Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Zepto - SKOD ServiceAf Ny på siden Dare_Devil | 25-09-2006 20:59 | 3603 visninger | 56 svar, hop til seneste
Jeg må indrømme, at Zeptos service skraber den dybeste bund. Den er under AL kritik. Jeg bruger i forbindelse med min skolegang min bærbar ca. 7 timer om dagen, og den er meget vigtig i forbindelse undervisningen. Jeg ringede derfor til Zepto INDEN jeg sendte min bærbar ind, for at forhøre mig om, hvor langt til det tog dem at reparere min computer. Det ville tage 7-10 dage at få den repareret, fik jeg at vide i telefonen.
Sagen var den, at batteri-holder-tingen ikke fungerede ordentligt, der kom ofte blue screen of death, den blackede ofte ud og højttalerne fungerede heller ikke, så det var jo bare med at få det ordnet. Da jeg skulle en tur til Italien på dette tidspunkt var det jo perfekt, og jeg fik derfor den bærbare sendt afsted, således, at den kunne repareres imens jeg var i Italien..
.. så let gik det bare ikke..
Ifølge Zepto modtog de pakken med Post DK d. 29 august 2006, og der skulle herefter MAKSIMALT gå 10 arbejdsdage. Da de 10 arbejdsdage var gået, var der ikke kommet nogen bærbar. Jeg ringede derfor til dem for at høre, om der var nogle reservedele, der ikke kunne skaffes hjem, eller hvordan; for ellers måtte de bare sende den defekt tilbage - for jeg SKULLE BRUGE DEN...
Jeg blev imidlertid informeret om, at maskinen ikke var blevet modtaget i teknikken endnu - dvs. de havde ikke pakket pakken op, da der var lidt travlt. Jeg forklarede manden i telefonen, hvordan det var for mig, og han lovede, at der ville blive kigget på den indenfor 2 dage..
2 dage senere ringede jeg så igen til Zepto, som kunne oplyse mig om, at den stadig ikke var pakket ud, og at de nu ikke vidste, hvornår de lige havde tid..
Jeg blev stiktosset og ilede ned i Labtech Data, hvor jeg arbejder, og hvor jeg i sin tid indførte Zepto som et kvalitetsmærke med en god service.. Her satte jeg butikschefen ind tingene, og han ringede straks til Zepto.. Vi kunne dog stadig ikke få noget at vide, og vi måtte derfor vente til vores kontakt hos Zepto (Philip) kom på arbejde..
Da vi så ENDELIG fik fat i Philip undskyldte han meget, at vi skulle vente så længe, men idag ville de arbejde over, så de kunne få klaret de reparationer, de var bagud. Lars (butikschefen) spurgte så, om de havde alle reservedele på lager til Znote 6214W (den maskine jeg har), og det kunne han sige ja til. På dette grundlag lovede han at maskinen ville blive afsendt på dagen eller dagen efter.. - Endelig et lys i mørket!
Men ak, der kom STADIG ingen bærbar, og jeg var efterhånden kommet noget bagefter; igen mulighed for at følge med i indlæring af programmer, og ingen organiserede notater..
Vi ringede derfor IGEN til Zepto fra butikken (idag).. Denne gang kunne de let informerer om, hvorfor jeg ikke havde modtaget min bærbar.. De havde STADIG IKKE PAKKET DEN OP...
Jeg anser mig ikke for at være en utaknemmelig, utålmodig sjæl, men NU bliver der bare FOR MEGET - det er ved at være 1 måned siden de registrerede pakken modtaget i deres system og de har ikke så meget som lukket den op!!
- Er jeg emsig, eller er i enige i, at det bare er UNDER AL KRITIK... --
[E6600][P5B DLX][2GB GBHZ][7900GTO][Plex 760A][Enermax 500W][Lian Li PC7B][Casemod]
[2.0 GHz CD][2GB PC667][100 GB 7200RPM][512 MB GF 7600][Zepto 6214W]
Selvfølgelig er det irriterende når de lover noget og ikke får det gjort, men man skal også se det lidt fra deres side..
1.Husk - De har travlt, deres bærbare er blevet solgt (og mange sikkert med småting der skal laves) i stort oplag..
Du har grund til at være utilfreds, ja. MEN. Synes ikke man kan sige at deres service skraber bunden, de svarer i det mindste på telefonen, og prøver da at hjælpe dig.. - at de så slet ikke har tid nok, kan så være en anden sag, og måske et signal på at de behøver større arbejdskraft.
Vil dog ikke gå så langt og sige at de er under AL kritik som du så flot selv skriver..
Hav tålmodighed & Good luck med reparationen -- Tjek mine PC'er i min profil.
Mangler du et Banner, Logo, Wallpaper, eller ting til din hjemmeside i flot photoshop design? Kontakt mig.
Mail & MSN: [email protected] Jeg ville hæve købet og købe en anden bærbar. Ifølge købeloven har du ret til kræve pengene tilbage, hvis de ikke kan afhjælpe/omlevere varen indenfor rimelig tid og uden ulempe for kunden. Dette forudsætter altsammen, at du er forbruger i lovens forstand. Hvilket ikke er sikkert hvis det er firmaet der har købt den. -- Du kan da hilse Zepto, og sige jeg overvejede en Zepto i forhold til Asus, da de jo er billigere, men den "fornøjelse" må du gerne beholde for dig selv. Så kan jeg jo dagdrømme om at Asus er mere pro, når det kommer til service. Der skal jeg i det mindste ikke sende den ind, der kommer de selv og henter. Og så tror jeg nok lige jeg beholder min gamle når den er kommer hjem fra dens service, som backup... For kan sku heller ikke lige undvære en com i en måned.
Jewle -- Selvlicenseret numurolog - tilbyde bedre navn for kun 5.000 kr* som kan give et lykkeligere liv. * = ingen garantier gives.
Jeg syns klart også det er for dårligt!
Det er muligt de har travlt osv, men så må de fanme sige det når du ringer første gang, det kan ikke hjælpe noget at du skal gå uden bærbar hvis den er så vigtig for dig som du siger!
At de så ydermere lover og lover hver gang du ringer gør det imo endnu mere latterligt! Hvis de så indrømmede at de havde lavet en fejl og sagde "der går sgu lige 14 dage istedet for de 2 vi havde lovet, håber det er okay", så vidste man da hvad man havde at gøre med!!
Håber du får den snarest muligt! :)
God vind med det ;) -- MSN: [email protected]
F U C K I T ! ^ I har sq travlt med at brokke jer, jeg har aldrig haft indsendt noget der er kommet tilbage på under tre uger.
og #3 det er fint nok at ASUS henter din spand når den skal til service, men så kommer problemet bare når den kommer tilbage og de har ødelaggt dit CD-ROM drev. For så skal du selv betale for at sende drevet til holland, hvor de så vil kigge på den.
Haa Haa modtager forhåbentlig min 6214W i overmorgen, tak for hjælpen Phillip og Lars fra LabTech. håber aftalen holder -- #2, den lov kan du godt skyde en hvid pind efter, medmindre sælger acceptere det; grundet du da befinder dig i en gråzone. Definer "inden for rimelig tid". ;)
Hvis sælger ikke acceptere, ja, så har man 2 muligheder. Sende sagen til Forbrugerklagenævnet som har en gennemsnitsbehandlingstid på 7 mdr. eller gå i retten som nok er ligeså tidskrævende. Så det kommer han ikke langt med, når han nu står og skal bruge den NU.
Tja, det er ikke en ualmindelig behandling du har fået. Sådan er der typisk nogle enkelte sager som falder igennem. De gælder for langt de fleste Internetbutikker.
Mange synes eksempelvis godt om Midtdata.dk, men jeg var en af de uheldige der fik en grotesk behandling i en RMA sag. 1 år tog det mig at få mine retmæssige penge tilbage for en defekt computer. Så store, troværdige, pålidelige firmaer kan også nosse gevaldigt i det ;)
Er derfor enig med #1, de skraber ikke bunden på baggrund af din sag imo.
-- man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter.
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500 jeg har selv købt en zepto computer for under en månedsiden. Og kan virkelig ikke klage over servicen!
Sys de har accepteret mine "krav" om, at modtage computeren hurtigt, da jeg skulle bruge den til htx. som prikken over i´et, har jeg sendt min bærbar ind til "Opgtadering", fordi jeg ikke kunne vente på core 2 duo landede, så jeg måtte nøjes med en core duo, men i morgen modtager jeg så en core 2 duo uden ekstra pris! (bortset fra de 380kr i prisforskel)!
utrolig lækker service!
men ja, kan godt se de har behandlet dig virkelig virkelig skidt. Ligner dem virkelig ikke. -- Præcis #6, #0 kan have været uheldig, selv Bilka fucker da godt op i tingene af og til, selvom de er så store. *Undskyld sproget* -- Tjek mine PC'er i min profil.
Mangler du et Banner, Logo, Wallpaper, eller ting til din hjemmeside i flot photoshop design? Kontakt mig.
Mail & MSN: [email protected] Jeg har selv en zepto 4200, som er godt 1,5 år gammel nu. Den har været til rep 3 gange nu: første gang den var inde tog det 3 dage inden jeg fik den igen. Virkelig god service. Anden gang tog det lidt over en uge, men stadig acceptabelt. MEN så tredje gang den skulle ind havde jeg faktisk noget ala samme problem som #1. Jeg skulle på ferie i en uge og havde også ringet ind til dem for at forhører mig om hvor lang tid det sådan ca ville tage, 7-10dage fik jeg at vide. Det passede jo fint i og med jeg alligevel var på ferie der. Jeg kommer så hjem til intet, og ringer med det samme for at høre hvordan det nu kunne gå til, når de nu havde lovet max 10dage (der var gået de 10dage da jeg ringede). Her fik jeg at vide de endnu ikke havde fået kigget på min bærbare, hvilket virkelig var skidt for mig, da jeg skal bruge den hver dag i skolen (htx). En uge mere siger han så, og en uge efter var der stadig ikk kommet noget, jeg ringer ind og hører og denne gang får jeg at vide de mangler et nyt bundkort. En uge mere går der får jeg så ringer ind igen for at hører hvorfor den endnu ikk er kommet. Denne gang er det så grafikkortet de skal ha hjem (dette havde de først fundet ud af efter bundkortet var kommet hjem). en uge og nogle dage efter modtager jeg den så endelig!
Synes godt nok det er fantastisk hvor dårligt det kan gøres!
fortryder mig køb af zepto nu, hvor jeg før hen så det som et godt kvalitets mærke. -- jeg kan så fortælle om det stik modsatte.
jeg havde en zepto maskine, hvor ugen før reklamationsretten udløb gik tastaturet i stykker.
jeg ringer ind, og de siger jeg enten bare kan sende den ind, eller jeg kan komme ind med den, valgte selv at bringe den ind fordi min skole ikke ligger så langt der fra. ( RUC)
jeg kommer ind, de tager imod den, og jeg venter 20 min, og jeg går igen med en fixet bærbar.
men det lyder vildt dårligt den oplevelse du har haft.
håber for deres skyld det kun er en engangs forstilling -- ¨~NoX~¨ #4 - Præcis..
Hvis de bare 1. gang i telefonen kunne sige: "Vi har travlt, så hvis du sender computeren ind nu, tager det 2 måneder at lave den." - Så havde jeg noget at forholde mig til, også ville jeg IKKE sende computeren ind, når jeg er meget afhængig af den - den var jo trods alt stadig ikke defekt, end den kunne bruges..
Så kunne jeg jo vente óg sende den ind på et senere tidspunkt, når der ikke var så meget "kø".. -- [E6600][P5B DLX][2GB GBHZ][7900GTO][Plex 760A][Enermax 500W][Lian Li PC7B][Casemod]
[2.0 GHz CD][2GB PC667][100 GB 7200RPM][512 MB GF 7600][Zepto 6214W] Tænk dog på alle de andre der også har en broken Zepto -- :: Nu bruger jeg min bruger igen ::
Jeg havde engang en Icemath, men så blev jeg skudt i CS, nu har jeg den ikke mere! gør som #2 siger, ophæv købet.
1 mdr. er ikke indenfor rimelig tid, du skal huske at du ikke er blevet tilbudt "afhjælping". så der må antages, at der vil gå yderligere længere tid før du får den tilbage.
plus, der tages også hensyn til hvor vigtig genstanden er for dig.
evt. hvis du er flink, så kræv erstatning, men personligt, hvis de ikke engang vil se hvad produketet, så ville jeg ophæve handlen.
-- #9 har faktisk precis samme oplevlese som dig.
http://www.hol.dk[...]
Har du husket at læse vores retningslinier?
jeg tror folk skal dele deres oplevelser lidt op. har også haft min bærbare znote 4200 inde til reperation 3 gange, de første 2 gange gik det nemt og hurtigt, men her 3 gang var det under alt kritik, min historie ligner #9's.
det tog 4-5 uge i alt, husker ikke hvor langt der var imellem de forskellige opkald.
først sender jeg den ind (får at vide at der går mellem 7 og 10 dage før de kigger på den) ALTSÅ før de kigger på den, hmm fair nok (så kan man mindes de gode gamle zepto dage hvor alt skete i en ruf)
efter dette går der et stykke tid hvor der ikke rigtigt sker noget, men 3-4 gang jeg ringer ind (vel 14 dage efter jeg sendte den) får jeg at vide at de venter på bundkort. hmm okay tænker jeg (jeg var selv sikker på det var grafikkortet, det har nemlig været dødt før, på samme måde) ugen efter ringer jeg så, og bundkortene kommer om tirsdagen men jeg skal bag i køen så han regner først med jeg har den ugen efter.
om fredagen, ugen efter, ringer en zepto-gut så til mig og jeg siterer nogenlunde "jeg har undersøgt din bærbar her igår, og grafikkortet er dødt, vi har desværre ikke nogen bekræftigelse fra leverandøren på hvornår vi får grafikkort hjem. "
så er det jeg kører af sporet (her havde mange kladsekammerater allerede ment jeg havde været alt alt for diplomatisk) og jeg konfronterer ham med det med bundkortet og han nævner "jamen de komponenter vi fik hjem er slet ikke til din model" hvis jeg ikke var oppe at køre kom jeg det, jeg begyndte at brokke mig højlydt og han undskyldte.
sagen er at jeg er svagtseende og 100% afhængig af min bærbare, og da jeg nævnte det og spurtgte om jeg evt kunne få en lånebærbar intil der kommer grafikkort hjem, det kunne jeg sagtens. (skal siges ham gutten var venlig, nok ik hans skyld, men der var jeg blevet i ret skidt humør)
dette var altså om fredagen, og jeg blev lovet den senest tirsdag, tirsdag var der så ikke nogen bærbar, jeg ringede ind til dem, og det var så fordi de havde fået grafikkort hjem.
jeg modtog så min bærbare igen om fredagen, umiddelbart såvidt jeg kan lægge sammen altså 5 uger.
jeg kan leve med nogen laver fejl, og har tit i tråde herinde forsvaret zepto når nogen har brokket sig over at det har taget 14 dage at få lavet deres bærbar.
jeg kan også leve med der måske er 14 dages leveringstid på et grafikkort, men det er kraftedeme for dårligt den er derinde 3,5 uge uden de overhovedet har undersøgt den, samt at de ovenikøbet sætter mig i kø, til nyt bundkort (stadig uden at undersøge den bærbare) som iøvrigt slet ikke er til min model.
-- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, silverstone lc17b 19" tft vups, sorry det link skulle ik være med, jeg brugte så lang tid på indlægget jeg måtte lave en copy/pastle for at kunne poste, og det er åbenbart gået galt:S
-- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, silverstone lc17b 19" tft Det du gøre er, at du skriver til dem og forklare dem at du har brug for den bærbar, såfrem de ikke kan fastsætte en dato for hvornår de vil lave og returner din bærbar, ophæver du købet. og du minder dem om, at de ikke har tilbudt dig en erstatningsvare under din rma, og de har lovet at afhjælpe dig på forskellige datoer, og de har sagt, at de har alle reservedelene til produktet på lager. Good luck...
Kan lige nævnes, at jeg har ophævet købet 2 gange og fået erstatning 1 gang, så der fungere skam. -- Gider ik til den store forklaring her, jeg har kun oplevet positivt ved Zepto supporten ;) -- :D Tjek http://www.Fashionwear.dk[...] ud, og fix dig noget fedt kluns #16, hvad vil du så gøre i de tilfælde sælger afviser dit krav? -- man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter.
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500 Synes da også det er utroligt alle de zepto bærbare der skal repareres ;) -- #18
I det tilfælde at de afviser hans krav, køber han en ny maskine andetsteds, og tager sagen i forbrugerklagenævnet. Så går der 5-8 måneder, og så får han sine penge tilbage. -- Bevar naturen - sylt et egern #19 nok fordi der sælges så mange af dem :)
#0 Det med at ophæve købet kommer nok til at tage en rum tid. Det er nok nemmere nu, bare at vente og så klage over dem. -- #Lektier Seriøs lektiehjælp på nettet.
Vi hjælper dig uanset hvilket niveau du er på.
Se mere på: http://www.lektier.org[...] bestilte også min 6214w d. 4 September.. der stod i bekræftelsen at den ville komme den 18. og efter en del dage uden information ringede jeg til dem, og de forklarede at pga. noget med det"Custom Cover", har sænket det hele... da de troede de havde det på lager...
nu Regner jeg med at få den her i slutningen af måneden, men regner satme os med at den virker så...
fandme for dårligt at de ikke har en velfungerende service, bare f.eks. en email om hvornår de nu sender pakken/forsinkelser, eller lign..
..........................................................
Det er altså ikke en undskyldning at de er billigere, når man går ud og bruger 16000 på en bærbar, når kontakten er så dårlig...
Dog ros for at de normalt er hurtige til at tage et opkald.... -- Hmm en trist historie, men beklageligt er det sådan men mange produkter udover laptops.
Grunden til der opstår forsinkelser er én ting, men ofte sker denne forsinkelse jo ikke hos "mellemhandleren" med hos producenten af f. eks Intel.
At Zepto burde maile folk på ventelisten er så noget andet. Men jeg mener stadig Zepto har den bedste service i DK.
Der vil altid være reklametioner mv. som går galt, men sæt det op mod de gange der ruller på skinner, så er det de dårlige jå heldigvis i klart undertal. Beklageligt er det altid de dårlige episoder folk husker.
Hvorfra jeg har arbejdet med Dell, kunne jeg fortælle ting og sager, og det samme med Toshiba og Asus. Men undlader at hakke nogen :D
Men husk det er menneskeligt at fejle. --
#20, du bevæger dig i en gråzone og tvivler på han kan få sine penge tilbage efter 1. reparation som har trukket lidt ud. Vil imo ikke være retfærdigt overfor Zepto, på baggrund af #0's udlægning af sagen ;)
#16 Og erstatning kan han da slet ikke få, da han ikke lider økonomisk tab. Læs lige købeloven en gang til :) -- man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter.
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500 min har været til små rep 2 gange..
første gang sendte jeg den mandag og jeg fik den igen onsdag..
anden gang sendte jeg den torsdag og jeg fik den igen tirsdag...
har kun posetive erfaringer med zepto.. og samme har alle mine venner.. men der vil altid være nogle der er uheldige lige meget hvor godt et firma gør det... desvære... -- Dare_Devil, vi har valgt at producere en helt ny maskine til dig, og har også kontaktet dig via email omkring dette.
Vi har på nuværende tidspunkt valgt at flytte folk fra produktionen over til vores reparationsafdeling for at få vores reparationstid nedsat til et mere normalt niveau igen. Det skal med det samme siges at vi heller ikke er tilfredse med situationen som den er på nuværende tidspunkt. Vores målsætning er at komme ned på 1-5 dages reparationstid. -- Supporter hos Zepto Computers A/S rettelse til #26, der menes selvfølgelig 1-5 arbejdsdage. -- Supporter hos Zepto Computers A/S til #26 Det lyder godt, endelig ikke at skulle vente 4 uger før man får din studie bærbar igen!
Synes desuden i skulle arbejde på at informere bedre omkring hvornår man evt får sin varer igen, og ikke bare love ting ud til højre og venstre.. -- #0 har samme dårlige erfaring, hvorfor jeg også stærkt anbefaler mine medstudenter at købe et andet mærke. De havde min PC til rep 2-3 gange uden at ku finde fejlen, selvom jeg havde beskrevet den meget tydeligt. til sidst tog jeg derned, viste dem fejlen. Så kunne de godt løse det, min gene var bare at imellemtiden var der gået 2-3 måneder, og man nu ku få meget bedre computere for de 9000 jeg gav. Håber aldrig mere jeg får problemer med min zepto maskine, og at de har fået optimeret deres serviceafdeling siden.
-- http://www.zettabyte.dk[...] - Pyro's Corner
why do birds . . . #29 - det hjælper ikke at skifte producent. Alle producenter kan have og har tilfælde som dette. Hvorfor fokuseres der konstant på de dårligere tilfælde.
Tænk på hvor mange laptops Zepto sælger UDEN problemer. Lad nu være med at lade få dårlige eks. slå dig ud.
Du vil blive overrasket over hvor god Zepto's support er kontra andre --
#31
Jeg ville nok undgaa en forhandler som ikke kan finde ud af at informere bedre om leveringstider..
( Det er bedre at sige "det ved jeg ikke" end, "du har den paa tirsdag" - hvis de ikke ved hvornaar jeg har den .. )
Derudover saa har leveringstider vel ikke noget med service kvalitet at goere vel? ... :) -- I win? #32 - en dato kan jo skride uden det er forhandlerens skyld --
Synes da at det er meget rart at vi har et dansk alternativ til de store mærker som Asus, Dell, Acer mm. Men må nok sige at jeg er glad for at jeg valgte Zepto fra, synes at det er foruroligende ofte at man hører om folk som har problemer med dem. Jaja, det kan da så godt være at en af grundene til det er at så mange har købt en, men alligevel...
Men at man som #25 kan have sin computer inde til reperation 2 gange og så stadig "kun posetive erfaringer" have med dem synes jeg er vildt(no offence!). Jeg ville ihvertfald ikke kalde det posetive erfaringer hvis jeg bliver nødt til at sende min bærbar ind til rep 2 gange. Okay, lige i dette tilfælde behøves det self. ikke være selve maskinen der har været noget galt med.... -- ffs~ Blev idag kontaktet af Jesper fra Zepto som ganske rigtigt tilbød mig at bygge delene fra computeren over i ET HELT NYT KABINET :D...
Ydermere fik jeg opgraderet fra Core Duo til Core 2 Duo (samme clockhastighed) uden beregning!! :P
Alle kan komme ud for problemer med at leve op til retningslinjer, når der ikke er folk nok.. Det er selvfølgelig trælst for brugere (mig :)), men syntes det er fedt, at Zepto så giver noget til gendgæld! :D
Så trods alt - Thumbs Up Zepto! - Ser frem til imorgen :D!! -- [E6600][P5B DLX][2GB GBHZ][7900GTO][Plex 760A][Enermax 500W][Lian Li PC7B][Casemod]
[2.0 GHz CD][2GB PC667][100 GB 7200RPM][512 MB GF 7600][Zepto 6214W] 35> svin!! ;) så er det da ik en hel dårlig godt gørelse zepto gør.. ser du sku ik andre computer butikekr gøre.. men nyd den ;) -- #28 På nuværende tidspunkt informerer vi kunderne så godt vi kan ud fra de informationer vi sidder med, og kan slå op i vores system, andet kan vi jo ikke gøre. Vi er jo trods alt ikke spåmænd.
#32 "Det ved jeg ikke" er meget sjældent et svar kunderne accepterer når de ringer til os. De vil have konkrete svar, og det giver vi i det omfang det er muligt ud fra de informationer vi har til rådighed når de ringer ind.
Nej som du så korrekt pointerer så har leveringstider ikke ret meget med service kvalitet at gøre.
#33 ja en leveringsdato kan meget let skride uden at vi kan gøre noget som helst ved det, andet end at rykker firmaet vi skal modtage leverancen fra.
Vi er naturligvis klar over at det er et problem, og vi skal ikke forsvare det mere end at der er nogle faktorer vi ikke kan påvirke. På nuværende tidspunkt har vi i den konkrete sag leveret en sprit ny notebook til kunden, og vi rokerer en del af vores produktions ressourcer over til reperationsafdelingen for at hjælpe de kunder der venter. Dog stiller vi os som tidligere nævnt heller ikke tilfredse med situationen og gør derfor alt i vores magt for at løse den og nå målsætningen på 1-5 dage.
Vi har som enkel målsætning at være bedre end resten af markedet, men vi har da helt sikkert også meget at lære. -- Supporter hos Zepto Computers A/S Tja, mht. om de overholder frister er jeg godt tilfreds
de skrev at min spritnye 2425W ville komme inden for 2 uger..
efter 4 dage stod den på skrivebordet :D -- Tjek mine PC'er i min profil.
Mangler du et Banner, Logo, Wallpaper, eller ting til din hjemmeside i flot photoshop design? Kontakt mig.
Mail & MSN: [email protected] Skægt som opretter nu skifter mening om firmaet *GH*
Tommel op Zepto. Godt at se mit forsvar af Jer ikke var spildt! --
#39 - Skægt? :P..
Det har noget med kendsgerninger af gøre - før havde jeg ingen notebook og ingen udsigt til at få en ;)..
Nu ser jeg frem til at modtage en sprit-ny imorgen - endda lidt bedre end før ;)
- Så er det da klart, at man "ændrer mening" :P -- [E6600][P5B DLX][2GB GBHZ][7900GTO][Plex 760A][Enermax 500W][Lian Li PC7B][Casemod]
[2.0 GHz CD][2GB PC667][100 GB 7200RPM][512 MB GF 7600][Zepto 6214W] Jeg må godt nok også trække lidt på smilebåndet. At gå fra denne udtagelse:
"... Zeptos service skraber den dybeste bund. Den er under AL kritik."
til
"Thumbs Up Zepto!"
Men hey, forstår godt din frustration ;) -- man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter.
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500 Denne tråd trykker bare endnu mere i det fact, at Zepto har en kanon support.
--
Har aldrig haft problemer med deres support :) Har haft min til rep 2 gange, den ene gang kørte jeg selv ud med den, det tog 20 minutter, så havde jeg den igen, den anden gang tog det en uges tid, men det var i en ferie, så det betød heldigvis ikke det store :)
Men en fed service de udviser, de har jo trods alt lavet lidt af en bommert! -- | ASUS Crosshair, modtaget | AM2 X2 3800+ | Gskill PC6400 HZ | X1900XTX | OCZ Powerstream 600W | Raptor | Thermochill-Iwaki-EK | #42 vi har fattet du er zepto's lapdog, så slap af og skriv kun hvis du har noget konkret at fortælle.
Synes det er en ok erstatning #0 har fået, men synes, at man fremover selv skal tage kontakt til overhovederne hos zepto før man laver en whine tråd. -- Jeg har ikke haft min 2314W til service. Men jeg har været afsted et par gange med en kammerat som har en 4200, det har været defekt bundkort og to harddiske der er stået af. Harddiskene er blevet skiftet inden for kort tid (samme dag, vi tog selv ned til dem) og bundkortet fixet tog lidt længere tid.
Jeg synes de har en glimrende service. -- HyggeNet.org - IRC-Netværk for hyggens skyld
irc://irc.hyggenet.org:6668/partyline For at være ærlig så er jeg ikke aaaaaalt for vild med Zepto's telefon support. Jeg har ventet mellem 10-18 minutter hver gang jeg har ringet derind (3 gange total), og jeg er kun en gang blevet spurgt om jeg ville ringes op når support havde tid. Jeg kan måske være utånmodig hvad angår support, og i så fald skal mit indlæg ikke menes som kritik mod Zepto, men kritik mod mig og min utånmodighed.
Ang reperation af bærbar... tja nu får vi at se. Jeg står til at få min 6615 sendt tilbage her på mandag, så lad os se hvordan det udvikler sig... -- Specs:
Zepto Znote 6615WD med Intel Core Duo 1.86GHZ Processor - 2GB DDR2 RAM - 100GB SATA Hitachi HD - GeForce GO 7600 512MB Graffikkort - Realtek blah onboard lydkort - ?x DVD Drive... #0 eksempel lyder godt nok som meget meget ringe service.
Der er også nogen der har gode oplevelser, men det der eksempel det holder bare ikke, det må de kunne gøre bedre.
Det har rystet min tiltro til dem hvis jeg endag skulle have en bærbar.
Og jeg kender alt for godt til dårlig service, så jeg er meget skeptisk, især over for de store firmaer som bilka, fona, electric city o.s.v. de tillader sig pisse på deres kunder så groft bare fordi de er store´firmaer. Mine erfaringer er ikke kun dårligt service, men også direkte løgn og bedrag fra forhandlerens side..
Så det er godt med de her tråde om butikker der har gjort det specielt godt/dårligt så vi andre kan basere vores valg mht. butik/mærke på andres erfaringer. -- Athlon64 3700+ - Abit Fatal1ty AN8 SLi - Evga Nvidia GF 7800GT - 2x512mb PC3200 Mushkin 2-2-2-6 - 200gb WD SataII - 250gb WD Caviar - 36.7gb WD Raptor 10000rpm - Chill 450W 47> Prøv at læs hvad tråden ender med inden du begynder at blive alt for negativ på zepto og deres service.... -- Svar # 44 - forventer du en konstruktiv dialog på dit pusten op? --
#48 ja, jeg ved godt at det endte godt for #0, men det er stadig uacceptabel service indtil de beslutter sig at lave en af de velkendte:
" ups-vi-har-lavet-noget-skidt,-her,-vi-gir-dig-noget-som-kompansation-så-du-ikke-giver-os-negativ-omtale." mannøvre -- Athlon64 3700+ - Abit Fatal1ty AN8 SLi - Evga Nvidia GF 7800GT - 2x512mb PC3200 Mushkin 2-2-2-6 - 200gb WD SataII - 250gb WD Caviar - 36.7gb WD Raptor 10000rpm - Chill 450W Har selv købt en Zepto Znote 6214W, for lidt over en måned siden. Jeg har da også haft fat i Zepto siden.
De var meget behjælpelige med at håndtere de problemer jeg havde.
Synes Zepto yder en god service, som jeg ikke vil have noget imod at bruge igen.
Dog har jeg så knap så positive ting at sige om Labtech Data, men det er en anden sag.
/Ammon -- Forstår ikke alle dem der siger "jeg fik min laptop mega hurtigt efter jeg bestilte den så servicen er bare total fjong" det er da en for naiv ros, Zepto tjener jo ikke ligefrem penge på at reparerer computeren men derimod på at sælge så mange som mulige i en fart på trods af de er behæftede med fejl.
Sanheden er jo at utroligt mange giver op i klagejunglen fordi store firmaer bevidst sender folk i ring så man ingen vegne kommer og måske ender med at give op og finde sig i et møg produkt.
Jeg har oplevet god servie fra Zepto, men lige nu må jeg sige de pisser mig op og ned ad ryggen, ingen svar, ingen hjælp ingen support.
Et par gode råd:
Læs godt på købeloven så du kan fyre et par paragraffer i nakken på dem, få alle aftalerbekræftet på skrift, tag evt. noter til tlf samtaler(Bl.a hvem du talte med), og kæmp til den bitre ende.
Har været inde i helvedet hos både Dell og Apple, nu må vi se om det også kommer så langt ved Zepto.
Et lille beskidt kneb er også at skrive et velformuleret brev på vegne af dig selv, så de tror du allerede har involveret din advokat, det fik ihvertfald Lxrte Dell´s Cei afdeling til at give sig.
Det vil næsten altid være en fordeling at vælge et mindre mærke med et godt renome frem for de store selskaber, de lyver og snyder så vandet driver -- _______________________________________
Og alle børnene klappede i deres små fede hænder Kan klart anbefale ibm og hps service...........supporten his fujitsu simens hr også altid for mig været i orden -- 1 måned? det er da intet.. har måttet vente 2 måneder på at få en bærbar jeg skulle bruge til mit studie... -- Fuck dig brødkniv!
Oh, its so good it has to be fattening!
Jeg modtog min computer fra zepto for cirka 3 uger siden. En 6214W.
Da jeg fik den var der ridser under bunden, et løst tastatur, en slidt power-knap (så ud som om mærket havde været skrabet af en negl), og lydkortet var ikke til at installere hverken med downloadede eller medfølgende drivere, så om det også var defekt nåede jeg aldrig at finde ud af.
For det første jeg gjorde var selvfølgelig at tage kontakt til Zepto og fortælle at jeg ikke synes det var helt rimeligt for en ny computer til et godt stykke over de 10.000.
Super flinke mennesker man snakker med i reparationsafdelingen. Og jeg fik sendt et fragtbrev ud og lavet en RMA hastesag. Jeg sendte computeren med det modtagne fragtbrev den efterfølgende dag og modtog så computeren 3 dage efter igen. Så var tingene også ordnet, men så virkede touch-paddet ikke :(. Problemet med lydkortet var der også stadigvæk og ridserne kunne man jo ikke rigtig få væk. Jeg ringede så ind igen, og blev igen mødt med ganske flinke personer, der igen ville sende et fragtbrev ud og lave en RMA-hastesag.
Efter lidt overvejelse og kæmpe ærgerlser over alle disse småproblemer endte med at jeg blev af den holdning at den modtagne computer efterhånden virkede som et ufuldstændigt produkt.
Jeg benyttede mig derfor af returretten samme dag som jeg modtog den efter 1. omgangs reparering. Zepto modtog den efterfølgende fredag. Der gik noget tid hvor jeg sendte mails for at forhøre mig omkring hvor lang tid der ville gå inden jeg fik pengene igen. 3-4 mails uden svar. Så ringede jeg derind, da jeg ikke gad blive ved med at sende mails, der alligevel ikke blev besvaret. Kom i snak med en herre, der mente at den var sat til kreditering og at jeg nok skulle modtage mine penge snaret. Efter næsten 14 dage ringede jeg så igen, da der ingen penge var gået ind. Meget hurtigt og konsekvent fik jeg at vide, at en person havde glemt at gøre sine pligter og derfor var mine penge ikke blevet overført, så det ville han da gøre med det samme.
Tænkte hvorfor jeg mon har jeg gået og skulle undvære 10.500, der skal bruges til en ny computer (skal jo have en anden) i 14 dage når det bare er et par klik på en mus og så er pengene overført til min konto :S?.
Nå men ovennævnte skete altså i dag og han sagde at jeg ville have pengene i morgen. Så jeg håber de går ind og jeg smertefrit kan vælge mig en bærbar af andet mærke.
For synes ærlig talt ikke det har været den bedste oplevelse. Jeg prøver at være så tolerant så mulig og synes stadig Zepto ser ud til at kunne levere nogle gode bærbare til billige priser, men vil på den anden side også være konsekvent og sige at jeg ikke vil handle med et firma hvor tingene ikke er i orden når det nye produkt lander i min postkasse. Det kommer simpelthen til at ødelægge den glæde, der er ved det købet af det nye produkt.
Fortæller min historie for at udlægge hvordan det kan gå. Det ser ud til at det er gået meget bedre for mange andre, hvilket det da også gerne skulle. Men man kan altså være uheldig, og jeg tror da heller ikke på at et firma kan undgå ting som disse fuldstændig.
Håber bare ikke jeg er en af de uheldige når jeg nu snart igen (når pengene går ind i morgen) skal ud og købe bærbar... -- eR DER NOGEn, dER HAR sET mIN CAPs LOCk kEY? Syntes lidt at enten skal firmaer til at give alle den samme behandling for alle eller ingen når man snakker service.
Føler mig sku lidt røv rendt af zepto at en der har ventet i ja en månede på sin pc for den gratis opgraderet til en nyer en. Imens os andre som har problemer med de mesbasale ting på sin zepto ikke engang kan få dem lavet eller sendt til den rigtige adresse.
Jeg tror ikke det er zepto man vil anbefale til større firma'er som siemens/novozymes. Da de ikke kan følge med på service delen.
Siger nu stadig IBM holder på alle punkter undtagen design. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|