Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Jeg føler mig snydt!Af Monsterbruger AndiD | 29-03-2015 21:10 | 2463 visninger | 31 svar, hop til seneste
Hej HOL
Jeg købte i september måned en bærbar fra ASUS. En såkaldt transformer book, hvor man kan vende den 360 grader og bruge den som tablet således at tastaturet slåes fra.
MEN! Efter kun 2 uger så virker funktionen ikke, jeg kan vende computeren 360 grader, men tastaturet slåes ikke fra og det gør så at jeg ikke kan bruge den som tablet!
Supporterne fra ASUS kan ikke finde fejlen, og de har gentagne gange lagt opdateringer op på deres hjemmeside til netop denne fejl, men det virker ikke! De vil dog heller ikke tage imod den til reperation, for de dækker ikke software fejl!
Hvad gør jeg nu? De vil ikke tage imod den, men jeg har købt en bærbar funktion som ikke virker! --
Så reklamer over fejlen: http://taenk.dk[...]
Spørgsmålet er mere om fejlen har være tilstede på købs tidspunktet.
- Held og lykke. -- #1 Fejlen var der netop ikke ved købstidspunktet, men lige så snart man opdatere Windows, så virker ASUS fliplock (funktionen) ikke.
Så dvs. at man ikke kan opdatere sin windows computer, uden at funktionen heller ikke virker. -- Noget andet der heller ikke fungere optimalt er musen, den er ustabil og man kan ikke engang ramme de rigtige celler i excel uden at anstrenge sig, det er pisse irriterende! Det den værste bærbar nogensinde, min søsters 5 år gamle bærbar fungere mere optimalt! -- Rigtig mange touchpads på nye computere er simpelhen så elendige.
Jeg er holdt helt op med at købe laptops til mig selv, med mindre jeg prøvet touchpadden og keyboardet. -- #4 Lige præcis.
Det er en ting Windows bærbare falder fuldstændigt igennem på i 9 ud af 10 gange. Touchpadden er så dårlig at den lige så godt kunne være fjernet og komme med en mus istedet.
Apple til gengæld, de laver suveræne touchpads og gestures der bare virker pisse godt, som faktisk gør arbejdet hurtigere end med en mus sat til.
Selv min Lenovo Carbon X1 til knap 20.000, har en touchpad der er under al kritik. Alt for jumpy og upræcis. Er glad for at det er min arbejdsmaskine, så jeg ikke selv havde betalt.
Generelt så burde HP, Lenovo, Acer, Asus mf. begynde at bruge lidt penge på at finde ud af hvordan de kan lave en ordenlig touchpad. Især Lenovo bruger så mange forskellige løsninger at det er helt lamt. De har 8-10 forskellige touchpads på deres maskiner afhængig af serie. Den ene er værre end den anden. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis den fejler efter win opdate er det jo heller ikke Asus fejl.#5 enig de Lenovo og acer og ikke mindst konen Asus har alle elendige Touchpad Der er Apple sku bare bedst
-- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det) Købeloven §75/76 (fejl/mangler - kan ikke lige huske, hvilken en der er, og giver ikke at slå op i bogen)...
Kort sagt, så lever din bærbare ikke op til de lovede funktioner - Og de kan ikke gemme sig bag, at det muligvis er en windows-update, der er skyld i fejlen, da man må antage, at de bør være velvidende omkring hyppige updates af windows, og specielt når din bærbare er født med windows...
Ydermere lyder det til, at de har fået rigelig mulighed for at udbedre fejlen. De kan enten vælge at give dig en NY pc af samme eller bedre model, eller ophæve handlen, hvor du som udgangspunkt til stilles op om, at handlen ikke var sket, dvs alle penge tilbage samt følge udgifter du har haft som direkte følge af dit køb af den specifikke pc.
Vil du ikke imødekomme dit krav, så start med en sag i forbrugernævnet...
Håber at du kan bruge mit indlæg... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #6
Jamen Asus må vel tilpasse deres touch funktion system til Windows og ikke omvendt. Windows opdatere jo deres system til alle windows ejere og ikke kun til Asus. -- Hvilken model er det? Står overfor køb, og overvejer netop en asus flipbook... -- #7 Se det er noget der kan bruges! Men hvordan skal jeg forklare dette til dem? De kan jo ba tage imod min reperation (Og kræve 700,- da software fejl ikke dækker garantien ifølge dem) og nulstille computeren til ny, så det virker igen - så det ba et spørgsmål om tid før det sker igen.
Det skal lige siges at jeg har nulstillet min bærbar to gange for at få denne funktion med at keyboardet slåes fra til at virke. Og begge gange har det virket, men kun i en kort periode. -- #7 Der tar du så fejl det er jo ikke Asus problem at Win igen igen laver noget bras.Den virkede jo før han kørte opdate så klag til win -- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det) #9 Det er en ASUS transformer book TP300LA, ligger til omkring 5500. Jeg troet den var god fordi den var fuldstændig udsolgt hos Komplett.dk, men så valgte jeg at købe den over Dustin... Nok det dårligeste køb jeg har foretaget mig til dags dato.
Vil aldrig nogensinde anbefale Asus til nogen overhovedt, det virker ikke og supporten er ikke til meget hjælp. Når du skriver en mail til dem på engelsk (!!) eller dansk kan de finde på at svare på svensk, de har hvis kun en dansk talende medarbejder, og han er ikke til meget hjælp. -- #10
Hvor har du købt den? Reelt er det forhandleren, du skal henvende dig til... Nægter de stadig, så smid mig en mail, så kan jeg evt tage en snak med det for dig? Ellers skal jeg lige nørde min lovsamling, så kan jeg lave et lille skrift du skal sende til dem i et anbefalet brev - I en sag som denne, ville jeg ikke spilde tiden med forbrugernævnet, men hive dem direkte i retten, da de ingen sag har...
(ps Fik kun 10 i eksamen med i købeloven og lidt andre love, så er ikke professor, men... ;) )
#11
Jeg aner ikke, hvad din baggrund er, men kan du evt ikke give mig en paragraf eller to, der kan understøtte din påstand? :)
Vi er enige om, at pc'en er født med windows, ikke?
Vi er enige om, at man ALLE steder ALTID bliver anbefalet, at man ALTID har fuldt opdateret software, ikke? (DVS jævnfør bonus pater, så gør man dette)
Vi er enige om, at ASUS godt ved, at der kommer hyppige updates af windows, ikke?
Alt dette gør, at Asus IKKE kan gemme sig bag en update af windows, da de bør forvente, at forbrugerne opdatere deres windows - kort og godt, produktet opfylder ikke, hvad der er lovet -> afhjælpning af fejlen, er forsøgt -> ny produkt eller ophævelse af købet.. -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #11 Tror ikke du helt forstår hvordan det fungere med denne asus bærbar/tablet. Asus har nemlig et program installeret på windows til at ændre bærbaren til at være tablet, dette program er forældet!
Men altså såvidt jeg forstår på dig, så skal jeg skrive ind til windows og sige deres system ikke virker til MIN computer, så de skal rette deres system efter mig og ikke alle andre? Kan du nu godt se at det er Asus der skal opdatere deres system til windows og ikke omvendt? -- Tror bare man skal vælge at ignorere "indlæg" fra folk der skriver ting som :
så klag til win
At begynde at bede om forklaringer, eller i det hele taget give indlægget nogen form for opmærksomhed, er vist bare spild af tid.
Selvfølgelig skal dit produkt virke, og det er forhandleren der har "ansvaret" overfor dig som kunde. Henvend dig til forhandleren. Snak med dem. Stille og roligt (burde give sig selv) - og så må de kunne se problemet. -- "ORK SATME!" #13 Jeg har købt bærbaren hos Dustin. Men de aner intet om fejlen, de vil gerne have jeg kontakter Asus for en godkendelse, og ASUS gider ikke anderkende en software fejl. -- Øv for en kedelig situation. Det lyder næsten som det gode gamle spørgsmål: Hvem kom først - hønen eller ægget! :)
Man kan vel ikke levere en pc, der ikke kan opdateres - uden at dette må være en reklamationsfejl/garantifejl indenfor gældende tid!.
Man kan da heller ikke levere en bil, der ikke kan tankes op!.
Som #15 skriver, må det være forhandleren, der skal rede dig ud af den kattepine.
Ellers må det da være en sag værdig for forbrugerklagenævnet til din fordel, men også mere besvær.
God luck :) -- #Hans og #the688
Mange tak for jeres hjælp, jeg vil prøve at ringe ind til Dustin imorgen. Men vil de tage imod min klage/reparation, når der er gået så lang tid siden problemet opstod første gang? Og Hvad med problemet med min mus? Det jo ikke holdbart at have en mus som ikke fungere optimalt. F.eks. så studere jeg finansøkonom og bruger meget excel, her kan jeg f.eks. ikke trække en celle fra det ene sted til det andet uden at ramme en forkert celle.
-- #17 Det glæder mig at høre sådan noget, den her situation kan nemlig gøre mig i virkelig dårligt humør, når jeg tænker jeg intet kan stille op. -- #16
Det er Dustin, der er ansvarlig overfor dig.
Ring til dem i morgen, fremlæg sagen for dem, og kræv enten en ny pc eller
købet ophævet. Evt at du kan få trukket købssummen fra ved et køb hos
dem - Det er dog kun et tilbud du kan give dem, ikke noget de kan kræve.
Afviser medarbejderen overstående, så bed om at tale med en chef - Og lige
meget hvad, så skal du skrive navne ned på dem du taler med, og meget
gerne få dem til at bekræfte en afvisning på skrift (mail er fint) med
begrundelse.
Har du betalt nogen penge til Asus?
#18
Du har vel noget dokumentation på forløbet, det er fint :) -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #18 Jeg handler hos Dustin hver dag via mit job.
De plejer at have fin kundeservice.
Du er et voksent menneske, hvis du studerer til finansøkonom. Så kan du også godt finde ud af at kontakte et firma, og snakke med dem, konstruktivt og professionelt.
Vi kan naturligvis (som du igen også burde kunne sige dig selv) ikke love dig noget på Dustin's vegne, eller sige noget om hvordan de vil reagere.
Jeg ved ikke hvilket svar du forventer. Det virker som om du bare sidder med hænderne i skødet og er opgivende. "Hvad vil de så sige til.." - Jamen, unge mand, find da ud af det selv :) Hvorfor skal jeg, eller Hans, eller nogen, til at kæmpe din sag for dig. Du vil være finansøkonom. Hvis du bare giver op efter at have givet en formue for et produkt, og bare tænker "nå, alt er sikkert tabt" - så bliver du sq næppe nogen succes som finansøkonom heller.
Op på hesten, "gro et sæt" og kom i gang med at kontakte Dustin, og tackl' situationen som det professionelle og voksne menneske du er.
Undskyld den "moralske opsang" - men .. jeg er lidt skræmt over at du lyder som om du bare har givet op på forhånd. -- "ORK SATME!" #21
Hov hov, gamle ;)
Husk nu, at vi begge har en pæn håndfuld år på bagen, omend man ikke kan se det i dit tilfælde ;) Og nogle gange kan det godt være op ad bakke at skulle slås med store virksomheder - Jeg har lavet et par dumme fejl i tidens løb, men har lært af dem, og er nu rimeligt godt inde i regler, love og dokumentation :)
Men du har også ret, bare lidt hård udlægning - (AmdiD: Tror at du skal tolke det som et venskabligt-kom-ind-i-kampen-klap-i-måsen fra 668 :) )
AmdiD: Du har klart retten på din side. Nu skal du bare (som 668 er inde på), tage en fornuftig snak med Dustin i morgen, hvor du bare skal fastholde dem i deres ansvar. Og husk at få dokumentation på en eventuel afvisning med årsag.
Afviser de, så smid mig en mail, så skal jeg nok vende tilbage i morgen...
Ps. Du skulle vel aldrig gå på cbs, vel? -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Jeg vil anbefale at du skriver en e-mail til dem - også selvom du ringer ind.
Så kan du dokumentere forløbet. Det kan du ikke med telefonopkald.
..det er over din sengetid Hnas. Gå i seng. :P -- "ORK SATME!" Som #23 er inde på, så er mails gode, da det kan være lettere stille tingene overskueligt op, samt du husker at få alt med - Personligt ville jeg starte med at ringe, det kan jo være, at sagen bare går igennem, og så har du hurtigere end løsning... Og så kan du altid sende en mail bagefter, hvis de ikke gider at spille bold :)
Hnas? H-nas? Hyper-nas? Jeg er lidt lost ;) 668, du må lige få styr på det med navne ;) *dukker mig af frygt for en flyvende fedtpind ;)* -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #20 jeg har ikke betalt nogle penge til Asus, de har dog på forhånd advaret mig i at sende noget ind til dem som garantien ikke dækker, og det skal jeg så betale for in case. Derfor vil jeg ikke sende den ind, for som de siger så er software ikke dækket. Vil ikke betale 995 kr for noget som ikke er selvforskyldt :)
Har ikke noget dokumentation over forløbet, da jeg ba nulstiller min bærbar :)
#21 du skal ikke undskylde for "den hårde tone", jeg kan godt forstå jeg lyder som en der er helt opgivende, men jeg er trods alt blevet sat ind i en situation hvor Asus ikke rigtig gør noget ved situationen. Jeg sætter selvfølgelig også nogle scenarier op som Hans, du eller andre kan svare på så jeg står stærkere i en samtale med Dustin imorgen.
#22 jeg kontakter dem gennem tlf til at starte med, der får jeg nok et hurtigere svar. Hvis de afviser så sender jeg en mail hvor de kan afvise mig på skridt :) nej jeg skal ikke gå på CBS, jeg mangler lige 1,5 år endnu med min uddannelse, så er planen at jeg går ud på arbejdsmarkedet. Hvorfor da? :-)
-- #25
Men du må da have noget dokumentation i forbindelse med din kontakt med Asus?
Anyway, held og lykke i morgen. Men så er sagen en smule anderledes, da Dustin så krav på at forsøge at afhjælpe, hvis det ikke har været til rma som sådan... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #0
Jeg har været i en lignende situation bare med Fona og en Asus tx300ca Der havde mega meget backlight bleeding.
De ville ikke erkende fejlen, så bad jeg bare om at snakke med en chef. Jeg fik nummeret til en der tager sig af reklamatios sager i en slags chef stilling. Jeg forklarede ham situationen og han siger at det ikke var Fonas skyld og prøvede bare at sende mig videre, den gik ikke. Jeg fortalte ham at de måske skulle genoverveje en anden leverandør når deres produkt ikke virker og det kan ikke være rigtigt at jeg som forbruger skal betale for det. Jeg sagde jeg ville gå til fprvrugernævnet hvis de ikke gjorde noget ved situationen og det bare ville koste dem en masse tid, besvær og penge, hvor det var lettere hvis vi to bare kunne finde en løsning. Han ville have den til "reparation" for 3. gang for samme problem, men det nægtede jeg efter de gav mig en ny som havde helt akkurat samme problem, korte af det lange du skal ikke lade dig narre af deres bullshit snak, tag direkte fat i en der sidder længere oppe i fødekæden for normale medarbejder eller kundeservice folk kan ikke gøre en skid.
Forklar dem at det ville koste dem en masse penge og tid hvis du går til forbrugernævnet.
Har skrevet fra mobilen, så det måske ikke så let læseligt beklager :-) -- #27 Du har lagt mærke til at #0 endnu ikke har haft maskinen sendt til reperation, ikke?
Det er fint at bede om at snakke med en chef eller lignende, men spild af alles tid når maskinen stadig ikke har været til service.
Jeg ville ikke tøve med at sende den direkte til Asus gennem deres support, er oftest 1-2 uger hurtigere behandlingstid ifht. at sende den gennem fx. Fona.
Udfaldet er i sidste ende det samme, kan de ikke finde fejl på maskinen som er dækket af din reklamationsret vil der påløbe et gebyr på sagen.
Så, #0 har du prøvet at bide mærke i hvilken Windows opdatering der fucker dit system, og ganske simpelt ladet være med at installere den?
Det er omstændigt, men hellere gøre sit hjemmearbejde inden man sender noget afsted, ganske simpelt kør en installation af opdateringer 1 ad gangen indtil fejlen opstår og afinstaller da denne opdatering. Job's done! --
ASUS har fantastisk RMA sevice. Det er nok der, det er lettest at oprette en RMA. Der er mange steder der er besværlige, og vil have det over forhandler og hvad ved jeg. Men ikke ASUS.
Der udfylder du bare en kort forumar, og så sender de en fragtlabel til dig. Så kontakter du UPS som henter pakken. Easy!
Udfyld deres RMA formular. Det er spild af tid at råbe og skrige og vride sig :)
https://eu-rma.asus.com[...]
-- Nu uden signatur :O #28
Jo ved skam godt han ikke har haft den ind til RMA endnu.
Har ikke skrevet det direkte til ham, men anbefaler at han laver 2 videooptagelser, én før opdatering hvor det virker og én efter opdatering hvor det ikke virker.
Også er der disse mulige scenarier:
1. Asus vælger at erstatte produktet og give ham en helt ny
2. Asus påpeger det er software fejl og giver ham produktet tilbage med en regning eller bare giver ham produktet tilbage uden værkstedsregning.
3. Asus vælger at tilbyde et tilsvarende produkt, da det måske er udgået.
4. Asus udbedrer fejlen
Hvis nr. 2 er tilfældet så skal han nægte at tage maskinen retur og direkte kontakte en chef fra øverste etage også selvfølgelige have argumenterne i orden, da det ikke er acceptabelt at et produkt ikke fungerer optimalt pga en opdatering. -- #27 Tak for rådet det vil jeg gøre brug af senere. Ang. backlight bleeding, så har jeg lige slået det op for at se hvad det var, for min egen bærbars lys er heller ikke specielt klart, man får sådan ondt i øjnene ved at bruge den i over 30 min eller mere. Jeg har så sammenlignet den med en macbook pro retinas skærm (nok lidt syndt at sammenligne med en retina skærm), der er lyset meget klarere og gør mindre ondt for øjnene. Er det normalt?
#28 Ja som det ser ud nu, så kan jeg rent faktisk ikke ringe ind til hverken Dustin eller Asus, da jeg har fået fixed fejlen midlertidigt. Jeg var inde på asus hjemmeside for at finde nogle drivers, så fandt jeg i stedet for et program som nulstillet mange ting på min computer, på nær mine dokumenter. Nu ser det altså ud til det virker, og jeg prøver lige nu at opdatere windows for at finde ud af hvornår problemet opstår igen.
--
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|