Jeg forstår heller ikke hvad de oprindelige 200.- er for.
Mit nuværende rejsekort er stadig aktivt frem til 2024, er ikke lukket på selvbetjening.rejsekort.dk og tankede automatisk op EFTER at de sendte den første regning.
--
Det er dit eget ansvar at tjekke din postkasse :)
De har vel bare fulgt inkassoreglerne, og i dem er der ikke noget der hedder, at det skal overleveres personligt.
Det bedste du kan gøre, er nok at ringe til dem og forklare din sag. Jeg tror ikke du får noget ud af det, men det kan være du rammer en person med en god dag :)
--
#2
Ja, de har vel loven på deres side. Men forhelvede, når man nu har en tank-op aftale, hvorfor kan de så ikke bare trække gebyret for et nyt rejsekort, eller hvad det nu er, over den!?
--
1)
Jeg fik nyt Dankort, og så holdt den automatiske optankning self op med at fungere.
Men så sendte de bare et girokort.
2)
Jeg fik mit rejsekort stjålet på vej hjem med S-tog, så jeg kunne ikke ikke tjekke ud. Jeg frygtede, at man ville komme efter mig for forsøg på misbrug, men det skete aldrig.
Jeg meldte det som bortkommet og gjorde det inaktivt, så tyven ikke kunne bruge det, dagen efter, og bestilte et nyt.
Så for mit eget vedkommende: det fungerer sgu meget godt.
--
I shall write this only once (Frit efter "Allo 'Allo"s Yvette Carte-Blanche)
Prøv at kontakt dem og forklar dem at du har været bortrejst i X tid og se hvad de siger til det.
Du kan jo bevise at du ikke har været hjemme.
Det er da et forsøg værd :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#0 - Lad da nu være med at være et offer for verden - Bare fordi du er rejst ud af landet, så har du jo ikke frameldt dig services og de jurdisk bindende aftaler du har indgået.
Det er da dig som er ansvarlig for at have styr på dine aftaler med diverse selskaber er iorden og sat i bero imens du rejser til udlandet.
De har da bestemt handlet efter retningslinjerne, men du kan da ringe og snakke med dem og se om de er klar på at slå halv-skade eller andet.
Tag lidt ansvar for dine handlinger eller i dette tilfælde mangel på samme!
God weekend!
--
Tak for svar allesammen.
Det drejer sig om en automatisk tank-op tilbage i november på et gammelt Dankort, som de efterfølgende har sendt et girokort for. Jeg opdagede dog ikke at dette var et problem, da optankningen gik igennem som den skulle! Senere har den automatisk tanket op igen på et det nye Dankort.
Det er selvfølgelig min egen skyld - har aldrig ment andet - men det er stadig pisseirriterende, når jeg nu har haft en automatisk optankingsaftale hos Rejsekort siden november, hvor den har gennemført automatisk optankning sidenhen, senest i december. Så giver det jo ingen mening, at jeg ikke skulle betale mine regninger hos dem.
At man ikke vælger at ringe, sende en e-mail eller en besked i e-boks virker meget primitivt i vore dage, men sådan er det vel.
Jeg vil ringe til dem mandag og forklare dem situationen.
--
@7
problemet er at du I det original indlaeg ligger byrden/ansvaret over paa andre,
"Hvorfor har de ikke ringet til mig" du peget ud af for at belemre andre med hvad der er din fejl/dit ansvar.
Hvis det ikke er det der er ment burde du nok have formuleret de anderledes for det er bestemt hvad du skriver.
Anyway mit bedste raad er at ringe og forklare dem situation. Hvis det er en foerste gang situation saa pleje de fleste at vaere flinke nok til at rette det ned. det har varet tilfaelde for mig og dsb.
men nu er den roeget til inkasso hvilket nok kan goere det svaerer.
Anyway poej poej
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury