Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Firma til at hente biler hjem fra Tyskland?Af Supporter Aspirant Jimstar | 25-06-2020 09:09 | 4979 visninger | 37 svar, hop til seneste
Hej,
Er der nogen der har erfaring med et firma, som er gode og fair med prisen ved hjemhentning af biler fra Tyskland?
Jeg kunne godt tænke mig at sende dem et eksempel på hvad jeg kunne tænke mig, for så at se hvad de kan hente sådan en hjem til og sælge den med dansk afgift + moms osv.? --
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p
Der kan de fleste forhandlere, der også tilbyder leasing, hjælpe dig.
Personligt vil jeg anbefale Allan Hansen i Daugård. Der har jeg gode erfaringer, og jeg har faktisk aldrig hørt noget negativt om dem. --
Det er absurd let og gøre FYI og de fleste leasing/flexleasing firmaer tager 20k+ for det.
Det koster seriøst 70eur til plader og tager mindre end en dag. Jeg har selv gjort det mange gange. -- Du bør spørge både tyske og danske vognmænd.
Hvis du ved HVOR bilen skal hentes og hvor den skal hen - fordi du kan måske få en god pris af en dansk vognmand som måske holder et sted og har plads til bilen "på vej hjem"
Hvis bilen f.eks kan droppes i Padborg, kan du nok få flere tyske vognmænd interesseret, og få en anstændig pris - hvorimod hvis de f.eks skal til Helsingør eller Hirtshals med slæden.
Der er ikke mange autotransport-firmaer som ikke kan finde ud af at transportere biler - det bør bare være at gå i krig på telefonen, og indhente konkrete tilbud. Men det er en del nemmere hvis du har en klar plan for hvor den skal hentes, og måske beder om en pris hvor de f.eks leverer i Padborg, hos dig, eller et sted hvor det passer dem (f.eks går der mange autotransport-biler til Vamdrup - måske du kan spare ved at få bilen smidt et sted hvor de alligevel kommer forbi) -- "ORK SATME!" #2 Er det muligt at danne et overblik over, hvad man ca. kan forvente en bil vil koste, hvis man selv henter den i Tyskland og betaler dansk afgift osv.?
Jeg har forsøgt at anvende den beregner der er på skat.dk, ved dog ikke hvor præcist et billede man får?
Et eksempel på bil kunne være:
https://suchen.mobile.de[...] -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p Der findes dedikerede firmaer som varetager import på dine vegne.
De varetager både at finde en bil og forhandle en pris. Oftest er det noget med at de tager en %del af hvad de får bilen forhandlet ned, samt selvfølgelig en pris for selve opgaven.
De fleste tjekker både bilen sundhedsmæssigt, skade og tyveri mæssigt.
Det eneste de ikke kan fikse er at km justering er tæt på hverdag flere steder i europa.
Personligt ville jeg gøre som Senses skriver... gør det selv og få en oplevelse og forhåbentligt den rette bil til den rette pris. Jeg husker ikke helt om du nu må kører helt hjem på udenlandske prøveplader, eller om det skal meldes til skat før man må, eller om det stadig er de gamle regler at du skal skifte til danske prøveplader ved grænsen. Der vidst lavet lidt om i det.
Spørg evt på bilgalleri.dk, der er mange af dem som har erfaringer med at hente både, tyske, svenske samt engelske biler.
Du kan flere steder få en afgiftsvurdering baseret på sælgers annonce. Mener det koster omkring 1.000kr for den fornøjelse. -- #2 Det kunne være fint hvis du ville lave en kort beskrivelse af processen.
Selv er jeg i tvivl om f.eks. man betaler den tyske moms, eller man henter til netto pris uden moms, for så efterfølgende at blive flået i Danmark.
Og så er der selvfølgelig usikkerheden i hvad man skal betale til skat som #4 nævner.
Jeg har en ide om det dårligt kan betale sig ifht. tilsvarende bil i Danmark fordi registreringsafgiften sættes efter hvad tilsvarende bil koster i Danmark. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe #6 Det kan godt tænkes det nogenlunde koster det samme, udfordringen for mit vedkommende er, at der findes så få af de biler jeg søger i Danmark, f.eks. fordi det primært er benzin. Der findes ufatteligt mange diesel biler i forhold til benzin i rigtig mange biltyper, fordi de har kørt som firmabiler og der vælger man typisk diesel.
Så udvalget er væsentligt større fra f.eks. Tyskland, end det er i DK. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p Jeg ved at https://granturismo.dk[...] gør det, jeg følger deres youtube kanaler hvor de altid snakker om at have hentet biler op fra tyskland - det er dog biler i den eksklusive ende. men jeg er ret sikker på de også gør sig i de mere normale modeller ved forespørgsel. -- Intel fanboy f0r life.
#8 Ser også deres YT klip engang imellem, ganske underholdende. Jeg kan dog forestille mig, at af alle de firmaer der henter biler op, så er GTC nok i den dyre ende :)
Kan godt være jeg tager fejl. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #4
fin bil, meget udstyr og hente/tjene ved at hente sådan en.
Men ja SKAT udregner er generelt set retarderet, men bruger man lidt tid herinde under tidligere importerede køretøjer kan du få et rigtigt godt indbilk i hvad det vil koste, da de selv tager udgangspunkt her når de vurdere dem.
https://skat.dk[...]
Af den du linker til er der importeret 3 fra 2017 som er importeret til DK i 2020. Den ene fik en afgift på 106k DKK den anden på 133k DKK. Det "sjove" er så at SKAT ikke har med i vurderingen om det er en Quattro eller ej, det har i følge dem ikke nogen værdi :)
Ligesom ekstra udstyr om keyless entry, B&O lyd, panorama tag ovs har ingen inflydelse på din registreringsafgift - når du kører den til toldsyn i DK betaler du 800kr for de opretter den i skat system og her skriver de ind om den har AC, Automat gear, træk, selealarm og dens kørte KM. Det bruges til at vurdere afgiften - super system.
Lidt tip når du kigger i tyskland find den gerne hos en forhandler hvor der er betalt tysk moms af, da den kan trækkes fra når du køber den eksport, ligsom de kan lave plader til dig, så alt du gør er at sende dem depositum på bilen, flyve derned, så er bilen klar når du kommer og du racer hjem til DK. De eksport plader du får må du køre på i 5 dage inkl i DK, men kun til mekaniker og til toldsyn. - Sørg for kun og kør mens SKAT har åbent på telefonen da politiet oftes ikke kender reglerne, og det er meget rart at bede betjenten om at ringe til SKAT inden han beslaglægger din bil, da du ved du har ret. Det er så endnu sjovere når de gør det og må undskylde overfor dig :)
Så denne koster kun 14.9K EUR
https://suchen.mobile.de[...]
Eller denne til 18.4k
https://suchen.mobile.de[...]
En lille chip på den og den har 260hk - mums :)
-- #10 - Sjovt at de ikke kigger på ting som quattro? Jeg har bevidst forsøgt at kigge udenom quattro f.eks., fordi jeg tænkte det garanteret påvirkede prisen/afgiften ret kraftigt.
Har du selv hentet flere biler hjem fra Tyskland privat?
Den er rigtig fin den sidste du linker der til 18,4k - dog ville jeg hellere have den med de sæder der er sådan lidt mere sporty.
Hvad tror du sådan en som den ender i, når der er betalt dansk moms og afgift? -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #0
Jeg har tit hørt, at det er meget billigere at købe biler fra Tyskland og herefter importere dem og betale afgift.
Hvilken metode benytter du? -- #11
Bilen har et modelnummer og den er ikke specifik med/uden 4-hjultstræk, men motorkoden er, som også indgår, men af alle de gange jeg har fået vurderet biler har der aldirg været dyrere ved 4-hjulstræk og generelt set når du ser på tidligere vurderede biler er det ikke noget de vægter.
Når du står ved synshallen kan du også se hvilke boxes der hakkes af som indgår i den kvittering der sendes til SKAT mhb på vurdering, og der er 4-hjulstræk ikke med.
Jeg har hentet en del selv ja, og hjulpet ret mange. Jeg har hentet biler fra 4-20k EUR, og jeg kan kun anbefale du gør det hos en forhandler, det er bare lettere der er eksport plader på når du lander, de henter dig oftes i lufthavnen og du behøver ikke være nervøs for du mødes med en der ved du kommer med X antal EUR i kontanter :)
Den jeg linker til vil jeg tro afgiften lander på 130-140k, men den er lidt svær da den er lidt sjællend i DK, altså den 2.0TFSI motor i en A3. Hvis den får en for høj vurdering kan du klage, det koster godt nok 400kr og tager 2-3 uger, men jeg har endnu ikke mødt nogen der har klaget og ikke fået medhold.
Du kan også overveje at flexlease den - Den vil stå dig i ca 4000,-/måned uden udbetaling og med en restværdi på 120k kr (restværdien indestår du for, dvs du skal sælge bilen for det uden afgift når du er færdig med at lease den) - Passer du på bilen og overholder service er det oftes meget simpelt.
Jeg vil dog sige hvis du vil gå flexlease vejen, er tommelfinger reglen jo større og ældre bilen er jo mere value er der for dig
Som foreks denne :
https://suchen.mobile.de[...]
Den er lidt ældre men koster nok også lidt mindre per måned og flexlease, og det er en 3.0TFSI med 310hk, før du chipper den :)
Personligt leaser jeg kun endnu ældre biler, men jeg har også en god mekaniker
Pt har jeg en Q5, 2009, fuld læder, B&O lyd, keyless entry, keyless go, quattro, MMI3G+ til den nette sum af 2400kr/måned med en restværdi på sølle 49k.
Før havde jeg en A6 3.0TDI quattro fra 2004, chippet til 300hk og 795nm - til 1400kr/måned og restværdi på 28k.
-- tyskland ?? nej da kig i østrig ,så er der penge at spar,og tit finder du dem i langt beder stand. -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
4x4GB
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING Findes der ikke flere firmaer, som er blevet godkendt af SKAT til at værdisætte biler til import, og som også yder en forhåndsvurdering som dog ikke er bindende, til en pris på 2-300kr? -- #14 hvis du alligevel skal gamble så tag til Italien, de er banditter men det er billigt.
#15 tror ikke de eksistere mere, det var voldsomt dyrt og ens klage muligheder forsvandt hvis man brugte dem. -- #16 Umiddelbart findes der Quickimport, de tilbyder endda at forhåndsvurderingen som koster 399kr, er bindende. -- #13 Yderst værdigfulde informationer du kommer med Senses :) Jeg har selv gået med tankerne om at springe ud i det. (dog, et mindre budget end trådstarteren) og du får det til at se så legende let ud :) Er det stadig noget med at bilen helst skal være ældre end 8 år gammel pga ekstraudstyrs vurderingen? så fx en Mazda 3 2.0 165 fra 2014 ville være lidt for ny? -- Intel I7 4770K - EVGA GTX 970 SC ACX - Corsair 16GB - 2x WD Black 1TB - Samsung 840 PRO 256GB - Asus Deluxe - Corsair Ax860I - Creative Zx #17
Quick import det var det de hed og ja deres pris på 399 er også billigt men de laver forhåndvurderingen og jo mere "normal" bil du henter jo tættere på vil de være på rigtige pris. Den kommer du bare aldrig til at vide da du blot betaler dem og henter plader også tager de kampen med skat. De penge du betaler for meget tilfalder quickimport og tro mig de undervurdere den ikke. Ikke at der er noget galt med deres forretningsmodel, den giver fint mening og er det en bil der importeres mange af er de nok inden for et par procenter.
Men er det en lidt speciel bil som den #0 linker til så kan det svinge meget
#18
Det er ikke så svært nej, og ja der var engang en skæringsdato hvor registrerings afgiften faldt fra 1 til 0.5% ved 8 år, men ikke mere det gør den mere gradvist nu. Men det er endnu en af grundende til jeg personligt ikke vil binde flere hundrede tusinde i en bil da der oftes laves om i registrerings afgiften og den måde den beregnes på.
Kører må mere end 20k km om året kan flex leasing kun anbefales, fed bil med fri km uden og binde mange penge i den. Men man skal virkelig være obs på rest værdi, det er det eneste tal der skal kigges på :)
Og tyske biler klarer sig klart bedst når man kommer op over 200k km.
-- #18 Aha, det er sådan det fungerer. Det giver jo god mening for dem i hvert fald :P -- Lige et hurtigt eksempel på import, jeg kan se der er en del der kigger med i tråden.
Audi A6 3.0TDI Quattro fra 2014
Sælges i DK til omkring 380.000
https://www.bilbasen.dk[...]
Så kigger vi på import selv:
Vi henter den bil her i Tyskland
https://suchen.mobile.de[...]
Der får vi lige, alle S-line pakker, Headsup display, voice control, paddle shifters,
start stop system ovs
Den betaler vi 133.000 for i tyskland, også moms når vi kommer til DK (moms
skal kun betales hvsi den skal indregistreres og ikke leases), men så ender
bilen på 166.250kr når den holder i DK
Vi får den toldsynet til 800kr og beder om en vurdering. Ser vi på gennemsnits
vurderingen for denne bil, er den importeret 13 gange de sidste år og gennemsnits
afgiften er 160.000, så med afgiften betalt ender bilen på danske plader til
326.250kr.
Så få mere udstyr og spar 60.000+ for en dags arbejde og en flyvetur til Tyskland, hvor du for lov og brage din nye bil af på autobahn på vej hjem….ja tak ??
Det var sådan set den lette og gamle metode, men lad os lige kigge på Flexleasing, der er absurd mange udbydere, men lad os tage denne:
https://www.bilbasen.dk[...]
Hvis vi lige kigger på de priser på privat-flexleasing, såskal de lige pilles fra hinanden.
Førstegangs ydelse: 45.599,-
Månedlig: 3449,-
Restværdi: 161.997 inkl moms ( oplyses altid eks moms fordi de må selv til private, men momsen er obv
tvunget)
12 måneder kontrakt så ender man med at betale: 86.987 eksklusiv forsikring, service, reparation ovs. Man indestår samtidig for en restværid for 161.997 som man SKAL sælge bilen for, kan man
ikke det skal man dække forskellen op til det bilen sælges for, hvis bilen har mekaniske defekter skal de laves oftes på et værksted godkendt af leasingselskabet og det er for ens egen regning.
Så set fra leasings selskabet side, de køber en bil fra tyskland til 130.000,-
som de leaser ud for 86.000 (de har nok udgifter for 40% af det beløb) og samtidig har en kunde til at indestå for restværdien efter leasing på mere end hvad de gav i tyskland året før…. Meget god deal for dem må man sige ??
Der hvor jeg leaser biler hvor du selv skal klare det hele, ville prisen være på denne bil:
(Du henter selv men leasing selskabet køber bilen)
Udbetaling: 0,-
Månedlig 4500,-
Restværdi 151000
Alle priser INKL Moms.
Du står også her selv for service og support, men er ikke tvunget til at bruge nogen specifikke, og skal som andre steder også selv stå for at komme af med bilen når du er færdig, du bestemmer selv hvor længe du vil køre i bilen, kontrakter fornyet på 6 måneders basis. -- #21 super fedt med et par konkrete eksempler :) hvor leaser du henne? -- mvh
Metze #21 Hvor leaser du henne? Og er det til at komme af med bilerne bagefter? Jeg ville frygte at stå i en situation hvor det er umuligt at komme af med den. -- #21 - skal der virkelig betales moms af bilen igen selvom der allerede er betalt tysk moms? Det virker da underligt. Da jeg importerede min S6 fra DK (omvendt, jeg bor i Tyskland), skulle jeg ikke betale noget moms da det blev gjort i DK. -- 22/23
Jeg leaser ikke et offentligt sted som sådan, men et firma i København på referral basis. Man skal blot være klar på at klare tingene selv og have en relativ sund økonomi. Så hvis nogen er interesseret kan jeg godt formidle kontakten
Mht til a komme af med bilen så ja, men det er samme som var der betalt dansk afgift, sæt den blot til salg med afgift prisen inkluderet men man er afhængig af brugt markedet og de sving det tager man har blot mindre penge bundet i det.
Men jeg prøvede og komme af med min Q5 for 2 måneder siden da jeg ikk burde have diesel mere men det var umuligt under corona.
#24
Kun hvis der er reclaimable VAT i Tyskland som der er på de fleste biler, hvis det ikke er så nej, så skal det ikke betales moms i dk. -- Sad lige og kiggede på hvad en Alfa Spider og Toyota MR2 fra 1999-2003 koster i Tyskland, og det er jo nærmest gratis, kiggede herefter hvad tidligere biler af denne type har kostet at indregistrer i Danmark, og det var godt nok noget mere end jeg forventede.
De to biler kan købes for 2000-4000 euro alt efter stand, men bliver begge pålagt en afgift på 50.000-55.000. -- #26
Det er en jungle og selv skat har svært ved det. Importere du den og får en afgift kan du klagr over den og for med garanti medhold,. Men det tager bare tid.
Men som sagt det ér en jungle ogsa er der svindlere som dem her.
https://m.facebook.com[...]
Rest værdi om et år er højere end prisen i Tyskland selv efter udbetaling og leasing på over 160k -- #26 Skat sætter jo registreringsafgiften efter den handelsværdi der er i Danmark så det virker som meget rigtigt med omkring 50.000 kr. plus/minus afhængigt af stand, km osv.
-- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe #28
Ja, men det er oftes baseret på nyprisen, og rigtig tit når det er ældre/sjældne biler som dem kan man sagtens argumentere for hvorfor deres afgift vurdering er skæv.
Jeg har set folk klage over en vurdering og få afgiften nedskrevet med over 20% -- Hvor er det du ser, hvad gennemsnits afgiften har været for en given bil når de er blevet indregistreret? -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #30
Her: https://skat.dk[...]
Gennemsnit skal du dog selv regne ud fra de sidste importerede, regn ikke med hvor der er markeret med "*" da det oftes er forkert år/motor kode og SKAT retter ingenting. -- Kan det passe at der ikke er noget at spare på biler som koster omkring 100k? Jeg har prøvet at undersøge det lidt. Når jeg f.eks. kigger på BMW 3-serie fra f.eks. 2009 og 2012, så ser det ud til, at de faktisk bliver dyrere at hente fra Tyskland, ift. prisen herhjemme. Altså når jeg kigger på hvad lignende modeller har kostet i afgift og lægger det oveni salgsprisen i Tyskland, så bliver den samlede pris dyrere end hvad man kan få dem til her. -- Det var sq da en interessant tråd. Må lige overveje import næste gang slæden skal udskiftes. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. Da jeg importerede min Golf 7 fik jeg tilbud fra disse 3:
http://www.afgiftsportal.dk[...]
http://www.automentor.dk[...]
http://motorafgifter.dk[...]
http://www.flexleasingcar.dk[...]
Det var dem jeg fandt ud af at var billigst at få bindende tilbud fra hvor prisen for papirarbejdet hvis man valgte dem, også var billigst. Valgte så det billigste tilbud og fik dem til at lave papirarbejdet. Hentede selv bilen.
Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men min vurdering er ikke at man sparede synderligt mange penge men der var bare mange flere valgmuligheder samt mere udstyr. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #32
Jeg har ikke tjekket, men tager du :
https://suchen.mobile.de[...]
120-130k i Tyskland, 170 til 200 i afgift - det giver omkring 300k.
https://www.bilbasen.dk[...]
Skal du have en 330d med Xdrive, Sport pakke ovs i DK skal du af med noget mere.
Men som #34 også skriver man får udstyret, og rigtigt meget af det. -- #35
Hov, har glemt at skrive valuta på :P Jeg mente 100k DKK :) Jeg har ikke kigget så meget på udstyr osv. men mere om man kunne spare nogle kroner, hvis det var to biler som var magen til hinanden. Kan godt se, at hvis man kan finde en bil med meget udstyr (og måske lavere km.?), så kan det godt gå hen og give mening. -- Opdatering - erfaringer?
Hej herinde.... god tråd som jeg nu har fundet - lidt tid efter de gode indlæg.
Er her nogen som har prøvet at følge Senses forslag/opskift siden her er postet?
Og hvad var erfaringerne?
Vh.
Jens -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|