Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
VW Golf 1.4 tsi 160hkAf Gæst Nybil | 15-08-2019 18:11 | 4997 visninger | 37 svar, hop til seneste
Hej Hol
Jeg har en brugt i20'er som har rundet 38.000km , fra 2016.
Har snakket lidt med en forhandler om denne VW golf
http://bilbutikken.nu[...]
Min bil + 25.000 for bilen
1) Hvad synes i ?
2) Jeg er lidt i tvivl fordi den har kørt 72.000, men det vel ikke særlig meget?
3) Er der noget jeg burde spørge ind til ? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Ville seriøst køre den i20 hel død, klasse bil med generelt lave omkostninger.
hvorfor betale mere for at køre i en bil med mange flere km, samt det lyder til der foregår meget snyd med km tælleren
Din i20 har vel endda stadig garanti ? -- Sidst redigeret 15-08-2019 18:37 Ville seriøst køre den i20 hel død, klasse bil med generelt lave omkostninger.hvorfor betale mere for at køre i en bil med mange flere km, samt det lyder til der foregår meget snyd med km tælleren
Din i20 har vel endda stadig garanti ?
Det er en dejlig bil med lave omkostninger, men den er sgu ikke sjov at køre i. Virkelig ikke særlig kvik og så er den højtgearet. 5 gear allerede ved 65 km/t og støj ved 90 km/t
Hvorfor lyder det som om der er snyd med km tælleren ? Og hvordan tjekker jeg det ? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. en i20 ER død i forhold til en golf med 160 heste. :)
72 er ikke ret meget jeg syens rolig du kan købe den. min focus kom op på 124 før jeg skulle have en ny starter. jeg har kun skiftet bremser og vinduesvisker og nu er den 8 år og har kørt 183 :) -- Trump 2020 --
Sidst redigeret 15-08-2019 18:46 #3
ja, det er den.
Altså bare det med man bremser ned fra 80 km/t til små 10-20 stykker og så skal op i fart igen, så forsvinder alle foran mig meget meget hurtigere end min i20 :) Den er langsom, men sikker :)
Må lige høre nærmere med forhandleren og så få booket en prøvetur. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
Vær lidt påpasselig med den nuanceforskel der er på højere bagdør.Det kan være at billederne snyder - det gør de nogle gange når farven er sølv, men vær opmærksom på at den ikke tidligere er skadet. :) -- #5 Tak for rådet.
Godt spottet.. troede selv bare det var noget skygge :) Har ingen nummerplade eller steelnummer at tjekke for det. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Køb noget nyere.
Du går fra en 2-3 år gammel bil til en 8-årig bil.
Find en nyere bil og brug i20'eren som udbetaling + lidt mere.
Hvis du stadig betaler af på i20'eren, så få den nye bil til enten samme afdragsordning eller lidt højere udbetaling pr måned. Din i20'er burde snildt kunne dække udbetaling plus lidt mere. -- Den årgang med den motor i Golfen er notorisk kendt for div. problemer. En af de store er knastkæden som springer. Det resulterer i at motoren smadrer sig selv. Derudover er 160 hk til en lille 1,4 motor en del, der er forholdsvis høj belastning på motoren og den vil nok ikke holde lige så længe som en motor med lavere specifik effekt. At få skiftet knastkæden (og tilh. dele) er nok en reparation du skal forvente at betale mindst 10.000 kr for.
Søg evt på nettet, der er en del omkring det: https://www.google.com[...]
Jeg havde fundet noget nyere eller taget noget man ved holder. Hvis du kan finde en 1.4 tsi fra 2014 eller efter, så kører de med tandrem i stedet for kæde, og den skulle holde. F.eks. Skoda Octavia er god til prisen og er i samme størrelsesklasse som golfen du ser på. Ellers måske en Ford Focus EcoBoost
Har lavet en query på bilbasen her som du måske kan bruge:
https://www.bilbasen.dk[...]
Men spring lige over Opel'erne og Suzuki'erne. Måske og Kia og Hyundai.
-- #8 Der er jo også denne fra 2014 hvis det var.
https://www.bilbasen.dk[...]
Jeg læste godt om problemet, men troede ikke det var så dyrt at få lavet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg må sige det er så ufornuftigt. Du mister 25k, og stiger (formentlig) en del i løbende udgifter.
Du har en fornuftig bil, hold nu fast i den. -- Golfen i #0 er også en del dyrere i ejerafgift nu den er på gule plader.
Og når den engang skal sælges kan den være svær at sælge på grund af at den er på gule plader.
Og synes faktisk den virker meget dyr sammenlignet med den i #9 -- Sidst redigeret 15-08-2019 21:46 #2
Så gear dog ned når du skal accelerere hurtigt.
5. gear er lavet til øko kørsel.
Skal du hurtigt fra op i fart, så lad motoren få nogle omdrejninger.
Din bil har effekt nok til at følge med trafikken, du bruger bare ikke effekten (hk) som motoren har ved at blive i 5. gear når du skal op i fart. -- Den som ler sidst, tænker langsomst! 8 år og 72.000 km?
Kilometertælleren er hacket.
En bil der kører meget LIDT kører ca. 10.000 km året.
Ifølge forsikringsselskaber kører de fleste biler ca. 15.000 til 20.000 km om året. -- Sidst redigeret 15-08-2019 23:21 #13 ikke sikkert, men ville passe lidt på og med en i20 som har kørt så kort, hvorfor ikke leve med den er lidt slow -- Jeg ville virkelig heller ikke skifte. Sådan et VW ejerskab er altid dyrt. -- Mvh Anders Damn, golfen er 8 år gammel plus du skal ofre 25.000kr plus din bil? Det virker sgu som en lunken handel for dig. Hvad med en Skoda Fabia? Dem kan du få ret billigt. -- - Indsæt signatur - Holder med de andre skeptikere herinde - mht farve forskelle, så er der blevet malet på den! Tag evt en lille magnet med ud næste gang du ser på bil. Sæt den på hvor du tænker der kunne være lavet rep. Hvis ikke den hæger fast, så er det nok fordi der er spartel under lakken. -- #13
Min Fiesta er snart 4 år og har lige rundet 20.000km ;-) Alle de biler som holder i KBH om natten er formodenligt ikke til at pendle langt med. -- If You're Looking For Someone To Blame, It's The Spice Girls... ville virkelig ikke bytte til en brugt VW, kvaliteten og holdbarhed i VW er bare ikke det bedste.
Har selv en 2017 Passat Variant og en 2019 Polo GTI, og seriøst i forhold til min gamle CEED, så har der bare været så meget på den passat siden ny..
og JA følt kvalitet er virkelig meget bedre, men reel samle kvalitet på en VW kontra en Kia / Hyundai er bare elendig. du skal ihverfald sørge for at have penge nok til at holde den kørende.
Hvis det er DSG, så skal du nok også være klar til ihverfald en ny twinkobling måske en ny gearkasse ved 100.000
de er lidt sarte..
min 7 trins på passaten fik også ny kobling ved 27 og skal her igen ved 60 pga. mikroslip, den havde det fra 0 km af.
og sådan en kobling vil koste 20k kr, pga. det er en dobbelt kobling. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. Min bror har en Golf variant fra 2017 med (Den lille ikke så gode DQ200) 7T DSG og den har kørt 50 uden problemer, det eneste der har været med den var det ene sidespejl der begyndte at knage når det kørte ind, men det blev fikset på garentien,
Ud over det har jeg det omvendt med VW og KIA, men har så heldigvis også kun få erfaringer med KIA
men ja de gamle 1.4 TSI motore har ikke en så heldig historik pga. den dårlige kæde.
men ja giver de andre ret i at den er for gammel og den vil rasle ned i pris pga. den er på gule plader.
Hvis jeg var dig og man har pengene til det, så find noget nyere og se hvad bytte aftaler du kan få der evt. på noget Octavia eller rapid der kan man hurtigt finde noget nyere i samme prisleje. -- 160 hk på en 1.4 som normalt har 120, så er den jo chippet eller lign..
Lad værre at køb den, find istedet en med 120 og chip den selv, hvis det er.
En bil fra 2011 kontra en fra 2016, behold den du har - eller skift til en af ca. samme årgang. -- Gulpladebiler kan være rigtig gode for førstegangskøberen,
men den skrækkelige afgift bliver man træt af,
og når du så vil af med bilen igen, er det virkelig op ad bakke
Jeg ville heller ikke taget en berygtet 8 år gammel model :(
-- 6800K/Z370F/2080/ Hvis bilen er af den model med kombineret kompressor og turbo ville jeg holde mig langt væk. De skal køre på Vpower for at gå jævnt i motoren. Desuden er det til at få fnider af at det giver en ryk når den skifter fra kompressor til turbo. Det er en utrolig sensitiv motor.
Jeg ved ikke om denne model køre med den type motor. Jeg vil bare anbefale dig at være opmærksom. -- #21 forståeligt.. det er også DQ200 jeg har i min, men det er jo et "spil" og sandssynligheden er stor for problemer..
http://vagcars.dk[...]
den har et "par sider"
især hvis man ikke har en garage, for størstedelen af problemet er at den i forhold til nye dsg gearkasser har Tørkobling, som de var SÅ stolte af hos VW, tørkobling har dog det problem i fugtige miljøer, at friktions elementet ikke kan holde, så du får slip, som havde du en nedslidt kobling, min hoppede op til 700rpm når den slippede, og det vil tage op til 20 minutter før Gearkasse var varm nok, og kobling, til at det stoppede, bilen stod i en carport.
det forsvinder 100% hvis du kører sydpå, så har fået en ny kobling med et stærkere friktions element, problemet er bare at "smoothness" i DSG er væk, også derfor Polo´en har deres gode 6 trins manuelle.
Passat B8 er en populær firmabil i den virksomhed jeg arbejder i, og det er næsten i alle biler. jeg har endnu at være ude at køre i en bil fra VW koncernen med en tørkobling, som ikke har microslip, når den har holdt i et fugtigt miljø. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. 1,4 TSI i de årgange er noget møg.
Golf 6 er også en gammel bil, med rødder fra Golf 5 der kom i 2004.
Så drop den.
Finder du en Golf 7 (som kom i 2013) er det en helt ny motor, og denne er problemfri og en perle. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Okay, så en 8 pr gammel bil og kæde problemer - så bliver det ikke den.
Jeg føler rimelig meget for den jeg har linket til i #9
Den virker "god" af hvad jeg lige søgte efter på Google. Ikke kæde problemer, men hvordan ser jeg at den har den der tandrem ? :)
Hvad synes i ?
Jeg kører en god sjat tid på landevejen og der står min i20'er altså af. Kan godt læse at nogle mener den er god og bare ned i mindre gear.. ja det virker som sådan, men det sgu ikke et godt træk aligevel. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvad synes i om bilen jeg sendte i #9 ?
Den er fra årgang 2014 og ikke kørt særlig meget. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28: Hvis du er oppe i den prisklasse og det skal være VW, hvorfor så ikke bare købe en spritny Polo til de 200.000ish? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis du ikke kan få fart i din bil bare på landevejen, så kører du den forkert. Vi har selv bla.en aygo fra 2008 med færre heste og den kan sagtens følge med alle steder. Og hvad er det som gør dig hooked på en ældre golf? Men selvfølgelig, det er jo dine penge. Håber da bare du har betalt bilen ud -- Det kan jeg også godt, men ikke nok.
Jeg går efter golfen fordi den ser godt ud, kører godt og har flere heste / nm end min i20'er. Den golf fra 2014 er kun 2 år ældre end min. Det vel fint nok tænker.
Nej, har ikke betalt min bil af, hvorfor ville det være bedst ? Der blev taget lån til bilen fra banken.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvad med du bare selv tager en beslutning?
Du har fået det, det eneste rationelle svar der er: behold din nuværende bil. Lige meget hvor mange biler du finder, vil det som udgangspunk være mest fornuftigt at beholde din nuværende bil, bare omkostninger ved at stifte gæld til den ny bil, er hurtigt et års faste udgifter på din nuværende.
Fair nok du gerne vil have en lidt mere sporty øse, men biler er ALDRIG en god investering (med få undtagelser). Vil du have en speedpikbil, skal du lukke øjnene for fornuft og fakta.
Køreglæde kan ikke udregnes i kr/øre - jeg forstår dig sagtens, men det virker som om du forsøger at få hol til at overtale dig, men inderst inde har du jo besluttet dig.
Tillykke med din nye bil. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jamen det er da en gulpladebil, hvorfor har den ellers vægt angivelse på dørene, 125 tkr for en gl gulpladebil ;-( -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja, så det godt på billedet den anden dag.
Ved ikke hvad jeg gør. Jeg pendler hver dag mellem 80-90km og der vil jeg gerne have en bil med lidt bedre fart egenskaber end min i20'er.
Ja.. ved godt den kan følge med, men det sgu ikke altid man har lyst til at ligge bag andre på landevejen jele vejen
Hvad tænker i af bil, hvis jeg siger
Max. 145.000
Minimum 100 hk
Km under 75.000 -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Dine kriterier er jo også lidt tumpede. 100 hk - sjovt i en Peugeot 106 Rallye, ikke særlig fedt i en Nissan Juke. Da jeg var elev har pendlet 120 km dagligt i en Corsa fra 93', så er det heller ikke værre.
Jeg tænker du skal gøre op med dig selv, hvor vigtig din bil er, hvor meget den må koste om måneden - herunder brændstof, forsikring, afdrag samt værditab, og så prøve dem der er inden for dine kriterier og købe den du kan lide.
Jeg ELSKER store biler, men det er ikke det vigtigste i mit liv. Hvad er det vigtigste for dig? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #34
Du kan eventuelt kigge på en Peugeot 308 1,6 HDI med 120 hk. Med det budget vil du sagtens kunne finde en 2016/2017 model med under 50.000 km på.
Det er en rigtig dejlig bil med en robust motor som trækker rigtig jævnt helt fra bunden. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Evt tag et kig på en nyere brugt Renault Clio 1.5dCi 90HK også få den chippet til 115HK. de du jo enlig pendler langt dagligt kan en diesel jo faktisk godt betale sig, -- #36
Faldt over denne 308'er
https://www.bilbasen.dk[...]
Dem er rimelig fed og "hurtig" nok. Skal ikke være en brian bil jeg vil have :) Tænker med hensyn til diesel om jeg kører tilstrækkelig. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|