Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Pinligt GETMORE!Af Maxi Supporter Krede :) | 18-01-2006 17:35 | 13672 visninger | 82 svar, hop til seneste
Vil gerne gøre opmærksom på min definitivt sidste oplevelse med GETMORE.
14. januar bestilte jeg en bærbar pc fra GETMORE, hvor der stod den var til levering straks (1-2 dage/på lager).
16. januar modtager jeg en mail fra dem, at bærbaren ikke er på lager (selvom dette var opgivet). Dette er en træls situation, men det har jeg også været ude for før andre steder. Så den bider jeg i mig uden at rette henvendelse til dem.
Senere samme dag modtager jeg endnu en mail fra dem. Denne gang er det med beskeden: Der er opstået en prisfejl, VI HAR DERFOR VALGT AT SLETTE HELE DERES BESTILLING.
Det er sku tyndt. GETMORE havde ca. samme prisniveau på edbpriser som de andre forhandlere da jeg bestilte bærbaren, men jeg kan se at den efterfølgende er steget ca. 230,- (GETMORE er dog ikke længere repræsenteret som forhandler af bærbaren).
Synes det er tarveligt at de vælger at skrotte handlen uden videre selv efter man har bestilt. Hvis det drejede sig om nogle få hundrede kr. burde de efter min mening have bidt det sure æble i sig og solgt mig den bærbar med mindre fortjeneste/underskud.
Så lige for at summere op:
1. De fejlindformerer / lyver om lagerstatus.
2. Påstår derefter varen er forsinket.
3. Skrotter handlen uden videre fordi de har lavet en fejl.
Har andre lignende oplevelser med GETMORE eller er jeg bare uheldig?
--
Lev stærkt, dø brugt.
De burde have kontaktet dig per telefon, eller mail hvis du ikke havde tid eller de ikke kunne få fat i dig. Så give dig nogle tilbud, som du kan takke ja/nej til og evt. et eller andet oveni (hw-dummebajer).
men deres system er vel for smart til sådan noget (bør håndteres af mennesker, der gerne vil yde en god service). -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej.
Jeg har uden problemer handlet med GetMore et par gange, men det er vist udbredt i branchen, at det med 2 dages levering betyder, at de først skal have varen fra en distributør.
Men jeg er enig med dig i, at de burde have leveret til den annoncerede pris. Men GetMore er en lavpris-forhandler, så man må være indstillet på begrænset service. At deres telefonservice overtakseres synes jeg er for skrabet, men det vel resultatet af, at de ellers kan have 2 mand fast siddende og vejlede kunder om ting, der står i manualerne. -- Ikke alt nyt er bedre. Hvis du har fået en ordre bekræftelse, er de forpligtede til at tilbyde dig varen til denne pris. -- Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar, og ikke min hund.
My crime is that of curiosoty.
The Mentors manifest Havde du betalt for varen og det hele? Har lige haft en opgave i erhvervsjura, hvor en butik siger, at prisen på internet var en fejl, men da kunden havde betalt og modtaget ordrebekræftelse, så var aftalen gyldig jf. aftaleloven og kunden skulle have varen til den pris han betalte for den på nettet.
1. Du kan kræve, at handlen gennemføres til den aftalte pris, hvis du har modtaget ordrebekræftelse (= de har godkendt aftalen)
2. Du kan kræve erstatning for prisdifferencen, hvis varen er dyre alle andre steder -- Mit grej: P4 3,2 GHz/ 1024 Mb PC 2700/Geforce 3Ti200-64 mb ddr ram jeg har en ven der bestilte et kamera hos dem, efter de 4 gange havde informeret ham om at varen var på vej, og der var gået næsten en måned, bestilte han ved shg, og 2 dage efter stod han med det i hånden, da getmore så fortalte ham at de ikke ville bestille hans kamera, var han egentlig godt tilfreds med sit valg :-) -- #5
Aye..
Kan man kræve erstatning for for prisforskellen, hvis varen er dyrere alle andre steder?
VH -- a.m.t.d.o #3, Det store problem er bare at de ikke længere står som forhandlere af denne bærbar.
#5, Den var ikke betalt, da den heldigvis var bestilt på efterkrav.
Gider ikke gøre mere ud af sagen, men de fortjener at blive hængt ud herinde efter sådan en dummert. Efter at have søgt lidt på forumet kan jeg se, at jeg ikke er alene i min opfattelse af GETMORE.
Tråden her skal udelukkende ses som en advarsel til andre der overvejer at handle der. -- Lev stærkt, dø brugt. #0 - Det er hverdags kost for folk der bestiller sjældnere/dyre ting hos Getmore. Der har været tonsvis af tråde om dem - ikke særlig godt for deres image ^^ -- FCK-nyheder http://www.catw.dk[...] - Vi søger skribenter!
Èn #32 ... #6, Har ligeledes gode erfaringer med SHG. Har handlet der mere end 20 gange - for både mig selv og kammerater, og aldrig haft et problem med dem. Deres RMA fungerer lynhurtigt uden slinger i valsen, og varene er altid fremme hurtigt. -- Lev stærkt, dø brugt. #7 Ja, hvis de har indgået en gyldig aftale, så hænger sælger på handlen - forudsætter, at køber er i god tro. -- Mit grej: P4 3,2 GHz/ 1024 Mb PC 2700/Geforce 3Ti200-64 mb ddr ram #5 og 11
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Du skriver at man kan kræve erstatning for prisdifferencen, hvis varen er dyrere andre steder.
Hvad for en erstatning skal man så have?
Er man så berettiget til det, man har tjent ved at købe det billigste sted?
Bytter du ikke om på dyr og billig, eller er det bare mig der har misforstået dig:)
VH
-- a.m.t.d.o #12
#5/11 har ret. Hvis du foretager et erstatningskøb, fordi modparten ikke overholder en gyldigt indgået aftale, så skal modparten erstatte et eventuelt tab, du har haft som følge af modpartens misligholdelse. Du har dog pligt til at minimere tabet så meget som muligt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20
Jeg hentyder også mere til
ELLER ENHVER ANDEN BEGIVENHED, SOM HINDRER ELLER BEGRÆNSER GETMORE ELLER GETMORES LEVERANDØRERS MULIGHEDER FOR AT LEVERE.
og spørgsmålet om hvorvidt butikken har sendt en ordrebekræftelse, en bestillingsbekræftelse (ikke bindende) eller blot den mail om at den ikke kunne leveres.
Jeg ser intet kritisabelt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. en god ide ville være at sende en mail til edbpriser omkring denne fadæse .. tro mig de tager den slags meget seriøs .. og begyndte her i efteråret at køre en hårdere kurs mod firmaer der laver den slags numre .. så send dem en mail. -- ¨~NoX~¨ Er det ikke en storm i et glas vand det her?
Ja, der er forskel på fisk. De fleste butikker har ikke tingene på et fysisk lager selvom der står "på lager", det er de færreste der har en kapital i firmaet som er stærk nok til at købe ind for et par dusiner millioner i hw.
Shg er en undtagelse, de har så også et så stort klientel at de er 95% garanteret at få varen afsat.
De forhandlere uden en pengestærk kapital er desværre nødsaget til at give deres kunder samme behandling som den de modtager fra deres leverandøre. Det er ikke noget de nyder og jeg mener ikke i dette tilfælde at det er værd at forfølge rent juridisk. -- Forever Supporter Aspirant. Jeg tillader mig at citere direkte fra Getmores betingelser. Det står med uppercase i betingelserne, præcis som gengivet. Delen med fed står også angivet med fed i betingelserne.
ENHVER BESTILLING MODTAGES UNDER FORBEHOLD FOR FORCE MAJEURE, HERUNDER KRIG, BORGERLIGE UROLIGHEDER, NATURKATASTROFER, STREJKER OG LOCKOUT, SVIGTENDE FORSYNINGER AF RÅMATERIALER, ILDEBRAND, BESKADIGELSE AF GETMORES ELLER GETMORES LEVERANDØRERS PRODUKTIONSAPPARAT, SVIGTENDE TRANSPORTMULIGHEDER, IMPORT/EKSPORTFORBUD ELLER ENHVER ANDEN BEGIVENHED, SOM HINDRER ELLER BEGRÆNSER GETMORE ELLER GETMORES LEVERANDØRERS MULIGHEDER FOR AT LEVERE. GETMORE HAR I TILFÆLDE AF FORCE MAJEURE VALGET IMELLEM AT HÆVE HANDLEN ELLER EN DEL AF DENNE, ELLER AT LEVERE DEN AFTALTE VARE, SÅ SNART HINDRINGEN FOR NORMAL LEVERANCE ER BORTFALDET. GETMORE ER I TILFÆLDE AF FORCE MAJEURE UDEN ANSVAR FOR ETHVERT TAB HOS KØBEREN SOM FØLGE AF MANGLENDE LEVERING.
DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, PRIS- OG KURSÆNDRINGER, UDSOLGTE OG UDGÅEDE VARER SAMT ÆNDRINGER I PRODUKTERNES SPECIFIKATIONER.
1. Ingen butikker har styr på alt.
2. Eller også får du en automatiseret mail.
3. Og hvad regner du med at andre butikker gør? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er jo altid muligt at hænge en forretning ud, for der vil sgu altid være nogen der føler sig dårligt behandlet.
Med alle de handler/reparationer/ombytninger/returneringer der bliver lavet hver dag, så er der sgu altid nogen der føler at de er blevet snydt, taget i røven eller whatever.
Det giver jo ikke noget ordentligt billede bare fordi man straks opretter en tråd og sviner det pågældende firma til.
Der er jo INGEN der opretter en tilsvarende tråd når de har fået en kanon service...
Hvorfor mon ? Fordi folk er så pisse forvendte (de er vandt til noget, staveplade) og kræver at blive behandlet som blommen i et æg. Hvis der nu blev oprettet en tråd omkring et xxx er et pissegodt firma fordi de giver god service, så kunne man jo få et rigtigt indblik i hvor godt et eventuelt firma ville være at handle hos. Men der sker jo bare aldrig.
-- http://www.hol.dk[...] har kørt rma sag hos getmore og kan kun sige at det forløb uden bøvl.
kun ros her fra og jeg har handlet der en del gange.
Du skal bare være glad for at firmaet sletter din handel istedet for at holde dig i vente position.
Firmaerne har altid ret til iflg. deres betingelser at trække en handel tilbage eller oplyse om pris fejl. Du har jo også 14 dags retur ret og den skal der måske også pilles ved næste gang du handler.
Handel et andet sted og lad være med at klynke :-) -- #16 Der er ikke tale om en FORCE MAJEURE situation i dette tilfælde.
Med hensyn til trykfejl, skal sælger omgående uden ophold gøre køber opmærksom på fejlen. Har sælger sendt faktura/ordrebekræftelse til kunden. Så hænger sælger på handlen. Med mindre køber burde se, at der var tale om en fejl. Eksempel: Sælger annoncerer med en super bærbar til 1000 kroner, men skulle have kostet 10000. I et sådant tilfælde burde køber være vidende, om at der eksisterer en fejl fra sælgers side (køber i ond tro). Men havde der stået 9795, men den skulle koste 10000. Har køber ingen mulighed for at vurdere om der er en fejl (= køber i god tro).
Kan forstå, at det er småbeløb i denne sammenhæng. Efter min mening burde sælger have kontaktet kunden om leveringsproblemer, og lade det være op til ham, om de skulle hæve handlen. I stedet for bare at gøre det. Kender ikke til getmore, så der er ingen hetz fra min side, jeg prøver blot at oplyse om de faktiske regler. Måske nogle kan bruge dem i en anden situation. -- Mit grej: P4 3,2 GHz/ 1024 Mb PC 2700/Geforce 3Ti200-64 mb ddr ram Man kan bare kontakte Multimedia world, da det er dem der ejer getmore.dk -- Underligt, jeg oplevede præcis det samme, jeg havde bestilt 2x512 mb pc 3200 kingsting value ram, jeg fik samme mail + en mail om noget andet som jeg overhovedet ikke havde bestilt.
Der stod også at de var på lager da jeg bestilte, men pga en prisfejl fra deres leverandør så blev de nødt til at annullere ordren???
Bestilte i stedet hos shg og havde mine ram 2 dage efter.. -- Kan kun tilslutte mig dem der advarer imod Getmore.
Bestilte på et tidspunkt et grafikkort som, ifølge deres hjemmeside, var på lager.
Ikke desto mindre tog det dem en uge (og en del mail korrespondance) at få varen afsendt. De var desuden virkelig ubehøvlede da jeg henvendte mig pr mail for at høre hvor det blev af.
Ret irriterende at man ikke kan stole på den opgivne leveringsdato, når man nu står og mangler varen.
Jeg har personligt handlet ved Getmore for sidste gang, og kan på det kraftigste fraråde andre at gøre det samme. -- Who's your daddy??? Hej
Hvad kan man lære af det - Lad være med at Handle med GETMORE
Mvh
Martin
-- Martin aka Polarbear
----------------------------------------
"One cannot not Communicate" By, Paul Watzlawick!
jeg elsker når butikker skriver ting som dette:
" ELLER ENHVER ANDEN BEGIVENHED, SOM HINDRER ELLER BEGRÆNSER GETMORE ELLER GETMORES LEVERANDØRERS MULIGHEDER FOR AT LEVERE."
det er lidt som at skrive sig selv en blanko check på en andens konto.
ved du hvad vi vil gerne sælge den den her vare, men hvis vi nu ikke kan skaffe den som lovet er det på ingen måder vores skyld.
vi kunne ikke gøre for at vi ikke har styr på hvad vi kan og hvad vi ikke kan skaffe.
den slags foretnings taktik kan kun gå hvis man handler med private.
forestil dig at du som firma tilbyder et andet firma at skaffe et parti varer .. noget de fx. skal bruge til produktionen.
de bestiller varene hos dig .. men hov ups, så kan du lige pludselig ikke skaffe varen mere .. eller ups så koster varen ligepludselig 300 kr mere .. ikke mange firmaer der vil finde sig i.
forestil dig du tog ud i bilka, og du fandt en fed ny bærbar ( ikke at du normalt ville købe en bærbar der )
men du finder den fedeste af de fede bærbare derude.
og til en vildt god pris. fx. 5000 kr.
du går op for at betale og vupti, så koster den pludselig 12000 kr.
nu er det sådan at fysiske butikker faktisk skal sælge dig varen til den annocerede pris i butikken.
kan ikke helt se hvad forskellen er.
begge butikker må da have et ansvar for at den pris de annoncerer med også passer.
at de ikke har varen fysisk på lager må da bare få dem til at dobbelt tjekke at de rent faktisk kan skaffe den pågældne vare til den pågældne pris.
-- ¨~NoX~¨ Jeps, Getmore er bare et lorte-spasser-mongol firma. Egentlig burde man skrive om alle historierne til edbpriser.dk, da det jo ikke er første gang de har fucket rundt i priserne og deres lagerstatus. -- Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar, og ikke min hund.
My crime is that of curiosoty.
The Mentors manifest Det afgørende her er, om køber har modtaget den ordrebekræftigelse eller ej... Og da der er spurgt flere gange uden svar, anslår jeg at dette ikke er tilfældet.
Det med lager-status har jeg selv lige oplevet med IT-butikken og kan kun tilslutte mig, at det er r..irriterende.
Leveringstid: 1-2 dage.
Mail: Du får varen i Februar, da leverandøren ikke havde den på lager. DOH.... -- Jeg har været ude for det samme med lagerstatus der ikke passer hos shg. For 1½ uge siden bestilte jeg en X2 3800+ og et Abit mobo som begge var oplyst til 1-2 dage. Jeg får så en mail om at de først kan levere fire-fem dage senere end de havde oplyst.
Man kan som hovedregel aldrig stole på de oplyste leveringstider. Ikke en gang fra de store firmaer som shg.
Jeg har også samme dårlige erfaring med getmore. Jeg bestilte en skærm og en psu, som på edbpriser var oplyst til 1-2 dages levering, men de kunne ikke en gang skaffe tingene på en uge. Så jeg afbestilte dem og købte dem af proshop i stedet.
Jeg har også haft nogle gode handler med getmore. Men det har været køb af småting som fx et kabinet og et webcam, der blev leveret til tiden.. -- Livet på jorden er kun generalprøven før præmieren !!
Så er X2 maskinen samlet!!
Se profil for specs ? forstår dig ikke lige #0 ..
det med lager, hvem siger de lyver? måske havdede lige solgt den sidste inden din ordre..
og at slette din ordre pga de har lavet en pris fejl... tja heller det end de sendervaren, der så koster mere en beregnet.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26
Nej de skal ikke, hvis det viser sig at den pris de skilter med er langt under den normale pris så er de ikke forpligtet til at sælge varen til den pris, da køber i så fald handler i ond tro og sandsynligvis er klar over at der er tale om en fejl. -- MOBILTELEFONER ER NOGET LORT. Endnu en Getmore tråd.. Det er ikke første gang der er utilfredshed med dem. Jeg holder mig også væk. -- Amiga 500 med 512 KB ramudvidelse og eksternt diskdrev.
Waiting for hol.dk... er heller ikke tilfredse med dem.jeg bestilte en fladskærm v dem til 2200kr.den kom som lover efter 2 dage men havde i mellem tiden fortrudt da jeg fandt en widescreen skærm istedet for en anden sted.så jeg sendte skærmen retur til getmore,dvs nægtede modtagelse af skærmen.det skal siges at jeg betalte skærmen med dankort over nettet.de modtog varen den 12 januar og har stadig ikke fået mine penge retur endnu.håber da jeg får dem.har prøvet at ringe til dem men uden held,har sendt en mail men mangler tilbage meldelse. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #33
Blot til din information - butikken har 30 dage til at tilbagebetale beløbet, jvnf. forbrugeraftalelovens §21, stk. 3
"Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal tilbagebetaling ske snarest muligt og senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget varen og haft lejlighed til at undersøge den." -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #34
tak for svaret.mvh carsten -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. er det multimediaworld der ejer getmore.dk ??????? -- Ang. spørgsmålet om en butik skal levere en varer til den annoncerede pris, har jeg også hørt at hvis du har modtaget ordrebekræftigelsen med den pris, er de forpligtiget til at sælge til den pris.
Her har jeg så en god historie fra virkelighedens verden. Jeg så for et stykke tid siden, nogle ram hos mulitmedia-experten, som alle andre steder kostede små 900,- men kun 650 hos dem. Jeg skyndte at bestille 2 blokke, og fik ordrebekræftigelsen. Et par timer senere kunne jeg at M-E havde ændret prisen til de andres niveau. Nu frygtede jeg jo at få en mail med besked om at det var en fejl, og at de derfor ikke kunne effekturere min ordre. Men næste dag fik jeg to stænger ram med posten til den billige pris. Super service fra M-E, er også grunden til at jeg stadigvæk handler der, på trods af at shg ligger 200 m længere oppe af vejen, og at shg som regel er billigere. Man får desuden også bedre personlig betjening ved M-E end hos shg. -- #37
Forkert, hvis du udmærket er klar over at den pris som en forhandler annoncerer med er helt hen i vejret sammenlignet med andre forhandleres pris så handler du i ond tro, og som sådan er forretningen ikke forpligtet til at sælge varen til den pågældende pris. -- MOBILTELEFONER ER NOGET LORT.
NTFS = NogeT Forfærdelig Skidt Jeg sidder pt og i krig med Getmore. Deres servicer er kanon - hvis du ændre din bestilling til deres fordel. Hvis det er det modsatte du ønsker, skal du altså også alliere dig med tid! Jeg har ventet 3x2 dage på 3 mails, hvilket absolut ikke er okey, taget i betragtning at jeg skulle vente omkring 20 min da jeg ville øge min bestilling!
Det hjalp først da jeg begyndte at svine dem, og det er sq da noget fis
Også sidste gang jeg har handlet hos dem -- Jeg ønsker mig sådan en kæreste som ikk hedder .jpg til efternavn #38
Det var da ikke at handle i ond tro fordi en ting er sat ned fra 900,- til 650,-
Hvis den derimod havde kostet 50,- så havde det været at handle i ond tro.
-- Generer tilfældig streng på 24 tegn i php:
http://boysne.dk[...] Jeg kommer nok til at trække mig fra #39
De har krediteret min vare til 3,5 samtidig med at jeg har fået T&T nummer, så det har været en billig omgang. Se det kalder jeg service! :D -- Jeg ønsker mig sådan en kæreste som ikk hedder .jpg til efternavn Jeg har intet til overs for Getmore længere.
De har på ingen måde styr over deres lager - overhovedet! Måtte vente 2 uger på at få at vide, at printeren, jeg havde bestilt, var udskudt 2 dage (da jeg skrev en mail til dem). Tre timer senere fik jeg en automatiseret mail om, at printeren først var tilgængelig om 1,5 uge.
Så slettede jeg min ordre... -- http://sygnok.dk[...] - a little different every day. Jeg er godt pissed på itbutikken i øjeblikket... De har lavet lidt af det samme. Jeg har bestilt et nyt tastatur, ny harddisk og en usb2 harddisk skuffe. Itbutikken er den eneste butik jeg har kunnet finde, som havde alle varerne hjemme. Jeg bestilte søndag aften. Mandag morgen kommer en mail, som fortæller at varen vil blive sendt tirsdag, da nogle af varerne først skulle skaffes hjem fra et fjernlager. Idag tirsdag, er der så kommet en mail fra dem...
"Vi skal desværre meddele at vi fra vores leverandør, har fået meddelelse om at en varer på din ordre har fået en ny leveringsdato.
Vi beklager naturligvis, at den pågældende varer ikke kan komme til den først meddelte tid. Men da vi og vores leverandør er nødsaget til at vente i kø hos producenten, kan sådan en forsinkelse desværre ske.
Årsagen til forsinkelser, kan være: at der er mange som ønsker varen, at varen er transportmæssig forsinket til vores leverandør eller at varen er en sjælden varer som ikke findes på europæiske lagere.
Vi kan oplyse, at vores personale ikke har yderligere information om leveringstider end dem der fremgår af E-mail. Men at vores personale naturligvis er behjælpelig med at finde evt. alternativer til en varer med ny leveringsdato."
Jeg kan undre mig over, at flere af varerne slet ikke er på lager, men skulle have været på lager hos itbutikkens leverandør. Så burde de ikke stå på lager hos itbutikken. I min verden er det en form for snyderi. En stor del af indkøb, som sker via internettet sker i den butik, som kan levere hurtigst muligt, når butikkerne så direkte lyver omkring leveringstiderne, så burde de ikke have handlen. Det er meget vel sidste gang jeg har handlet hos dem. -- # 43 Bestilte også en ny Maxtor 160gb harddisk hos ITbutikken søndag aften og modtog samme mail som dig i dag, trisdag, med ny leveringsdato, 09-02-06.
Hvilket vel er fair nok.
Tror ikke itbutikken (eller andre) skriver falske lager statuser for at tiltrække handel. Hvis det dog er tilfældet, er det meget kritisabelt.
Det eneste jeg undre mig over er at ITbutikkens fragtpris på edbpriser.dk er 18kr. !? Og den holder ihvertfald ikke. De skal have min. 43 kr. som alle andre.
Computerne.com har en fragtpris på 27 kr. på edbpriser.dk, hvilket heller ikke holder. De tager nemlig 66 kr. for "Billigst Postdanmark Fragt"
Har ikke tjekket flere fragtpriser, men synes det er lidt mistænkeligt. Om fejlen ligger hos edbpriser eller forhandleren er jo så det spændende.
Deres lager status på min vare er 40+ i dag, så mon ikke den holder med leveringsdato den. 09-02-06
Lad os se hvem der modtager først ;-) -- Bestilte også en bærbar pc fra Getmore for en uge siden - med 1-2 dages leveringstid. Ja, godmorgen. De tager ikke telefonen, reagerer ikke på mails, og fucking ligeglade med kunderne. Lad være med at handle hos Getmore og Multimedia World.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hehe jeg ligger inde et med defekt grafikkort fra getmore - Det bliver spændende at se om jeg får noget igen -- [Abit IS7][P4C [email protected]@ZalmanCPS7000][1GB PC3200 dane-elec][Geforce 6800][1x250GB 1x120GB seagate] Kan godt tilslutte mig den med at deres lager status ikke passer. Problemet er jo at de slet ikke har noget lager men køber direkte fra leverandøren. Og de har jo stort set ingen ide om hvad de har på lager og hvor længe. Derfor skriver de bare 1-2 dage og håber på det bedste. Syntes helt klart der skal laves noget på edbpriser hvor de skal oplyse om det er på eget lager. -- Abit AA8XE-3rd Eye, P4 570 3.8 GHz, 2 Gb PQI DDr2 PC-4200, 7800 GTX,Raptor 74Gb, Chill 510Watt, Zalman reserator 1 plus, Logitech MX 3100, Logitech Z640 højtalere, BenQ 231W 23" Widescreen 16ms. Jeg bestilte en ny switch fra dem i går. Får så en mail om den ikke er på lager i dag. Skod! Afbestiller den fandme! -- At tænke inden man taler, er som at tørre sig i røven, inden man skider. Jeg kan da tilslutte mig skaren, og sige at da jeg skulle bruge et nyt Asus P4C800-E Deluxe bundkort til min server, bestilte jeg det først hos Getmore, de havde det billgst. Jeg fik ordrebekræftelse, og da ordren var indleveret tidsnok til at de skulle blive sendt samme dag, forventede jeg at få det dagen efter. Det gjorde jeg ikke, og fik ikke nogen mail pågældende dag overhovedet. Til gengæld var leveringstatus ændret fra 1-2 dage til 5-6 dage, uden at jeg blev oplyst om det.
Afbestilte på 3. dagen og bestilte hos IT-butikken, de var lidt dyrere, men kunne dog levere dagen efter. Og jeg lagde ordren omkring kl. 12. Da jeg dagen efter ikke havde modtaget mit bundkort sendte jeg en mail afsted til IT-butikken og gjorde det meget klart for dem, at jeg skulle bruge netop det bundkort til min server, og at jeg var overordentligt skuffet over at jeg ikke havde modtaget det. Fik en mail en ½ time senere, hvor de beklagede og lovede at det ville sendt pågældende dag, og 10 minutter senere kom mailen med mit T&T nummer, samt link til pakkebilleder Og jeg fik så bundkortet dagen efter...
Det kan altså godt betale sig at skrive til en forhandler og forklare dem ens situation, for det har de sgu respekt for alligevel. -- http://www.sitecenter.dk[...] Nu med nye billeder
http://www.albinoblacksheep.com[...]
In a nuclear world, the true enemy is war itself! Okay, here it goes.
Jeg sidder og bestiller lydkort til en af mine venner, og vi fik taget screenshot af siden hvorpå der stod af varen var på lager, og at den ville ankomme efter 1-2 hverdage.
Der kommer så en ordrebekræftelse få sekunder senere, hvor det hele står som gjort. Lydkortet er påført som varen, der efter 1-2 hverdage skal ankomme til kunden. Herefter taber GETMORE så fuldstændig bestillingen på gulvet.
Der kommer ikke 1-2 hverdage senere, men 4 dage senere.... en Logitech mus, okay spassere - flot gjort, hvem fanden forveksler et lydkort med en mus?
Okay, vi får så sendt en mail hvori der står at vi har fået den forkerte vare men at vi ser frem til at modtage lydkortet. De sender returkassen, og ingen pjat der - den kommer retur uden problemer.
Her står min ven og jeg så 10 dage senere, stadig uden lydkort - men dog lige spændt. ;)
GETMORE, det blir en omm'er!! -- Man er klog når man ved hvad det er man ikke ved noget om.
har lige købt en trådløs router hos dem .. eneste problem denne gang var heldigvis at den kom 1 dage senere end forventet. -- ¨~NoX~¨ #33
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #33
Ja, jeg ved ikke lige hvad der skete med den forrige post.
Jeg har været udsat for det samme som dig. ringet og skrevet e-mail ingen svar, og det er da det mindste man kan gøre. Men det hjalp da jeg skrev en email om at hvis jeg ikke snart fik et svar, så jeg mig nødsaget til at gøre indsigelse til PBS om tilbageførelse af det betalte beløb (gøres via banken).
P.S.: Jeg har en kollega der nu er udsat for det samme som jeg var, og samme firma nemlig getmore. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har oplevet næsten det samme som #0.
Jeg bestilte et grafikkort, det i følge getmore's hjemmeside var på lager. Jeg fik en ordrebekræftelse, hvor der stod at der var 3 dages leveringstid på grafikkortet. Efter 3 dage fik jeg en mail om at varen ikke længere var på lager, og heller ikke ville komme det, da den var i restordre og som følge deraf var min ordre annulleret.
Jeg gik ind på edbpriser igen, hvor jeg kunne se, at getmore stadig havde grafikkortet på lager, men nu til en pris der var 500,- dyrere end da jeg bestilte det.
Jeg sendte getmore en mail hvor jeg spurgte, om det kunne være rigtigt. Dertil svarede getmore "OM JEG FOR FANDEN IKKE KUNNE FATTE, AT DE IKKE HAVDE VAREN LÆNGERE".
Til getmore siger jeg: GET MORE BRAIN! Jeg handler der aldrig mere, da de lyver om priser og lagerstatus. -- Hmmm... Ved snart ikke... jeg her også haft et problem som ligner mange andres.
Den 17 feb, bestiller jeg en trådløs router hos getmore til 448,- Jeg modtager en bekræftelse af at de har modtaget min bestilling og at leveringstiden er 1-2 dage. Fint Fint. D 20 modtager jeg en mail om at min vare ikke er på lager før dagen efter. Det kan jeg fint acceptere. Næste dag får jeg endnu en mail om at min vare stadig ikke er på lager, men vil være det den næste dag. ok. D 22. feb, modtager jeg en mail om at min vare nu er blevet sendt. Jeg glæder mig til at få min pakke. der går et par dage og jeg har stadig ikke fået den. Jeg kontakter post danmark, som kan fortælle mig at de slet ikke har modtaget min pakke fra getmore. Jeg prøver at ringe til getmore som ikke tager telefonen. Jeg sender derfor en mail. De svare at pakken er bortkommet og om de skal sende en ny? JA TAK! Jeg modtager stadig ingen pakke... Jeg forsøger gentagende gange at komme i kontakt med firmaet, men de tager ikke telefonen og de svare ikke på mine mails. Sådan har det kørt lige siden. en gang i sidste uge snakkede jeg med min bank om de kunne gøre noget. De fortæller at de kan trække pengene tilbage. Jubii! Jeg venter stadig på at få mine penge igen, men det kan jeg jo ikke hvis de er gået konkurs. Lige nu sidder jeg så og venter på min router som jeg har bestilt hos prcdata.dk, jeg kan se på track and trace at pakken er nået til min by og venter den i løbet af dagen. Sådan skal det være... Men har som sagt stadig ikke fået mine penge tilbage og jeg regner heller ikke med at jeg får dem... det er i dag ca en måned siden jeg bestilte min vare...
Hold jeg fra Getmore! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har haft præcis samme oplevelse som ham der startede tråden. Måske er det den samme bærbar, der var tale om: fs amilo si 1848. Bestilte den og spurgte efter en uge om leveringen holdt. De svarede tilbage at varen er udgået og bestllingen herhed er annulleret. Dette ude yderligere varsel. Jeg skrev tilbage til dem at det er for dårligt - dette ignorerer de bare.
Getmore popper som regel op som en af de billigste forhandlere, mem det er jo ikke meget ved når de ikke kan levere varen.
Så derfor GetNOmore - Hold jer væk fra de spassere...
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tjae samme lidt pudsige erfaringer herfra
Købsforløbet var med et par udskydelser, hvorefter det ene produkt udgik, og så var der gået 2½-3 uger fra jeg bestilte produktet, til jeg fik en afklaring.
Det var dog decideret misvissende lagerstatus. På bestillingstidspunktet stod den til "på lager" og efter 2½-3 uger havde de ikke fået den fra deres distributør, hvor det udgik derefter. Udover at jeg slet ikke fatter de må bruge "fjernlager" som udtryk for eget lager, så passer det ikke, at de skriver den er på fjernlager, når distributøren end ikke har produktet.
RMA Status: Om 12 dage er det 2 måneder siden, at de meldte tilbage at der var fundet fejl på produktet, og at det blev sendt videre i systemet.
Ret dårligt når der er tale om et high volume produkt, og et de i mellemtiden har haft på lager adskillige gange (de fleste gange dog kun fjernlager).
1 produkter købt hos dem, 1 dårlig erfaring med købsprocessen og 1 dårlig erfaring med RMA processen. Ret dårlig statistik herfra.
Det er godt man har HOL-HW liggende, ellers havde jeg ikke kunne være online i snart 2 måneder!
-- -- HOL V4: Imens Vi Venter... Og jeg har haft præcis samme oplevelse som # 56, og med samme maskine. Har handlet hos Getmore to gange tidligere uden problemer, men efter denne meget utilfredsstillende oplevelse vil jeg aldrig handle der igen!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26 --> Du skriver:
"Nu er det sådan at fysiske butikker faktisk skal sælge dig varen til den annocerede pris i butikken."
Det stemmer ikke.
Hvis man ikke tydeligt kan se at det er en fejl, skal kunden have den til den annoncerede pris, ja. Er der derimod tale om en tydelig fejl, er det en anden sag.
Enhver kan komme til at glemme et "0" på et prisskilt. Tro mig, det kender jeg ;P Jeg har selv et fritidsjob med at sælge Radio & TV i Føtex.
Mange kunder kommer faktisk ind i butikken med den indstilling, at alt i butikken skal være til kundens fordel. Jeg har alt for mange gange hørt kunder sige "Jamen, kunden har jo altid ret!" og NEJ(!), det har kunden IKKE altid!
Lige præcis prisfejl kommer ud til kundens fordel, hvis det er små beløb, fordi vi i butikken har den politik, at vi hellere vil miste et par hundrede, end at miste en kunde. Når det er dyrere varer, er det selvfølgelig også jft. købeloven om, at man skal være i god tro.
Jeg tror bare den generelle holdning er, at Getmore stinker.
Lad os dog gøre verden den tjeneste, at boycut'e deres beskidte forehavende!
Mvh Simon
-- -- "Kapitalismens nedarvede last er den ulige fordeling af goderne, socialismens nedarvede dyd den lige fordeling af elendighed." - Winston Churchill Argh. DATO på tråden :D
-- -- "Kapitalismens nedarvede last er den ulige fordeling af goderne, socialismens nedarvede dyd den lige fordeling af elendighed." - Winston Churchill Jeg er selv rendt ind i lignende problemer. Jeg har betalt og ventet i over uge på en fladskærm fra den dag den SKULLE have været her. Jeg har forsøgt at bestille flere ting for at greje deres system ud, og de har tilsyneladende en mail-robot der samme dag som du bestiller(man-søndag) sender tre mails ud (faktura, ordrebekrætelse og afsendelsesinfo) hvori der står at pakken er pakket og sendt, track trace nummer til Post DK, vil man modtage senere samme dag. Men man hører altså intet fra dem og de kan heller ikke kontaktes per tlf: deres ene tlf nummer eksisterer simpelthen ikke og deres andet er intet end en tlf-svarer, der skal virke som skalkeskjul for deres manglende interesse i DIG. Jeg har ringet til det nummer morgen middag og aften og sjovt nok er der ALDRIG nogen, der tager den. Sidenhen har jeg søgt på Google og fundet ud af at der er sådan ca. 1 mio mennesker, der har haft og HAR problemer med dem. Jeg har skrevet til nogle af deres annoncører, men ingen vil gøre noget ved det - de betaler tilsyneladende godt med penge...ikke desto mindre vil jeg foreslå at ALLE der er det mindste trætte af sådan nogle skod firmaer, at vi hvor vi kan komme til det giver dem en elendig anmeldelse derved rammer vi dem hvor det gør mest ondt på svinehunde...pengene. I kan jo starte med at klikke på nedenstående link og give JERES bedømmelse...
http://www.edbpriser.dk[...]
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja puha, jeg har også store problemer med Getmore. Købte sidste forår et grafikkort hos dem som så her til vinter begyndte at strejke. Fik mig endelig taget sammenog indsendte det til rma den 6/2. Fik mail næste dag med at det ville være rma'et 2 uger senere, den 21/2. Det lød jo godt og jeg ventede tålmodigt. Cirka den 23/2 skriver jeg til dem og spørger hvad der sker. Intet svar. 3 dage senere svarer de at de nok skal få det kigget på.
Den 27/2 ringer jeg på et internt nummer jeg har opstøvet og de svarer at der er forsinkelser grundet sygdom (en undskyldning de tidligere har brugt). Dagen efter får jeg en automail hvor de skriver det samme.
Den 1/3 ringer jeh igen på det interne nummer ( som de tager med det samme, deres officielle nummer er umuligt at ringe op, tro mig har prøvet minimum 50 gange no shit) og her får jeg at vide at enten fredag eller mandag går min sag igennem. Mandag ringer jeg igen igen og har en lang og lad os sige uproduktiv samtale med dem. Jeg får nu at vide at det bliver enten mandag eller tirsdag, men han vil ikke love mig noget..... Nu er det onsdag den 7/3, 4 uger efter jeg sendte en simpel rma sag ind og jeg har ingen forhåbninger om snarlig forløsning.
Alt i alt er jeg dybt forarget over den måde de driver forretning på. Hvis man undersøger firmaet lidt finder man mange lignende sager og om hvordan de svarer inden for 10 minutter hvis det handler om et salg på mail, men gerne en uge eller mere hvis det handler om support og rma. Så denne historie er bare min lille advarsel mod at bruge dette firma.
Som det står nu, venter jeg ugen ud. Ingen afgørelse fredag og jeg tager sagen til forbrugerstyrelsen. Om de kan hjælpe mig er nok tvilsomt men ved ikke hvad jeg ellers snart kan gøre.
Mvh en utilfreds kunde hos Getmore. Føj for pokker.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Getmore er et e-handel-fuskerfirma. De har sendt mig en bærbar computer, som var defekt fra starten. De påstår, at det er mig selv, der har smidt den på gulvet, hvad fa.... bilder de sig ind. De vil ikke tage den retur og jeg kan ikke bruge mine 14 dages returret. De er nogle svindlere, som jeg bestemt vil fraråde at bruge. Jeg giver ikke op, om jeg så skal betale en advokat for at tage sagen, skal de ikke slippe godt fra det - koste hvad det koste vil!!!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Getmore er et e-handel-fuskerfirma. De har sendt mig en bærbar computer, som var defekt fra starten. De påstår, at det er mig selv, der har smidt den på gulvet, hvad fa.... bilder de sig ind. De vil ikke tage den retur og jeg kan ikke bruge mine 14 dages returret. De er nogle svindlere, som jeg bestemt vil fraråde at bruge. Jeg giver ikke op, om jeg så skal betale en advokat for at tage sagen, skal de ikke slippe godt fra det - koste hvad det koste vil!!!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #64 sig til din bank de skal trække pengene tilbage, da de har sendt noget forkert til dig og vil ikke tale eller tage den tilbage.
-- -- tja en af mange getnomore tråde..
men kan da tilføje her også..
at den butik ikke får mit kort nr at se mere.. ever.
gider ikke engang at skrive hvorfor, det ville ta en krig.
-- -- E6600 ~ 2x1GB OCZ 800MHz ~ ASUS P5N-E ~ 7950GT 512MB Z5500 ~ Corsair HX520W ~ NEC 20WGX2 ~ Razer DeathAdder jeg finder det faktisk sært, at skrive dette indlæg da det tydeligt står på deres hjemmeside at der bl.a tages forbehold for pris ændringer eller pris fejl.
dette forekommer også før køb hvis du havde læst det, som jeg ikke er helt sikker på du har når det kommer bag på dig
men ja måske skulle de have kontaktet dig via telefon, men i det mindste skrev de at de havde været nød til at slette din bestilling netop af disse årsager.
ang. en pris fejl så går de tit igen hos mange af firmaerne på edbpriser, da de får priser fra samme sted.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej
Jeg var i dag inde og kigge på min status hos Getmore. I det sidste par år har jeg handlet for over 25000 kr der.
Der har ikke været et eneste problem. Det har altid kørt som smurt. For kort tid siden købte jeg en Ipod hos dem. Den var i stykker og og jeg brugte mon fortrydelsesret. Jeg har netop fået besked om at jeg får mine penge tilbage inden 15 bankdage. Jeg havde tænkt mig at fortsætte med at handle med dem, idet jeg ikke har haft et eneste problem.
Men nu ryster man jo lidt på hånden med alle de klager.
Jeg tror det sker hos alle i mere eller mindre grad.
Måske er de blot lidt på skideren i øjeblikket.
Netop hos SHG sendte de mig en gang en vare jeg slet ikke havde bestilt.
Det kostede mig 2 x gebyr og dyr fragt. Der var der ingen samarbejdsvilje om hvorvidt jeg kunne få mine penge tilbage
MVH
monsterblaster
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Køb aldrig hos Getmore Jeg har fået leveret en defekt vare, endda med regaranti fra produkcenten, alligevel vil Getmore ikke modtage reklamationen, større "bondefangeri" har jeg endnu ikke mødt.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg købe en 40" samsung skærm hos dem, den de sendte i første omgang var hverken ny eller uden skader, dens emballage var også godt brugt.
Så jeg kontaktede dem per mail og telefon, men fik ikke fat på nogen, så jeg tog sagen i egen hånd og kørte til deres lager og fik fat på dem, og viste dem skærmen... 20 min efter kunne jeg hente en langt bedre version (LE4086BD) for 500 kr mere end den fra R serien.
Jeg er også stor af bygning så ved ikke om de bare valgte at gå med på den, men ellers en fin service at han lige gik 1500 kr ned i pris på skærmen. Dog lidt irriterende at man får en meget brugt skærm, men selvfølgelig ikke Getmores fejl (tror jeg da :)).
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. G E T M O R E S T I N K E R !
Jeg har lige købt hardware til en komplet PC.
I tower'et lå der en RMA, fordi tower'et var gået i stykker.
Bundkortet var defekt, har købt et nyt et andet sted.
De sender bundkortet retur og påstår det er et nyt.
Jeg har lavet et kendetegn, så jeg ved det er det samme rådne bundkort de har sendt tilbage.
Jeg handler aldrig nogen sinde med Getmore igen, og anbefaler alle andre det samme.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #74 du så da lige mit link i den anden tråd hva?
-- -- NEJ, jeg er ikke moderator. #76 bukker mig i støvet for din viden ...
har der allerede været en tråd om, lad nu være at poste flere links der allerede er diskuteret og postet adskillige gange i tråde om getmore.. gentagelser gavner vist ingen mere.
http://www.hol.dk[...]
-- -- NEJ, jeg er ikke moderator. Har været ude for præcis det samme med andre vare bestilt for GETMORE. GETMORE stinker af rådent pis for at sige det på en pæn måde!
-- -- Hej
vil bare fortælle at jeg købte en bærbar hvor psu gik i stykker efter 3 mdr. skrev til om hvad jeg skulle gøre
fik med det samme besked om at jeg skulle kontakte firmaet der havde lavet den og sende den der ind. Det gjorde jeg så
og derefter mailede jeg en kopi af regningen på forsendelsen ind til getmore og fik pengene ind på min konto 2 dage efter. at det firma der så havde lavet computeren/Toshiba så sendte mig en forkert psu tilbage kan getmore jo ikke gøre for. men den røg jo så tilbage til toshiba og igen mailede jeg en kopi af regningen til getmore og fik igen pengene med det samme.
SÅ ALT I ALT kan jeg kun rose getmore og sige at der handler jeg gerne igen
MvH
Ole -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28 øhh.nu har du vel set at tråden er af ældre dato ikk !!,men derfor må du da være en af de få der har handlet der,og fået en go betjening.Har aldrig selv handlet med getmore,men de negative kommentarer man læser på diverse fora,gør så osse at jeg aldrig handler der -- hjælp til manglende sti-bogstav undskyld ! ikke #28,,,mente #79...:-) -- hjælp til manglende sti-bogstav Uden at jeg har læst tråden igennem vil jeg lige komme med endnu et par dårlige erfaringer med Getmore.
For jeg handler nemlig aldrig på nogen måde med dem igen. Vi skulle bruge et grafikkort til et lan for noget tid siden, og derfor skrev vi til dem og spurgte om de kunne nå at skaffe det i tide. - ingen problemer, svarede de.
Men der kom en automatik mail om at leveringstidspunktet var udsat pga. de ikke kunne få det hjem.
Derefter svinede vi dem til i en mail, hvorefter de svarede at man ikke kunne forvente bedre service, når de ikke havde flere ansatte end de har.
I andre tilfælde har jeg oplevet det samme, hvor der er gået så lang tid at jeg faktisk havde glemt at jeg havde bestilt varen.
Det korte af det lange er, at jeg ikke på nogen måde handler med dem igen. Så kan man snakke om, om det er vigtigt at være billige og yde en mildest talt lorte service, eller at man som forbruger betaler x-antal kroner mere og får en god service. Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge
/Mick --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.
Begrundelse
Jeg tror vi stopper her<br>
Låst af Ronson | 28-12-2007 00:30
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|