Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Faktura for flere timer end udført arbejde

Af Gæst Anonym husejer | 18-09-2020 17:46 | 4036 visninger | 40 svar, hop til seneste
Kære HOL, I er altid garant for god hjælp. Dette er dog ikke IT-relateret, men håber alligevel i kan hjælpe mig videre i min frustration. Lang historie kort: I foråret 2019 får vi udført noget gravearbejde. Aftale er, at firma kommer onsdag og graver et hul langs husmur/kælder. Torsdag skal vi så selv isolere og tjære kældervæg. Fredag vil graver komme tilbage og udfylde hul igen. Graver kommer dog ikke onsdag som aftalt. Kommer dog ca. 4 timer torsdag, men når ikke at gøre hullet klar. Aftaler så at han kommer fredag igen, og graver det sidste klar, og vil så vente på matriklen til vi har isoleret væg, og så vil han fylde hul ud igen. Han graver ca. 2 timer - vi isolerer væg (og han venter imens, ca. 5 timer) han graver igen 2,5 time og køre. Samlet har han aktivt gravet 8,5 timer. Vi beder ham ikke om at vente på matriklen, det vælger han selv, da han ikke har overholdt aftalerne (altså, han skulle sørget for at vi havde torsdagen til at isolere). Vi får regning på 15 timer, Jeg gør indsigelse på dette, og fortæller at vi vil betale for de 8,5 time han har udført gravearbejde. Han vil ikke diskutere, og forventer at vi blot betaler regning. Jeg gør obs. på, at det vil jeg ikke, men at jeg naturligvis gerne vil betale for det arbejde der er udført (og gør obs. på at jeg ikke vil betale for hans ventetid, da det var noget de selv valgte, da de ikke overholdt aftaler). Jeg hører intet. I dag - 15 måneder efter - ligger der en rykker i min postkasse, med tilskrevne renter (+1000kr) Vi taler et beløb omkring 9200kr nu, så det er jo ikke det der vælter ens liv. Det er dog princippet i det. Jeg har dokumentation pr. sms for min indsigelse. Jeg er pisse træt af situationen. Vil gerne have det ud af systemet, og vil reelt set gerne betale for det faktisk udførte arbejde. Gravemaskiner m.v. stor på matriklen i forvejen, da de havde udført andet arbejde også (som de har fået betaling for). Hvilket i øvrigt også blev noget kæmpe sjusk, men det er en anden historie. Hvad fanden gør jeg? Og hvad har "graver" af muligheder? Gider naturligvis ikke hverken inkasso eller retten for det beløb. Men gider heller ikke betale for arbejde der ikke er leveret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Alienwannabe
Ultra Nørd
18-09-2020 17:51

Rapporter til Admin
Syntes da heller ikke at det kan være rigtig man skal betale for den tid han holder stille, hvis det ikke er aftalt, han kunne som du selv siger bare have gjordt det på det aftalte tidspunkt. dog ved jeg ikke hvad man kan gøre, tænker måske man kan få fat i byggaranti og høre hvad de tænker om situationen https://www.byggaranti.dk[...]
--
-Michael J
#2
Disturbed-Freak
Guru
18-09-2020 17:52

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...] :) Her er en masse gode råd Her er også lidt: https://taenk.dk[...] og https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
--
Future is a concept. Past is a concept. There is only ever now.
--
Sidst redigeret 18-09-2020 17:54
#3
Knocker
Supporter Aspirant
18-09-2020 18:03

Rapporter til Admin
Du fastholder simpelthen bare din indsigelse, og til sidst når han vil sende den videre til et inkasso firma, skal han oplyse om du er enig i det skyldige beløb eller ej. Her noterer han selvfølgelig nej, og så må inkassofirmaet ikke forfølge kravet. Hvis han ikke noterer sig at du er uenig, så skal du gøre inkassofirmaet klar over det, og de vil så stoppe forfølgelsen indtil situationen er afklaret. Når det så viser sig, at du har ret i dine indsigelser, stopper inddrivelsen og han må finde frem til en løsning, hvilket i denne situation ville være at kreditere dig, så du kun skal betale for det korrekte antal timer. Jeg har været situationen igennem et par gange, dog hvor jeg har været faktura udsteder, og så længe du har din dokumentation i orden, har du intet at frygte. Det æder dog lidt af din fritid, men sådan er det.. Jeg tager selv gerne årelange sager, af rent princip, om der så er tale om en flad 20'er! ;)
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
--
Sidst redigeret 18-09-2020 18:04
#4
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 18:07

Rapporter til Admin
#1 - Enig. Og problemet er jo netop, at jeg heller ikke ved hvad jeg skal gøre. Skal jeg ignorere rykkeren? Skal jeg besvare den? #2 - Tak. Der er da lidt at læse op på #3 - Tak. jeg har dokumentation pr. SMS hvor det fremgår at jeg ikke er enig i den fremsendte regning, og hvor der også er min redegørelse for hvorfor. I samme redegørelse fortæller jeg også, at jeg naturligvis vil betale for de timer der er udført arbejde. Hans svar til dette var, "at det gad han slet ikke diskutere, jeg skulle bare betale regningen". Og så har jeg ellers ikke hørt noget i 15 måneder. Skal jeg reagere på hans faktura, som i dag blev lagt i postkassen? (I toppen fremgår der "Inkasso varsel 10 dage")
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Deuxmen
Maxi Supporter
18-09-2020 18:32

Rapporter til Admin
#4 Vil det sige du slet intet har betalt? For hvis det er tilfældet står du dårligt mht til renter og rykker gebyr.
--
#6
Knocker
Supporter Aspirant
18-09-2020 18:36

Rapporter til Admin
#4 Du skal skrive en mail eller sende et rekommanderet brev, hvori du indgiver din indsigelse. Altid, ved hver henvendelse. #5 Han står kun dårligt, hvis han ikke har/får ret i sit indsigelse. Det kaldes en standpunktsrisiko, det som #0 har gang i pt. :)
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
#7
jfj
Junior Supporter
18-09-2020 18:39

Rapporter til Admin
Hvis du ikke har, så skal du se at få betalt for de 8,5 times arbejde. Hvis du har betalt for de 8,5 times arbejde, ville jeg skrive til ham og høre hvorfor han sender en regning til dig.
--
Hep Hey
#8
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 18:40

Rapporter til Admin
#5 - Nej, jeg har ikke betalt endnu. Ved min indsigelse bad jeg ham om at tilsende korrekt faktura, så jeg kunne betale for det arbejde der var udført (og ikke den over-fakturering han sendte). Men modtog aldrig denne, førend jeg i dag modtager denne rykker. #6 - Tak. Jeg sender ham en mail. Men hvordan filan står min ift. at få ret. Langt hen ad vejen er det jo "påstand mod påstand"...... #7 - jeg har jo ikke modtaget en tilrettet faktura. Skal jeg så blot selv gætte/vurdere mig frem til beløbet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Deuxmen
Maxi Supporter
18-09-2020 18:44

Rapporter til Admin
#6 Det er jeg ikke enig med dig i. #8 Det kan ikke være særligt svært at regne sig frem til hvad de 8,5 timer løber op i når du nu har en faktura på 15 timer. Det er din pligt at betale hvad du skylder også selv om du ikke har fået en faktura.
--
#10
Knocker
Supporter Aspirant
18-09-2020 18:50

Rapporter til Admin
#8 Det er ikke påstand mod påstand, hvis du har de ting på skrift som du nævner. #9 Du behøver ikke være enig, men det er stadig korrekt det jeg skriver, og jeg gætter ikke, der er tale om direkte erfaring og kendskab til hvordan tingene fungerer, som virksomhedsdrivende. :) Vi er enige om at han har pligt til at betale, men han skal ikke betale NOGET som helst uden en korrekt faktura. Dette har han efterspurgt, så han har handlet efter lovgivningen. Han kunne også vælge at betale den fulde faktura, med det iflg. #0 for høje belbø i protest, og tage sagen videre til et ankenævn f.eks. for at få det for meget betalte beløb tilbage, men hvis man virkelig mener at man står stærkt, så er det klart fordelagtigt at en standpunktsrisiko i forhold til at kunne holde kreditor op på sit forkerte krav.
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
#11
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 18:51

Rapporter til Admin
Kan godt være du har ret. Det har jeg ikke tænkt over, om jeg burde have gjort. Men faktum er, at jeg endnu ikke har betalt, nej, MEN dog har gjort det tydeligt at jeg gerne vil betale, ved korrekt fremsendt faktura.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 18:53

Rapporter til Admin
#11 - Nej men. Reelt set kan han jo stadig bare påstå at han har gravet i 15 timer. Jeg "påstår" så at sige andet, men med kone og svigerfar som vidne (da han også var på matriklen til hjælp med isolering af væg). Det jeg har på skrift er min redegørelse af, hvordan jeg vurderer forløbet. OG på skrift efterspørger jeg også korrekt faktura, så jeg kan betale det jeg skylder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 18:55

Rapporter til Admin
Hvis det giver nogen værdi til hvordan der bør ageres, så er oprindelig faktura fremsendt for 15 timer på ca. 8.300 kr. Så beløbet er jo i og for sig ikke overvældende, men det er stadig ikke korrekt faktureret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Knocker
Supporter Aspirant
18-09-2020 18:56

Rapporter til Admin
#13 Han skal jo også sandsynliggøre at det tager 15 timer at udføre det gravearbejde der er tale om (Altså næsten 50% mere end det reelt har taget), og hvis du endda har på skrift, at han selv valgte at blive og vente, jamen.. Sagen er ikke meget længere så. Hold ud :)
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
--
Sidst redigeret 18-09-2020 18:57
#15
Deuxmen
Maxi Supporter
18-09-2020 18:59

Rapporter til Admin
#10 Fra forbrug.dk Hvis du ikke modtager en regning eller et girokortNår du skylder penge væk, skal du betale dem, også selvom du ikke får en regning eller et girokort med en betalingsfrist. Hører du ikke noget fra virksomheden, må du rykke for at få en regning. Er brevet med regningen og eventuelle rykkerbreve gået tabt i posten, kan du risikere at måtte betale rykkergebyrer. Husk også at melde flytning til alle de virksomheder, du har løbende aftaler med. https://www.forbrug.dk[...]
--
#16
Anonym husejer
Gæst
18-09-2020 19:00

Rapporter til Admin
#14 jeg har ikke på skrift at han selv valgte at blive. Det var "ekstra" arbejde som ham og min kone diskuterede pr. telefon. De havde udført et stort stykke arbejde i vores indkørsel og så aftale vi, at de lige kunne klare det gravearbejde inden de pakkede maskiner m.v. væk. Dette foregik pr. telefon (ja, jeg har så lært nu at man ikke skal aftale arbejde pr. telefon).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Knocker
Supporter Aspirant
18-09-2020 19:01

Rapporter til Admin
#15 Du læser ikke, at han har rykket efter en korrekt faktura, og at han har taget en standpunktsrisiko? Dit copy/paste ændrer jo ikke på noget som helst :)
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
#18
ToFFo
Guru
18-09-2020 19:02

Rapporter til Admin
#12 - Kontakt graver og sig at du ikke kan acceptere hans krav, og regning, på det arbejde der er udført, da arbejdet ikke er udført som aftalt. Skriv, at du gerne vil have en kreditnota for den forkerte faktura og en ny faktura, på det antal timer, som du mener du skal betale for. Det sucks at blive sendt til inkasso, men det er der som udgangspunkt ikke noget farligt i. Alle kan sende folk i inkasso. Jeg bøvler selv med en inkasso sag lige nu, for har fået en inkassovarsel fra Stofa, selvom jeg har dokumentation på at abonnementet blev opsagt for 8 år (!!) siden. Men nu mener stofa pludselig at jeg opsagde abonnementet i juli sidste år, og har sendt inkasso opkrævning, samt et helt års renter. Jeg kan ikke engang få stofa her hvor jeg har boet snart 5 år. Det er kun Yousee ejet net. Det har Stofa også bekræftet. Men de kan ikke finde ud af hvad de skal gøre med min inkasso sag, da de har overdraget det til inkasso bureauet, som siger det er Stofa jeg skal tale med. Så man sidder i saksen som privatperson.. Man kan ikke gøre en skid andet end at maile frem og tilbage, mens regningerne hober sig op. Du kan prøve at kontakte Tænk's gratis rådgivning. Se mere her: https://gaeld.taenk.dk[...] De kan måske hjælpe dig med hvad du bør gøre.
--
- Indsæt signatur -
#19
Fuller 8900
Ultra Supporter
18-09-2020 19:02

Rapporter til Admin
Jeg havde samme problem med en VVS, dog slet ikke så mange timer! Men havde en aftale at VVS skulle lukke et rør og sætte en hane på (til jeg skulle montere en opvaskemaskine istedet for et gammelt toilet) Havde fortalt han ikke skulle komme før han havde det med der skuille bruges (hanen) for jeg ville ikke betale for kørsel mere end en gang, da opgaven var maks 1 time.. Men da han kom, havde "posten" ikke været med hanen så han lavede forarbejdet og ville komme igen dagen efter for at sætte den på. Da jeg fik regningen og der var 2.5 eller 3 timer på ringede jeg til ham og sagde det betalte jeg ikke, da jeg havde fortalt fra starten af jeg ikke ville han han skulle komme 2 gange for så lille en opgave, han brokkede sig lidt, og tilsidste blev han sur og sagde at jeg bare skulle betale det jeg mente var fair og smækkede på :P Så betale jeg for 1.5 time eller sådan noget og har aldrig brugt det firma siden! Altså hvis de forventer at der skal betales for de dummer sig, så må de sige det INDEN så man kan sige så dropper vi aftalen Typisk håndværkere (desværre rigtig mange af dem!)
--
#20
Wing Man
Super Nørd
18-09-2020 22:00

Rapporter til Admin
#0 Du skriver "og vil så vente på matriklen til vi har isoleret væg, og så vil han fylde hul ud igen." Her burde du reagerer, da der ser ud til at i faktisk aftaler at han skal vente på jer. Venter han på jer, så betaler I.
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
#21
Ahmad
Super Nørd
19-09-2020 00:19

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet noget tilsvarende med en vvs'er. Og jeg har hjulpet en hel del mennesker med tilsvarende sager. Step 1 er en skriftlig indsigelse hvor du afviser krav. Step 2 er du betaler for den modtagere ydelse. Dvs de 8,5 times arbejde. Hvis du ud fra regningen ikke kan se hvad det beløb er, kan du bede ham udspecificere det. Hvis han ikke vil så kan du så selvfølgelig ikke betale for de 8,5 time (endnu). Hvis han sender sagen til et inkassofirma, så skal du skriftlig meddele dem af du ikke anerkender kravet. Det er ikke lovligt for inkassofirmaer at inddrive en gæld du ikke er enig i. Så skal graver tage det i retten. Han vil have betydelige udgifter og vil stå ufattelig dårligt i sådan en sag. Du skal bare have is i maven. Du har en fin sag. Du har fin dokumentation. Du velkommen til at skrive på mail hvis du vil have yderligere hjælp.
--
#22
Sven Bent
Ultra Nørd
19-09-2020 02:01

Rapporter til Admin
saa fordi han ikke kan overholde sine aftaler saa mener han der er en ekstra omkostning til jer? lyder sgu da godt nok som en hat. personligt ville jeg naegte at betale for vente tiden han er selvforskyldt i
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#23
aznbull
Supporter
19-09-2020 02:12

Rapporter til Admin
#15 Det er fint at man skal betale hvad man skylder, men hvordan i alverden skal man vide hvor meget det koster for 8.5 timers arbejde. Det er derfor man skriftligt skal afvise kravet, derefter komme med en begrundelse og til sidst bede om en faktura på det beløb for det antal timer man har aftalt.
--
Punch first, ask while punching
#24
Anonym husejer
Gæst
19-09-2020 13:22

Rapporter til Admin
#20 - Han siger direkte til min kone, at han ikke skal have betaling for den tid han venter, da det jo er hans fejl at han ikke har overholdt aftalen. #21 - Tak. Jeg forsøger at have is i maven trods det er en frustration. #22 - Helt enig. #23 - også min tanke. FYI, så hører det til historien at det var x arbejdsmand der kom og gravede, og han var ansat af y-firma. Så reelt set er det ejeren af firmaet der udsteder en faktura på flere timer, trods arbejdsmand/graver sagde til os at vi ikke skulle betale for hans ventetid, da dette jo var hans fejl. Arbejdsmand fortalte for i øvrigt min kone efterfølgende, da han kom for at hente deres udstyr, at han ikke havde sat til ejer at han havde arbejdet så mange timer (da hun spurgte hvorfor vi havde fået en faktura på så mange timer). Så hvorfor ejer af firma fastholder dette krav er mig fuldstændigt uforståeligt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
Wing Man
Super Nørd
19-09-2020 16:55

Rapporter til Admin
#24 Det frem går ikke af #0
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
#26
Comicsdk
Supporter
19-09-2020 17:16

Rapporter til Admin
Hvis man står klar med stopuret på bygge-opgaver, bliver man nok slemt skuffet hvis man regner med at kunne slippe afsted med udelukkende at betale for den aktive tid. Jeg kan i øvrigt kun anbefale folk at få skriftlige tilbud når man har med håndværkere at gøre.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
#27
Mazer
Maxibruger
19-09-2020 17:42

Rapporter til Admin
#0 Ring til firmaet og tag en snak med dem. Det er sikkert en forglemmelse at faktura ikke er blevet tilrettet og tilsendt til dig. Da den første rykker først kommer 15 måneder efter, er din sag sikkert røget i glemmeboksen. Efter de har tjekket op på manglende betalinger i deres system har de sendt rykkere ud til alle. Gravere, håndværkere og lign. er ikke altid så gode til det med bogføring og regnskab. Så tag en snak med dem og vis dem den mail du sendte i første omgang så jeg sikker på i nok skal finde en løsning. Du skal huske på inkasso ikke er en billig løsning for erhvervsdrivende og kan i mange tilfælde komme til at koste den erhvervsdrivende flere penge at indrive penge end at lade være.
--
#28
Anonym husejer
Gæst
19-09-2020 18:31

Rapporter til Admin
#25 - Korrekt, min fejl. #26 - Sandt nok. Men der er lang vej fra 8,5 time til 15timer udført gravearbejde, som efter aftale skulle lønnes per time gravet. #27 - Det er IKKE en fejl. Har på SMS at han (ejer) slet ikke gider diskutere, og at jeg "bare skal se at betale den regning".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Comicsdk
Supporter
19-09-2020 19:01

Rapporter til Admin
Du står ikke supergodt, så vidt jeg tolker dit skriv i toppen og din uddybende forklaring i tråden. Chefen har haft mand og maskine på din adresse i 15 timer, det betaler han løn for. At hans mand laver aftaler på chefens vegne, er i min optik et ultratyndt argument for at slippe for regningen. Det undrer mig også at I bruger firmaet igen, selv efter det sjuskede arbejde du nævner, inden grave-jobbet gik i gang. Personligt ville jeg ikke gide at slås med inkasso, sure håndværkere og lang sagsbehandling. Du har kvajet dig og har hevet nogle uklare aftaler hjem, og firmaet er lidt useriøse, kunne man påstå, såfremt man udelukkende ser sagen fra din side. Dyre lærepenge, som man siger. Men held og lykke med det hele.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
--
Sidst redigeret 19-09-2020 19:04
#30
Ahmad
Super Nørd
02-10-2020 14:33

Rapporter til Admin
#29 jeg synes dit svar er ringe, sagt mildt. #0 er kunde, og har haft en aftale om at entreprenøren skal komme to dage, med en dags mellemrum, så der er plads til en mellemliggende aktivitet. Entreprenøren overholder IKKE aftalen. Kunde har oprindeligt gjort det klar for entreprenøren, at der var et behov for en dag i mellem af hensyn til mellemliggende arbejde. Entreprenøren holder ikke sin aftale, og det forpligter IKKE kunde, til at betale stilstand til entreprenøren, fordi at kunden fastholder behovet for en mellemliggende aktivitet, som på forhånd var aftalt. Det er entreprenøren som kommer i en uhensigtsmæssig situation, som koster ham selv penge, fordi at han ikke overholder sine aftalte tider. Entreprenøren skal til enhver tid kunne redegøre for sin faktura. Det har han nægtet. Det hjælper ham absolut ikke. * Min professionelle vurdering er at kunden skal holdes skadesfri. *Rigtig mange mennesker på alle sider af bordet, misforstår ofte inkasso konceptet. Du skal ikke betale, fordi en leverandør synes det og sender dig i inkasso. ALLE kan sende hinanden i inkasso. Men inkassoordningen er en FRIVILLIG ordning, som kræver at du accepterer du har gælden. Såfremt du er uenig i kravet, så MÅ inkassofirma ikke inddrive pengene (det er direkte ulovligt). Herefter har leverandøren kun en mulighed, og det er at tage den i retten. Og der er for meget tid, udlæg, risiko og tabt arbejdskraft i det, til at en entreprenør vil skabe sig i sådan et tilfælde. Særligt med en sag hvor han selv ved han kan tabe.
--
Sidst redigeret 02-10-2020 14:37
#31
kikophil
Monster Supporter
02-10-2020 16:56

Rapporter til Admin
Hmm - fik ikke lige læst de sidste indlæg (øjne øv), men folk synes at glemme, at faktisk arbejdstid IKKE er den tid, en person rent faktisk er til stede, og udfører arbejdet. Men da #0 har bedt om udspecificeret årsag til regning uden konkret tilbagemelding, vender det vel helt rundt på bevisførelsen, hvis man altid punkt 1 skal starte med, at betale regningen. Hvis man ikke gør dette, vil det jo uundgåeligt ende i div. instanser, hvor det vil blive krævet, at alle smider samtlige facts på bordet. Tror derfor, at dette ville ende med, at #0 til dels får medhold, men at begge parter til slut - får en regning oven i hatten. Men selvf. kun et gæt :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#32
StefanH93
Bruger Aspirant
02-10-2020 17:34

Rapporter til Admin
#3 "Her noterer han selvfølgelig nej, og så må inkassofirmaet ikke forfølge kravet." Det er forkert. En bestridt fordring kan sagtens tages til inkasso, så selve inkassofirmaet forholder sig til indsigelsen og afviser den i sin skrivelse. Indsigelsen indebærer, at der SKAL indleveres stævning (i stedet for betalingspåkrav), hvis kreditor ønsker indenretlig inddrivelse.
--
#33
StefanH93
Bruger Aspirant
02-10-2020 17:40

Rapporter til Admin
* så længe inkassofirmaet ... "
--
#34
Anonym husejer
Gæst
02-10-2020 20:02

Rapporter til Admin
Til dem der er interesserede har jeg fundet en afslutning på sagen. Jeg valgte at give entrepenør et kald. Jeg håbede han var til at tale fornuft, nu hvor der trods alt var gået 15 måneder siden vi talte med ham sidst. Jeg sagde ærligt til ham, at jeg syntes det var noget rigtigt lort. Jeg gjorde det klart, at jeg synes det var en dårlig oplevelse, når man forinden havde lagt +100k i hans firma. Slutteligt gjorde jeg det tydeligt, at jeg stadig gerne ville betale for det udførte arbejde, og at jeg syntes vi skulle få lagt låg på denne sag. Han gav udtryk for at han kunne gå ned til betaling for 11 timer, i stedet for 15, trods jeg mente det var 8,5 - maks. Jeg har betalt dette, trods det stadig er mere end det udførte arbejde. Dyre lærepenge for mig, men nu er det ude af systemet, og han får bestemt ikke mine anbefalinger med videre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
Mazer
Megabruger
02-10-2020 20:04

Rapporter til Admin
godt arbejde!
--
#36
Jim Night
Guru
02-10-2020 21:03

Rapporter til Admin
#34 Meget forståeligt at du vil have det afsluttet! MEEN ærgerligt at du valgte at betale for meget. Formentlig småpenge, men de skal levere varen til aftalt pris og tidspunkt. Ikke det her fusk, som du beskriver.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#37
Anonym husejer
Gæst
02-10-2020 22:36

Rapporter til Admin
Jeg er sådan set enig. Jeg tror vi taler en mer-udgift på 1000-1500. Men det er bare træls at have sådan en idiot ‘rendende’, uvidende om hvad han nu finder på. Nu skal jeg trods alt ikke bekymre mig om den del. Havde dog også holdt fast, hvis han ikke havde rykket sig yderligere på de timer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#38
Anomynous
Nørd Aspirant
02-10-2020 23:07

Rapporter til Admin
Kan godt forstå du står med en fod i hver lejr så at sige. På den ene side handler det om det principielle og at man ikke vil lade sig narre, på den anden side er det ikke bekymringerne værd for den relative lave sum det drejer sig om. Godt at der blev lagt låg på og i sidste ende er det nok ham der taber på det. Han mister dig som kunde + får dårlig omtale med på vejen. Det er langt mere værd end 1000-1500kr i min optik.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#39
Sven Bent
Ultra Nørd
03-10-2020 01:35

Rapporter til Admin
#38 problemmet som jeg ser det er at hver gang vi giver os en lilel smule fordi det ike ker vared at kampe om det saa giver vi dem fri ret til at goere det igen og igen og rykke graensen hele tide en smule fordi det ikke er vaerd at kaempe for Det er naturligvis OP's valg men jeg havde ikke taget. Tvaertimod ville jeg mene at prisen skulle nedsaettes da den ikke blev leveret som lovet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#40
GROSEN
Junior Supporter
03-10-2020 03:42

Rapporter til Admin
Godt at det har fået en afslutning.. Sådan noget er pisse træls for alle parter! Nu er det sjældent så let at gøre det hele op i timer.. nu ved jeg ik lige hvor specifik regningen var, men der er vel også transport, brændstof, forsikring og leje for maskiner osv. der skal dækkes ind.. En god ide er altid at aftale en pris på det faste arbejde. gerne på skrift. Så kan man tage det helt roligt som kunde. også skal chefen nok sørge for at folkene arbejder effektivt indtil de er færdig. Lever arbejdet så ikke op til standarden eller er der fejl og mangler. så betal 70% af regningen. og hold resten tilbage indtil det er som det skal være.
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling

Opret svar til indlægget: Faktura for flere timer end udført arbejde

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE