Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reparation eller ny pc?

Af Junior Supporter T!Xy | 24-08-2007 14:04 | 1755 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har købt en bærbar computer for godt 1 år siden så jeg har stadig garanti på den. Den har været til reparation 3 gange i alt, 2 gange for en fejl med farverne i skærmen og 1 gang for en fejl på hard disken. Det er ca. 3 uger siden jeg fik den tilbage efter sidste reparation, og oplever nu at der er samme fejl på skærmen igen. Spørgsmålet er så bare om jeg har ret til en ny pc eller om jeg skal vente endnu 3 uger på at få den repareret. Jeg er lige startet på gymnasiet og kan ikke undvære den i mere den denne weekend.
--
Photoshop | HTML | CSS | PHP | MySQL
#1
Scheea2000
Giga Supporter
24-08-2007 14:13

Rapporter til Admin
Det skulle være nok til at få en ny PC, hvis den stadig er dækket af garantien. Der er ikke noget fast antal den skal have været til reperation, men 2(-3) reperationsforsøg er nok! --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#2
don purse
Monster Supporter
24-08-2007 14:14

Rapporter til Admin
Nu har de haft 3 forsøg til at udbedre de fejl som er på computeren, og da det ikke er sket må man konkludere at de ikke kan lave den. Så du har faktisk ret til at få en magen til eller bedre. mvh Christian --
--
#3
Scheea2000
Giga Supporter
24-08-2007 14:14

Rapporter til Admin
Hvor har du købt den henne? Hvilket mærke osv.? --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#4
hypnotize
Bruger Aspirant
24-08-2007 14:18

Rapporter til Admin
Du har ret til en ny. De har 3 forsøg, og hvis de ikke klare det på dem, har du ret til at få pengene tilbage. --
--
#5
don purse
Monster Supporter
24-08-2007 14:18

Rapporter til Admin
#1 har nok mest ret, de har faktisk kun 2 forsøg. http://www.forbrug.dk[...] --
--
#6
T!Xy
Junior Supporter
24-08-2007 15:44

Rapporter til Admin
Okay tak, lige hvad jeg havde brug for at høre. Jeg får et opkald fra expert når de har talt med hp og der regner jeg med at jeg vil forhøre mig om en ny pc. --
--
Photoshop | HTML | CSS | PHP | MySQL
#7
Bj302
Gæst
28-09-2007 22:52

Rapporter til Admin
Hmmm garanti? Har du købt udvidet, for ifølge købeloven er der 6 måneders garanti..resten er reklamation (op til de 24 måneder). Og ifølge købeloven har sælger ret til at udbedre SAMME fejl 2-3 gange på avanceret teknik, hvilken en pc'er er. Dvs. hvis der er skiftet harddisk 3 gange så 4. gang fejlen konstateres af et autoriseret værksted så har køber ret til en ombytning/ophævelse af købet. Men hvis det vidt forskellige fejl er det op til Leverandøren om de vil være "flinke" og kreditere et sådanne produkt. :o)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Mr-AnToNiO
Junior Supporter
29-09-2007 00:32

Rapporter til Admin
burde være nok til en ny bærbar ifølge erstatningsloven.. --
--
Q6600 | GB GA-P35C-DS3R | 2x2gb OCZ PC6400 CL5 | WD Raptor X 150gb | WD Caviar 500gb | Apevia Iceberg 680W | XFX 8800GTS XXX 320mb |
#9
Bj
Gæst
29-09-2007 10:18

Rapporter til Admin
Erstatningsloven?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Niken
Mega Supporter
29-09-2007 12:59

Rapporter til Admin
Hvad er det for et mærke? Nogle producenter yder 24 måneders garanti istedet for købelovens krævede 12 måneder. Hvor har du købt den? Hvis du har købt den i et supermarked eller lign så er det sikkert derfor det tager så lang tid. Jeg arbejder på et pc værksted og vi bliver dagligt ringet op af steder som bilka og føtex for at informere dem at vi returnerede en given pc til dem helt op til 3 uger tidligere hvor man så får svaret fra dem: "Så ligger den nok et sted på vores lager"! Kan kun anbefale at indlevere direkte til serviceværkstedet hvis det er muligt. Et produkt skal have samme fejl ved de reparationer som skal afgøre om den skal ombyttes/krediteres. Hvis den som din pc har haft 2 fejl ved vga og 1 fejl ved harddisk så er det ikke nok til at få maskinen ombyttet/krediteret. --
--
Best Regards Sir Niken™ --
#11
Scheea2000
Giga Supporter
29-09-2007 14:18

Rapporter til Admin
#0 fundet ud af det? #7 nogle producenter har garanti på deres bærbare. #10 Købeloven kræver ikke 12 mdr. garanti. Der er slet ikke krævet garanti. (dog 6 mdr. formodningsregel, som #7 skriver) --
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#12
Bj
Gæst
29-09-2007 23:19

Rapporter til Admin
#11: Ja det også derfor jeg skriver at det om til leverandøren/producenten om de vil ombytte den i sådanne et tilfælde, for helt korret, når ikke det samme fejl er der ikke ret til ombytning...ikke altid retfærdigt men sådan er købeloven :o)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Reparation eller ny pc?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning