Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Dårlig oplevelse med HP bærbar(e)Af Gæst Thomas Jespersen | 20-05-2009 21:42 | 1812 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej Hardware online, og alle jer PC brugere.
Jeg har igennem flere år nu knoklet med HP's dårlige support og lange reparations-tider.
Jeg syntes derfor det var på tide at komme af med mit budskab, og høre andres meninger!
Det hele starter med at jeg får en HP Pavilion som gave. Dengang en bærbar til 10.000 (købt i Bilka), rigtig godt specificeret (1.83 GHz Intel Core 2 Duo processor, 256mb dedikeret NVidia Geforce 7600, 2gb ram, 300gb harddisk - alt i alt en god computer)
Pludselig opstår et grafikkort problem, hvor skærmen bar er sort, og hvor der bare er tilfældige farvede streger ud af VGA udgangen! Så bliver den sendt til reparation (direkte, da Bilka ikke havde service afdeling dengang), og der går omkring 3 uger før jeg får den tilbage.
Skærmen begynder pludselig at sige nogle mærkelig klik-lyde når den åbnes, og et par måneder senere (4-5 måneder) knækker hængslet i venstre side!
Da Bilka i mellemtiden har fået en serviceafdeling, går jeg til dem, og får dem til at sende den ind... Så går der hele 5 uger, og computeren er stadig ikke repareret.
Bilka vælger nu at sige at jeg kan få en anden computer, en helt ny computer, dog lidt billigere end dengang, men alligevel bedre specificeret (og dog!)
De tilbød os en HP Pavilion dv7 til 6799kr. (2.2 GHz Amd Turion X2 64-bit, 512mb dedikeret ATI Readoen Mobile grafikkort, 4gb ram, 1000gb harddisk (to seperate))
Den computer så dog god ud, men da valget i sin tid stod mellem en Intel og en AMD blev det Intel da de, test messigt klarer sig bedre! Nu skulle jeg så leve med en AMD, og desuden et ATI grafikkort som ikke har de samme 3D muligheder (stereoscopic) som NVidia'en. Jeg tog dog imod tilbuddet, og fik oven i købet 2 års ekstra forsikring.
Lige fra begyndelsen med den nye computer virkede venstre piletast lidt underlig, og pludselig begyndte den at falde af. Igen og igen! Subwooferen begyndte desuden at klikke underligt, også selvom computeren var mutet.
2 måneder efter jeg havde fået computeren gik jeg ud til Bilka igen, og fik dem til at sende denne nye computer ind.
Nu 1 måned senere, har jeg fået computeren igen. Taste og subwoofer problemet er løst, men plasticet bagpå (skærmen) er blevet ekstremt ridset!
Jeg passer altid rigtig godt på mine ting, især min bærbar, og jeg har en fin 17" taske til den, med special lomme til den, og alt muligt. Da jeg sendte den til reparation havde den ingen ridser, men nu kommer den hjem med en masse.
Hvad skal jeg gøre?
Skal jeg sende den ind igen for at få skiftet bagplasticet (er muligt, har snakket med Bilka)? Problemet er bare at den skal bruges til eksamen her i Juni!
Lad mig høre jeres mening på alle disse problemer med HP...
I hvert fald skal jeg ikke have nye HP-ting lige foreløbigt!
Med Venlig Hilsen
Thomas Jespersen --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Jeg har også min HP bærbare :) da jeg skulle kontakte hp for første gang fik jeg en gammel sur en, så det var ikke en god oplevelse. Næste gang fik jeg en dejlig rar mand, så det var en god oplevelse. efter det har jeg ikke haft dårlige oplevelser. Tror sq det kommer an på, hvem man snakker med. -- Jeg har ikke haft problemer med supporten og deres supportere.
Det er mere problemet i at de begge er gået i stykker, og at reparations-tiden er så lang som den er (3-5 uger) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tilføjelse til det jeg har skrevet øverst:
Jeg har nu også fundet ud af at de har siddet og brugt min computer til internet-surfing. De (HP) har på en eller anden måde fået fjernet mit Vista-kodeord, kommet ind på min bruger, og været på Berlingske Tidende, BT og AOK. -- #3 Ja det ville jeg sige var ret privat! -- Dell XPS 420
Core 2 duo @ 3.16
Nvidia GeForce 8800 GT 512ram
6GB DDR2 PC-6400
500GB WD
1TB Samsung
24" Dell LCD #3 Gå ud i bilka og sig det. Så skal du nok få en masse gratis stuff. -- Gigabyte GA-X58-UD4P UD3 - Core i7-920 @ 3,6Ghz - 2xSamsung F1 750GB - 6 GB DDR3 ram - GeForce GTX260 Med Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX280 Det kan i jo sagtens sige :P
Men det jeg reelt set vil have jeres mening på, er om i syntes jeg ikke skal gøre mere ved det, eller sende den ind med det samme, eller høre om det er muligt at sende den ind efter eksamen? -- Eller skulle jeg spørge om jeg kunne få et afslag i prisen (selvom jeg har fået den som en bytter)?? -- Jeg har også en HP, køre på 5-6år nu. Lige da jeg fik den havde den et problem med lyden, der var løs forbindelse så da jeg kørte i tog knaste den når det gyngede lidt. Kørte direkte ud til deres reparations partner og fik den igen 1 uge senere. Efterfølgende fik den problemer med grafikkortet, igen til ret dette tog 2 uger inden for 2 mrd fik den samme fejl og igen dette blev løst inden 2 uger.
Så jeg synes det er lidt trist den er gået i stykker så meget da jeg fik den, men reparationstiden har jeg intet at sætte på. Og den kører trods alt stadig og har været en tur jorden rundt i en backpack uden nogen form for beskyttelse.
Dog ville jeg undersøge om du ikke kan sende den direkte til servicecenteret udenom bilka. Synes at have læst, på hol bla, at bilka var sløve til at sende ting afsted til rep. -- Don't ever argue with an idiot, he will bring you to his level and beat you with exprience Jeg havde stor tillid til HP for nogen år siden, men det er desværre også væltet i samme pule, som netop Acer og Zepto svømmer rundt i. Min tillid ligger kun hos Asus lige nu. -- Brug for hjælp til vandkøling? Så se her:
http://www.h2okoeling.dk[...]
Danmarks nye vandkølings side. Nu med nyt forum, kig forbi :) #8
Nu da din computer er blevet repareret 3 gange for samme fejl, så har du faktisk krav til en ny computer - det siger købeloven! -- #10
3 gange, nej.
Citat fra forbrugerrådet:
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #11
Kan du give mig et link til det, tak :)
For det vil da være nyttigt, nu da denne computer kun er 3 måneder gammel, så de har sikkert stadig modellen! -- #10 den har ikke haft samme fejl 3 gange,
1. gang løs forbindelse med lyd
2. og 3. gang var grafikkortet.
Så desværre :) -- Don't ever argue with an idiot, he will bring you to his level and beat you with exprience
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|