Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Proshop Tado fusk?

Af Supporter Aspirant Brianhenneberg | 02-03-2020 12:14 | 2418 visninger | 23 svar, hop til seneste
Da jeg købte mine Tado termostater på Proshop, købte jeg dem med ro i sjælen grundet deres Energy savings guarantee. På Proshop stod der nemlig at termostaterne kunne returneres, hvis de var blevet brugt i MIN 1 år, og man ikke var tilfreds. En bruger på 'Tado erfaringer' på facebook gjorde mig dog opmærksom på at der på Tados egen hjemmeside ikke stod MIN 1 år, men MAX 1 år. Jeg skrev derfor følgende til Proshop: "Jeg går ud fra at Proshop, i så fald man vil returnere sit Tado-produkt efter 1 år, selv står for returnering og afregning med kunden, eftersom denne tekst har fremgået af jeres hjemmeside i lang tid, og stadig står der, og Tado ikke vil tage dem retur hvis de er mere end 100 dage/1 år gamle? Eller er det en fejl i jeres tekst, som I vil få rettet snarest muligt? Mange eksisterende kunder har jo købt produkterne hos jer, med denne tekst på hjemmesiden in mente, og tror de kan afprøve dem i ro og mag i et helt år, og så bare returnere dem, hvis det ikke fungerer optimalt." Hertil svarede de: "Jeg kan ud fra nedenstående ikke se hvor vi skriver at købsdato skal være min 1 år siden. Vi har dog stående at produktet skal have været i brug i min 6 måneder og at de MAX må være 1 år? Den her kampange er noget tado køre og hvis der er specifikke spørgsmål skal du tage kontakt til tado." OG teksten på deres hjemmeside var nu blevet rettet til MAX 1 år. Jeg havde så tilfældigvis taget et screenshot med dato af deres gamle tekst, som jeg sendte til dem som svar. Hertil svarede de så: "Jeg har hørt tilbage fra min indkøbsafdeling som havde fundet fejlen idag og rettet det." De har altså tilfældigvis fundet fejlen samme dag som jeg skrev til dem, efter den havde stået på hjemmesiden i laaang tid. Og indrømmer først at de har ændret teksten da de biver præsenteret for screenshottet'. Det lugter langt væk af, at de håbede de kunne slippe for returnering af produkter ældre end 1 år, ved at ændre teksten og bilde os ind at det andet aldrig havde fremgået af deres hjemmeside. Hvis nogle har brug for at returnere Tadoprodukter efter 1 år, er screenshottet her: https://imgur.com[...] AC kontrollen kan forøvrigt kun returneres hvis den er under 100 dage gammel, men på Proshop står der MAX 1 år. Jeg har bedt dem rette denne fejl også, men indtil videre står den der stadig.
--
Sidst redigeret 02-03-2020 12:14
#1
Mr.Frost
Superbruger
02-03-2020 12:22

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke helt om du prøver at stille et spørgsmål, eller egentlig bare vil ud med din oplevelse her, og oplyse andre om det? hvilket i begge tilfælde selvfølgelig er ok. Men hvor om alting er, så har du jo dit på det rene, da du har screenshot af hvad der har været skrevet ved dem, at de så først "finder" fejlen, tilfældigvis lige samme dag som du skriver til dem, det kan du jo ikke tage dig af. Du har bestilt produktet på baggrund af de oplysninger der står i teksten, og med oplysninger om returret på disse, så her til kan de jo ikke brokke sig. Så jeg synes da bare du skal skrive til dem at du returnere produktet, og ikke forventet nogle komplikationer med dette, og henviser til billedet igen, og beder dem notere der inde, at du skal have pengene retur/byttet produktet U/B.
--
#2
ToFFo
Guru
02-03-2020 12:26

Rapporter til Admin
Der står i betingelserne for retur nederst, med fed skrift: "Alt omkring returning via denne garanti foregår gennem tado° direkte". Så ja, Proshop har skrevet forkert, men du har kontaktet Proshop og ikke Tado som de skriver du skal gøre. Så begge parter har fejlet i dette tilfælde. Har du kontaktet Tado? Eller har jeg forkert fat i det? Kontakt Tado, da det er dem der tilbyder ovenstående og IKKE Proshop. Sådan som jeg læser det anyway. Hvis Tado afviser din sag, kan du så sende dem dokumentationen på at forhandleren af deres produkt har informeret forkert på Tado's vegne. Og så kan det være du kan få lov at returnere, når du jo har handlet i god tro ud fra hvad leverandøren har lovet dig på deres hjemmeside. Men derudover... Fuuuuck det er et kæmpe dick-move af Proshop at ændre teksten så hurtigt, for at slippe af med dig. Proshop: "Tak for at gøre opmærksom på vi har skrevet noget forkert. Det har vi ændret nu. Du kan selvfølgelig ikke returnere når du har brugt dem over et år... Det står der også på vores hjemmeside. Nu." Dig: "Jovist, men jeg tog et screenshot inden i ændrede det. Proshop: "Well... fuck...." Nice try! Hold kæft det var godt du tog screenshot! Klassisk Proshop at lave sådan et powermove for at slippe udenom :D Vi er ude i noget á la den sag der blev diskuteret herinde i en evighed, hvor Proshop bare ikke ville give ret. Og først da forbrugerstyrelsen blev blandet ind i det, gav de kunden ret.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-03-2020 12:32
#3
stallemanden
HOL Moderator
02-03-2020 12:33

Rapporter til Admin
Jeg synes ikke og kunne se ud af #0, at der er et reelt ønske om, at ville returnere noget. Det virker som et "vær opmærksom hvis i har købt dette produkt, og har bestilt hvor der har været den givne tekst." Uagtet, så havde jeg nok, hvis jeg bestilte varen, automatisk tænkt at "MIN 1" år var en fejl.
--
http://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#4
ToFFo
Guru
02-03-2020 12:38

Rapporter til Admin
#3 - Either way er det endnu et dick move fra proshop :P
--
- Indsæt signatur -
#5
Brianhenneberg
Supporter Aspirant
02-03-2020 12:39

Rapporter til Admin
Det er egentlig mest det principielle i sagen der optager mig. At Proshop, som en kæmpe virksomhed, på denne måde ikke vil stå ved en fejl, men prøver at bilde mig ind at det er mig der tager fejl.
--
#6
thomsen48
Super Supporter
02-03-2020 12:56

Rapporter til Admin
#3 Jeg har før læst den tekst og min tanke var: Nåå ja, det giver jo fint mening at man skal se på besparelsen efter MIN et år, for at lave et stort nok grundlag til at sammenligne med. -- Det er heller ikke rettet her endnu: https://www.proshop.dk[...] Det er sikkert bare en uheldig fejl i den danske oversættelse..
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
--
Sidst redigeret 02-03-2020 12:57
#7
SimonFRB
Megabruger
02-03-2020 13:21

Rapporter til Admin
Kom videre med dit liv.
--
#8
thomas_bk
Semi Nørd
02-03-2020 13:25

Rapporter til Admin
Det er vist proshops sædvanlige tilgangsvinkel til at rette på deres side. Jeg har også fornyeligt skrevet til dem om en pris virkelig var rigtig. Inden de svarer mig, rettes prisen på deres side og i svaret til mig er kun at 'prisen er korrekt'. Ikke noget med blot lige at skrive en lille tak for at gøre opmærksom på en mulig fejl.
--
Graphite 600T, P67 Deluxe, 2500K, Noctua NH-U12P, Hyper-X 16GB, Seasonic X-750, MSI Armor OC GTX1070, 840 Pro, Corsair K95, Razer Tartarus, AOC C24G1
--
Sidst redigeret 02-03-2020 13:26
#9
Proshop.dk
Gæst
02-03-2020 18:20

Rapporter til Admin
Hej Brian Jeg vil gerne se på sagen, gå det igennem og vende retur til dig. Send mig en mail på [email protected] og skriv “Att.Søren” i emnefeltet. Henvis til denne tråd, forklar sagen kort og vedhæft billedet. I den email korrespondance du har haft, er et email sagsnummer. Skriv gerne det også. Mvh Søren Proshop.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Brianhenneberg
Supporter Aspirant
02-03-2020 18:28

Rapporter til Admin
#9 Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Ville blot oplyse om den praksis der er blevet brugt i denne sag, og derudover er tråden ment som det #3 er inde på: "vær opmærksom hvis i har købt dette produkt, og har bestilt hvor der har været den givne tekst."
--
#11
Jimminez
Super Supporter
02-03-2020 21:13

Rapporter til Admin
lol.... fordio proshop har lavet en taste fejl så fremer du dem ?? det er jo ingen gang dem man skal kontakte og det stå højt og tydlig på produsentens hjemme side Date of purchase not more than 12 months ago. Minimum of 6 months use
--
#12
Brianhenneberg
Supporter Aspirant
02-03-2020 21:27

Rapporter til Admin
#11 Har du overhovedet læst tråden? Det er jo ikke engang det det handler om.
--
#13
Sven Bent
Mega Nørd
03-03-2020 02:25

Rapporter til Admin
Ond tro. Den holder ingen steder. at du tog et screenshot beviser du godt var klar over der var noget galt. saa helt og holden klar tale om ond tro.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#14
Lovegreen
Giga Supporter
03-03-2020 06:43

Rapporter til Admin
#0 Tak for heads up. Jeg købte selv et sæt fra Proshop i november under forudsætning af at de kunne returneres efter 1 år hvis man ikke var tilfreds med besparelsen. Jeg kan godt huske jeg undrede mig over teksten, men syntes måske det gav mening alligevel. Jeg monterede mine termostater i julen selvom jeg købte dem til Black fridag. Jeg håber så ikke de skal retur- jeg venter selv spændt på oversigten fra naturgas. Indtil nu har tado app'en sagt en besparelse på 19% og 23% i de 2 hele måneder jeg har haft dem.
--
#15
Juletræet
Bruger
03-03-2020 07:29

Rapporter til Admin
Håber godt nok ikke du tror, at et stort firma som Proshop laver den slags med vilje. Men du fik da hængt et firma ud, og ageret som et diagnosebarn, selvom de skriver til dig i#9 og rækker hånden ud til dig.
--
#16
Jintao
Super Nørd
03-03-2020 09:26

Rapporter til Admin
#15 Selvfølgelig gør de det. Det er ikke første gang de eller andre af de store opfører sig svigagtigt, og det bliver da helt sikkert heller ikke sidste gang.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#17
zulink
Ultrabruger
03-03-2020 09:53

Rapporter til Admin
#13 stop, der er da ikke ond tro her, det er 100% proshop der har lavet en dum fejl. synes virkelig ofte de her eletronik butikker forsøger at snyde sig ud af deres "problemer" som om der intet var sket.
--
#18
thomsen48
Super Supporter
03-03-2020 10:16

Rapporter til Admin
#17 Forklar lige hvorfor man vælger at tage et screenshot af beskrivelsen så? Og endda får hentet et plugin til Chrome som viser datoen.. Så har man jo netop mistanke til at der er noget galt...
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#19
Azakiel
Skribent
03-03-2020 10:18

Rapporter til Admin
#18 For at bevise dato og tidspunkt for screenshottet stemmer overens med købstidspunktet for ens produkt, og stadig var tilgængelig information på det gældende tidspunkt? Det er et case af CYA, ikke af ond tro.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#20
thomsen48
Super Supporter
03-03-2020 10:23

Rapporter til Admin
#19 Nvm, troede han tog screenshottet på selve dagen hvor han købte produktet..
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#21
7430
Maxi Nørd
03-03-2020 10:43

Rapporter til Admin
Klassisk proshop Søren hvad med i snart stopper med prøve røvrende jeres kunder så snart der er tale om service på købte ting?
--
jep jep
#22
MadsFerguson
Elite Supporter
03-03-2020 10:54

Rapporter til Admin
#13 Vrøvl. Han kontakter Proshop som det første for at spørge ind til forholdene hvor han har samlet dokumentation. Hvordan det bliver til at handle i Ond Tro kunne jeg godt tænke mig en udpensling af.
--
Large deployment System Engineer, High Performance Computing specialty.
#23
ToFFo
Guru
03-03-2020 11:12

Rapporter til Admin
#13 - Tror der er tale om en misforståelse her. Kunden tog ikke et screenshot FØR han købte. Han tog et screenshot inden han kontaktede Proshop. Jeg tager også altid billeder af ting jeg sender til RMA. Både af produkt og indpakning. Det gør jeg heller ikke i ond tro, men blot i tilfælde af at uheldet er ude og Posten mener jeg ikke har emballeret godt nok, eller hvis den jeg laver RMA hos eksempelvis taber varen på gulvet og siger "sådan var den da vi modtog den". Så er det ikke ond tro, at jeg har sikret mig på forhånd :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-03-2020 11:12

Opret svar til indlægget: Proshop Tado fusk?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning