Hvorfor skal de udlevere dine personoplysninger? har du dem ikke selv da? xD
--
i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:49
Ah well.
Jeg egentlig om "akt indsigt" i de sager jeg har haft kørende hos dem.
--
0#
Tror desværre ikke du får noget som helst godt ud af at hoppe, danse og skabe dig.
Tænker måske endda det kan give den modsatte effekt - Hvis du bliver pisse irriterende og træls så kunne man sagtens forestille sig at den den kom nederst i bunken igen :-)
Du skal naturligvis skrive og "rykke" firmaet i din retursag hvis ikke der sker noget inden for "rimelig tid" og ellers tænker jeg bare det er at slå koldt vand i blodet.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:55
Det er der nok ikke - Jeg plejer også at forholde mig rolig.. men med deres tidligere trackrecord så gider jeg snart ikke mere.
--
4#
Offentliggør gerne navnet på firmaet så vi andre kan undgå at hoppe i :-)
--
IDGAF!
...
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:59
Ah well..
Det er for desværre IGEN komplett som åbenbart hader mig :D
--
7#
Arhh yes... De er også på min "Not" liste
--
IDGAF!
Det pudsige ved det hele var, at jeg næsten havde glemt min retursag indtil jeg kunne se den kun stod som "godkendt" og ikke "modtaget"..
Pengene savner jeg selvfølgelig også, men det pisser mig mere af at de virker så ligeglad med det hele :)
Post nord har heller ikke gjort dagens kode gerning, men jeg synes virkelig trackingen også ser underlig ud.
2020-08-0706:30
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen er udleveret
2020-08-0706:24
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen gøres klar til levering
2020-08-0703:53
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen er udleveret
2020-08-0703:53
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-08-0623:42
Taulov Pakkecenter - TLP Danmark
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-08-0405:58
Lübeck Tyskland
Returforsendelsen er leveret
2020-08-0223:40
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen er udleveret
2020-08-0223:40
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-07-3115:57
Örebro Sverige
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-07-0903:36
OSLO Norge
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-07-0609:57
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen er udleveret
2020-07-0607:45
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen gøres klar til levering
2020-07-0403:38
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen er udleveret
2020-07-0403:38
Køge Pakkecenter - TKJ Danmark
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-07-0319:40
Taulov Pakkecenter - TLP Danmark
Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
2020-07-0219:14
Posthus Q8 Danmark
Forsendelsen er modtaget fra afsender
2020-06-3014:03
PostNord
Vi har modtaget information om, at afsender har klargjort din forsendelse. Den er stadig hos afsender eller på vej til os. Du kan følge din forsendelses rejse, når vi har modtaget den på vores terminal
--
#0: Ok så PostNord har sendt din pakke på rundfart, skide ærgerligt! Men hvorfor et det lige Kompletts skyld? Desuden så må man forvente en vis behandlings tid ved retur varer, og jeg mener de kan tillade sig at trække den helt op til 30 dage efter modtagelse af pakken til du skal have dine penge retur.
--
Årsagen til at jeg ikke nævner kompletts navn i første omgang er at jeg ikke kan gennemskue hvem der har bøffet i den.
Pakken er jo netop kommet frem til destinationen i køge som den skal, og endt i oslo.
Der har den så "hygget sig" i over 2 uger inden den uforklarligt kommer videre.
Som jeg nævner længere oppe kan jeg simpelthen ikke gennemskue om det er postnord eller komplett der har bøffet i den i det tilfælde.
Det kan godt være at de kan tillade sig det ene og det andet, men om de reelt gør det er en anden snak.
Set fra mit synspunkt har jeg gjort præcis hvad firmaet har forlangt for at få varen sendt afsted.
Her står jeg over 30 dage senere uden skyggen af penge retur og udsigt til 1-2 ugers yderligere ventetid.
--
0# Det lyder som om PostNord har fucket op og ikke Komplett.
De bør dog naturligvis stå på mål for deres valgte transportør. Havde det været i min tid ved Dustin, var pengene blevet refunderet allerede, så måtte vi tage kampen op med kurreren, det mener jeg ikke er dit job.
Jeg ville blot kontakte dem venligt og forklare dem at du sendte varen for x dage siden, med deres egen transportør, det er deres valg og deres ansvar, hvorfor du anmoder om at få dine penge refunderet nu.
Alternativ må du bede dem lave en sag mod transporteren, hvis du har benyttet dig af jeres label, skal de oprette sagen om en bortkommen pakke. Derefter kan de undersøge hvad der er sket med den.
Sådanne tilfælde her er også grunden til jeg ikek bruger Komplett, jeg foretrækker stadig Proshop mest af alt fordi jeg bor 10 min fra deres kontor i århus.
--
#12
Dette er desværre allerede forsøgt.
Her bliver jeg bare modtaget af "jeg beklager" og "desværre".
Jeg kontaktede dem sidste uge (tirsadg). Her var beskeden at de ville kontakte post nord for at få sendt pakken retur, og at jeg ville høre nærmere pr mail.
Da jeg idag intet havde hørt, skrev jeg til dem igen på chatten.
Her kunne hun godt se at pakken var kommet til dem i fredags, men at jeg nok skal påregne yderligere 1-2 ugers vente tid på at få pengene retur.
Dette er årsagen til at jeg søger lidt input til hvad jeg nu kan gøre..
Behandlingstiden generelt har været elendig (hvilket også ses på nogle af mine tidligere tråde herinde om komplett)
--
De har lige modtaget pakken 07-08-2020? Underligt t&t! Du skulle havde ringet til postnord og klaget, you snooze you lose.
Der er ikke noget at komme efter ifølge min vurdering.
--
#14
Klaget over hvad?
Der er jo ikke noget suspekt i at pakken kommer videre til OSLO hvor deres retur afdeling er?
Min forventing var 5-10 dage fra pakken var landet på deres lager til at mine penge var landet retur.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener jeg skulle have gjort anderledes?
--
Du har ret, Forsendelsen er modtaget fra afsender 2020-06-30
Så er du bare classic utålmodig :)
Forbruger rådet skriver:
"Returnerer du en vare, har sælger en frist på 14 dage til at tilbage pengene tilbage til dig. Fristen starter, når du har meddelt, at du returnerer varen".
https://taenk.dk[...]
--
Sidst redigeret 10-08-2020 17:27
Akt indsigt er kun en mulighed/ret indenfor det offentlige. Det gælder selvfølge ikke for private virksomheder der arbejder for det offentlige - de er underlagt de offentliges regler på området i større omfang.
--
R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz |
--
Sidst redigeret 10-08-2020 17:29