Et skud i tågen men: Kunne det tænkes at de ældre spil er mere CPU belastende end GPU belastende, og det er CPU'en som bliver varm??
--
Hvis man bliver angrebet af Zorro om natten, vågner med så med et set(Z)?
Det er egentlig et godt bud som jeg ikke lige havde skænket en tanke. Jeg har en onboard Intel grafikchip-tingest som slår til når jeg kører på batteri. Prøvede lige at slå mit Radeon fra og køre med den. Det resulterer så i at selv Baldur's Gate 2 kører hylende dårligt xD
Til gengæld hjælper det markant på blæserniveauet? =/
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)
Har du opdateret din grafik-korts driver?? Det er meget normalt at standart driveren på diverse computere kun virker på nyere spil, og afvikler gamle spil utrolig dårlig, hvor man får lave FPS og belaster GPU'en meget...
--
Har de seneste generelle drivers fra AMD/ATI =/
Anyway. Har fundet en guide til at patche en såkaldt DSDT tabel på min serie af laptops. Der kan jeg vist ændre hvornår blæseren trapper op på de forskellige niveauer. Og reklamationsretten dør nok ikke spor hårdt... haha xD
På den anden side har ingen forhandlere formentlig fantasi til at forestille sig at nogen ville være så dum =)
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)
Har også prøvet det var bios'en der gjorde det på en dell XPS. Forsøgt dig på det?
--
Hvordan løste du det? Har den nyeste bios, men det eneste punkt hvor jeg kan justere på fan control er helt at slukke den når maskinen er idle.
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)
Det løste sig selv ved bios opdateringen.... Det var ikke fordi jeg kunne ændre noget i bios'en.
Var bare nogle hurtige forslag :D Held og lykke med problemet.
--
hvis din HP maskine er bygget op som de HP bærbare jeg har skilt ad, så er det nok fordi CPU og GPU deler samme heatsink. overvej at spil på en bærbar stander med indbygget køler, Logitech laver nogen fine modeller :)
--
http://www.Frobbe.dk[...] Så har jeg fået læst lidt på sagerne. Spil bygget på Bioware's Infinity Engine har det fælles problem at de har nogle ubehagelige løkker kørende der tjekker for tidsbaserede quest triggers og lignende. Altså noget lignende følgende og så i flere tråde afhængig af hvor mange quests og plotlines man har gang i:
while (true) checkForQuestTrigger();
Det garanterer en herlig konstant CPU load på 100%. Allokerer jeg flere kerner snupper den da også lige 100% på dem. Det er jo fantastisk programmering.
Er der nogen der kender til en måde hvorpå man kan sætte et maksimum på hvor mange CPU cycles en enkelt proces må voldtage?
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)
check lige dit bunkorts jumper sidder ritig det kunne være en forbriks fejl jo den skulle gerne sidde lige over køleren
--
AMD SEMPRON(TM)140 3.51Ghz 8GB Kingston HyperX Genesis-
1333Mhz
Gainward GTS 450 Golden Sample Goes Like Hell (1 GB)
main bort asrock n68c-s usc
Tror din post var rettet mod en anden tråd =)
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)
Mit problem blev løst med et program der hedder MoSlo. Koster godt nok 150 dask inkl. moms men så kan du også pænt allokere præcis hvor mange cycles et program må snuppe. And best of all it works like a charm =)
--
Amiga 600 med 7MHz 68k Motorola CPU, 2MB chip RAM, 8MB fast RAM og 4GB flash HDD på IDE controller. Kører Crysis med 16x AA =)