Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Mellemmands serviceAf Bruger Liquid_freak | 02-02-2020 12:51 | 1330 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej alle.
Jeg ser desværre gang på gang, at folk bliver scammet, både herinde og på facebook. jeg er selv blevet scammet og jeg ved hvor træls det er når man kan vinke farvel til sine penge, og der intet sker hos politiet.
jeg har derfor oprettet en service, mellemmanden. ind til videre foregår det manuelt, derfor er sevicen selvfølgelig også langsom. men jeg håber at i har forståelse for dette.
i bund og grund foregår det sådan at man køber servicen på mit site. hvorefter jeg vil sende en mail til den opgivne mail adresse hvor jeg beder om informationer. det der så kommer til at foregå er at køber skal overføre penge til mig, og så snart jeg har pengene kan jeg give grønt lys til sælger om at sende varen afsted. når jeg kan se på T&T at varen er leveret sender jeg pengene videre til sælger.
såfremt at jeg ikke får en bekræftelse på at varen er leveret hos køber, så modtager sælger altså ikke sine penge! pengene bliver da sent retur til køber.
servicen koster pt 100kr. om dette kan sænkes såfremt servicen bliver automatiseret må vi se på, og husk at vælge afhentning ved fragt, så skrives der ikke fragt gebyr på :)
jeg håber at i vil tage godt i mod det. og hvis ikke, tja, så sletter jeg servicen igen og ønsker alle en god handel fremadrettet :)
https://eatsleepgame.dk[...]
mvh Kent
Eatsleepgame.dk --
Cpu: I9 9900K @5GHz
Mb: Gigabyte Z390 AORUS ULTRA
Ram: G.Skill TridentZ 4400MHz
Gpu: Gigabyte Aorus Extreme 2080 Ti Waterforce WB
Er der nogen der har oplevet politiet gøre noget ved bedrageri/svindel for mindre beløb og hvad skete der? -- jeg blev selv svindlet for 1700 sidste år. og har intet hørt. og kigger jeg min sag med nemid så er den gået i stå :/
-- Cpu: I9 9900K @5GHz
Mb: Gigabyte Z390 AORUS ULTRA
Ram: G.Skill TridentZ 4400MHz
Gpu: Gigabyte Aorus Extreme 2080 Ti Waterforce WB #0
Som så kan jeg godt forstå konceptet, og jeg er selv tilhænger af hjælpe midler til sikker online handel. Deraf vores egen Safe Point Venneliste, men for at vende tilbage til din service, så har jeg et spørgsmål eller to, som jeg tror flere nok kommer til at stille anyway.
Hvor langt igennem har du tænkt det?
Hvad hvis det bliver sendt afsted med Track and Trace, eller GLS Tracking eller hvad end der er, og det bliver mistet undervejs. Så får sælger aldrig sine penge fordi varen ikke er ankommet.
Hvor ligger ansvaret så? Hos Sælger for at sørge for at få post nord eller GLS til at erstatte varen? Er det i overens stemmelse med nuværende lovgivning på det område?
Hvis jeg sender med GLS og de mister den, skal jeg som sælger tage det op med GLS, eller skal modtageren tage direkte kontakt?
Jeg menes dette er et emne der er blevet diskuteret hele vejen til lars tyndskyds mark og tilbage igen på flere tråde herinde, så jeg er sikker på de kan graves frem og læses igennem.
Hvordan fungere det faktisk? og passer din beskrivelse af servicen til hvad lovgivningen siger på emnet?
Jeg synes dog selv det er en fantastisk idé, men jeg mener den skal raffinere lidt, og der skal noget jura ind over emnet.
-- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse Man kunne også bare vælge og bruge PayPal med folk man ikke stoler på.
Så kan man altid få sine penge tilbage igen hvis varen ikke kommer, samt så er det også gratis.
Et godt initiativ ellers, men 100kr er lige lidt i overkanten for at overføre penge mellem kontoer og skrive et par mails, det er så bare min mening.
Sikkerheden er den samme i bund og grund ved at bruge din service, samt den Comic Sans der er i banneren giver ikke en et indtryk af det er professionelt eller for den sags skyld sikkert.
Men som sagt, det er et godt initiativ... :) -- Sidst redigeret 02-02-2020 13:32 #1
Jeg er blevet scammet tre gange. Første gang jeg meldte det, blev scammeren smidt i fængsel fordi han havde scammet flere hundrede købere. Det var et fællessøgsmål, som blev ført af politiet for os. Men jeg fik stadig ikke mine penge, hvilket betød at selvom jeg vandt sagen, selvom havde jeg/vi faktisk tabt sagen. Tyven meldte sig insolvent.
De to andre gange jeg meldte til politiet at jeg blev scammet, spurge de om yderligere beviser.
Anden gang gik der så lang tid inden politiet spurgte efter ydeligere beviser, at jeg må have slettet dem uden at tænke nærmere om det - måske mens jeg havde et bræt i øret. Jeg havde taget screen shot af hele handlen. Men det var blevet væk. Aner ikke hvorfor eller hvordan.
Tredje gang havde jeg igen taget kopi af alt, og kunne også oploade det på polities hjemmeside der tager sig af internetkriminalitet. Det er nok ca et år siden, og jeg har ikke hørt fra dem endnu. Denne gang slettede jeg alle beviser på min computer, fordi nu har politiet det på deres server. Jeg stoler på dem.
Men jeg tror ikke opgiver det til politiet mere, hvis jeg skulle gå hen og blive scammet, for køber for intet ud af det, selvom de vinder sagen. Det er spild at tid. Så hellere kun lave face-2-face handler eller bide i de sure æble, hvis man igen skulle blive snydt, hvis man vælger at købet brugt. -- I teorien er din service god nok, men der kan opstå bump på vejen tænker.
Hvad hvis nu sælger blot putter 2 mursten i pakken, og du så udbetaler pengene da pakken er leveret?
Hvad nu hvis varen er defekt ved modtagelse, og du endnu ikke har nået at overføre beløbet. Hvem vil du så tage parti for?
Ved godt det er tænkte eksempler, men der er masser af mulige scenarier der kan udspille sig her. Tror desværre du kan ende på glatis med projektet.
-- Har så først lige set dit link til hjemmesiden, hvor du mere eller mindre fraskriver diver selv for alle former for modkrav hvis handlen svigter.... -- #6
Det var lige min pointe med mit indlæg. Glatis. Jeg tænkte selv samme tanke med mursten, eller køber prøver at pådutte dig at det VAR mursten og vil have sine penge igen.
Det var derfor jeg som udgangspunkt i udforming af SafePoint Vennelistens regler at det udelukket er det der bliver indgået mellem privat personer der forholder sig gældende.
Lige så snart du begynder at smide et firma med oveni suppedagsen, kan det lige pludselig blive en dyr affære for dig som mellemmand. Igen det er der jura kommer på spil, og det godt lige at have en advokat/kyndig på området med ind over når det med småt skal skrives, så du ikke kommer i problemer med det. -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse #3 en juridisk og faktisk beskrivelse er under udafbejdelse :)
#6 da jeg på intet tidspunkt har en fysisk kontakt med varen, er jeg derfor nød til at fraskrive mig det ansvar. en vare jeg på intet tidspunkt har i hænderne eller tester, kan jeg heller ikke yde en eneste form for garanti på. servicen er for at skabe en mere sikker måde at handle online privat salg på. det er med til at sikre at der rent faktisk sker en udveksling af en vare på den ene eller anden måde. dilemaet i at give en fuld garanti for begge parter, lægger også i at en køber kan være røvet nok til at udskifte varen med 2 mursten inden han/hun tager et billede, og derved prøver at snyde sine penge retur.
jeg prøver på intet tidspunkt at skyde en service i skoen på folk. tvært i mod vil jeg være behjælpelig så vidt muligt til at lave en mere sikker handel. og som sagt, tages det ikke godt imod, tja, så sletter jeg servicen og håber det bedste for folks privathandler stadigvæk :) -- Cpu: I9 9900K @5GHz
Mb: Gigabyte Z390 AORUS ULTRA
Ram: G.Skill TridentZ 4400MHz
Gpu: Gigabyte Aorus Extreme 2080 Ti Waterforce WB Forstår udmærket hvad du mener, og heller ikke fordi jeg på nogen måder er imod din service.
Udelukkende for at diskutere pros/cons for dette.
Håber det lykkes med en mere sikker måde at handle på. -- #9
Fantastisk, det lyder godt. Ser frem til at se det endelig produkt (service) og hvordan det kommer til at tage sig ud i forhold til retningslinierne osv.
Alt held i salget. -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse Man skulle give nogle andre straffe, snyd for beløb under 5k koster en lillefinger, over 5k koster lillefinger på begge hænder, så ville den slags hurtig for en ende og ingen vil være i tvivl om hvem de skyldige er -- #12
Det gør man vistnok allerede i nogle bestemte lande hvor man ikke er så oplyst som vi heldigvis er i Danmark ;-)
Kan sagtens forstå hvordan man kan få tanken, men så overtager fornuften heldigvis.... :-) -- Din service mindre meget om denne.
https://www.hardwareonline.dk[...]
største forskel er vel at din service er en mellemstation for penge og den anden er en mellemstation for pakker.
1: sælger sender noget forkert til køber ( mursten ), og du sender penge når køber har modtaget pakken.
2: køber snyder og siger han har modtaget forkert indehold, og vil ikke betale.
Så du tager 100kr for at det samme scam kan finde sted. Din service hjælper jo ikke på disse typer scam.
I tilfælde 2 er du vel mere en hjælp for at køber kan scam, siden han kan få penge retur. Ligesom PayPal.
Så din service er ikke bedre end PayPal, men kun dyre. -- I tidernes morgen, var der noget der hed privatbetaling.dk
Siden gjorde det samme som du gør, men de lukkede ned for deres service.
Har du forsøgt at undersøge, hvorfor det ikke kunne gå for dem? -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #0: Der er intet i vejen med at være alene om en virksomhed, men så stå ved det og sørg for at din hjemmeside afspejler det. Alt det der “vi” er useriøst og fjerner fokus fra det væsentlige. -- MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Nvidia 1070-TI |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|