Jeg oplever det samme, vildt iriterrende! især det med støjen! Men slemt er det ikke, bortset fra det så menes det for mig at være den perfekte bærbar :)!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Okay..
har skrevet til Zepto for at høre hvad der er galt !! Det kan ikk passe at den skal larme såen...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. I har købt en maskine med et grafikkort med power og det bruger strøm og det kan ikke undgås at blæseren kører, men nu får vi lige Morten fra zepto til at give en forklaring her asap.
Med venlig hilsen
Gerner PC-Direct
--
GP
Nu er det så min første laptop, og ja, den bliver rimelig varm, men det er er kun når jeg spiller spil..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. nu er det heller ikke det vilde, men de skiver jo i tweaks tes , at den er HELT lydløs..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #5
Ingen computer er helt lydløs :-)
Men det viser jo også bare at man ikke altid kan regne med diverse tests
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Svar til 3#
Ja ved godt at det er en kraftig maskine men det kan ikk passe at blæseren hele tiden skifter mellem høj og lav niveau... F.eks. kan den køre 5 sec. på max og derefter gå ned på normal niveau og 5 sekunder senere går den på max igen og dette kan den gøre uafbrudt i et par minutter.. !! Og dette er vel at mærke mens cpu'en ikke er særlig belastet, surfer bare på nettet.. Derudover bliver den varm til venstre for touchpad'en, hvad kan dette skyldes ??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Der må da være noget galt med den bærbar, for jeg har en med væsentlig mere power og den skifter aldrig til høj hastighed ved surfing og tekstbehandling. Faktisk så bliver jeg nød til at sætte øret helt ned til udblæsningen for at kunne høre blæsere køre. Selv ved flere timers gaming kan man næsten ikk hære blæserne.
--
Pinky, hvilken har du?
--
Jeg har lige fået den samme, og den gør det samme med hele tiden at skifte blæserhastigheden op og ned. Det er faktisk temmeligt træls i længden, så kunne godt tænke mig at vide hvorfor og om det er muligt at gøre noget ved det... Ville være rart hvis man kunne få den til at holde samme hastighed hele tiden så længe man ikke belastede cpu o.lign....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. svar: 0 - 11 Har i tjekket at cpu ikke kører fuld hastighed? evt også grafikkortet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har os en 2425w, eller faktisk 3.. Jeg har ingen problemer med det.. kun at den bliver varm til venstre for mousepad
--
:D Tjek http://www.Fashionwear.dk[...] ud, og fix dig noget fedt kluns #10
Det er så også en 17" ik?
De har normalt en del lettere ved at komme af med varmen end 15.4". Også derfor at du max kan få et Gf7600 eller et Atix1600 i en 15.4".
--
ffs~
Til 13#
Døjer du ikk med at blæseren kører hele tiden og med skiftevis hastighed og at de IKKE er lydløse ??
Nogen der ved om man stadig har 14 dages returret hvis man har taget bærbaren i brug ??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15 - Det har man sålænge det er en fjernhandel (købt over internettet etc.)
--
#15
Man har altid 14 dages returret - spørgsmålet er bare i hvor vid en udstrækning du har *brugt* og ikke kun afprøvet produktet. Hvis du har alle manualer, papkasser, ledninger, kabler, CD'er osv. og ALT er i 100% samme stand, dvs. fejlfrit da den er ny, som ved modtagelsen - så må du aflevere den tilbage og få 100% af beløbet tilbage - såfremt det sker inden for 14 dage af modtagelsen af produktet.
Sådan opfatter jeg returretten. Har du misbrugt produktet, f.eks ved at kyle æskerne ud, ridse CD'erne, tweake laptoppen eller andet kan du ikke forvente at sælger godtager din brug af returret.
--
...crew incognitus
#16
Ja - men der er en del MEN'er pakket ind i returretten. Hvordan man har behandlet produktet har meget at sige. Har man som et lille barn revet det ud af inpakningen og brugt produktet (så der er tegn på brug - slitage, mærker, ridser og andet) så skal man altså ikke forvente at kunne bruge returretten.
Returretten lader en køber afprøve et produkt - netop fordi man køber en vare over nettet så man på trods af specifikationer ikke kan føle varen - og når man så får varen hjem, kan man prøve det - er det i orden beholder man det selvfølgelig. Ellers returret.
--
...crew incognitus
man returnerer simpelthen ikke en 2425w! hehe.. jeg har fået min for en uges tids siden, og er rigtig godt tilfreds. Hvis din lider af blæser støj, så må der enten være noget galt, eller også er det fordi du ganske enkelt benytter vekselstrøm, da computeren så vil skrue helt op for kraften!
--
#19
Selv om du benytter computeren med strømmen sat til burde den da ikke larme som han beskriver? Du kan jo selv bestemme hvor meget power du vil have at computeren skal have via. forskellige programmer f.eks. nhc. eller switchxp.
--
ffs~
Bærbaren er os perfekt bortset fra støjniveauet...
Men skal bruge bærbaren til studiebrug og kan ikke have en maskine som støjer så meget...
Blæseren kører rimelig højlydt hvis jeg f.eks. bare er i bios og under opstart af windows bliver der os skruet op for dem en 2-3 gange så de kan høres.. Og når jeg åbner for et par vinduer i windows starter blæseren også så de er hørbare.. Tør slet ikk og tænke på hvordan den larmer hvis jeg begynder og spille på den og belaste cpu og gfx..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. LOl.. jeg bruger også min bærbar til studie, nærmere sagt til HTX. Og jeg er blevet overrasket over hvor lidt den siger! Jeg kan næsten bedre høre naboens bærbar end min egen!
--
Har købt selvsamme maskine. Synes den fungere rigtig godt. Det er dog træls at blæseren kører i 5 sek (larmer lidt) og slukker helt. Er der noget der har fundet en løsning på problemet?
Christian
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Min er inde til rep, og har skrevet at de også skulle kigge på det med varmeudviklingen og blæserstøjen, melder tilbage når den kommer!
--
//Slapy
2425w - 80 gb - 1gb ram - 1.83 duo core
Er blevet træt af maskinen og den support Pc-direct ydede så har leveret maskinen tilbage og valgt af få pengene tilbage.. De prøvede blandt andet at bilde mig ind at jeg skulle have et nyt skrivebord, da det kunne være grunden til at bærbaren larmede m.m. !!
Men her stoppede mine problemer ikke.. Leverede bærbaren ind for 3 uger siden og for 2 uger siden fik jeg at vide at de ikke ville lave bærbaren og at jeg derfor ville få mine penge tilbage.. Imorgen er der gået 14 dage og jeg har endnu ikk set nogen penge.. Så må ringe ind og klage for 2. gang angående pengene!!!
Så har ikk haft en god oplevelse med dette køb og firmaet PC-direct
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har lige bestilt en Dell Latitude D820.. Håber kvaliteten og servicen er bedre her !!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du er godt klar over at de ikke er forpligtet til at give dig pengene efter 14 dage? De må vist gerne trække det længe.
--
Har også købt 2425W, og må sige at jeg er godt tifreds.
Det er rigtigt nok en smule irriterende at blæseren skifter hastighed konstant, men jeg synes nu ikke ligefrem det larmer.
Med hensyn til varmen oplever jeg det samme, men synes dog ikke det virker generende.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Svar # 25 >
Du er da lidt en bedre vidende gut. Selvfølgelig har underlaget til bærbaren en hvis betydning for at bærbaren skal kunne komme af med varmen.
--
;) Jeg har somsagt ingen problemer, 3 af dem, jo det sker, hvis jeg zapper meget igennem pics eller spil så starter køleren, og der skal øret helt ned til for at høre den.. Uhm, men ellers, nedclock din CPU ? Sæt den til at køre 1ghz max, så vil den ik larme =)
Der findes programmer der kan det med et enkelt tryk i windows=)
--
:D Tjek http://www.Fashionwear.dk[...] ud, og fix dig noget fedt kluns Du mener at mit almindelige skrivebord har betydning for hvor meget min bærbar pc den larmer.. Dvs. man skal købe et specielt skrivebord hvis man vil ha en bærbar eller hvad !! Nu må du lige stop !!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Halløj champs!
Har selv købt en Zepto 2425 en dejlig maskine :)
Min er dog sendt ind pga. et fald dog virker den fint endnu, men vil have det tjekket :)
Men ellers fungerer min cpu blæser perfekt!
Man kan ikke høre den larme, eller mit gfx.. Ihvertfald ikke efter der er gået mindst 2 timer :)
Så blæser den og larmer lidt, men det er jo naturligt fordi ellers ville det jo brænde sammen..
Hvis den konstant blæser er det nok pga. en ledning der er knækket (læste i et forum) eller der trænger til en bios update :)
--
Zepto 2425 :)
#1,21 Den perfekte bærbar wtf???
Den er jo tung som en en større samling mursten - mon den bruger bly batterier...
Kan i ikke rette i strømstyringen så den ikke kører på fuld kraft når den er tilsluttet AC så burden den vel ikke blive så varm.
--
Sikkerhed:
http://home18.inet.tele.dk[...]
http://sikkerhed-faq.dk[...] Det er en 2 måneder gammel tråd guys :). men kan da lige skrive at jeg har fået min tilbage siden, og den virker perfekt! Ingen mærkbar, eller generene støj eller varme! Mht. #33 Ja den bruger bly batterier :)! Den vejer 2.73 uden, og 3.1 med bat.
//Slapy
--
//Slapy
2425w - 80 gb - 1gb ram - 1.83 duo core
# 30
Er det noget du har et link til ?
--
- Zepto Znote 6214W
#25
Du skriver vi i PC-Direct anbefalde et nyt skrivebord? Vi har aldrig anbefalet nye møbler, biler eller andet til vore kunder, fordi de har været utilfredse med Deres bærbare, men vi kan da godt anbefale at købe et brugt F-16 fly, så kører det og man hører ikke den bærbare :)
Nå pyt du har fået pengene tilbage og vi lider vist ikke nogen skade ved dit indlæg :)
Med venlig hilsen
Gerner PC-Direct
--
GP
Er mig som har startet tråden... (Jonas)
Syns det er tankevækkende at ejeren af PC-direct sidder og gør grin med mig og er sarkastisk i sit indlæg - Ikk tit at man som kunde skal finde sig i det... Vil ihvetfald ikk betegne det som god kundeservice !!!
--
Men kan ikk sige at det kommer bag på mig.. Kan kun sige at det understøtter den DÅRLIGE oplevelse jeg havde med at handle med jer !! Og kan kun sige at jeg aldrig vil anbefale nogen at handle hos jer !!!
--
Brug den nyeste BIOS update 1.15. Den burde løse problemet samt sænke temp.
--
Men indrømmer at jeg kun har prøvet den nye BIOS på min 6314W og ikke på en 2425
--
#40 og endnu engang må det siges at BIOS version 1.15 intet har med 2425W at gøre da det på ingen måde er samme maskine som 6314W.
--
...
#37
Det er skidt du har fået en dårlig oplevelse af vores service og det er vi kede af. Det giver dig bare ikke ret til at beskylde os for at anbefale dig et nyt skrivebord vel?
Det er Zepto's support, der har taget sig af supporten i forbindelse med de fejl der har været og hvad de har foreslået kender jeg ikke noget til, men det er første gang jeg hører om nyt skrivebord her på HOL.
Med venlig hilsen
Gerner PC-Direct
--
GP
Giver det dig ret til at gøre grin med en kunde ?? Syns virkelig at det er dårlig kundeservice !!! Burde du ikk høre efter hvad jeg siger og så tage det til efterretning !!! Jeg snakkede personligt med DIG flere gange og havde hele tiden den følelse at du prøvede at komme med gode "argumenter" for hvad jeg gjorde galt bl.a. spurgte du hvilket skrivebord jeg havde og om det var blødt eller hårdt, i stedet for at tage computeren ind og se om der var noget galt.. Du nævnte bl.a. os at der var stort grafikkort og at jeg ikke kunne købe en anden bærbar med samme hardware som vil larme mindre... Ved ikk hvordan du vil underbygge denne påstand men har i hvertfald fået en ny bærbar med cirka samme specfikationer og den larmer ikk nær så meget som min zepto 2425 !! Og du kom med flere argumenter som jeg ikke lige kan huske på stående fod, men havde hele tiden den følelse at du vil skubbe problemet videre og påføre at det var mig der var noget galt med og ikke bærbaren !!
--
#43
DET HER KAN JEG GODT HUSKE!
Ser du det er jo også noget helt andet du skriver nu og det kan jeg sagtens genkende, for som tidligere har skrevet, er det Zepto der klarer supporten og hjælper med evt. BIOS opdateringer mv.
Derfor har jeg ganske rigtigt fået dig guidet over til Zepto service, da de kender de fleste problemer og løsningerne, at du har opfattet det negativt som om jeg bare ville have dig ud af røret, kan jeg kun beklage.
Jeg har også med det samme du oprettede tråden her, svaret i #3 og det var såmend kun for at hjælpe. Jeg kan se at Simon Olsen der er chef for service afd. har svaret i stedet for Morten.
Du har fået support af Zepto service direkte og her på HOL så det er lidt svært at se hvad vi kunne have gjort bedre.
Med venlig hilsen og god wekend
Gerner PC-Direct
--
GP
For det første kunne du lære hvad god kundeservice er.. Man gør ikke grin med en kunde og hans problem over nettet !!! Syns det er dybt forkastelig og håber det giver stof til eftertanke til personer som overvejer at handle inde hos jer !!! Gav 11.000 kr. for en bærbar hos Jer, så mener det er rimelig at jeg har nogen forventninger til bærbaren og den service i kan levere.. Og ingen af tingene levede op til mine forventninger
Og igen du forholder dig ikke til min kritik men begynder straks og snakke om Zepto.. Jeg har ingen problemer med mine oplevelser med Zepto's support, men det er derimod mine samtaler med dig som har gjort at jeg har haft en dårlig oplevelse !!
- Hvor har du påstånden fra at Zepto 2425W ikke larmer mere en ALLE andre bærbare med samme speficikationer ??? Syns det er noget af en påstand...
- Syns du ikk selv det er dårlig service at en ejer af et firma sidder og sviner en kunde til over nettet ???
Og til det med skrivebordet, var det os forkert formuleret af mig.. Men det var skrevet efter en samtale med dig hvor humøret ikke var særlig højt !! Men syns det er utrolig når jeg siger at der er noget galt med bærbaren at jeg mener den larmer ekstremt meget og du så begynder at snakke om jeg har et hårdt eller blødt skrivebord... Har givet 11.000 for en bærbar så selvom den står på et skrivebord der ikke er "optimalt" er det nok ikke et nyt skrivebord der var løsningen på problemet!!
--
#45: fald nu ned? jeg kan INGENSTEDEr se, at gerner har gjort det mindste grin med dig..
Hvorfor knapper du ikk bare hjelmen og kommer videre? regner du selv med at få noget ud af det her nytteløse brok?
sys det er meget pinligt af dig.. men hvad, kan jeg vel være ligeglad med?
--
Synes heller ikke der er blevet gjort grin med nogen, men vil give Crawk 100 % ret i at man har nogle forventninger når man køber en bærbar til 13.200 (i mit tilfælde). Min larmer også og bliver varm til højre for mousepaddet, og blæser for fuld drøn når den går ud af standby.
Det er kendte fejl fra Zepto så jeg håber snart de finder en løsning enten via. bios opdatering eller at de konkludere de er nødt til at tage de "defekte" computere ind til eftersyn af eget initiativ.
God weekend :-)
- Jeppe Nielsen
--
Zepto Znote 6214"
Til svar 46
Hvad kalder du så det her:
"Du skriver vi i PC-Direct anbefalde et nyt skrivebord? Vi har aldrig anbefalet nye møbler, biler eller andet til vore kunder, fordi de har været utilfredse med Deres bærbare, men vi kan da godt anbefale at købe et brugt F-16 fly, så kører det og man hører ikke den bærbare :)
Nå pyt du har fået pengene tilbage og vi lider vist ikke nogen skade ved dit indlæg :)"
Men er det ikk os bare dig som bare siger at man skall lade være med at have vekselstrøm til bærbaren så larmer den ikk !! Det er sørme os fedt at man har en bærbar som man ikke kan sætte i stikkontakten for så larmer den !!
--
"man returnerer simpelthen ikke en 2425w! hehe.. jeg har fået min for en uges tids siden, og er rigtig godt tilfreds. Hvis din lider af blæser støj, så må der enten være noget galt, eller også er det fordi du ganske enkelt benytter vekselstrøm, da computeren så vil skrue helt op for kraften!"
Citat spasserkongen
--
Hehe, meget morsom debat egentlig...
Men by the way kan man da tydeligt se hvem der står foran og bag ved disken.
Og Gerner du kunne da vist godt bruge et kursus i salg og service, samt et supplerende i den menneskelige psykologi.
Du er jo tvetydig af H til, men du har jo også en forretning der skal køre rundt og forsvares.
Kan så ikke forstå du hænger din samarbejdspartner zepto ud, ved at give deres support skylden for indirekte at anbefale en gut et nyt skrivebord.
Du må da stå inde for det produkt du sælger hvilket også er zeptos support. Ellers er du jo bare en gemen svindler.
Men håber da snart zepto får styr på sine modeller, ellers må den femte magtinstans jo på banen og give dem røvfuld, nu forbrugerstyrelsen er så sløve i betrækket.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.