Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bose købt i Sverige? Af Gæst listy77 | 26-10-2018 16:04 | 1441 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hej Hol
Jeg skal høre angående et par Bose Soundsports free wireless, som jeg har købt i Sverige i april måned. Der har været store problemer med dem det seneste stykke tid - den venstre side fungerer ikke. Gælder garantien i Danmark hos eksempelvis Elgiganten ?
På forhånd tak:)
god weekend --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Det kan jeg ikke forestille mig - Elgiganten har kun ansvar for de varer de selv har solgt. Og hvorfor skulle en forhandler frivilligt bruge ressourcer på at håndtere rekelmationsrets-sager på en varer de ikke selv har tjent en krone på?
Vil tro din eneste mulighed er at henvende dig direkte til producenten, altså Bose. -- Whatever #1 i gamle dage kaldte man det for kundeservice - men det er selvfølgelig også lidt af et syn at opleve dette i dagens danmark. -- Skriv direkte til Bose -- #2: Det er jo lidt vores egen skyld. Når vi køber alting online (eller i Sverige), så forsvinder butikkernes indtjeningsgrundlag i de fysiske butikker, og så er der ikke råd til at være "flink".
Specialbutikkerne er også ved at være væk, og de 2 eneste spillere med fysiske butikker er vel i dag Elgiganten og Power. -- Whatever #2
man kan ikke leve af "god service" især ikke når tingene ikke må koste en disse! "back in the days" var "god service" inkluderede i den ca 30 % højere pris du gav dengang -- Signed by me Kontakt Bose direkte. De sender dig så en fragt seddel med UPS så du bare skal sende det til dem. Det koster dig ikke noget. Jeg har selv lige gjort det med et sæt QC25 der stoppede med at virke. Jeg fik nogle nye ind af døren ca en uge efter jeg havde afsendt de defekte. -- i7- 5820K | X99S MPOWER | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C. #2 kundeservice er som ordet antyder en service for kunder. Du er ikke deres kunde hvis du køber din vare et andet sted -- #2 skulle de hjælpe gratis? Kundeservice er vel for kunder? -- . Meget skal man se... Men, det er da næsten imponerende i lige frem står i kø for at forsvare manglende kundeservice ;)
#5 Uenig, man kan netop leve af kundeservice, har man leveret en god service til en kunde, er der en større sandsynlighed for kunden vender tilbage i fremtiden, og ikke blot tager det billigste leveret til døren.
#8 og du tænker fortid, nutid eller fremtid? At yde en god kundeservice kan vel ligeså vel være med tanke på en fremtidig kunde. Ligesåvel som dårlig kundeservice kan resultere i en pludselig forhenværende kunde.
#9 Lad mig give et super eksempel her, nu du bruger ordet "gratis". For år tilbage, kunne man her i Salling i Aalborg, tage sine julegaver med derned, bytte dem og få pengene tilbage!. Dette var selvom gaverne var købt i en helt anden forretning, ja selv om man ikke engang medbragte kvitteringen. Så længe Salling var lagerførende med den pågældende vare, tog de den glædeligt retur. Tjente de penge på dette på stedet? Næppe,, men på den lange bane vandt de stort. Hvor andre stor magasiner måtte bukke under, forblev Salling på toppen pga. en kreds af stabile loyale kunder der var vundet på... (gæt selv) -- Sidst redigeret 27-10-2018 17:24 #10 ja men sådan er det ikke mere
Hvis jeg havde en Butik gad jeg sku da ikke bruge tid på
en der har købt noget i et andet land
du er da helt væk -- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#10 hvordan vidste de så hvad de skulle give tilbage? Lad os sige jeg havde købt en scanpan pande på outlet et sted til - 60% og kom derned med den. Ville de så give fuld pris tilbage eller? :) --
#11 helt præcist hvad er det jeg har sagt som gør jeg er helt væk? Er blot lidt nysgerrig.
#12 inden der gik computer i det hele, stolede de på folk og gav dem blot prisen på hvad den stod til i deres forretning, da tiderne blev lidt nyere gik de ind og kiggede på om varen havde været på tilbud hos dem de foregående måneder, og så fik man tilbuds prisen retur. -- #10 du er vedholdende i at kalde det kundeservice. Hvis du bytter/reparerer for en anden forhandler er det service, men ikke kundeservice.
De fleste servicevirksomheder tager sig betalt for deres services. Ellers er der ingen penge at yde service for.
Om det så er god forretning eller ej at yde gratis service for andre virksomheder mhp. At få fremtidige kunder er selvfølgelig en mulighed, men ingen garanti, hvorfor det ikke nødvendigvis er en god forretningsmodel. -- Sidst redigeret 27-10-2018 17:54 #13 Dengang var der nok også noget mere profit på de ting de solgte. Alt er skåret ind til benet nu. -- . #13
Du snakker om en verden hvor det ofte ikke kan betale sig og specielt ikke på elektronik hvor avancen måske ikke er så stor.
Hvis du var fast kunde i en butik og handlede alt dit elektronik, så er jeg også sikker på du får bedre service, men det er et gensidigt forhold. Hvis man altid handler online ved billigste forhandler og så vælger at gå ned i fysisk forretning hvis der er noget der ikke virker, så overlever den forretning jo ikke ret længe. Den service skal jo betales for, og det betyder jo højrere priser og så er der endnu flere der vil handle online.
Så enten handler du online og må leve med en mindre god service eller så handler du i fysiske butikker og betaler for den service de giver dig. Du kan ikke få begge dele -- #14 En person træder ind i din butik, hvad er han. Gæst eller kunde? Hvornår overgår forholdet fra at være gæst, besøgende, "person" i såfald til at være kunde, når han har lagt penge i butikken først? Yder man derfor først kundeservice når personen har brugt penge, for så er han en "rigtig" kunde, hvad nu hvis en "gæst" besøger din forretning, forespørger på om du kan fremskaffe en given model, eller hvordan en given genstand virker, den service du yder der (som ikke er kundeservice!) er det så public service? eller.. Nej du, jeg holder nu på at kundeservice er noget man yder både overfor betalende, såvel som ikke betalende kunder, nuværende, forhenværende og fremtidige.
#15 i bund og grund gentager du blot dig selv ifht #9, du kobler profit og kundeservice, ingen profit at hente, ingen grund til at yde en god service(kunde eller ej #14)
#16 Jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg har skrevet noget der skal give anledning til de konklusioner du drager, i bund og grund smed jeg en (lidt halvsjov, hvis jeg selv skal sige det) kommentar omkring det var hvad kundeservice var i gamle dage, så gik folk i flæsket på mig, jeg forsvarede min holdning, men intet andet. Og nu snakker du pludselig om fysisk og online handel? Hvor læser du i det hele taget at #0 har købt sit Bose online? Hvor læser du jeg skriver noget som helst om online handel? - Forvirring er total!
I er meget velkommen til at være uenige med mig men at kalde mig "helt væk" fordi i ikke deler samme tanker er for useriøst. I bund og grund har jeg ikke skrevet noget som helst der er forkert eller usandt, tiderne har ændret sig, korrekt.. men har sådan heller ikke skrevet det modsatte.
Jeg er faktisk enig med flertallet i at #0 ikke får ret meget ud af at gå i Elgiganten med sit problem, det er lutter ligeglade lønslaver og en kundeservice drevet som man skulle tro det var kb- der havde skrevet drejebogen ($$) -
Men, jeg er hammerende uenig i tanke gangen at #0 ikke skulle kunne få hjælp nogle steder, hvis #0 skulle finde et mindre sted der forhandler bose er jeg overbevist om han med den rette tilgang og attitude nok skulle have fundet en der ville have hjulpet ham, muligvis ikke med at sende ind eller bytte varen på stedet, men det kunne lige så vel have været infoen #7 kommer med, det havde stadigvæk været en super kundeservice at yde som man sagtens kunne bidrage med uden hverken at tabe eller vinde profit. (men på den lange bane, ville #0 muligvis have butikken i tankerne næste gang han manglende et headset, og så er der en kunde vundet på en god nonprofit service) -- Sidst redigeret 27-10-2018 18:23 #17 Du er vel en potentiel kunde (aka gæst), indtil der er penge eller andet af værdi der har skiftet hænder mellem dig og butikken? Hvis du synes folk ligefrem er gået i flæsket på dig må du da være lidt fintfølende. -- . Tusind tak for alle jeres svar og den dertil diskussion :)
Jeg kontaktede bose via mail og fik hurtig svar tilbage med gode råd til fixe problemet - så kæmpe thumps up til bose... indtil videre.
Det har dog ikke hjulpet, og venter svar fra dem
Jeg er fortrøstningsfuld og sikker på bose og jeg finder en løsning -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|