Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bring har smidt pakke vækAf Gæst Kasper | 07-12-2020 12:18 | 6010 visninger | 52 svar, hop til seneste
Hej
Jeg har været så "heldig" at få købt en Playstation 5 på udgivelsesdagen hos Elgiganten.
Den skulle have været leveret d.3/12, men jeg har i dag fået en sms fra Bring, at de kan ikke "lokalisere" min pakke. Jeg har herefter prøvet at tale med dem, men de læser bare op fra et manuskript "vi kan ikke gøre noget, da vi ikke kan lokalisere den. Du må lave en reklamation."
Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan gøre andet end at sige øv og så vente til engang næste år med at få leveret den Playstation, som jeg har betalt penge for? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Umiddelbart så ja, desværre.
Det er vel Bring og Elgiganten der må sørge for at du får din vare/penge tilbage. Lad Elgiganten slås med Bring, det skal du ikke selv bruge tid på. -- PC-o11 | Ryzen 3700x | Aorus Master 3080 | Arctic Liquid Freezer II 360 | B550-F | 16 GB 3200MHz CL 16 | Corsair RM750x | 1x Crucial P1 1TB Det er selvfølgelig en træls situation at stå i, men hvad skal Bring gøre i den her situation? hvis pakken er væk, så kan de jo ikke trylle den frem. Tag fat i Elgiganten, de har ansvaret for pakken indtil den er leveret til dig.
-- 3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR #1 Du har ret, det er bare umådelig frustrerende.
#2 Altså, så må jeg jo antaget at den er blevet stjålet. En pakke forsvinder ikke bare af sig selv. Den sidste melding jeg har fra Bring selv er, at den er sorteret på pakkecentralen i Odense. Derefter er den så forsvundet.
Har talt med Elgiganten og der er svaret bare "så må du vente". Hvilket er forståeligt. De kan jo ikke trylle en frem som de ikke har. Det er Bring der har kastet den i havnen eller stjålet den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Mon ikke at der forsvinder lidt konsoller fra Bring og andre firmaer... -- Mvh
Fc Junkies Slå koldt vand i blodet :D
Hvad er det lige du forventer at bring eller Elgiganten skal gøre?
Din PlayStation er bortkommet, ikke nødvendigvis "kastet i havnen eller stjålet", de håndtere en stor mængde pakker hver eneste dag. Derfor hænder det at der sker fejl. Uanset hvor meget du forsøger at beklage dig, eller beskylde det ene eller andet firma for, så har de ikke din pakke.
Afvent og håb at den bortkommende pakke pludselig dukker op. -- #5 Hvis bring allerede har erkendt at pakken er væk? Så er det da bare med at kontakte Elgiganten og melde Brings svar, så må de slås internt imens OP kan få sine penge tilbage. :) -- PC-o11 | Ryzen 3700x | Aorus Master 3080 | Arctic Liquid Freezer II 360 | B550-F | 16 GB 3200MHz CL 16 | Corsair RM750x | 1x Crucial P1 1TB Jeg kan sagtens forestille mig at der er en medarbejder eller 2 hos transport firmaer, der en sjælden gang i mellem nupper en pakke hvis de er 100% sikker på at den indeholder noget de kan bruge i privaten.
Det er jo nemt at skrive ind i systemet at den er "forsvundet i sortering".
Du må overbevise Bring om at du tror nogen har taget den og at de skal følge op. Så kan det være de har nogle indscanninger, arbejdstider for pågældende medarbejdere og evt. overvågning der ikke er blevet slettet endnu, som kan vise hvem der har taget den. Du får nok ikke din PS5 af se, men i det mindste fanger de en ansat med lange fingrer. (Hvis det er tilfældet) -- Nostalgi var bedre i gamle dage.
Ja, helt sikkert. Jeg er enig med Jesper.
Du skal ikke finde dig i det.
Skriv til Bring og fortæl dem om din teori, det fremmer sædvanligvis processen at begrave dem i konspirationsteoretiske emails og beskyldninger om tyveri.
Man kan også finde ud af hvilken chauffør der normalt bringer pakker ud i ens lokalområde, og så overfalde ham med slag i hovedet og spark i skridtet.
Sørg for at videofilme overfaldet så der ikke er mere pis med dem fremover. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. 100%. er fuldstændig enig med Comicsdk.
Når du har gjort det, så filmer du, at du efterfølgende kører hjem til Comicsdk og stikker en pind op i røven på ham, så han ikke kan sidde foran sin computer og skrive dumme kommentarer. -- Nostalgi var bedre i gamle dage. Har Bring smidt en pakke væk?! Nej, nu har jeg aldrig hørt mage!!!
Det er desværre noget der sker ofte hos Bring.
Og det værste er, at det er Elgiganten der skal lave en reklamation. Så bliver du trukket gennem sølet, med deres ret så elendige kundeservice.
Elgiganten kundeservice + Bring Reklamation = Very bad time!!
Kondolerer for din forsendelse :( -- - Indsæt signatur - Det er ikke dig som skal foretage dig yderligere. Det er en sag imellem Brig og Elgiganten. -- Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500XT 8GB | Dark Rock Pro 4 | MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 2 x 480 GB Kingston A400 #9 10hif9z et godt godt comeback... nej vent lige. Det var så ringe, at det bare gjorde #8s kommentar endnu mere savage.
Og ærligt talt... Hvad fanden er der galt med forbrugere i det her land? Selvfølgelig har du ikke ret til andet en pengene retur, eller en erstatningsvare. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det samme skete med min forudbestilte Xbox. -- Fuck hvor træls!... Nåå jamen så kan du vente til næste år med at få den ps5 RIP... -- #0
nej der er ret mange magiske ting du kan gore
bruge en divination spell ti lat finde den
eller maaske en time travel spell kombient med teleport og du kan hente den selv.
men uden magi er der ikke meget at goere. Er en pakke der er vaek er nu engang vaek.
Du skal reklamere til butikken da bring ikke har et ansvar over for dig. de har et ansvar over for butikken. butikken har saa et ansvar overfor dig
Saa alle de instruktioner de er blevet givet et helt korret.
#11
han skal vael stadigvaek reklamere til butikken
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Det er rimelig simpel, du kontakter elgiganten, få dem til at lave en express RMA sag hos BRING, få pengene tilbage dagen eller eller afvent ny forsendelse.
2 pakker har jeg mistet siden blackfriday/cybermonday fra elgiganten med bring.
Jeg gik direkte til benet, de oprettede de 2 sager og fik 2 nye vare tilsendt som er på vej nu. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Hvordan så pakkesporinged ud for dig den pågældende dag? Min har været "læsset på bil" siden i morges, og klokken er nu 20:30. Man bliver lidt nervøs... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du kan oprette en tyverisag hos politiet, for de pakker bliver tracket helt vildt godt og der er videoovervågning på deres pakkecentraler, så de VED hvilken bil den er sat på, og ellers så kan de fælge dens færden på kamera.
Jeg har været igennem det, med en chaufør, som havde afleveret en pakke på min adresse.
Hvilket han ikke havde, for jeg havde overvågning og en meget lille forhave, hvor at pakken skulle være stillet.
Men han havde ikke været der, så han fik en politianmeldelse fra budvirksomheden og en bortvisning.
Så får fat i Elgiganten og sig at du vil anmelde Bring for tyveri, da det er dig der ejer varen, da pengene er trukket.
Og indgiv så en anmeldelse. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB Tag kontakt til Elgiganten og spørg hvor dit produkt bliver af. Du har betalt for en varer som du aldrig har modtaget. -- Kom lige i tanke om, at jeg faktisk har en bruger.
Anyways, tak for svarene alle sammen :) -- Min ps5 har nu stået som “læsset på bil” i 2 dage nu. Er bange for den ender op som “forsvundet”,
ligesom #0... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #21 Er det også Bring? -- #21 - Den er enten forsvundet eller også er der noget galt med adressen på den, så de kører ud med den, og returnerer den igen gang på gang.
Du skal kontakte Bring for at høre hvad der er galt. Så kan de se det hvis der er noget galt med adressen. Det kan jo være den ikke er udfyldt korrekt af dig, eller adressen ikke er korrekt overført fra afsender til Bring. -- - Indsæt signatur - #22 Ja, Bring. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23 Nu har både jeg og Elgiganten været i dialog med Bring og de kan ikke finde den. De har eftersigende ledt godt efter den.
#24 vil du holde mig opdateret mht. din pakke? -- #23 har lige snakket med dem og kontrolleret at adressen var korrekt, det var den. Den er ikke blevet forsøgt leveret endnu. De har rykket på vognmanden.
Min mistanke er lidt at vognmanden måske har lagt den til side for at se om der bliver klaget. Hvis ikke, kunne det være den ligepludselig "forsvandt", hvis nu ingen savnede den. Men jeg lover dig, jeg går i krig for min ps5. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26 det er jeg fandme ked af at høre. ingen har brug for den unødvendige stress. det er også sidste gang jeg bestiller noget til levering fra elgiganten. fremover er det afhentning. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26 - En PS5 er ikke pakket synderligt anonymt. Det er meget åbenlyst at det er en PS5 der skal leveres her, så ja, du har muligvis ret i at den pludselig "forsvinder", da det er en MEGET eftertragtet vare, som er meget svær at spore.
Bring ER en billig fragtpartner, og flere og flere går efter pris fremfor kvalitet. -- - Indsæt signatur - Jeg har bedt Elgiganten om at gå dybere i sagen, da jeg har tænkt mig at politianmelde vedkommende, såfremt de finder ud af hvem der har udnyttet 5 finger rabatten. -- #29, hvordan i alverden skulle DU kunne politianmelde vedkommende?
Juridisk set er det først din pakke når du har skrevet under på modtagelsen. Indtil da, er det afsenders ejendom, som fragtmanden håndterer på deres vegne.
Så hvis nogen skulle politianmelde noget, så er det Elgiganten desværre (Ha...ha...) -- Mvh Dennis #30 nu skal jeg ikke gøre mig klog på det juridiske, men det må vel være MIN ejendom så snart at pengene er trukket. Men så er det heldigt, at jeg her bedt Elgiganten om at anmelde vedkommende, såfremt de kan få den nødvendige information. Og jeg er godt klar det er et stort hvis :) -- #31, Nej, først når kunden står med pakken i hånden, og har underskrevet, er afsender fritaget krav om at dække evt tab (erstatte forsvundet vare).
PostNord, Bring, GLS osv har deres pakker forsikret op til et bestemt beløb, og dækker tabet for afsender, når en pakke bliver væk.
Det kan aldrig være en sag for andre end fragtfirmaet, hvis en ansat stjæler en pakke. Det er kun dem der kan anmelde det, da de er den forurettede. Selv hvis du ser postbuddet "stjæle" din PS5, er det op til Bring at politianmelde ham.
Jeg forstår godt det er røv ærgerligt lige nu hvor de fleste af os venter mange måneder på vores hardware, men desværre er der ikke andet at gøre end kræve dine penge tilbage / få sendt en ny vare, og så skal Elgiganten og Bring ordne erstatning af pakken. -- Mvh Dennis --
Sidst redigeret 08-12-2020 17:47 #32 Interessant. Det var jeg ikke klar over. Mange tak for svaret og uddybningen :) -- bed elgiganten om at fremsende en anden playstation, da du jo ikke får den forventede levering. -- Consider it as a free bump Det er ikke dit problem at pakken er blevet væk under forsendelse.
I Danmark ved B2C overdrages ansvar først til kunden når pakken er modtaget og der er underskrevet for modtagelse (MEDMINDRE at du har lavet en flexaftale!) - Dette kaldes i shippingbranchen for Incoterm DAP (delivery at place).
Medmindre du som kunde SPECIFIKT har aftalt andet med leverandør (Elgiganten), så er det Elgigantens ansvar og Elgiganten der hæfter for tab, samt at det er Elgiganten der skal bøvle med Bring (Som iøvrigt kan ansvarsbegrænse sig i forhold til NSAB2015, men lad det være det)
Du som kunde skal ikke kommunikerer med Bring - Du skal udelukkende have kontakt med leverandør som er Elgiganten og de skal tilsikre at du modtager dit købte produkt.
Edit: Hvis du dog har flexaftale, så kan Elgiganten ansvarsfraskrive sig - Det er derfor jeg absolut ikke anbefaler flexlevering, da du som kunde påtager dig al risk. -- Sidst redigeret 09-12-2020 12:36 #34 Gid det var så let. Der får jeg "bare" svaret, at de sender en så snart de er på lager igen, hvilket de ikke ved hvornår de har.
#35 Aha, you live and you learn. Mega god uddybning. Tusind tak! :)
Kan godt fornemme at der ikke er andet at gøre end at bide i det sure æble. Sucks, men c'est la vie I guess. -- Bring har udført et simple tyveri, sådan er det
Er pakken kommet på bilen , er der kun fejl leverens der kan ske.
Jeg fik en gang en PSU fra studiodata, jeg havde bestilt blæsere, jeg ringet til studio data så kom der en retur label, men det er kun fordi jeg var ærlig.
Har en anden fået din pakke, kan man bare håbe på de er ærlige
Den ene gang jeg havde fået en pakke forkert, fandt jeg personens navn på nettet og ringet til hende
vidste sig at være samme husnummer men en anden vej.
El giganten sku ha tracking sendere, som stik prøver.
-- My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
--
Sidst redigeret 09-12-2020 14:33 Jeg har så endeligt lavet en bruger. jeg var #27 osv..
Men jeg kan med glæde fortælle jer at min PS5 endeligt er kommet. Tog en del opkald til Bring for at skynde på deres vognmand, men den er endeligt kommet. Han skulle have været her i mandags, men nu er den her, endelig.
Vognmanden kom i en fucking AVIS varevogn. Hvad det betyder, har jeg ingen ide om. Men det var ihvertfald ikke en Bring markeret bil.
Til Woody. Håber fandme du får din hurtigst muligt. -- #38 AVIS er et udlejningsfirma. Det er ikke ualmindeligt og slet ikke i perioder, hvor efterspørgslen på distribution stiger (BF + jul). På den måde behøver de ikke eje eller lease bilen i længere perioder, men kan hyre en vogn eller 50 ind, når der er behov for ekstra kapacitet
Edit: og god fornøjelse med den :) --
--
Sidst redigeret 10-12-2020 16:21 #38 - Bring, GLS, PostNord m.m benytter sig af selvstændige vognmænd når de ikke selv kan klare turene. Det meget normalt for vognmænd at benytte sig af lejebiler til at klare deres ture, der er visse fordele og ulemper ved dette. -- Tak for info. Er pt. i gang med at hente update til Demons Souls. Ser fandme lækkert ud på LG CX 55".
#39 jo tak -- #38 - Velkommen til :D
Det er meget normalt at Bring bruger hyrevogne til at køre ud med pakker. Det er ikke kun her i julen. De gør det ofte. Det er pisse irriterende, for somme tider kan det være vigtigt for vores kunders vareindlevering, at der er korrekt markering på bilerne der kommer, af sikkerhedsmæssige årsager. Man lukker ikke vare hvem som helst ind.
Also, godt du fik din Playstation :) -- - Indsæt signatur - Min lokale Superbrugs magter ikke at pakke et bur ud med pakker fra Bring, så jeg kan først få mi 5800X imorgen. "Det havde de ikke tid til"
Jeg kunne stå og se på buret med alle pakkerne og de modtog det for lidt over en times tid siden.
Næste gang bruger jeg GLS og den lokale Cirkle K. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #43
Det havde jeg lavet en kæmpe scene over. Hvad laver de... -- #38 Fedt at du har modtaget din PS5 - nyd den for os begge. Der er hvert fald ingen udsigt til at jeg får min snarligt. Realistisk, så modtager jeg den først ved næste levering, og der må guderne vide, hvornår det er :D
EDIT: Jeg får i øvrigt INGEN opdateringer fra hverken Elgiganten eller Bring. På trods af at Elgiganten lovede at ringe i går. Da jeg så ringede til dem sidst på dagen, fik jeg at vide, at de ikke havde ringet, da de ikke havde nye oplysninger. Hvorfor at de så ikke bare ringer og siger det er mig en gåde. Ufatteligt, at jeg selv er nødt til at efterspørger, hvor mit lovede opkald bliver af. -- Sidst redigeret 11-12-2020 11:29 #45 - Elgiganten VIL være BILLIGST! Folk glemmer bare at for at blive billigst, må man skære andre steder. -- - Indsæt signatur -
Der er meget få mennesker der handler online nu om dage, Covid-19 kan heller ikke have megen indflydelse på leveringstiderne.
De kan umuligt have travlt, hverken Bring eller Elgiganten.
Det hele er én stor løgn der skal få Birger til at gå op i limningen når hans PS5 er mere end 7 dage undervejs. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #47 Min mor har altid lært mig, at hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, så må man gerne nøjes med at være stille. Du er velkommen til at lære lidt af min kære mor. Ydermere, hvis du havde læst ordentlig, så ville du også hurtigt opdage at min frustration ikke skyldes forsinkelsen, men derimod at de “mister” en pakke på 8 kg og ikke evner at kommunikere.
Når nedlukningen af diverse steder er overstået, er jeg sikker på at der findes stand-up klubber, som sætter mere pris på din sarkasme end jeg. --
48
Min mor har altid lært mig at man kan sige hvad man vil i et åbent forum, og at folk der har et problem med hvad man siger, uden den helt store arbejdsindsats kan ignorere det og fortsætte den ultraseriøse debat. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. Det er så mega dårlig stil af Bring
Jeg skulle have tjent på at videresælge den Playstation 5, og Bring vil ikke kompensere mig.
Hvor kan jeg klage? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #49 Din mor er tydeligvis ligeså sær som dig. Bliver du hård af at provokere folk på internettet?
i øvrigt, så har du intet kendskab til min “arbejdsindsats”.
Nu ligger landet sådan, at jeg har oprettet tråden for at få råd (måske nogle havde oplevet det samme og kunne dele erfaring). Det var bestemt ikke for at se dig brække dit galde op. -- #WoodyPolesmoker ignorer Cosmic, han er desværre bare den nyeste troll på hol der ikke evner at kommunikere ordentligt men får en raging boner af at være en troll.. -- Hobby fotograf www.sphotography.dk[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|