Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Kan ikke få min nye Zepto til at virke :( Hjælp!

Af Elite Supporter ZeneX | 13-01-2005 17:32 | 1552 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hey ... Here goes .. Har lige fået min nye Zepto 4050 hjem i dag. Jeg får den så ladet helt op osv. og da jeg så skal til at installere, så siger Windows, at der kun er 7930 MB at oprette en partion på. Det lyder for mig meget mærkeligt, da der selvfølgelig burde være 40 GB, som min HDD er på. Men jeg prøver at oprette en partion på det maksimale, men da den så er ved at formatere siger den, at det kan ikke lade sig gøre og disken muligvis er beskadiget :( ... Det synes jeg imidlertid ikke der kan passe, så jeg prøver at køre en FDISK og oprette en partion der i gennem, men samme problem - Windows siger stadig, at disken muligvis er baskediget. Så jeg ville høre om I har nogle gode forslag til hvad jeg kan prøve? Eller om disken på min HELT NY Zepto er i stykker? På forhånd tak, - Ken Gamskjær.
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#1
N-Jay
Super Nørd
13-01-2005 17:35

Rapporter til Admin
Det kan selvfølgelig være at du har fået en mandagsmodel, men hvilken XP prøver du at installere? Jeg har før oplevet at nye pc'ere ikke vil smide XP ind med mindre det er med f.eks. service pack 1.
--
=OD
#2
ZeneX
Elite Supporter
13-01-2005 17:39

Rapporter til Admin
Det er med Service pack 1, så det burde ikke være noget problem :/ ... Har prøvet og kørt en scandisk på den og der finder den en række fejl, som den så siger, at den løser, men lige lidt hjælpe det, så jeg overvejer lige at køre en overfladescanning. Det er bare MEGA irriterende når man har sådan glædet sig til at komme til at lege med den :(
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#3
Gerner
Bruger
13-01-2005 18:09

Rapporter til Admin
#1# 2# Zepto laver ikke mandagsmodeller og alle maskiner bliver testet inden de bliver sendt ud :) Det er ikke en fejl vi har hørt om før, så jeg vi anbefale du ringer direkte til Zepto supopprt på 70 204 304 så bliver problemt løst. Med venlig hilsen Gerner PC-Direct
--
GP
#4
ZeneX
Elite Supporter
13-01-2005 20:17

Rapporter til Admin
#3 Dejligt at høre :) ... Men kan jeg ikke gøre noget ved problemet selv? Du har ikke nogle gode råd eller lign.? Eller er det simpelthen HDD'en der er defekt?
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#5
bjarne003
Semi Supporter
13-01-2005 20:22

Rapporter til Admin
Prøv noget fejlsøgning med powerquest partition magic. Den kan også rette nogle fejl
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden
#6
ZeneX
Elite Supporter
13-01-2005 20:26

Rapporter til Admin
#5 Jeg kan jo ikke engang få installeret Windows, men har også haft tanken i hovedet, der burde bare ikke være problemer med en helt ny disk. Men prøver at ringe til Zepto i morgen, og håber på at få den glimrende kundeservice, som de er blevet rost så meget for :)
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#7
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
13-01-2005 20:44

Rapporter til Admin
Hej ZeneX. Nu ved jeg godt det ikke normalt er noget man skal bede kunden om. Men du kan jo hente en harddisk tester her. ftp.zepto.dk Selvom vi tester maskinerne kan vi altså aldrig garantere mod en fragtfejl fra postdanmark. Pakkerne kastes jo rundt, så selvom tingene sidder i skumgummi ophæng osv, så kan det jo altså godt gå i stykker. Jeg vil dog sige at de 0,5-1% fejl vi regner med på diske inkl. fragtfejl hos postdanmark, hvilket faktisk er den hyppigste fejlårsag på diske, derefter følger dårlige sektorer. Men prøv lige at husk at vi kun snakker ca. 0,5-1 disk ud af 100 som vi får ind igen efter vi har sendt dem -> ikke ret meget efter min vurdering. Men stadig for meget :). Glemt linket jeg har allerede mailet testeren til dig. Ellers ring til mig i morgen 0045 47 37 10 22 så sørger jeg sku for du får en ny disk lørdags express. Da jeg tit har travlt med at holde gang i teknikken, spørger du bare efter david hvis jeg er optaget. Jeg har informeret ham i sagen. Mvh morten zepto
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ZeneX
Elite Supporter
13-01-2005 20:55

Rapporter til Admin
Hej Morten Kjærsgaard, Mange tak for den hurtige respons, jeg prøver lige at hente HD testeren og brænde den ud (går ud fra den bare skal brændes som bootable), den mail der står i min profil virker desværre ikke mere, da jeg har haft en del problemer med deres pop3 adgang ([email protected] kan bruges i stedet for). Men har hentet den fra jeres FTP og prøver det lige. Tak :)
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#9
Klausens
Juniorbruger
14-01-2005 12:14

Rapporter til Admin
Hva så?? Får du en ny disk?? :)
--
Zepto Znote 4200... Centrino 1,6Ghz - 512DDR PC3200 - 5400RPM 60GB - ATI Radeon 9700 128DDR
#10
Nimda
Giga Supporter
14-01-2005 12:18

Rapporter til Admin
jeg syntes det er impornerende support at zepto også er inde på sider som hol.dk og hjælper folk. det er virkelig flot! :)
--
Jo mere ost, jo flere huller. Jo flere huller, jo mindre ost
#11
ZeneX
Elite Supporter
14-01-2005 13:00

Rapporter til Admin
Jeg snakkede med Morten i dag, og han har lovet mig at sende en ny disk så jeg får den i morgen, så nu må vi se. Jeg håber, at det vil løse problemet - derfor, STOR TAK til Zepto-temaet og især Morten Kjærsgaard :) ...
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#12
ZeneX
Elite Supporter
15-01-2005 11:46

Rapporter til Admin
Så er den nye disk kommet - Herligt! Satte den i - ventede - og YES! Den fandt den som den skulle og har nu fået installeret Windows :) ! Kanon service, Zepto - TAK! Huha :) ...
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#13
Lars2222
Giga Supporter
15-01-2005 12:13

Rapporter til Admin
Dejligt at höre :) og näppe fås bedre service
--
http://service.futuremark.com[...] pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=8030583
#14
Torben E
Gæst
15-01-2005 13:05

Rapporter til Admin
Ja jeg er også kanon tilfreds med servicen, og 4200 Dothan´en kører fantastisk :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
ml
Gæst
15-01-2005 13:21

Rapporter til Admin
Kan godt lide når en historie ender godt..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
ZeneX
Elite Supporter
15-01-2005 14:24

Rapporter til Admin
Yeah, det er kanon :) ... Sidder med en rigtig dejlig følelse :) ...
--
I love HOL, like fat boys love cake ...
#17
.:SaikoMan:.
Mega Supporter
15-01-2005 14:32

Rapporter til Admin
Fed service der! Der er vidst intet at komme efter med deres serice! Flot klaret!
--
AMD 1700+@1820 mhz | A7V266-E | 512 MB DDR-RAM | GeForce4 Ti-4200 64MB | Sony G500 | Seagate 60GB HD | HP CD-RW 10X12x48x | HQ08 blåt |

Opret svar til indlægget: Kan ikke få min nye Zepto til at virke :( Hjælp!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning