Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Zepto har verdens bedste undskyldning!Af Supporter Aspirant Valomanden | 11-10-2005 23:45 | 3235 visninger | 29 svar, hop til seneste
...eller de prøver i det mindste at finde den i disse dage.
Sagens kerne:
Min Zepto maskine er blevet sendt til reparation & jeg er ganske ufrivilligt blevet valgt til "PrøveKnud" af Zepto.
uge 1, Bommert nr. 1:
Min bærbar har lagt på deres lager i 5 dage uden at blive pakket ud af embalagen som den blev sendt i.
uge 3, Bommert nr. 2:
Bærbaren er alligevel ikke blevet færdig til det lovede tidspunkt.
uge 5, Bommert nr. 3:
Bliver lovet en "lånemaskine" der efter en uges venten, stadigvæk ikke engang er afsendt fra Zepto.
________________________________________________________
uge 1, Undskyldning nr. 1:
"Hmmm.... det må være fordi vi flytter i weekenden, -det ordner vi med det samme! :) "
uge 3, Undskyldning nr. 2:
"Hovsa! Vores leverandør i Østen har vist glemt os... nå,ja næste sending kommer om en måned! Men så ordner vi også den med det samme, -altså om en måned... :) "
uge 5, Undskyldning nr. 3:
"Damn, vi har vist ikke flere lånemaskiner, hi hi ups! Vi er ved at lave en lånemaskine til dig, men det er meget svært at installere Windows på den. Den ordner vi med det samme .....eller i morgen! :)"
_________________________________________________
ER det mig der i mellemtiden har fået en hjerneblødning eller er det her "trille tommelfinger" reparation-skod-Zepto-service?
Og ja, -der er forsikring på lortet.
Hvad synes i om den type service? --
Personligt synes jeg det er et problem mellem dig og Zepto og ikke mellem Zepto og hele HOL.
Ja de har måske ikke håndteret din sag helt godt, men sådan nogle sager kommer altså med jævne mellemrum selv for de bedste firmaer. -- Ja, så nåede man at blive Guru mens man var moderator :) Viser bare hvor meget tid jeg har brugt herinde. #1 Hele vejen i gennem processen er der kun sket noget, når jeg personligt har taget initiativ til at følge op på reparationsstatus.
Mener det er relevant for Hol.dk eftersom dette er en vare som Zepto sælger deres computere på.
De er flinke, -ingen tvivl om det, men deres service er ikke hvad de lover.
-- Det lyder da lidt somom de skal til at spænde hjelmen.. ihvertfald i dene sag! :)
Det er da absolut ikke acceptabelt.. Jeg ville få en hjerneblødning efter "bommert nr. 1". -- #0 Har desværre været ude for noget nær det samme hos Kolding DATA, som desværre er værksted hvad angår bærbare, for forsikringsselskabet CODAN, som desværre er mit selskab.
Efter 1½ måned fik jeg den tilbage med flere fejl som ikke var da jeg sendte den ind. Det lykkedes dem bla. at smadre kablet mellem bundkort og skærm.
Jeg sender den ind igen, hvorefter jeg venter 4 måneder før jeg får den tilbage. Et hav af dårlige undskyldninger har været brugt, forskellige historier om hvordan og hvorfor, som på ingen måde stemmer overens med hvad mit forsikringsselskab fortæller mig da jeg klagede flere gange til dem.
Både Codan og Kolding Data nægtede mig dog en låne-bærbar i mellem tiden, helt indtil ca. 1½ uge før jeg fik den tilbage, fik jeg dem endelig overbevist om hvor ringe det var at de ikke ville gøre det. Men der havde jeg så knapt 1 uge før lånt min søsters...
Det er en grotesk historie og det gør det ikke bedre at en ansat hos kolding data simpelthen var så flabet i flere af hans mails.
Håber vitterligt ikke at der er nogen der kommer ud for det samme som jeg. -- Kæmpe Oprydningsudsalg:
http://www.hol.dk[...]
Pabst blæsere, sata-kabler, hw m.m. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
#5 Hmmmm... Du må være "Zepto"mand, eftersom du er flink.... -- #5 damn... tricked by a guest :) -- -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
#0:
Du har jo overset alle smileys'ne. De har baret givet dig de forklaringer for sjov...!
Pfft! Jeg kan ikke klare, når firmaer ikke forstår at holde et professionelt niveau. -- Stop de endeløse diskussioner på HOL!
Svar max. 2 gange i en tråd - hvis du ikke du har overbevist folk der, sker det sgu nok aldrig. Jeg begynder at elske gæster, NOT!
Nej jeg er ikke zepto-mand. Jeg har ikke engang en Zepto selv, men kender flere der har. Ja det er skidt at det ikke er gået godt i din sag, men hvis der er så mange problemer så er forbrugerklagenævnet vel den mest naturlige vej, når Zepto ikke ser ud som om de lige kan finde ud af det. HOL er for mig personligt det allersidste sted jeg ville begynde at fortælle om problemer med et firma da netop en enkelt sag med problemer herinde normalt starter en total lavine med problemer (tit skrevet af gæster sjovt nok), og med miskreditering af firmaet til følge. Jeg har personligt ikke noget imod gæster generelt, men folk har en tendens til at misbruge funktionen, især i de forkerte situationer (ikke at den overhovedet skal misbruges dog).
Nu kan man f.eks. se da jeg var moderator, var der tilsidst en der som gæst misbrugte mit navn, og nu igen er der en der gør det. Jeg ved stadig ikke, og kan stadig ikke, se det sjove i at udgive sig for andre folk og sige noget lort. Ikke nok med man miskrediterer den bruger man udgiver sig for, men man miskrediterer også gæste-funktionen. -- Ja, så nåede man at blive Guru mens man var moderator :) Viser bare hvor meget tid jeg har brugt herinde. #10 Misbruger Valomanden dit navn?
Og selvom man er registreret herinde på HOL er det da ikke alt for svært stadig at udgive sig for en anden.
Kan ikke se hvorfor Valomanden ikke må skrive hvad han synes og hans erfaringer med et bestemt firma. Det er vel op til folk selv at vurdere om de så vil handle hos det firma.
Hvis jeg kun ser en eneste brokke mail omkring Zepto bærbar, så ville jeg da stadig overveje et køb. Men klart hvis jeg ser brokke mails et par gange om ugen er det da ikke noget jeg har har lyst til at købe.
Synes det er helt i orden at folk skriver deres meninger om en vare eller et firma, for ellers har man da ikke en jordisk chance for at se hvad firmaerne består af.
#4 Ja, du skulle nok ikke finde dig i at vente på en bærbar rep. der tager over 5 måneder. Du skulle have taget kontakt til Forbrugerklagenævnet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Lol for nogle griner undskyldninger. Det er da noget af det mest latterlige jeg længe har læst fra et firma. Næst efter Chippen.dk. :P -- Soon to come
Amd 64 3500+ Venice Rev E6 | DFI Lanparty SLI-DR | 2*nVidia GeForce 7800GTX | 4*512Mb Kingston HyperX Dual Channel | 160GB SATA Disk | Chill Innovation 520W Ultra Low Noise | #11 jeg har ikke på noget tidspunkt sagt Valomanden misbruger mit navn. For hvis jeg har, vil jeg gerne lige se dig vise mig hvor? Har heller aldrig sagt at det at man er registreret herinde ikke gør at man kan bruge gæste kontoen stadig. Det jeg siger er at hvis man bruger en andens navn mens man spammer gennem en gæste-konto, så miskrediterer man jo ikke sig selv, men den bruger hvis navn man spammer som.
Nå, men nok off-topic herfra.
// Back to topic. -- Ja, så nåede man at blive Guru mens man var moderator :) Viser bare hvor meget tid jeg har brugt herinde. #10 en behandlingstid på 7md.(+150kr.i gebyre) i forbrugerklagenævnet er i ingen henseende retfærdigt for at få løst dette problem.
Forbrugerklagenævnet er den sidste instans til at løse en uløselige konflikt (for det meste).
Har faktisk været meget glad for min Zepto maskine, men synes det er direkte råddent at jeg skal betale 620kr. i kvick-rep. gebyre for at Zepto ikke sylter min reparation til fordel for andre kvick-rep ordre.
#11 det er #5 og #8 som #10 refererer til :)
-- Må være enig med forrige indlæg mht. at denne sag er mellem dig og Zepto, og ikke mellem dig/hol/Zepto...
Selvfølgelig er det for dårlig service fra deres side, men tag og ring til deres salgsafdeling eller nogen anden som kan få skub i sagen, evt. deres tekniske chef Morten, han plejer altid at være MEGET hjælpsom... -- Zepto Znote 4200 | Centrino | Pentium M 1,6Ghz | 512DDR PC3200 | Hitachi 5400RPM 60GB | ATI Radeon 9700 128DDR har personligt ingen problemer haft med zepto's service ... har lige været derinde i går ( hedehusene) med min 1120A som jeg vandt på edbpriser for 2 år siden.
de 2 års reklamations ret udløber den 19 okt. men de fixede den uden som meget som et blink med øjet.
tog 15 min og så gik jeg med min pc igen.
så jeg kan kun sige god for dem.
syntes nu det er fint nok han lufter sin bekymring her.
det er sket så mange gange før med andre firmaer hvor man finder andre som er i samme situation, og derved advarer de andre brugere om firmaet .. det har tidligere ført til gode ting.
selvfølgelig er det ikke fedt for firmaerne at få luftet deres problemer i et offentligt forum, men det er nu den bedste måde vi forbrugere kan beskytte hinanden.
i zepto's tilfælde har de nu nok ikke så+ meget at bekymre sig om, da de som regel yder en god service.
men i dette tilfælde vist har fået en hjerne blødning.
Valomanden: du bør nok tjekke lovgivnmingen .. der står vidst noget om at hvis firmaet ikke kan yde den lovne service inden for en rimmelig tid, så har du krav på at få ført handlen tilbage.
men at lignende sager har vist at rimmelig tid er ca. 1-1½ måned.
men tjek med forbruger styrelsen. -- ¨~NoX~¨ op -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kan nu ikke se noget forkert i at brugere herinde lufter deres erfaringer med diverse firmaer, såvel gode som dårlige oplevelser.
Det gør jo bare at man er lidt mere på vagt overfor de pågældende firmaer og ikke tror alt er rosenrødt.
Det er jo på ingen måde en smædekampagne overfor Zepto, at #0 har gang i. Han er bare temmeligt frustreret efterhånden over hans dårlige oplevelse og det kan jeg godt forstå. -- http://www.cataclysmic.frac.dk[...]
#15 Den her tråd er ikke blevet lavet for at skulle afpresse Zepto i offentligheden til at give mig en ny pc (bryder mig faktisk ikke om de tråde der gør det)
Den her tråd er lavet for at informere om den service man kan modtage fra firmaet Zepto,
-det er kun en sag mellem mig og folk her på hol.dk som søger anbefalinger til, hvor de skal købe en bærbar henne. -- Den sag gør at jeg ikke vil købe min næste bærbar hos dem, fanme ringe service.
-- Lidt Babes jeg har fotograferet:
http://www.recondo.dk[...]
Nogen der kan lave en pæn flashside ? #20 nu er det jo ikke fair at bedømme et firma på en enkelt sag.
de laver faktisk rigtig gode maskiner, til en rigtig god pris.
læs evt mit indlæg #16 hvor jeg faktisk har fået en enormt god service.
skal siges at jeg udover dette også har fået tilsendt en ny driver cd uden omkostninger fordi jeg havde smidt min egen væk, og et eller andet gjorde jeg ikke kunne komme ind på deres server. -- ¨~NoX~¨ alle kender en eller anden som har oplevet noget møg med et eller andet firma.
det sker, kom videre. -- CSSA, CSGM, CCNA, iCE
The basic difference is this: hackers build things, crackers break them #22 det passer godt .. men hvis ingen gør opmærksom på det, er der lige pludselig 20 som sidder med dårlige oplevelser som kunne have været undgået.
tonen fra valomanden er ikke ond, han sviner dem ikke til .. en lille smule sarkasme er vel til at forstå i hans sag .. han oplyser blot de simple facts som han ser dem .. derfor må dette vuderes til at være en konstruktiv tråd. -- ¨~NoX~¨ #14
Normen er at leverandør må bruge 30 dage på en RMA-sag.
At din sag har trukket ud er selvfølgelig træls, men ligefrem at beskylde Zepto for at sylte rep af din pc, så de kan sælge deres kvik-rep option - det er vist lige i overkanten.
Deres kvik-rep option er i øvrigt billigt i forhold til, hvad man ellers kan finde. Hvis jeg skulle have en Zepto, så ville jeg vælge den option - også selv om, at det er min opfattelse (her fra hol), så den typiske rep-tid er omkring en uge, hvilket vist er noget under, hvad man ellers kan finde andre steder. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hehe, "Zepto does it again! They're not going to the finals!"
RMA sagen er oprettet med min nuværende adresse, samt at have givet dem min adresse 2 gange (+givet dem min email & tlf.nr. et utal af gange) så sker dette:
uge 6, Bommert nr. 4:
Zepto sender lånemaskinen til min gamle bopæl hos mine forældre, dvs. ca. 50km fra hvor jeg bor... det er over 2 år siden jeg flyttede...
Døm selv :) -- #25 Må jeg spørge hvilken Zepto maskine du er ejer af? ..
Sidder og tænker at hvis din maskine er tæt på 2 år gammel (hvis de sendte den til din forhenværende adresse ) så kan det jo tænkes at reservedelene er sværere at få fat i, specielt hvis modellen er blevet udfaset..
Sidder selv med en Znote 6515WD og har ikke haft problemer men hverken zepto eller deres service, men jeg syntes at deres lalleglade holdning til din sag er dybt uacceptabel.
Har du snakket med flere medarbejdere hos dem eller kun en (via email)? Det kan jo være der sidder et fjols i deres support-sektion, så man ikke burde dømme hele firmaet på ham alene. -- "640K ought to be enough for anybody."
- Bill Gates, 1981 - #26 Det er en Zepto4100 og hvad angår udbudet af reservedele til sådan en fætter, der må jeg være dig svar skyldig. Man skal have oprettet nogle gode forretningsforbindelser for at købe andet end ram/harddiske til bærbare, dette er et relativt lukket marked for denne generelle befolkning (-har undersøgt muligheden for selv at udføre reparationen)
Kan kun citere Zepto for:
"Der har endnu ikke været en pc vi ikke har kunnet reparere ...eller jo der var en, men den var også så totalskadet at alt skulle erstattes.... Den ordner vi!" :)
Har kun haft kontakt med dem over telefon eftersom de ikke svarede på mailen jeg sendte dem.
Sagen har været rundt hos et par af deres support medarbejdere, men der er selvfølgelig en der har haft en mere central rolle end andre. -- Har haft min 4100 til reperation hos dem nogle gange nu, og har aldrig oplevet en reperationstid på over 4 dage (excl weekender), så tror bare du har været uheldig. -- Zepto 4100 - 1.6 P-M, 1024 MB Ram, 40 GB Harddisk, Radeon 9000 64 MB Ram
tror du er uheldig -- SE LIGE MIT SYSTEM
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|