Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Asus RMA - Nogle erfaringer?

Af Gigabruger ThomsennEXE | 29-10-2014 17:20 | 2162 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej HOL. Har desværre ødelagt displayet i min bærbare computer, hvor jeg så har sendt den ind til RMA på asus' værksted i Sverige. De sendte i Torsdags et tilbud om at lave den til 1855,- hvorefter jeg takkede ja til tilbudet. Jeg skrev tilbage i lørdags, at jeg gerne vil acceptere deres tilbud hvorefter jeg intet har hørt fra dem igen. Når jeg går ind og kigger på status på rma, står der at de venter på kunden (mig) hvorefter jeg er lidt forvirret over om det er fordi de ikke har modtaget min mail, eller om det ligefrem tager flere dage at kigge deres mails igennem? Så spørgsmålet er: Har i haft nogle erfaringer med ASUS RMA og hvis du har, hvor hurtigt gik det?
--
MSI Z77A-G41 | 3570k @ 4.2 | ASUS GTX 660Ti 2GB | 500GB HDD | XFX ProSeries 850W PSU | Corsair H60 | CORSAIR 650D | 16 GB Ram | Kingston 128GB
#1
ToFFo
Guru
29-10-2014 17:22

Rapporter til Admin
Det tager som regel en uges tid. Deres RMA service er sådan set i orden. De er dog sløve til at opdatere status på deres sager. Så prøv at ringe til deres kundeservice og få dem til at sende en forespørgsel ud.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#2
Noregret
Junior Supporter
29-10-2014 20:41

Rapporter til Admin
Lang tid siden jeg har brug Asus RMA, men fungerede fint for mig. Blæser i en bærbar jeg har gik i stykker. Det tog 2-3 uger hvis jeg ikke husker forkert :-)
--
Dafuuuuuuuq!?
#3
maddenlover
Supporter Aspirant
29-10-2014 23:48

Rapporter til Admin
Jeg fik sendt en tf301 hvor jeg havde tabt den så skærmen var smadret, sendt til Tjekkiet tror jeg det var, tog vidst 2½-3 uger. prisen var hvad den var, men den virkede da som ny bagefter
--
(Her indsættes rigtig gode computer specs)
#4
ralle53
Bruger
30-10-2014 08:03

Rapporter til Admin
#o Pisse gode kundeservis Lidt langesom rep
--
#5
EQuiNoX
Junior Nørd
30-10-2014 08:51

Rapporter til Admin
#4 der har jeg det stik modsatte billede. af alle de service værksteder vi benyttter er asus langt de bedste. sjællendt en service sag tager over 14 dage, kun hvis der mangler en del (14 dage fra vi modtager i butik, til vi har den retur fra asus) Jeg har oplevet ned til 6 dage. alle andre har gennemsnitligt 3 uger og der er langt større sandsynlighed for fejlen ikke er fixet første gang.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#6
Renetarderet
Elite Supporter
30-10-2014 11:14

Rapporter til Admin
Da jeg arbejde i en telebutik var asus de væreste - især med deres padfones... de skulle sendes til tjekkiet og tog mellem 4-6 uger om at komme retur :/ har også haft en uheldig oplevelse med en svigerindes bærbar som asus nægtede RMA på.. så dem er jeg ikke så glad for mere.. måske har jeg bare været uheldig.
--
#7
Juusuhako
Giga Nørd
30-10-2014 12:04

Rapporter til Admin
Er næsten overbevist om jeg engang har brugt Asus' reparationsservice, kan bare ikke huske hvad det var i forbindelse med da det er sååå mange år siden. Men synes at huske det umiddelbart gik smertefrit...
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus GTX780 DirectCU II OC
#8
Gucal
Nørd
30-10-2014 13:44

Rapporter til Admin
Har haft 2 RMA sager med Asus indenfor det sidste 1-1,5 år. Den ene gang var det en UX32VD ultrabook, hvor skærmen gik i sort ved dvale og ved opstart. Jeg måtte sende den hele 3 gange med akkurat samme problem, ja i hørte rigtig hele 3 gange med samme problem. Det tog 3-4 uger hver eneste gang. Det endte med at jeg fik mine penge tilbage. RMA startede i August og sluttede Oktober, over 2 mdr. i alt. Anden gang havde jeg en Asus TX300ca hybrid laptop. Der havde skærmen enormt meget backlight bleeding problem. Jeg sende den ind til RMA og fik den retur igen efter 4 uger med en helt ny skærm. Jeg tjekkede den nye skærm ved afhentning og den havde OGSÅ enorm backlight bleeding dvs. teknisk/reparations afdelingen havde ikke tjekket den nye skærm de gav i stedet (idioter) også skulle der bestilles nyt skærm fra fjernlager et eller andet sted i Europa, tog hele 7 uger og jeg forlangte mine penge retur for det kunne ikke være rigtigt at jeg skulle vente 7 uger på en kæmpe brøler som deres værksted/reparations afdeling havde lavet. Jeg fik penge retur og processen tog lidt over 3 mdr. Derfor holder jeg mig bare langt væk fra Asus
--
#9
thomsen48
Ny på siden
30-10-2014 15:33

Rapporter til Admin
Har gode erfaringer med Asus RMA. Begge gange tog det under en uge, og så kommer de endda selv og henter computeren.
--
#10
ThomsennEXE
Gigabruger
30-10-2014 20:06

Rapporter til Admin
Tak for svar alle sammen. Fik snakket med dem idag, de ventede på reservedele og havde ikke fået opdateret status siden.
--
MSI Z77A-G41 | 3570k @ 4.2 | ASUS GTX 660Ti 2GB | 500GB HDD | XFX ProSeries 850W PSU | Corsair H60 | CORSAIR 650D | 16 GB Ram | Kingston 128GB
#11
yoshi
Megabruger
31-10-2014 00:40

Rapporter til Admin
#10 Det fik jeg også at vide da jeg havde et grafikkort sendt ind til RMA. Der gik næsten 2 måneder før det kom retur, men de løste da problemet ;-)
--

Opret svar til indlægget: Asus RMA - Nogle erfaringer?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning