Der er vel mange som skal have fixet deres Zepto, men pres dem. Hvis man regner med de skal kontakte dig først, bliver det en lang RMA sag.
--
--
| C2D E6600 | ASUS 680i | 8800GTS-640 | 2GB Corsair XMS2 | 2x WD 250GB RAID-0 | SeaSonic 600W |
Jeg har haft samme oplevelse som dig for et halvandet år siden.. den var inde en god måned os og fik ca samme respons som dig dengang da jeg ringede ind for at hører nærmere om sagen. Men det kan jo være de stadig kan lave enkelte fejl?
Man kunne håbe på at færre og færre efterhånden oplever de problemer der, for det er godt nok træls at være offor for!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja nogle firmaer skal man bare være efter, de store er dog ved at have styr på det..
min 913b Samsung skærm døde pludselig næsten 2 år gammel.. produktions dato over 2 år. 3 års garanti..
kontakede deres service partner, og de sendt en ny skærm inkl pakke seddel til den gamle, manglede skærm i 4 dage. har lige sendt den gamle i dag.. det er sgu god service.
Men desværre tror jeg Zepto som nævnt har lidt for mange RMA sager, men de har jo også presset deres maskiner til det yderste i en lille pakke. så vil der komme fejl på dem.
--
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
Jeg er i præcis samme situation som dig!
Min 6214w blev også modtaget d. 2 Juli 2007 og der står heller ikke andet inde på deres check selv side.
Tror også jeg ringer til dem i morgen og truer med at gå til forbugerstyrelsen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. zepto er bare en bunke skrot det er hvad det er
--
--
When you judge others you dont define them you define yourself.
Nu har jeg fået bestukket 1 Gb ekstra ram og min computer imorgen eller overmorgen. Så må vi se.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
De kunne ikke fikse min maskine så jeg har fået en 6314W, nu må vi se om den dukker op.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
åhh nej.. og jeg har næsten lige sendt min ind ( d.2/8 )
og jeg står allerede og mangler den til arbejde og privat :S
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. I skal da være heldige hvis de overhovedet vil reparer den...Havde en løs forbindelse i mit strømstik og sendte den ind efter 2 måneder...Og de nægtede at reparer den(og det gjorde forsikringen også, da det klart var garentifejl(går jeg ud fra))...
--
--
Jakob Værge
Skal lige siges at det var 2 måneder efter køb...
--
--
Jakob Værge
# 10 >
Med strømstik mener du adapteren? Det lyder godt nok underligt, mine strømstik har failet 3 gange i alt, alle gange har jeg bare fået et nyt med det samme.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
#8 mener du ikke en 6324? De sælger ikke 6314 mere.
#12 Nej, han mener at han knækkede lade stikket der sidder i selve maskinen og ville prakke det på som en garantifejl.
Forbrugerstyrelsen har lige afgjort en sag hvor et laderstik var knækket i en bærbarmaskine og de afgjorde at det ikke er dækket af garantien selvom maskinen kan være designet så uhensigtsmæssigt at ladestikket sidder så det er hele bundkortet der skal skiftes.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. # 13 >
Jo, jeg mente en 6324 :) Nu må jeg bare vente.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
Tillykke med sejren kawsper! Jeg kontakter dem mandag og krydser fingre for at jeg også får en bærbar af en eller anden slags tilbage snart ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Fuck hvor ville jeg blive gal hvis jeg skulle vente +1 måned på en computer.
--
--
P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 2TB harddisk, Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024
# 16 >
Det kan jeg godt forstå hvis det var 1 måned uden computer. Jeg sidder på en af mine venners 4200 så arbejde og andet har jeg fået gjort.
Noget slemt var dog at de løj, jeg spurgte dem i hvilken rækkefølge de tog pakkerne ind, og udtalelsen fra dem var at dem der kom ind først, kom ud først.
Så spurgte jeg så hvordan det kunne være at min kærestes far sendte en pc ind efter mig allerede havde fået hans maskine (det ved jeg for det var mig der sendte afsted, og modtog). Det kunne han ikke svare mig på.
Det værste er dog at de først skynder sig når man er efter dem. Jeg skulle bare have ringet noget før.
# 15 >
Ja, held og lykke med din kamp. Håber det går smooth :-)
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
Har haft 2 inde i Maj eller Juni, det tog en uge for at få skiftet skærm på dem, så det er ikke alle der har problemer.. Men hvor mange af jer har en 6214W inde? For syns kun man høre om problemer med dem..
--
--
| ASUS Crosshair, | AM2 X2 3800+ | Gskill PC6400 HZ | GFX m. sort PCB | OCZ Powerstream 600W | Raptor | Thermochill-Iwaki-EK |
# 18 >
Min var en 2314W :)
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
"Noget slemt var dog at de løj, jeg spurgte dem i hvilken rækkefølge de tog pakkerne ind, og udtalelsen fra dem var at dem der kom ind først, kom ud først. "
Altså... Common sense siger vel, at visse ting tager længere til at fejlrette. Dertil kommer, at visse komponenter sikkert ikke er på lager. Man bestræber sig selvfølgelig på first in - first out, men af og til kan det sikkert bare ikke være muligt.
Men uanset - træls situation, men det endte jo godt og de har vist ikke snydt dig.
--
--
Mentor
http://www.ipede.dk[...]
http://www.usenetserver.com[...] - fast and reliable usenet access # 20 >
"Altså... Common sense siger vel, at visse ting tager længere til at fejlrette. Dertil kommer, at visse komponenter sikkert ikke er på lager. Man bestræber sig selvfølgelig på first in - first out, men af og til kan det sikkert bare ikke være muligt."
Selvfølgelig, men på det tidspunkt havde de slet ikke rørt min bærbar. Testet det eller noget, ellers ville han jo kunne fortælle mere.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
"Men uanset - træls situation, men det endte jo godt og de har vist ikke snydt dig. "
Nej det er sandt, jeg føler mig heller ikke spor snydt.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
Lige en update på min situation... Sendte min bærbar ind d. 2/7 og har i dag, næsten 7 uger efter stadig ikke modtaget den. Har ringet ind flere gange og brokket mig, men de bliver ved med at sige, at de er igang og der går ikke lang tid.
MEN 7 UGER?! Hvad skal man gøre? Har skrevet en skriftlig klage til dem for nogle dage siden, men den har de heller ikke svaret på... Er ved at løbe tør for idéer. Tror jeg ringer igen om nogle timer bare for at blive ved! Men ikke så meget som en undskyldning har jeg fået - det pisser mig virkelig af!
--
--
#23
Hvis jeg var dig ville jeg ringe og hører stille og roligt hvad status er på bærbaren og så forklare at de har haft den i 7 uger hvilket er for meget. Lad vær med at råbe eller noget bare gør det stille og roligt. Kræv så at du vil have den tilbage inde for 3 arbejdsdage og hvis de så kommer med en undskyldning så sig at hvis det ikke kan lade sig gøre indsender du en klage til forbrugerklagestyrelsen.
Vent 3 arbejdsdata og ring til dem igen og hør om de har sendt din bærbar. Hvis ikke så udfyld en klage seddel til forbrugerklagestyrelsen og send det (koster vist ca. 120kr)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ring til dem og fortæl dem at hvis ikke du har din pc inden 3 dage ser du dig nødsaget til at gå til forbrugerstyrelsen
det gjorde jeg, med det resultat at jeg fik alle pengene tilbage.
--
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
Status på min situation er at der står en ny 6314W på mit skrivebord. Har lige spillet BF2 med High setting med Antialiasing på 4x :)
# 23 >
Jeg stilte spørgsmål. Det var lidt et psykologisk trick jeg fik af en bekendt som selv har firma. Han mente at hvis man stiller spørgsmål så går de i forsvars-mode, og så snart de er der kan du opnå mere end hvis du bare ringer ind og siger: "Hey,i har min bærbar og har haft den længe, er den færdig? Ikke? Nå okay, hej hej".
Jeg har en snippet med nogle af mine spørgsmål som jeg forberedte inden samtalen:
- Hvor lang tid har I haft min computer? ( 1 måned / 39 dage = 5½ uger )
- Hvad opfatter I som rimelig reperationstid?
- Hvad er der egentligt sket i den tid I har haft min PC?
- Iflg. købeloven skal reperationen ske hurtigere hvis kunden bruger
den til studie eller arbejde,
det har jeg udtrykt til jer i forbindelse med denne ordre
- Min kærestes far har lige sendt en ind til jer, og den er allerede
kommet tilbage .. Hvordan kan det være?
- Hvordan prioriterer I egentlig?
- Hvad har du tænkt dig at gøre ved det?
Kommer de med en "Det ved jeg ikke" så kræv at du kommer til at snakke med den ansvarlige som ved det.
Det var hvad jeg gjorde, det hjalp, men det var nok også en kombination af held og måske timing.
--
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
Så har jeg lige haft fat i dem igen, og fik presset 1 GB RAM ud af dem som kompensation, og løfte om, at de sender den i morgen, hvis den går gennem deres test.
Så jeg kontakter dem igen i morgen og hører hvordan testen er gået, og, hvis ikke den er gået godt, så forlanger jeg pengene tilbage eller en ny bærbar.
Utroligt det skal være så besværligt og at man skal ringe til dem flere gange dagligt før der sker noget.
Tak for hjælpen herinde :-)
--
--
er der nogen af jer med alle problmer med zepto der vil være med til at kontakte danmarks radio og deres taskforce program og få dem til at tale med zepto,ALLE firmaer frygter en ting mere end alt andet og det er dårlig omtale i pressen,det kan få den til at lette røven
og jeg synes fandme at zepto fortjener en offentlig røffel.
OFFENTLIG
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28
Jeg vil give dem en chance til forsvare sig i den skriftlige klage jeg har sendt til dem. Hvis de ikke tager den seriøst eller giver et latterligt svar, så vil jeg gerne give min historie til pressen.
--
--
#28..
Jeg vil sidde og klappe i mine fede hænder, hvis i melder firmaet. For det fortjener de helt sikker.!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Så kommer der lige en opdatering på min Zepto historie, der nu endelig er ved at være overstået!
Jeg sendte min 6214W til reparation d. 2/7 - 07 med et defekt ethernet stik og bliver lovet en reparationstid på ca. 3 uger, hvilket er helt fint. Efter 3 uger kan jeg se, at der endnu ikke er sket noget i min sag, og jeg kontakter derfor Zepto for at rykke. De lover snart at se på den.
2 uger efter er der stadig intet sket, og jeg kontaker dem gentagne gange pr mail uden svar. Ringer igen derind og får samme besked som sidst.
1 uge senere er der stadig intet sket, og jeg ringer nu pr telefon og forlanger en forklaring. Han giver mig ret i, at Zepto nu har haft min bærbar i 6 uger, og den er ikke engang blevet pakket ud af kassen endnu. Men han lover mig at de vil gå igang med det samme.
Der går endnu en uge, hvor gentagne reparationsforsøg mislykkes, hvorefter jeg ringer ind og forlanger at få en ny bærbar eller min gamle tilbage inden for 3 arbejdsdage. Han lover at de vil sende min bærbare hurigst muligt.
3 dage senere - 7½ uge efter de modtog min bærbar - modtager jeg endelig min bærbar retur fra Zepto. Jeg installerer den og er glad lige indtil jeg finder ud af, at lydkortet nu ikke virker og at en af USB portene ikke virker. Disse ting virkede fint inden jeg sendte den ind!!
Jeg kontakter Zepto igen og forklarer at de har begået en fejl, og at jeg gerne vil have en ny bærbar tilsendt eller mine penge tilbage. Det kan jeg ikke få. Det eneste de vil gøre er at tage den ind igen som en hastesag, og så kan jeg have den tilbage efter 5 arbejdsdage. Det nægter jeg og kontakter istedet forbrugerstyrelsen, der giver mig ret i at jeg har ret til en ny eller pengene tilbage. Da jeg konfronterer Zepto med disse informationer giver de sig endelig og går med til at give mig mine penge tilbage. Der er nu gået over 8 uger.
På intet tidspunkt i forløbet har Zepto haft kontaktet mig omkring den lange reparationstid. De har heller ikke svaret på mine mails jeg har sendt omkring problemet, og de har yderligere løjet ved at påstå at den lange reparationstid skyldtes mangel på reservedele, hvilket er løgn, da de først gik igang med den efter 6 uger!
Derfor en advarsel til alle der overvejer at købe Zepto. Hvis der går noget galt, så forvent INGEN form for service før du begynder at hive forbugerstyelsen ind over. Og regn med at du skal ringe mindst 3-4 gange om ugen for at sørge for at de foretager sig noget i din sag!
Hvis nogen vil gå til DR Task Force eller andet omkring Zepto, så bidrager jeg meget gerne med mine erfaringer.
--
--