Linkedin kan du også tjekke.
Søger du også uopfordret eller tjekker alle de lokale virksomheders egne stillingsopslag på deres hjemmesider?
--
Jeg har også slået jobforslag på LinkedIn til.
Må indrømme at jeg ikke lige checker de lokale virksomheders hjemmesider, men måske man burde det.
Indtil videre har jeg ikke gjort det store i uopfordrede, men i takt med at de stillinger jeg har søgt måske bliver besat til anden side, så skal der da bestemt skrues op for dette.
Har dog også set virksomheder der siger "Vi modtager ikke uopfordrede ansøgninger" - sikkert fordi de er blevet bombarderet med ansøgninger fra ledige der skal søge x antal jobs om ugen ;-)
--
Ofir kan også være værd at at tjekke.
Alternativt kan du registrerer dig hos diverse konsulent og- vikarbureauer såsom mind4IT, Hartmanns og Moment (jeg ved ikke om lige de to er i dit område).
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st.
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#3: Tak, Ofir er tilføjet checklisten.
Har tilmeldt mig AllRecruit og får også notifikationer fra Curia. Lige nu er jeg nok stadig i "ideal"-stadiet, hvor jeg primært fokuserer på det jeg allerhelst vil, men søger da også andet end det. Har set indtil flere support-stillingsopslag hvor de skriver de søger en datamatiker... med al ære og respekt for datamatikere (de er bedre til at kode end mig), så vil jeg hellere have en tekniker til support end en der kan kode :-)
--
Mange virksomheder som mangler folk til IT-support kan få masser med okay faglige kompetencer, men rigtigt mange mangler et service-gen. De tror at "IT Support" er at sidde bag en skærm og nørde. Rigtigt mange virksomheder mangler *servicemindede* supportere som møder brugerne i øjenhøjde, og får dem til at føle sig forstået og imødekommet.
Så om nogen vil have en datatekniker eller en IT-teknolog er måske mindre vigtigt. Der bliver sprøjtet "supportere" ud som bare er knægte der "vil lave noget med computere, og tænker at Support må være det nemmeste", men de har ikke et begreb skabt om kundepleje, menneskelig kontakt, og proaktivitet.
--
"ORK SATME!"
#5 optimalt set tager de vel IT-supporter-uddannelsen, hvor der forhåbentligt er noget kundeservice-undervisning også?
Men slår også gerne på min merkantile erfaring indenfor specialforretninger med rådgivning, hvor den gode kundeoplevelse handler om at kunden føler sig hørt, og går derfra med, et produkt han ikke nødvendigvis har bedt om, men som bedst opfylder kundens behov. Nogle gange er det et dyrere produkt, andre gange er det et billigere produkt ...
--
Kundeservice undervisning som It-supporter? Jeg må le :D
Jeg har tidligere spottet nogle åbne stillinger ved at kigge på lokale virksomheders hjemmesider. Prøv evt at kontakte dine bekendte der arbejder inden for IT (behøver ikke kun være dine nærmeste) den slags har stor chance for at give noget.
--
Som #1 er inde på er linked in et godt sted at starte. Jeg vil anbefale at lave en god profil kan tiltrække recruiters. Flere connections vil medføre mere trafik.
--
#8 Min profil er en star-profiler og jeg er ret aktiv på LI, både i forhold til ting jeg ved noget om og ikke mindst at stille spg om det jeg IKKE ved noget om ?? Det har også udvidet mit netværk, desværre nok mest i KBH og Silkeborg - begge dele er for langt væk, og at flytte er ikke en mulighed. Men tak for indspark, det er bestemt værdsat ??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.