Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Alibaba refundering men modtager pakke?Af Gæst Hansen | 20-09-2019 12:51 | 2266 visninger | 31 svar, hop til seneste
Hej HOL
jeg står i den situation at jeg købte en vare fra alibaba og da jeg ikke havde modtaget varen indenfor 30 dage som der var en garanti på, fik jeg refunderet mit beløb uden problemer, dog fik jeg idag besked på at UPS havde været forbi med en pakke til mig, og det er så det produkt jeg havde bestil der kommet. Jeg var dog ikke hjemme til at modtage den, så de kommer med den en anden dag.
Hvad gør jeg nu? jeg har fået produktet et andet steds så skal egentlige ikke bruge det, dog ved jeg ikke om alibaba kan trække de penge igen som de allerede har refunderet til mig, uden mit sammentykke ?
så hvad sker der hvis jeg tager imod pakken ?
mvh
Hans --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Hvad er det du har købt? -- Der sker med stor sandsynlighed ikke en fis.
Synes at det er prisværdigt at du gerne vil betale, nu hvor du endeligt har fået pakken alligevel - men jeg tror det vil være besværligt at komme igennem med det og få forklaret det.
Men skriv da for samvittighedens skyld til dem og meddel at du nu faktisk har fået pakken og at du er villig til at refundere refusionen, hvis de har lyst til det :-) -- #1 et elektrisk skateboard
#2 Jeg har fået produktet et andet steds som jeg har taget i brug og skal derfor ikke bruge dette produktet som endelig er kommet, men hvis jeg nu skriver under på jeg har modtaget pakken fra UPS, ender jeg med at skal stå for tibagelevering og evt. omkostninger for at sende det tilbage? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. tag imod den, de vil ikke opkræve dig :) har mange gange hos ebay og wish fået refunderet ting som var forkerte ved ankomst eller ikke virkede.
sidste gang var det 2 pærer som var e14 men havde bestilt e27, og de ville ikke have varen tilbage.
edit: ja okay, ved ikke helt når det er så dyre varer som et elskateboard, men vil stadig tro at de er ret så ligeglade med varen, så længe man ikke efterlader dårlig anmeldelse :) men ville prøve at skrive til dem ''what do i do if i receive the package?'' -- Sidst redigeret 20-09-2019 13:03 #4 men her er der jo tale om en vare til ca.3500 kroner, tror du de bare vil være ligeglade ? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ikke at jeg på nogen foreslår eller støtter at snyde en forhandler, men hvis garantien for tilbagebetalingen siger, at du får dine penge hvis varen ikke er kommet efter 30 dage, no questions asked, og ikke inkluderer et afsnit om at du skal betale hvis varen dukker op alligevel, men senere, er du vel ikke forpligtet til at betale? -- #3: Nu var det ikke klart for mig til at starte med at det var så dyr en vare.
Jeg ville nok bare lade være med at tage mod den fra UPS. Så ryger den velsagtens tilbage til afsender - med tiden. Så kan du informere sælger om at den endelig dukkede op men at du afviste den så de kan få den tilbage. -- skriv til dem først og spørg hvad du skal gøre, måske giver de dig lov til at beholde det
should i accept it? should i send it back? what should i do? -- Sidst redigeret 20-09-2019 13:39 så lige du ikke havde bug for boardet, i det tilfælde så ja gør det letteste og lad den være så kommer den automatisk tilbage til dem :) -- --UPDATE--
Hej Igen
jeg har lige kontaktet deres LiveChat for at høre hvad denne her 30 days moneyback Guarantee betød, jeg forklarede ham at jeg havde ikke havde fået varen inden for 30 dage og derefter fik pengene tilbage, så fortalte jeg at varen var ankommet 10 dage efter jeg fik pengene retur. Han svarede dertil at jeg kunne vælge at kontakte sælgeren eller beholde varen som en kompensation for ikke at have modtaget den inden for 30 dage, jeg gemte selvfølgelige screenshot fra chatten og fik et ID jeg kunne referre til hvis der skulle opstå noget. Så nu har jeg et gratis elektrisk skateboard... går jeg udfra :D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du har aktivt prøvet at gøre det rigtige og ender med en fin løsning.
Win-win. Så kan du køre videre på det ekstra skateboard når det andet lader op ;-) -- Vil du sælge det.... Så siger du bare til så kan det da være det er noget for mig... -- "30 day moneyback garantee" betyder jo bare at du har mulighed for at få pengene tilbage op til 30 dage efter at du har modtaget produktet i tilfælde af at du ikke er tilfreds med produktet. Det betyder da ikke at du skal modtage produktet inden for 30 dage. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #13 - det afhænger så ganske af hvad der står i betingelserne for garantien... som #0 beskriver det er/var det netop at varen skulle være ham i hænde efter 30 dage, ikke 30 dages prøveperiode. -- #14 Det lyder mere som hans fortolkning af det. Jeg har aldrig nogensinde hørt "30 day moneyback garantee" handle om farten tingene er fremme på. Nu har han jo ikke linket til noget hvor vi kan læse det, så vi har kun hans udlæg af informationen. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #15 - det er nu ikke uhørt, at der gives alle penge retur hvis ikke du har varen efter X dage, så det kan sagtens være. "30 day moneyback garantee" kan snildt være kina-engelsk for lige præcis det.
F.eks. shorturl.at/dlFLQ (link til powerbank på Aliexpress) og screenshot af forsendelse valgt til Danmark: https://imgur.com[...]
"Free Shipping to Denmark via Seller's Shipping Method
Delivered before 11/24 or full refund" -- Sidst redigeret 20-09-2019 20:49 #16 24/11 er så heller ikke 30 dage. Det er sjældent der er noget der kommer fra Kina som er der inden for 30 dage. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #17 - det blev der heller ikke sagt noget om. Blot at det ikke er uhørt med 'få varen inden X dage eller pengene tilbage'. At hænge sig i det præcise antal dage er pedantisk. En vare til 3.000,- sendes næppe på den samme billige måde som et 5,- USB kabel (der ganske rigtigt ofte tager mere end 30 dage), men med stor sandsynlighed minimum med trackingnummer, hvor det ofte går en del hurtigere. -- Alibaba og aliexpress har det at vis man ikke for sin vare inden en vis tid er varen gratis -- #117 har sku aldrig ventet 30 dage på en vare fra kina -- #20 Der går normal 40-60 dage fra jeg har bestilt noget til det er fremme. Det skal virkelig være en undtagelse hvis jeg modtager noget fra Kina på under 30 dage.
Her virker det som om de samler sammen til bunke før det bliver bragt ud, hvilket jeg synes er fair nok, for Postnord får intet for at bringe det ud (det koster dem rent faktisk penge hver gang de skal levere noget fra Kina).
Jeg venter personligt bare på at fritagelsesbeløbet på pakker fra Kina bliver fjernet og der reelt set skal betales moms og eller moms og told på alle pakker fra Kina, også under 80kr.
Det ændrer dog stadig ikke på diskussionen om at "30 day money back garantee" intet har med at gøre at pakken skal være der på under 30 dage. Det er fint at Alibaba har en "delivered before (indsæt dato) or full refund", men det er stadig ikke 30 dages fuld returret, som "30 day money back garantee" er. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #21
Kan godt være jeg har kejlet rundt i 30 Day Money Back, men ja det var en delivered before xx/xx dato. Og det var så 30 dage fra den dag jeg købte det, og derved kunne jeg så få pengene tilbage -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #21 en masse ordkløveri, hvad er relevansen ifht. Tråden? -- #22 Sådan skaber man bedst en debat, du ved.. Nørkleri, til trods for man forstår meningen med prdlyden, så er det spændende at være en smule pedant. -- Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom. fedt at høre det gik så godt :) -- Lad nu bare varen ryge retur.. koster dig ikke en krone..hvis du har fået dine penge og købt dit produkt et andet sted fra og er glad, så er der jo ingen grund til at malke en kinesisk sælger for 3500 DKK.
Alibaba, Aliexpress etc er jo ofte et hav af mindre sælgere.
og ja til 3500 DKK der er sådan et produkt knyttet op med bekræftelse, og du kan bide dig i snuden på at sælgeren også har nogle rettigheder til sit produkt både igennem paypal og UPS, hvis han har givet dig pengene tilbage, så er produktet jo altså ikke dit.
Sælgeren har tracking m.m og vil selvfølgelig følge op på sit produkt, ligesom man selv ville hvis man havde sendt noget til flere tusind til en køber.
og det der med 30 dage money back, tror ikke du skal regne med at du kan beholde 3500 DKK produkt kvit og frit som er knyttet på med tracking og bekræftelse så man netop kan dokumentere historik, hertil har sælgeren trods alt rettigheder til sit eget produkt som jo ej er dit, når du har fået dine penge tilbage.
Hvad med at prøve at sætte det eksempel, som man forventer af andre, fremfor at skamridde laveste fællesnævner om var der ingen dag imorgen. -- Sidst redigeret 22-09-2019 03:49 #23 Det er på ingen måde ordkløveri. Det er en diskussion omkring definitionen på "30 day moneyback garantee" (30 dages returret). Men man må åbenbart ikke diskutere mere, og da slet ikke definitioner. Puha, nej.
Relevans for tråden er at han siger han har brugt 30 day moneyback garantee til at få pengene tilbage på et produkt der ikke er leveret inden for 30 dage. Hvilket ikke er korrekt brug af 30 day moneyback garantee definitionen. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. Lyt til #26, tænk på den lille kinesiske virksomhed, der har kapital bundet i varen.
Alibaba / AliExpress er blot en markedsplads for forhandlere ligesom eBay osv. -- Sidst redigeret 22-09-2019 08:29 #26 #28 Har i nogensinde været i Kina. Kineser ser det som en sport at røvrende vesterlændinge. Så kun godt de for igen af samme skuffe, og så endda helt uden at bryde nogle regler. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26 det kommer så ikke til at ske ??
Jeg har bevis og Alibaba's ord på at jeg bare kan beholde varen uden kvaler, alt andet har de håndterer med sælger, jeg betaler ikke direkte til sælger jeg betaler til Alibaba som med deres tilhørende services giver mig nogen garantier som jeg har valgt at gøre brug af. Jeg var desuden igennem en dispute hvori sælger havde fri mulighed for at dokumentere at han havde sendt produktet inden for aftalen hvilket han ikke kunne og Alibaba valgte derfor at give mig vedhold i disputen og ret til mine penge retur, så efter samtalen med support føler jeg ikke jeg røvrender nogen -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #29 fordi du er proppet med negative fordomme omkring kineser, så skal samtlige 1.4 mia takles efter laveste fællesnævner via en hustler-mentalitet.
Skriger jo af Dunning Kruger sindsperspektiv hvor laveste fællesnævner skal være vejl for alle' i en eller anden tolkning af hævnakt.
Trådstarter# Som skrevet, Alibba / Aliexpress er ikke sælgere.. de agere kun platform og har et hav af regulativer.
du kan kigge på aliexpress og her vil der stå på næmest samtlige ting "pengene tilbage efter 60 dage".
men lol jeg har kigget på SEM Scanning Elektron microscoper på alibaba, og produkter til de hundrede tusind, og nu skal man heller ikke gøre sig dummere end man reelt er, hvis man tror man kan beholde flere hundrede tusind fordi en sitewide notits af xx antal dage er valid og skulle trumfe helt elementær logik.. c'mon, - hvis postvæsenet eller containeren skulle være forsinket, sælgeren kan jo ej stoppe transporten in traffic og man kan forhåbentlig fortælle sig selv at man ikke kan beholde en ting til flere hundrede tusind kvit og frit..(logik)
jargonen med penge tilbage, er normalt vejl på ting til ting til nogle få dollars og hvor sælgeren ej kan redegøre for levering da det koster en del at få personlig bekræftelse fra en courrier, ligesom det gør i Danmark, ved anbefalet men på produkter til store summer vil der være courrier accept ellers kan køberen påstå han ej har modtaget ved en dispute.
og c'mon Aliexpresss chatsessions og email korrespondance er ofte udliciteret og visse ligger faktisk i østeuropa hvor de grovsortere så ved valide henvendelser kan kontakte Alibaba-forretnings.baglandet.
-men jeg er bedøvende, hvis du trådstarter får et kick ud af at snyde en mening sælger på Alibaba for 3500 DKK i en harmløs situation, så slå dig løs, men du er naiv eller meget ung' hvis du tror af en sælger på Alibaba som kan påvise at du har modtaget hans værdi. ved courrier-leverance ej har rettigheder hos en kinesisk wholesale-platform som Alibaba og ikke mindst Paypal og en chatsessions skulle trumfe sund fornuft og anstændighed hos Paypal eller Alibaba..
Det er Kina, ej månen...
men som nævnt, jeg er kold, om man er anløben eller ej, skal jeg ikke tage stilling til, men jeg forsøger selv at møde andre som jeg selv gerne vil behandles. -- Sidst redigeret 23-09-2019 01:17
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|