Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp! Lenovo problemer med at starte

Af Semibruger MortenL | 18-07-2016 13:55 | 1392 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej Hol, Jeg købte en Lenovo Y-50-70 for lidt over et år siden, og satte selv en Samsung 840 EVO SSD i for at erstatte hybriddisken. Siden da, har jeg en gang i mellem fået følgende fejlmeddelelse når jeg startede computeren. http://imgur.com[...] Jeg er så nødt til at holde sluk knappen nede, og starte computeren påny. Problemet har altid været lidt irriterende, men det skete ikke ofte nok, til at jeg rigtig gad at gøre noget ved det. Men for ca en måned siden begyndte computeren at lave flere problemer. Når jeg forsøger at starte computeren, lyser tastaturet kortvarigt op (som normalt), men derefter sker der ingenting. Jeg kan høre at computeren går igang (måske en lavere brummen end normalt?), men der sker ingenting på skærmen. Skærmen tænder ikke og forbliver helt sort. Jeg er igen nødt til at holde sluk knappen nede for at slukke, og så prøve at tænde igen. Det skal jeg typisk gøre 3-4 gange, for at det lykkedes for computeren at tænde. Jeg synes at have lagt mærke til at computeren skal bruge flere forsøg, hvis den allerede er varm. Én gang var jeg nødt til at give op efter 15 forsøg, efter at prøve at genstarte computeren efter en hel dags gaming. Efter computeren var kølet ned, tændte den igen efter 2 forsøg. Jeg har desuden oplevet diverse FPS drops en gang imellem, hvor computeren generelt virker meget "laggy" i 2-10 sekunder af gangen. Jeg er i tvivl om hvad problemet er. Ligger problemet i min SSD eller min computer? Og hvordan skal jeg gribe det an i forhold til reklamationsret, når jeg selv har indsat SSD? Jeg er ved at være godt træt af at skulle bruge så lang tid på at tænde min computer, og jeg frygter at det kun bliver værre. Al hjælp er værdsat! Vh Morten
--
#1
BabaMac
Maxi Nørd
18-07-2016 14:04

Rapporter til Admin
Har du den oprindelige harddisk, så smid den i og lav en factory reset og se om problemet stadig opstår...
--
#2
MortenL
Semibruger
18-07-2016 14:08

Rapporter til Admin
Jeg har desværre ikke den originale harddisk. Jeg fik desuden hjælp af en ven til at udskifte harddisken. Jeg er ikke så tryg ved selv at skulle udskifte harddisk.
--
#3
BabaMac
Maxi Nørd
18-07-2016 14:15

Rapporter til Admin
Øv, det kan blive et problem ved evt reklamation.. Du kan prøve at ringe til Lenovo support: 8988 1536 og høre dem ad og tage den derfra..
--
#4
MortenL
Semibruger
18-07-2016 14:19

Rapporter til Admin
Jeg solgte den gamle harddisk til en tidligere kollega. Det kan være at jeg kan købe den tilbage. Det lyder på dig som om du tror at det er computeren der er fejl på, og ikke min SSD, er det korrekt?
--
#5
BabaMac
Maxi Nørd
18-07-2016 16:56

Rapporter til Admin
#4 Ikke helt, det var netop derfor jeg ville foreslå at prøve med den originale disk. Har du opdateret firmware på den 840 Evo?
--
#6
Don Kristensen
Junior Nørd
18-07-2016 18:25

Rapporter til Admin
Den fejlmeddelelse der er på billedet, er bare fordi at du skal have ændret boot rækkefølgen. Computeren prøver simpelthen at finde noget på netværket den kan boote op med, men det kan den ikke. Så du skal ændre rækkefølgen til at den leder på din SSD først.
--
#7
MortenL
Semibruger
30-08-2016 00:58

Rapporter til Admin
Tak for alle svarene. Jeg fik købt den originale harddisk tilbage, indsatte den, men problemet fortsatte. Computeren er nu sendt til rep. Tak for hjælpen
--

Opret svar til indlægget: Hjælp! Lenovo problemer med at starte

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning