Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Vandret streg på helt ny bærbar

Af Elite Supporter Michael K | 22-12-2017 18:59 | 2730 visninger | 17 svar, hop til seneste
https://imgur.com[...] Min 2 uger gamle bærbar har gjort det her 2 gange. En vandret streg, og det hjælper ikke at genstarte. Det er en Lenovo y700. Jeg overvejede at sende den til reklamation, men det er ikke altid stregen er der, så jeg ved ikke, om de kan genskabe problemet. Kan jeg gøre noget? Fx. opdatere intel HD graphics driver?
--
#1
Slettetbruger21
Guru
22-12-2017 19:07

Rapporter til Admin
Til RMA med den. Ser ud til at det er en HW defekt og ikke software relateret. Men du kunne evt. lige forelægge sagen for købsstedet, inden du afleverer den. EDIT: går udfra at du mener lodret? ;)
--
Slettet jfr GDPR
--
Sidst redigeret 22-12-2017 19:11
#2
Michael K
Elite Supporter
22-12-2017 19:12

Rapporter til Admin
#1 ja, mener lodret. Hvad får dig til at sige, det er hardware fejl?
--
#3
Slettetbruger21
Guru
22-12-2017 19:15

Rapporter til Admin
#2 Har set flere grafikkort, hvor samme fejl var opstået. Om det har været grafikkortet eller GPU'en, ved jeg dog ikke.
--
Slettet jfr GDPR
#4
WantedLange
Superbruger
22-12-2017 19:17

Rapporter til Admin
RMA med den. Det er et dårligt panel eller lodning
--
______/\___\o/_____A SHARK!! BY LANGE - GGW.DK - Netparty i nordjylland!
#5
ReneSDK
Guru
22-12-2017 19:21

Rapporter til Admin
Det er en dårlig forbindelse i enten selve skærmen eller panelet der styrer skærmen. Ikke noget du selv kan fikse. Snak med købsstedet.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#6
Michael K
Elite Supporter
22-12-2017 19:23

Rapporter til Admin
Ok, den ryger til RMA efter nytår.
--
#7
Sven Bent
Ultra Supporter
22-12-2017 19:40

Rapporter til Admin
#0 Hvor mange vandfald ar du naer dig ? ;) ja det lginer klart en hardware fejl og det er omkring skaermen. send dne til rma men mind dem om at fejlen ikke altid er til stedet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#8
hashishh
Elitebruger
22-12-2017 19:46

Rapporter til Admin
Helt klart fejl, send lortet tilbage. Havde selv en sony vaio med samme pixel, min var dog præcis i midten :D Og det var skærmen, for når jeg smed hdmi stik i og over på en ny skærm så var stregen der ikke ;)
--
#9
brothalynch
Semibruger
23-12-2017 00:32

Rapporter til Admin
Sikkert et dårligt kabel hvis det kommer og går, evt reseat af kablet. Kommer dog an på hvor fingernem du er. Men det er rimeligt nemt når man kender bærbare og deres opbygning Prøv at trykke lidt på skærm bezel nede i bunden, hvis der sker noget der så er dem sikker på at det er kablet om det sidder dårligt eller er i stykker... Well..
--
#10
Michael K
Elite Supporter
23-12-2017 23:08

Rapporter til Admin
Skal jeg betale for fragten til RMA, eller plejer butikken at betale?
--
#11
jollarn
Monsterbruger
23-12-2017 23:56

Rapporter til Admin
Butikken plejer at sende dig en retur label.
--
Det jeg ikke dør af, gør mig kun stærkere!
#12
Michael K
Elite Supporter
23-12-2017 23:57

Rapporter til Admin
Ok fedt nok :)
--
#13
Michael K
Elite Supporter
27-12-2017 22:06

Rapporter til Admin
Tror i det er muligt at få den ombyttet til en anden, da den kun er 1 mdr gammel?
--
#14
M.Mikkel
Super Nørd
27-12-2017 22:41

Rapporter til Admin
#13 kort svar nej de har ret til rep
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#15
Michael K
Elite Supporter
27-12-2017 23:24

Rapporter til Admin
https://taenk.dk[...] Har lige søgt lidt selv. Betyder det her, at jeg kan bestemme, om den skal ombyttes eller repareres: Du bestemmer - men forhandleren kan sige nej Købeloven giver dig ret til at reklamere over en vare, som du har købt. Du kan eksempelvis få ombyttet eller reparereret varen, hvis den har fejl eller mangler. Som udgangspunkt er det dig, der bestemmer, om fejlen ved din vare skal løses ved en reparation eller ved at bytte varen til en ny. Sælgeren kan dog i visse tilfælde sige nej til dit krav om ombytning eller reparation. Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det give uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den. Det er sådan jeg læser det?
--
#16
Michael K
Elite Supporter
28-12-2017 17:07

Rapporter til Admin
Nu har jeg kontaktet Føniks. De henviser til producenten og en reparation. Kan det virkelig være rigtigt?
--
#17
M.Mikkel
Super Nørd
28-12-2017 17:12

Rapporter til Admin
Ja sådan er det de giver dig da ike bare en ny skal selfølgelig tjekkes og kunne jo også være din egen fejl. sådan er regler og ikke en gavebod
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.

Opret svar til indlægget: Vandret streg på helt ny bærbar

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning