Står det ikke ret klart under punkt 12?
--
Sidst redigeret 15-01-2019 15:10
#1 Jo det har du ret i, tænkte bare om der ikke var en grænse? Hvad nu hvis jeg havde købt et TV til 40.000?
--
DAO365 plejer at forsikre op til 1000 kr. Det plejer at stå der hvor man køber label (da DAO ikke selv sælger), f.eks. skriver både CoolRunner og Gul&Gratis "Op til kr. 1.000,-"
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] Hvis du køber et tv til 40.000kr, eller 95.000kr, kommer butikken gratis ud med det til kunden ;)
Nu mindre du henter selv.
--
#3 kun 1000 kr? Det var dælme ikke meget...
#4 Det var også bare et eksempel...
--
Dao har ikke styr på en skid - De påstod at de har leveret min pakke i min postkasse på trods af flere henvendelser, de har snakket med den som afleverede og han siger det klart var i min post-kasse den blev afleveret fordi han kunne huske billedet af den hund vi har på post-kassen.
Samme dag som jeg rapportere episoden kommer samme pakkebud forbi adressen, men uden pakke, bare lige for at kigge.
Jeg får en log tidspunkt, at han havde været fordi kl 02:07, der var pakken scannet og dermed afleveret i post-kassen, ja den post-kasse med hunden på.. Jeg tjekker min overvågning igennem, der er heldigvis begrænset med trafik kl 02:07 på min lille villa vej og der kommer ganske rigtig kl 02:05 et pakke-bud. Han kører over til naboen og de får min pakke, de har ingen hund på deres post-kasse.
Jeg sender dem video med episoden og siger, deres bud-bringer han direkte lyver, for han var ovre hos min nabo, og jeg har fået pakken af naboen, men de burde sikre at kunderne får deres vare og stoppe med at lyve når de laver fejl.
Jeg har ikke hørt mere fra dem, tror de føler sig dumme.
Jeg vil fremadrettet ikke bruge DAO, det er godt nok for useriøst at de prøver at løbe fra deres ansvar, jeg havde jo ligesom fået min pakke, så de skulle ikke erstatte noget, blot indrømme at de havde lavet en fejl og deres pakkebud er lidt en lyst-løgner :)
--
Jeg bruger stort set kun Dao og får sendt fra butik til butik. Har ingen problemer haft med snart 200 pakker. Det hjælper dog ikke rigtig dig. Det er rigtigt de kun erstatter 1000 kr, og det skal de vel også hvis den er registreret men de ikke kan finde den.
--
.
Så længe du ikke har modtaget pakken, vil jeg mene sælger hænger på den, uanset hvad der så sker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #8 Da ikke når den er indleveret i en pakkeshop, så er det Dao den hænger hos. Sælger bør dog betale de 850 der er i difference fra forsikring til beløb, medmindre køber selv har valgt forsendelsesform og derved accepteret (uvidende eller ej) at der kun erstattes op til 1000 kr.
Når jeg sælger noget får køber altid lov til selv at bestemme leveringsform. Vil køberen så f.eks. spare på portoen og have ting sendt som brev må de jo så æde lorten hvis tingene ikke kommer frem.
--
.
har brugt dao 2 gange begge gange har pakken været væk
derfor bruger jeg kun GLS og Postnord
--
Sidst redigeret 15-01-2019 16:38
Modtog en pakke i sidste uge fra DAO som de bare havde smidt på min dørmåtte klokken 7:30 om morgenen, så jeg fandt den først om eftermiddagen. Rimelig satset når jeg har en postkasse nedenunder i opgangen med tydeligt navn og det hele på og den sagtens kunne være deri.
--
Når den er købt af en privat hos DBA tænker jeg ikke sælger står til ansvar for noget som helst så snart den er indleveret til DAO?
--
Det er sælgers ansvar indtil du har den i hænde. Ergo er det ham der må tage den med DAO, da han er deres kunde, og også ham der må tage et evt. tab ved en erstatning. Du skal have alle pengene tilbage fra sælger, eller have udleveret det du har købt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13 Det lyder ret meget som loven for erhverv, som privat gælder den ikke når varen er leveret til en 3. part, som driver erhverv...
--
Macbook pro 13" i5 touchbar
144hz xl2411t // Blue yeti black edition // Blue MoFi
#13 jeg kunne bedre forstå det hvis der var ved et firma. Jeg tror da på ingen måde han vil hæfte 850 kr op af lommen for noget han bare har pakket og sendt afsted
--
#15 Hvorfor skal køber så bøde for det hvis sælger ikke skal? #13 har også ret i at kunden her hos DAO er sælger, da det er ham der har købt portoen, ergo må det også være ham der henvender sig til DAO.
Det kan da aldrig være købers ansvar at gøre eller æde noget her?
--
#16
Hvad mener du?
Det kommer da an på den aftale de 2 har.
Hvis det er køber som har valgt fragtfirmaet, så er det den person som må tage til takke med hvad fragtfirmaet's vilkår er.
Jeg ville da blankt som sælger refundere noget som helst hvis en køber har valgt en mulighed som ender med at bide dem selv i røven.
Sgu ikke andres ansvar at tage ansvar for andres beslutninger og valg.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hos DAO er der køber der skal henvende sige og ikke sælger
--
#18
Ja, det er det stort set ved alle logistik firmaer.
Det jeg mener, er at køber ikke skal punge 850 DKK ud hvis de kun får 1000DKK tilbage fra DAO grundet vilkårene ved DAO. Hvis det er det køber der har valgt fragt metoden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hmm - ja tingene er muligvis ændret over tid, da det "gode" gamle post danmark/nu postnord altid refunderede erstatninger til sælger/afsender, der selvf. også var den, der skulle stille kravet. Derved kom der så en del ekstra problemer, da køber så ofte hverken så en krone eller varen efterfølgende.. Surt show :)
--
Jeg foreslog selv DAO, da jeg egentlig kun har haft posetive oplevelser med. Har i nogensinde havnet i samme situation hos DAO hvor pakken til sidst dukker op, eller skal man regne med den bare mistet nu?
--
#18 Det er altså ikke rigtigt.
Har selv haft en episode ved DAO, hvor jeg havde solgt noget til én. Den kom pludselig ikke videre end pakkeshoppen, og efter at køber havde rykket for den tog jeg selv kontakt til DAO som undersøgte sagen. - Deres natboks var blevet røvet.
DAO bad mig om at sende bevis for værdi af pakken (her bevis for handlen i form af dialog mellem mig og køber) og jeg fik derefter udbetalt erstatning for pakken. Jeg sendte selv det fulde beløb retur til køber.
--
Har brugt DAO til returpakke for nyligt, spurgte efter kvittering for indlevering men fik at vide at det ville komme på telefon/mail.. intet fået. Hvis den pakke var gået tabt, stået med håret i postkassen.
--
#21 Den kan sagtens dukke op igen, der er 1000 ting der kan være sket, den kan have forputtet sig et sted, labelen kan være faldet af eller noget helt andet.
--
I don't like small cars or real big women,
but somehow I always find myself in 'em
#24 det håber jeg virkelig... hvis andre har bud eller oplevelser så skriv dem gerne
--
Jeg har oplevet, at en komplet PC "forsvandt" med PostNord, og her var det sælger, der skulle reklamere for den mistede forsendelse, ikke køber.
Jeg har pt haft omkring 1000 forsendelser med DAO og tæt på det samme med GLS og har 7-9-13 ikke oplevet mistede forsendelser her.
--
PC1-Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99S|32GB 2666MHz]
PC2-Ci7 [email protected]|RTX 2080|MSI X99S|32GB 2666MHz]
PC3-PhII X4 955|GTX 1050Ti|16GB 1333MHz] Har selv mistet en pakke jeg jeg skulle modtage med DAO.
Der fik jeg erstattet pakken værdi (det jeg havde givet for den brugte vare og kunne bevise)
Jeg vil anbefale GLS istedet for. Der er pakken forskret til et højere beløb. Mener det er 3000 DKK.
--
#0
Hvis afsenderen indleverer pakken i en DAO Pakkeshop er leveringstiden 2-4 dage, hvilket betyder at der dags dato stadig er 2 dage tilbage af leveringstiden !
#6
Du har sendt et filmklip fra din overvågning, til DAO !
Nu er der selvfølgelig ingen af læserne som kan kontrollere, at det du skriver er sandt. Men overvågning af vej og ejendom som ikke tilhører dig, kender de fleste svaret på ...
--
Pakken blev idag scannet, så den er fundet og på sporet igen.
--
som udgangs punkt er der altid sender ansvar indtil dne er ankommet til dig
(inden for forretnigns fragt er der en masse froskellige aftaler om hvornar ansvare gaar fra saelger til koeber)
dvs at postDK DAO osv ersttter til saelger. og saelger erstatter til dig.
bemark at hvis post dk kun ersttter 1000kr til saelger er det ikke dig der skal bide idet.
det er saelger.
ansvar fra saelger til dig er det beloebe du betalte for produkter.
med andre ord der er to froskellige kunder forhold og du er ligeglad med alt andet end det forhold du har med saelger.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #30 Ikke hvis køber har valgt forsendelsesmetode og denne kun dækker op til 1000 kr. Så må man sgu punge ud for noget der dækker det fulde beløb. Skulle sælger så handle i god tro, bruge tid på et salg, og så miste både varen og 850-1850 kroner? Ikke hvis jeg var sælgeren i hvert fald. Når jeg sælger ting til over 1000 kr gør jeg dog folk opmærksomme på betingelserne hos Dao, og så er det sgu op til dem selv om de vil betale ekstra for ekstra forsikring eller ej.
--
.
Kan da fortælle, at der hvor jeg indleverer når jeg sender med DAO, der lægger de pakken i en kasse - uaflåst - udenfor. Og her ligger tingene så indtil DAO kommer og henter dem engang i løbet af natten..
Jeg har spurgt dem, hvordan de kan retfærdiggøre det, hvis den bliver plyndret, men "der er aldrig sket noget" siger de..
Jeg har sidenhen været forbi efter lukketid, og den er god nok, der ligger alle pakkerne, uaflåst, og tilgængelige for alle..
--
#32 - og her kan jeg så fortælle, at i en lidt tidligere tilsvarende tråd af en hol bruger blev nævnt, at netop Dao`s pakker efter lukketid blev sat udenfor i et bur, der ikke var låst, således det mere burde være nævnt som en åben pakke buffet for de langfingrede :(
Selvf. er det i dette tilfælde pakkeshoppen der åbenlyst misbruger folks sikkerhed overfor pakkerne, og langt fra, hvad alle pakkeshops leverer af utryg sikkerhed! Min egen lokale tobakshandel skulle sku lige prøve på den slags - sååååå (og alt det der :)))
--
Vender lige tilbage, da jeg tænkte følgende:
Man skal selvf. aldrig generalisere - "før tingene" når et stade, der ikke levner nogen som helst tvivl om, at der er et langt større potentiale for samme end modsatte forhold - Det hedder sjovt nok demokrati :)
Alle de konstante og tiltagende situationer, der tydeligt beviser behovet for faktiske beviser, viser jo samtidig, at rigtig mange systemer absolut ikke er sikre nok overfor brugerne, der som udgangspunkt altid bør være dem, der står forrest i rækken for langt de fleste problemstillinger - og samtidig er de betalende individer, der holder hele møllen igang!
Nå men madtid :)
--
#34 Hi, ja dit blodsukker lader da til at være i ubalance :)
--