Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Zepto har haft min computer meget længe.

Af Mega Supporter eric clapton | 16-07-2007 16:42 | 2446 visninger | 34 svar, hop til seneste

--
Sidst redigeret af Lowkey
#1
Mr-AnToNiO
Superbruger
16-07-2007 17:01

Rapporter til Admin
det lyder fandme flabet - undskyld mit udtryk.. jeg ved ikke hvad jeg havde gjort.. men hvis den betyder meget for dig synes jeg du skal klage! --
--
Mail/MSN : [email protected] Home : KBH, Denmark Mr-AnToNiO //...OuT
#2
T-h-o-m-a-s
Junior Supporter
16-07-2007 17:55

Rapporter til Admin
Syntes du skal kontakte dem og sige at det fandme ikke kan være rigtig, og fortæl at, hvis der ikke snart bliver sat noget i værk, bliver du nød til at kontakte forbrugerstyrelsen! --
--
Forever Brøndby Danmarks Stolthed i gul og blå! http://www.brondby.com[...]
#3
L00t
Semi Nørd
16-07-2007 18:03

Rapporter til Admin
Send dem et anbefalet brev hvor du beder om at få din bærbare PC repareret og i hænde inden en vis dato, f.eks. 8 arbejdsdage efter at de modtager brevet. Du bør begrunde kravet med en henvisning til at afhjælpningen af manglen ved din PC ikke er foretaget indenfor rimelig tid (4 uger + 8 dage), når der tages hensyn til at din PC er et vigtigt hjælpemiddel for dig i hverdagen og så videre. Du skal til slut fortælle dem at du lader forbrugerestyrelsen afgøre tvisten hvis ikke de (Zepto) opfylder deres forpligtelser om at afhjælpe manglen indenfor rimelig tid, og senest på den fastsatte dato, og at du er villig til at vente tiden det tager på forbrugerstyrelsens afgørelse, da du mener at det er et principspørgsmål. Hold skrivelsen i et pænt sprog - så virker truslen bedst. Til gengæld skal du så også være forberedt på at anmelde sagen til forbrugerstyrelsen, hvis du ikke har fået din PC på datoen - for så får Zepto tilsendt en kvittering for at du har forelagt sagen til FS, og kan se at du mener business. --
--
Bevar naturen - sylt et egern 2333334555
#4
illuzioN
Junior Supporter
16-07-2007 18:08

Rapporter til Admin
Desværre tager det et lille års tid at at køre sagen hos forbruger styrelsen, så mange firmaer er kolde over for det. men du forsøg vær. ;-) --
--
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 2TB harddisk, Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 8Mbit/512
#5
Zalasta
Supporter Aspirant
16-07-2007 18:21

Rapporter til Admin
#4 Jeg vil gerne lige påpege at det ikke tager et LILLE års tid men nærmere et STORT års tid...hehe...Jeg har en sag kørende med ovenævnte, og den blev startet i februar sidste år, og er ikke færdig endnu(og har fået at vide at det godt kan tage nogle måneder mere). --
--
Jakob Værge
#6
eric clapton
Mega Supporter
16-07-2007 18:35

Rapporter til Admin
overvejer lidt hvad jeg skal gøre.en ting ved jeg dog aldrig mere zepto,det er helt sikkert måske skulle man prøve at kontakte taskforce hos dr men der skal jo så være nogle flere med i det.der må jo være andre end mig der har oplevet zeptos mangel på service. --
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#7
Zalasta
Supporter Aspirant
16-07-2007 19:14

Rapporter til Admin
#6 Ja, helt sikkert...Det vrimler med eksempler her inde(kig på nogle af de gamle indlæg) --
--
Jakob Værge
#8
kawsper
Ultrabruger
16-07-2007 19:39

Rapporter til Admin
Zepto har også min PC. Det har de haft siden d. 7 denne måned, der er stadig ikke sket noget, men pt. siger de at det tager 3 uger på deres reperations side, så jeg har lidt tid at vente endnu. Hvad der dog irriterer mig en smule er at jeg har bunker af arbejde at gå igang med som afhænger af den PC. Dog er jeg ved at skaffe en ny da jeg ikke vil lade kunderne vente pga. Zepto. --
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
#9
eric clapton
Mega Supporter
16-07-2007 19:57

Rapporter til Admin
kawsper du kan være 99,9% det tager betydelig mere end de 3 uger,bare lige så du ved det --
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#10
Patrick
Gæst
17-07-2007 15:49

Rapporter til Admin
Min computer er også til reparation "for 3 gang!!!", da jeg ringede ind fik jeg at vide at det vil tage op til 3 uger, men det kan jeg vidst godt skyde en hvid pil efter forfanden jeg HADER det LORTE firma, de har simpelthen så ringe en servicce, har prøvet at ringe til dem hele dagen for at få oplyst mit rma nummer men uden held de tager simpelthen ikke telefonen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Andersov
Junior Supporter
17-07-2007 15:57

Rapporter til Admin
#9 .. jeg ringede ind til dem da de havde haft den i 2 uger og 4 dage .. hvorefter jeg blev fortalt min var blandt de næste som der skulle kigges på .. og 2 dage efter havde de afsendt den. Så den gik LIGE indenfor 3 uger - jeg kan forstå jeg har været heldig efterhånden. #10 .. sæt dig ind i reglerne for hvad de må - du er berettiget til at ophæve købet nu og kan forlange det fulde beløb tilbage for din bærbare. --
--
[2.8P4][Zalman7700-Cu][Soyo P4I865PE Dragon2PE][2x512 A-Data DDR400][Aopen 6800GT 256MB][Samsung 193P][Zepto 6214W][KiSS VR-558][Wii]
#12
DomaZ.dk
Giga Supporter
17-07-2007 16:00

Rapporter til Admin
Alt i danmark går langsomt lige i øjeblikket på grund af sommerferier... Men det kunne de selvfølgelig godt oplyse om på deres hjemmeside... --
--
http://stuff.domaz.dk[...]
#13
Patrick
Gæst
17-07-2007 16:07

Rapporter til Admin
#11 Kan desværre ikke da det ikke er samme fejl:-( men kunne være rart at slippe for det skrammel af en bærbar som 6214w er
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Juste(92)
Monsterbruger
17-07-2007 16:11

Rapporter til Admin
Jeg synes da der er mere og mere bøvl med Zepto.. Hmm den plan med at købe zepto, om et års tid til efterskolen, bliver vist droppet til fordel for Novabook... Jeg tror problemet for Zepto er, at de simpelthen har haft vokseværk til den store guldmedalje.. Jeg vil gætte på at udvidelsen af deres Support afdelling slet slet slet ikke kan følge med den vækst de har... Men de siger selv at deres målsætning er at tage en stor del af salget for notebooks i EU, og så må de da også yde en ordentlig service... Af en eller anden grund tror jeg alle de her "brokke-tråde" har skræmt mange potentielle kunder væk fra dem... Nu må vi se... --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#15
Patrick
Gæst
17-07-2007 16:18

Rapporter til Admin
Problemet er at deres serier med 7600 grafikkortet er simpelthen for dårligt designet, der er bare ingen varmetolerance og bare det mindste støvkorn gør at den bare slukker ned hvis man spiller på den ( kender flere med disse bærbare og de har ALLE haft dette problem) og så at de tilmed skider på deres kunder ved at have en så lang en reparationstid gør det ikke bedre 2 gang jeg skulle have den ind sagde de det ville tage et par dage, det tog over 2 uger så man kan vel forvente at en reparationstid på 3 uger bliver 3 mdr
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
kawsper
Ultrabruger
18-07-2007 17:38

Rapporter til Admin
Nu har jeg så lånt en 4200 af en ven, og han mangler den ikke så er lidt ligeglad hvor længe det tager. Er ikke så afhængig af den alligevel nu når jeg har en reserve. Efter de skulle skifte min harddisk (for anden gang) lykkedes det dem at ødelægge mine køleripper (dem på siden hvor luften flyver ud) og skrue en for lang skrue i hvilket gjorde at der kom en bule op i plastiken over min ESC-knap. Da jeg kontaktede min ven som på det tidspunkt arbejdede der, ringede han derind for at høre hvem der havde fikset den. Og det var som frygtet en af de nye. Da jeg fik en reserve bærbar ringede jeg ind og meldte de to ovenstående problemer. Udover at de har travlt i ferien, så har jeg faktisk ikke haft nævneværdige problemer med min 2314W. Og deres service har været tiptop (dette var dog før 2007) da jeg måtte gå ned til dem og aflevere tingene. Nu er man tvunget til at sende det gennem post danmark som spiller fodbold med ens pakker. --
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
#17
kawsper
Ultrabruger
18-07-2007 17:38

Rapporter til Admin
"så man kan vel forvente at en reparationstid på 3 uger bliver 3 mdr" Ja, hvis det bliver sådan bliver de godt nok nød til at argumentere for det. --
--
HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline
#18
EQuiNoX
Super Supporter
18-07-2007 18:00

Rapporter til Admin
#19
eric clapton
Mega Supporter
31-07-2007 14:48

Rapporter til Admin
så er sagen afsluttet jeg vandt og zepto tabte har lige talt med dem og sagt at sagen går i forbrugerstyelsen i morgen,så skete der pludselig noget de indvilgede i at give mig mine 10000 kr tilbage. de har haft den i 7 uger nu,og nu gad squ ikke finde mig i mere.så vennner det betaler sig at hølde de der firmaer i ørene. --
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#20
KoZmatik
Megabruger
31-07-2007 15:11

Rapporter til Admin
lol @ //Lær at sætte komma, lær at sætte stort bogstav efter punktum, lær at stave til "helvede" så du ikke behøver at bruge prikker og lær at lave en ordentlig overskrift. --
--
Uhhh, ut af min kiosk, jeg vil ik ha ballade
#21
merrild
Gæst
31-07-2007 15:50

Rapporter til Admin
#20 Latterlig og ligegyldig svar. tillykke med sagen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
KoZmatik
Megabruger
31-07-2007 16:53

Rapporter til Admin
tak fyrmester --
--
Uhhh, ut af min kiosk, jeg vil ik ha ballade
#23
*THILE*
Giga Nørd
31-07-2007 18:01

Rapporter til Admin
Jeg kan da oplyse at jeg selv netop har fået mine penge tilbage fra zepto, og det uden at true dem med noget. For de kunne godt se min maskine havde været af sted for mange gange. De var faktisk ekstremt hurtige til at udbetale pengene. --
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual. *Gigabyte GA-K8NXP-SLI ** AMD Athlon 64 x2 4800+ ** Geforce 6800 Ultra ** 2GB DUAL DDR PC3200 ** Audigy 4 Pro*
#24
Kaki
Gigabruger
31-07-2007 18:08

Rapporter til Admin
#23 Point being? At de er flinke mod dig? Eller at de vil undgå (endnu) en sag hos forbrugerstyrelsen? --
--
#25
Slettetbruger2119
Junior Nørd
31-07-2007 18:12

Rapporter til Admin
har engang haft min 4200 til rep der sendte jeg den mandag og fik den retur onsdag.. går lidt og skla ha ny bærbar så ved sku ikke om man tør vælge en zepto igen selv om jeg er glad for min 4200.. så lydder alle de her sager sku ikke for heldige.... --
--
#26
Mikkel
Gæst
31-07-2007 18:24

Rapporter til Admin
#25 det du skal tænke på er at det er kun det negative du stort set hører på nettet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
eric clapton
Mega Supporter
31-07-2007 18:30

Rapporter til Admin
ja hvorom alting er,jeg er tilfreds med at sagen nu er afsluttet,og jeg har fået mine penge tilbage. Så skal jeg lige undskylde koZmatik at jeg glemte at sætte kommaer o.s.v ved dog ikke hvorfra du har fået den ide at jeg skrev helvede.Jeg tror dog at det er godt at der findes folk som dig herinde der holder øje med at vi skriver rigtigt og husker at sætte punktum og komma de rigtige steder,jeg takker og bukker for den stor stavemester mine damer og herre ingen ringere end KOZMATIK geniet over os alle. --
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#28
DomaZ.dk
Giga Supporter
01-08-2007 08:55

Rapporter til Admin
#24 at nogle har gode oplevelser og andre har dårlige som ved et hvert andet firma evt...? being... --
--
http://stuff.domaz.dk[...]
#29
Mion
Nørd Aspirant
01-08-2007 10:41

Rapporter til Admin
der er altid folk der har dårlige oplevelser, og der er altid folk som er sure, selv når de får god service. det der rammer mig lidt er at det i alle nævnte eksempler er reelle fejl, så burde zepto også ofre alt på at få løst disse, fordi man som firma VED at en enkelt sur kunde rammer hårdere end 200 tilfredse. Jeg kender en del der har zepto, netop pga de billige priser for power udstyr alle har haft mere eller mindre problemer, MEN alle dem jeg kender der køber billige bærbare i andre mere eller mindre respekterede mærker, har lidt det samme. en bærbar kan bare blive for billig, og kampen om at producere high spec billige bærbare går ud over kvaliteten. --
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#30
Kaki
Gigabruger
01-08-2007 11:52

Rapporter til Admin
#28 Udover at jeg ikke spurgte dig, har du vist misforstået noget, hvis du kalder det en god oplevelse, at man skal have en bærbar afsted så mange gange, for til sidst at skal have købet ophævet. Det står ret klart, at Zepto er overrepræsenteret i de negative sager, der berettes om på nettet. Derimod er det selvf. diskutabelt, om det er fordi, folk der køber Zepto er overrepræsenteret på den her site. --
--
#31
Icefujl
Gæst
01-08-2007 13:20

Rapporter til Admin
Jeg synes nu der er fin nok service ved zepto... Jeg havde en gammel zepto 4200, som gik død efter 2 års brug... og sendte den selvfølgelig ind, da der var gået en 2-3 uger begyndte jeg at ringe derind for at høre hvor den blev af, de beklaget så med de ikke kunne få delene hjem, men de ville få dem rimelig hurtig. Da de 3 uger så var gået, som der står på deres hjemmeside at det max kan tage, ringet jeg så derind og de sagde de desværre ikke havde fået de dele endnu men jeg kunne få en helt ny og bedre bærbar hvis jeg havde lyst til det... Det tog jeg selvfølgelig.. (Det var for en 3 måneder siden) mvh...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Patrick
Gæst
01-08-2007 23:49

Rapporter til Admin
Tillykke med du har fået pengene tilbage har lige fået min bærbar tilbage efter de har skiftet bundkortet, og da jeg så fik den igår var der så en masse fejl på den!!! for det første virker lydkortet ikke mere, 2x usb stik virker ikke og wifi heller ikke (slideren sidder simpelthen fast) det er bare for talentløst at man ikke engang tester og ser om alt er ok på bærbaren før man sender den retur, så nu vil jeg prøve at få mine penge tilbage for det stykke lort af en bærbar som 6214w er da jeg ikke vil finde mig i det mere.( har haft den inde 3 gange på et år)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Casper
Gæst
09-08-2007 14:03

Rapporter til Admin
Jeg har også min 6214w til reparation hos zepto i øjeblikket og er også ved at være rigtig rigtig træt af at vente! Min bærbar har været hos dem i snart 6 uger og de har ikke engang kigget på den endnu! Jeg ringede til dem i sidste uge og brokkede mig, men han kunne ikke sige mig, hvornår der ville ske noget - blot bekræfte, at de endnu ikke havde foretaget sig noget. Har lige sendt dem en mail og brokket mig igen, men overvejer nu at ringe og true med forbrugerstyrelsen ligesom der er gjort her. Kan fandme ikke være rigtigt! Ved godt det er sommerferie, men det er sgu stadig uacceptabelt!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
eric clapton
Mega Supporter
09-08-2007 14:49

Rapporter til Admin
hold kæft jeg føler med jer både svar 32 og 33 skal vi ikke pudse taskforce på dem,er osse tosset på dem derfor jeg siger ALDRIG MERE ZEPTO --
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200

Opret svar til indlægget: Zepto har haft min computer meget længe.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning