inkl. touchcover 499DKK (alderende svend som er stort set håbløs kva indmad dags dato, men ikke destomindre er retail prisen omkring de 5k med keyboard-touchcover og kan landes til 499 DKK igår. (siger ikke det er et godt køb da man allerede i 2017 kunne købe den gamle Surface RT i det leje i udlandet) og er alene et eksempel på at visse ting er sat markant ned og fx -90%) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|