Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
150k - Hvilken bil?Af Giga Nørd Shtennek | 01-06-2018 14:39 | 5216 visninger | 72 svar, hop til seneste
Hey drenge!
inden for det næste lille halve år står jeg og skal have købt en ny bil. Har lige nu en Ford Fiesta fra 97, som ikke kommer til at gå gennem syn næste gang, og den skal derfor skrottes og en ny skal købes.
Jeg har meget kraftigt overvejet at købe en ny Fiesta, da jeg er utroligt glad for den jeg har nu, og min far kører også rundt i en nyere Fiesta som ligeledes er rigtigt lækker at køre i. Men da min viden om biler et ret begrænset, vil jeg lige høre herinde om der er noget andet hvor man får mere for pengene og stadig ordentlig kvalitet.
Den kommer til at blive brugt til lidt blandet kørsel, men dog hovedsagligt landevejskørsel.
Jeg har ikke de vilde krav til bilen, andet end den selvfølgelig skal være økonomisk at køre i, samt bluetooth er et must (men det kan selvfølgelig købes som ekstraudstyr, hvis ikke det er med i prisen).
Tænker den max skal koste 150000, da jeg stadig er relativt ny i trafikken.
Hvad havde I kigget efter og hvorfor?
/Kenneth --
MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4
Se om du kan lave en god handel på en Polo - hvorfor? Det er en lækker vogn! Er økonomisk og holder brugtprisen godt.
http://www.fdm.dk[...] -- Mvh
Fc Junkies --
Sidst redigeret 01-06-2018 14:41 Køb hellere en Skoda Fabia combi. Der sidder mange dele i min Fabia som er fra VW og Audi, så hellere få mere bil for pengene. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs seat ibiza, skoda fabia eller lign. --
Hvorlangt kører du? Så vi ved om det skal være benzin eller diesel.
Går du op i “øko” / hybrid / elbil?
Hvormange vil du have plads til i bilen? Evt. papegøje plader (max 2 personer i bilen = meget stor besparelse i afgift)
Stort bagagerum?
Skal du låne de 150.000?
-- Hep Hey #1 Fornuftigt bud og også en rigtigt pæn bil :-) Så den skal der bestemt kigges nærmere på.
#2 Den vil jeg også kigge lidt nærmere på - den ser også interessant ud.
#4 Jeg kører som minimum 35km om dagen til arbejde (arbejder også weekender), og så kører jeg vel 2-300 km om måneden ud over. Så umiddelbart vil jeg selv mene, at en benziner er vejen frem :-) Det er for mig ikke så vigtigt om den er brændstof/hybrid/el. Men foretrækker nok alm. brændstof. Der skal være plads til 2 + 1 barn (7 år - så hun bruger autosæde). Bagagerumspladsen er ikke så afgørende, men et ordentligt bagagerum gør jo ikke noget (læs; Toyota Aygo's bagagerum er bestemt for lille). Jeg er ikke sikker på, om jeg skal låne endnu - det kommer an på mange ting. Så den del skal ikke tages med i beregningerne endnu. Det finder jeg ud af, når bilen er fundet :-) -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 hvad med en hyundai i20
https://www.hyundai.dk[...] -- Intel i7 8700k 5ghz @ Msi Carbon Pro
Nvidia Titan XP @ SWIFT PG278Q
16GB 3000mhz C15 @ Samsung 950pro
SeaSonic Platinum 1000W Kom ud og få prøvekørt en masse biler. Herinde vil du bare få subjektive råd...
Så køb Honda :-D -- år 2003 signatur - P4 2.66ghz, 533mhz fsb | NVIDIA GeForce 6600 GT (128MB) | 1024mb DDR pc2700 | MSI bundkort | 80gb maxtor | --
Sidst redigeret 01-06-2018 17:00 En Toyota eller en ældre Merc. -- |vision midi, sf450 gold, I5-4590, shadow rock lp, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, 1080 strix, 512 gb plextor ssd, x34", razer chroma/sphex| #7 Han ville jo selvfølgelig kunne få en brugt Type-R for de penge, og det er Honda så du skal ikke regne med der bliver noget bøvl selvom du køre med bundgas dagen lang :-D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Fornuft: I10/Picanto
Sjovt: Fiesta
Plads: Jazz
Ekstrem plads: Dacia Logan MCV
Ønsker du tæt kontakt med mekanikere: VW gruppen
Alle biler: Rustbeskyttelse og plastinderskærme
Ford: Godt bud på sjov, fed bil med god totaløkonomi. Har altid været billige samlet set. Men den er lille
I10/Picanto: Er faktisk større end Ford Fieste, rigtig god kvalitet, garanti og uovertruffen totaløkonomi. Er ikke sjove, men faktisk best - buy værende langt billigere trods åbenlyse kvaliteter.
Honda Jazz 2017 brugt: Uovertruffen kvalitet, jeg ejer en og har kørt en trailer tur med 22 km/L, Rummelige og med ekstremt smarte muligheder for sæder osv.
VW/Skoda/Seat: De nyere modeller har efter sigende store problemer og der har de sidste 10-15 år været forskellige alvorlige problemer. De har uovertruffen kvalitetsfølelse, men er faktisk noget af det ringeste på markedet. Der er lokale forhandlere, der helt er holdt op med dem - de er alt for dyre, når specielt motorerne brænder af - og det gør de tit
Dacia Logan (MCV): Omvendt af VW gruppen. Elendig kvalitetsfornemmelse men faktisk rigtig stabile - høj kvalitet- i de øverste 15% af bilerne. Rummelige - vildt - men du føler at du sidder i en 20 år gammel bil.
https://www.telegraph.co.uk[...]
-- Har en ny Peugeot 208. Diesel.. Kører mest korte turer. Den render ca 17-18 km/l der.. Og en 400 km tur x2 til norjylland med fart pilot på 140 det meste af turen holder den 20. Den er opgivet til 33 km/l. Jeg kører ikke øke men griner af min grøn ejerafgift på 260 kr årligt kontra min gamle 206gti som var over 4000kr -- #9 Type R er ikke ligefrem økonomiske, og dele er ret dyre herhjemme.
Men fed bil, uden tvivl.
Så hellere spare lidt mere sammen og få en Megane RS fra 2011. -- Grafikkort oraklet! --
Sidst redigeret 01-06-2018 21:35 Nu kommer der et skud fra hoften, men med forkærlighed for BMW og hestekræfter så skal den med. Når du først har 200 heste under hjelmen, så glemmer du alt om bluetooth og brændstofsøkonomi ;)
https://www.bilbasen.dk[...]
Ellers vil jeg give #1 ret. En nyere polo, 2015 og op efter, er en rigtig lækker bil og man får en del for pengene.
Bilejernes tilfredshed
https://fdm.dk[...] -- I5 4570 - ASUS B85M-G - 8GB DDR4 - ASUS GTX 770 --
Sidst redigeret 01-06-2018 21:47 #12
Økonomiske er de ikke, men jeg kørte faktisk over 12 på literen i min 2,0 CTR fra 07 selvom den fik godt med VTEC og 8000 omdrejninger flere gange på en tankfuld - det er udemærket af en højtydende sugemotor :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Dog vil jeg lige nævne at jeg ikke vil skyde VW gruppen helt ned, de har uden tvivl en svingende kvalitet over forskellige årgange men jeg har kørt en A4 B8 de sidste 80k km og alt der er skiftet på den er olie.
Framragende bil som har overrasket mig meget! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Skulle jeg bruge 150k på en ny havde jeg nappet en 208 5 DØRS SELECTION/SKY til 155k. -- Du bliver nødt til at overtale din far til at han trænger til en ny bil, så du kan overtage den fine Fiesta!
-- A clean house is a sign of a broken computer #14 Ku være bedre, men så ville det jo ikke være så sjovt ;)
-- Grafikkort oraklet! --
Sidst redigeret 01-06-2018 22:07 Jeg havde gået efter en skoda der køres kampangne på:
FABIA Combi VM Edition 1,0 TSI - 95HK. 165.000,-
DAB – digital radioBolero radio med touch-skærmSmartlink+3-eget multifunktionsrat med styring af radio og telefonDynamisk fartpilot (op til 160 km/t)
Den er ikke så sjov som fiestaen, dog er der stor bagagerum og adaptiv fartpilot. Moteren er magen til den i Poloen. Super lækker motor. Havde dog valgt 110HK DSG :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Med tanke på det nuværende vejr: 1968 Mustang Cabrio.....
Sorry, ku ikk' la' vær' -- Har købt en Audi A6 2010 2.0 tdi avant med multitronic og chippet den til 220hk/410nm, har altid kørt Ford, men det er slut nu.
Økonomisk? Nej - dog omkring 15-19km/l blandet kørsel med 20” hjul.
Sjov? JA!
Opmærksomhed? Du får masser.
Køreglæde? Du mærker næsten ikke du køre da komforten virkelig er i top.
Dæk/udefra støj? - Du høre INTET.
Motorvejs/landeveje overhalinger? Tager 3 sek så du foran den forankørende. -- 4960x, 16GB Corsair 2133MHz, IV EXTREME,
3xTitan, AX1200i, 512GB SSD, Custom vand.
--
Sidst redigeret 01-06-2018 23:21 Rigtigt mange gode bud - tak! :-D
Jeg skal selvfølgelig ud at prøvekørte en masse biler, men spørger jo som sagt, da jeg ikke har ret meget forstand på det. Så er der noget man bare skal holde sig fra, så ville jeg selvfølgelig ikke gide, at skulle prøvekøre den - det ville være spild af tid :-)
mange heste er bestemt ikke et must for mig, da jeg ikke er fartgal. Så om den har 85 eller 200 ændre ikke det vilde for mig :-) -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 Har for 6 mdr siden købt en "Ny Ford Fiesta 1.0 Titanium". http://www.fdm.dk[...]
Det er en dejlig lille bil, sommer og vinter.
Frisk, men samtidig behagelig at køre i.
Den koster fra ca. 160000. Hvis det er for dyrt, er der "Trend" modellen som koster fra ca. 134000.
Kan varmt anbefales.
-- Har nu i en 3 måneder haft en ny 208 Diesel, må sige den fungere upåklageligt og har det du ønsker selv i den mest skrabede model (gå dog lidt højere på udstyr) og kører meget godt på literen.
Folk brokker sig ofte meget over franske biler, men de er kommet rigtig godt efter den.
Bykørsel ture på mere end 2km giver den mig 22-24km/l (småture under er meget svingende), motorvej holder jeg den på 110 giver den lige under 27km/l (Esbjerg-Århus så ca 164km) kører jeg 130 giver det ca 22km/l
Men med en vægtafgift på 130 halvårligt er det lidt til at grine af økonomisk, men hvis du ikke regelmæssigt får den ud på lidt længere ture så den kan varme ordentligt kan den bliver en dyr fornøjelse da du risikere et tilstoppet nox filter.
De har dog også en benzin model med lidt færre hest til samme pris, har bare ikke prøvet at køre i den da mit behov er lange ture. -- Jeg havde noget kigget efter noget Toyota Yaris eller en Skoda Fabia i det prisleje
de er begge glimrende biler, så hop ud og prøvekør dem osv og se hvilken du kan lide. -- #21 audi er ca det 50% af alle danskere efterhånden ejer, hvordan kan det give opmærkesomhed :D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26, ofte er det Audi køre der køre aggrasivt og hasarderet. Så det giver vel en potion opmærksomhed? :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis du vil have køreglæde så kunne du eventuelt set på flexleasing.
Markedet er uber presset lige nu grundet nedskrivning af afgift, så der er nogen ganske gode deals derude. Du skal dog holde meget øje med rest-værdien og ikke lade dig snyde af lav udbetaling/depositum. Husk også og kig på afskrivning af værdien i bilen i selve perioden, men vigtigst er rest-værdien, du kan sammenligne den med prisen uden afgift taget fra tyskland via mobile.de
Jeg flex'er selv 2 biler, min egen A6'er fra 2005 3.0TDI chippet til 297hk og 595 i moment,vanvittig sjov og køre i. Også konens Q5'er fra 2010 2.0TDI German Edition med alt i udstyr.
A6'eren er møgbillig har en restværdi på 20K inkl moms når den udløber til dec.
Q5'eren har en restværdi på 90K inkl moms, når den udløber om 11 måneder.
Husk, bare fordi en bilforhandler skrive rest-værdien er X kan du sagtens prutte den ned, det er kun noget de skriver og kun gyldigt når de har en kontrakt og sender den ind til SKAT. -- Helt klart en Fiesta
har selv en fra 2014
og er meget glad for den -- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#26 Audi laver pissegode og flotte biler, det er nok derfor ;-).. så kan det godt være hr og fru Danmark køre i en skrabet Audi herhjemme men du bliver nok også lidt våd i trussen når du en sjælden gang ser en RS model eller lign :-)) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #32, så har du aldrig boet på stranvejen ved København. Der er det nu mere når Ferrari Porche og Lamborghini bliver luftet her i sommervejret og du høre en V8 eller V12 brøle!:D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #33 Hvor mange bor der i forhold til resten af landet? -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Har efterhånden hørt meget godt om Peugeot 208 (både diesel og benzin), så den skal da i hvert fald også have et kig. Den er godt nok lidt dyre end budgettet tillader det, men så må der bare lige spares lidt ekstra sammen :-)
Dog blir det hverken BMW, Audi eller Mercedes - de er simpelthen for dyre i dele, hvis der skulle gå noget galt :-)
#28 Vil lige prøve at kigge på flexleasing, men umiddelbart er leasing ikke så interessant, med mindre man kan gøre en virkelig god handel. Kan du prøve at sætte et par korte ord på, hvad flexleasing er? -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 Se denne tråd: https://www.hardwareonline.dk[...]
Jeg vil anbefale at gå efter VW Polo eller Ford Fiesta.
Polo:
Hvis du køber benzin, så gå efter 1,2 TSI motoren. Den fås i flere størrelser, men den kører generelt rigtig godt - du kan selv vælge hvor mange hk du skal have i forhold til dit behov.
Gå efter en Polo efter 2012/2013, som er faceliftet indvendigt dvs. touch skærm. Gerne en med city emergency brake.
Fiesta
Hvis du har råd, så køb en af den nye model - den ligner en million indvendigt i forhold til den gamle (som ligner et rumskib efter min mening). Deres ecoboost motor er eminent - særligt 125hk udgaven!
Du får lidt mere value for money på Fiesta'en - men gensalgsværdien er også lavere pga. mærket. --
Ved ikke ikke helt præcist du mener med at Polo skulle være faceliftet i 2012-13, den faceliftet version som i DK bliver kaldt 6C er fra 2014-2017, Polo fra 2010-2014 hedder 6R. Tror det er det facelift du hentyder til? kan kendes på refleks nederst på bagerste kofanger grundet EU lovgivning. Samt nyt infortainment og rat indvendigt.
Som du er inde på er det en god ide at vælge 1.2 TSI motoren på den faceliftet da den er gået over til at være på tandrem og ikke kæde. Der har været kulance på mange af motorerne i VAG koncernen grundet kæder. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #37: Sorry, havde ikke helt styr på årstallene :) Jeg mente egentligt bare, at han skulle gå efter en version med touch skærm, da gensalget på den er markant bedre end modellen uden (som virker ret gammeldags) -- #36
Flexleasing er sådan set ikke anderledes end at købe en bil, det er stadig "din" bil selvom den ikke står i dit navn. Den største forskel er at du ikke binder en masse penge i en bil. I teorien kan du flexe alle biler, men det giver klart mest mening med store biler fordi:
Du betaler en lille procendel af bilens afgift hver måned for at have danske plader på den, og det tegner du kontrakt på minimum 6 måneder af gangen. Når de 6 måneder er gået bestemmer du selv om du vil sælge den eller køre den videre.
Lad os tage et eksempel. Min kones bil er en Audi Q5 2.0TDI fra 2010. Den har en værdi i uden afgift på 99K DKK. Skat har vurderet afgiften til 105K så de mener at en tilsvarende i DK vil koste 204k DKK. Jeg har så skrevet en kontrakt med mit leasing firma hvor jeg lægger 45k i depositum og betaler 2900 om måneden i 6 måneders perioder. Skat lægger kun vægt på alder, kørte km og motor størrelse, de ser slet ikke på udstyr. Hvis jeg skal finde en tilsvarende bil I DK, koster den minimum 300k vil jeg gætte på for jeg kan ikke finde en med så meget udstyr.
Så når perioden er slut, skal jeg sælge bilen igen, da det er "Min" bil men leasing firmaet står som ejer, der står i min kontrakt er den så er 91250kr vær, så jeg skal blot finde en der vil købe den. Hvis jeg så har mishandlet bilen og ødelagt den, så kan jeg måske kun få 70K for den, skal jeg dække tabet, men på den andne side for jeg 120K, beholder jeg overskuddet.
Jeg kan så give en køber dokumetation på at skat blot vil have ca 100k mere for dansk afgift, så at komme af med dem er sjællent et problem.
Så det er ikke specielt meget anderledes end at eje en bil, men du slipper for at binde flere hundrede tusind i bilen, for at køre i en imo nice bil. Jeg bryder mig ikke om små biler, så for mig er det en perfekt løsning. -- Jeg støtter op om #36.
VW Polo, Ford Fiesta og så vil jeg tilføje Seat Ibiza.
Selvom mange vil sige at Polo og Ibiza er den samme bil, så er der skam en forskel.
De er alle tre velkørende B segment biler, som køre rigtig godt til en fornuftig økonomi.
Jeg har selv været rundt og teste hele klassen her i marts måned, og mit valg endte på Polo.
Havde dog valgt Fiesta hvis det var muligt at få automatgear i deres 125/140 hk. -- I5 4690K - MPower Z97 - Asus GTX970 Strix - 16 GB G.Skill 2600 MHz - M.2 950 Evo 250 gb - 850 Evo 500 GB - WD Red 4TB - Evga 850W G2 - FD Define R5 Citroën C4 Cactus (2017 model). Nok én af de mest behagelige biler til 150.000kr. (fabriksny)
Designet udenpå kan diskuteres, men indeni er den lækker og køreglæden er top. Vi har diesel modellen som køre op til 32,3km/l. Grundet at den køre så langt på literen betaler vi KUN 260kr. pr. år i grøn afgift. På de dage hvor vi har fri køre vi blot med lidt højere omdrejninger, når det kun drejer sig om små ture eller bykørsel. -- Sidst redigeret 03-06-2018 21:19 #39, hvor består fidusen eller fordelen? Du hæfter stadig for bilens fulde pris med registreringsafgift, ligedan når du køber en bil. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #42, nej det gør du ikke. Du hæfter for værdien af afgiften i kontrakt perioden.
Men om jeg ville kalde der en fidus ved jeg ikke, det er temlig standard. -- #43, dvs. du ejer bilen uden afgift efterfølgende ved leasing udløb og skal ikke betale afgiften så frem den ikke bliver solgt? Eller har jeg overset noget? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #44
Ja, præcis. Du skal sælge bilen uden afgifter og dække restværdien i bilen over for leasingsfirmaet. Du kan så være flink og give vurderingen af bilen videre til køber så han/hun blot kan betale det også få danske plader på den. Det er oftes en god ide når du sælger da SKAT's vurdering oftes er lav.
Så min A6'er som har en værdi uden afgift på kun 20k koster mig godt 1300per måned i leasing, det smarte her imo at hvis jeg skulle køre i samme bil med alle afgifter betalte vil den nok står mig i 130-150k. Jeg kan godt lide og trykke lidt til den på motorvejs rampen og virkelig give den gas når jeg er i Tyskland. Hvis jeg banker gearkassen ud af bilen, eller smadrer motor/turbo vil en reperation hurtigt koste mig 30-50k og de penge vil jeg ikke få igen.
Så sker der, vil jeg ikke fixe det, men blot sælge bilen som reserverdele og der vil jeg nok kunne få 10-20K for da den trods alt har en pæn kabine og ret meget udstyr. Kørte jeg i samme bil der kostede 130K når alle afgifter var betalt, og havde samme problem med ny gearkasse, skulle jeg så smide penge efter reperationen eller tage et kæmpe tab ?
Så imo er det lidt smarte der, du binder ikke penge unødigt og du kan få en "luksus" bil til budget penge uden at være for nervørs for store reperationer der kan komme på "gamle" biler. -- #45: Sådan meget generelt, så gælder det vel stadig at leasing primært er en god investering hvis du kører lavt antal kilometer og primært går efter biler de lidt større klasser, og gerne fra premium mærkerne. Derudover kan det, for nogen, være en fordel at kende den præcise udgift hver måned, og her er leasing også en god løsning.
EDIT: Jeg havde ikke læst dit svar i #39, som er noget mere nuanceret end jeg lige antog :) Beklager hvis jeg lyder anklagende :)
Det er fint nok at regne med en eller anden teoretisk værksteds regning på 30-50k, men det er jo mere hypotetisk end det er realistisk... Langt de fleste nyere biler er dækket af garanti i 2 eller flere år. Og de fleste værksteder dækker i øvrigt ofte længere, hvis der er tale om sådan nogle store og voldsomme reparationer som du skriver.
Men det er klart, at med en A6 til 130.000 kr, så antager jeg også at det er en ældre sag, og så er reparationer ofte en del af ligningen end hvis du køber en ny bil.
Så hvad er min pointé egentligt - jeg tror bare jeg har brug for at tale leasing "fidusen" lidt ned, da det i langt, langt de fleste tilfælde, er bedre, rent økonomisk at købe bilen selv og finansiere via bank eller forhandler. Selv hvis du indregner reparationer osv.
Inden man vælger leasing eller køb, så vil jeg anbefale at man læser grundigt her:
https://fdm.dk[...] -- Sidst redigeret 04-06-2018 13:40 #46.
Ja ved privat-leasing er jeg helt enig, kender du dit km forbrug og er temlig sikker på det, så giver det oftes fin mening. Og ja vil du gerne have den samme bil i 5-10 år burde man købe, specielt som renten er idag.Personligt ville jeg ikke turde købe andet end en microbil for der bliver nok ved med at blive redigeret i afgiften. Jeg har en kammerat som købte en Skoda Suberb 6 måneder før afgiften blev justeret, han mistede godt 40K fra den ene dag til den anden.
Men flex-leasing har du oftes fri KM, igen fordi du står for service/rep på ligefod med hvis du ejede bilen med alle afgifter betalt. Så kører du 1mio km i din flexleasede bil falder værdien når du skal sælge den igen.
Og ja min A6'er er fra 2005 så den er temlig gammel, men har stadig mere udstyr end en ny mini/micro bil og køreglæden for mig er betydeligt større. Men vi er jo heldigivs ikke ens, så nogen kan godt lide en sprit ny lille city bil og det er da bare super. Jeg er bare glad for der findes en løsning der gør det muligt for mig at køre i store tyske biler uden jeg skal binde absurd mange penge i det. -- #46
Nu læste jeg lige den artikel fra FDM og jeg er da naturligvis enig, jeg syntes dog blot de burde tilføre at mange privat-leasing deals prøver og prakke folk 3-4årige kontrakter på og jo flere seasonner, hjulskift, vaskehaller, bilkabuler ovs en bil er udsat for jo flere "micro skrammer" for den og det bliver et problem på et tidspunkt når du aflevere den også kan du blive mødt af en grim regning. Så er det oftes bedre/billigere for forbrugeren at skifte bil hvert andet år fremfor hver fjerde år. -- Personligt er jeg ikke selv vild med Ford, men ifølge denne "roundup" er Fiesta'en et rigtig godt bud, i den klasse ;)
https://www.autocar.co.uk[...]
Jeg tror ikke, at man går helt galt i byen i hvert fald.
I øvrigt er det en god idé, at gøre dig klart, hvor længe du påtænker at beholde bilen. Hvis du har tænker at beholde den "til den dør", eller til den bliver for dyr at reparere på, så skal du jo ikke bekymre dig så meget, om dens gensalgsværdi. Hvis du derimod påtænker at have den i 4-5 år, så kan du med fordel købe en let brugt/demo-model, og spare lidt der.
Jeg er pjattet med de lidt højere biler, så hvis du skal have et lidt funky forslag, så kunne du tage et kig på Hyundai i20 Active Cross. Jeg ville dog kun købe Hyundai, hvis du har tænkt dig at beholde den i mange år, fordi gensalgsværdi er der næppe meget af, når den bliver 6 år+, i modsætning til de mere konservative valg, såsom Polo og på sin vis også Fiesta.. -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #45, kan du prøve at uddybe dine tal - synes ikke de helt hænger sammen. Opsumering: Du køber en Audi A6 2005 til 20k, betaler ingen engangsydelse (?) og giver 1300 mdr. Ud af de 1300 er der 0.5% af registreringsafgiften ca. 200-500 mdr. Resten tjener leasingselvskabet på aftalen?
- Hvor har du fundet en bil til kun 20k?
- Kan du hoppe ud af aftale før tid, ved eksempelvis ved totalnedbrud? Loven siger 2 mdr.
Kan ikke helt gennemskue fidusen endnu, da du risikere at hænge på en raskgæld, leasingfirmaet skal tjene penge på handlen og du skal købe bilen uden afgift.
Helt med på vi er forskellige. Hellere betale en mikrobil til 100k og køre billigt i 5 år med en serviceaftale. Bilforhandleren tjener naturligvis lidt på bilen. Men ingen renter og tabet er ikke stort på den type biler. Faktisk blevet dyrere at købe pga registreringsafgiften. lig højere gensalgspris.
Ville dog gå efter en ny Skoda Fabia Combi til den pris. God plads og VAG komponenter. Og 200NM gør nu den fornuftig nok at køre i :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er i sidste ende en smagssag. Eneste råd jeg vil give er af holde dig fra de 3 cylinderede motorer 1.0L-1.2L, der sidder i mange biler i dag. Flere mærker har problemer med olieforbruget og dertilhørende problemer. -- ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H #51, hvor har du det fra? Min 1.0 har kørt i 3 år uden jeg har fyldt olie på. Ford Fiesta 1.0 er en de mest roste motor og har ikke hørt om problemer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #52:
https://fdm.dk[...]
https://www.bilgalleri.dk[...]
Ford har efter sigende også lidt problemer, men ikke i samme kategori som Renault/Peugeot.
http://nyheder.ford.dk[...]
Min mor blev frarådet at købe en Peugoet 208 3-cylinderet af forhandleren. -- ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H --
Sidst redigeret 04-06-2018 22:34 #53, du henviser til 1-2 år gamle artikler. Under 1 promille for Ford fiesta 1.0 motor for pågældende år og der står ikke noget om hvor stort omfanget er for Peugout.
En forhandler der fraråder salg af egne produkter, det lugter nu mere af mersalgs teknik. Det er en sælger, dem kan du ikke stole på vejleder korrekt :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #51 og #53:
Ford 3-cylindrede Ecoboost motor har vundet "verdens bedste motor" 6. gange i træk...
(Blandt de små motorer godt nok).
http://nyheder.ford.dk[...]
Jeg synes dine påstande er vage og uden argumenter. Du henviser til en artikel i FDM som omhandler Renault og Citroen, samt en random dude på bilgalleri med en skoda med en 1,2 TSI motor fra VAG-koncernen.... Så når du i dit indlæg i #51 fraråder ALLE 1.0 og 1.2 motorer, så er det da vist en generalisering der vil noget, set i lyset af at dit belæg kun er på 2 mærker og en random dude fra bilgalleri...
Dit link fra Ford MODbeviser jo netop din påstand om at der er et problem med de små motorer... Den "fejl" rate som Ford beskriver, er intet anderledes en fejlraten hos alle andre bilfabrikanter. -- #50
Du kan tjekke mobile.de og autouncle.de og se hvad bilerne koster i udlandet, der er tusindvis af dem og man kan få nogen super gode deals, på de gamle store tyske biler som Audi A6/A8, BMW 5 og 7 Serie samt Mercedes S klasse og i den kaliber. Hvis du er heldig kan du finde en med tyskmoms, så kan du trække 20% fra prisen når du exportere den ud af landet.
Jeg købte min for ca 3 år siden nu for 5500EUR og har kørt godt 200K km i den siden da. Jeg vil skyde på jeg sammenlagt har betalt et sted mellem 60-80K i leasing over den periode, dertil kommer så grønne afgifter (10k/år...av, forsikring, diesel og service)
-Nej jeg kan ikke hoppe ud af aftalen før tid, ved et totalt nedbrud så det skal man selvfølgelig have i mente, så dør min A6'er nu skal jeg af med godt 6-8k til leasing firmaet også sælge de sørgelige rester selv. Leasing firmaet skal have deres penge og jeg skal så dække hvad der må være i difference.
-Sidste periode havde jeg lige skrevet ny kontrakt for så 2 uger efter at hamre gearkassen ud af bunden af bilen, så der var jeg lidt på herrens mark. Audi ville have 50k for en ny, et sted i nordsjælland ville have 40k for at reperarer den. Jeg endte med at købe en brugt på ebay til 9k, det virkede heldigvis og den kører stadig. Havde jeg ikke chippet den var det nok ikke sket, audi's Multitronic gearkasser kan som regel ikke klare så meget moment og det fik jeg også afvide, men jeg tænkte det går nok :).
Og ja du hænger på restgælden, fuldstændig som hvis du havde købt en bil og ville af med den også ikke kunne sælge den for det du skyldte. Så om du tager depositum eller udbetaling er sådan set ligegyldigt, bare restgælden er i din favør så bliver det, det samme i sidste ende.
Mht til din beregning så ja det lyder meget rigtigt, de tjener og staten for hvad de skal have, så er der afskrivining på bil og noget gebyr ovs, jeg kan prøve og finde kontrakten senere hvis det er.
-- Hva' med sån en Cactus satan? http://www.citroen.dk[...] -- Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC En lettere brugt DS3 Style 2016/2017 model med en 1.6 BlueHDI 100HK diesel motor. Fås for 120-140K. 130kr i grønejerafgift halvårligt. Kører langt på literen og billig brændstof. -- Jeg tillader mig lige at “BUMPE” min tråd, for ikke at skulle oprette en ny.
sagen er den at, jeg imellemtiden har fået nyt job, og derfor kommer til at køre minimum 80km om dagen (motorvej). Vil det så rent faktisk bedre kunne svare sig for mig, at gå efter en diesel? -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 #61 Umiddelbart ja, lav dog beregningen mht. brændstof og afgift?
Det er dog som regel dyre i reparationer, alt afhængig af hvad du køber. -- #61
Det er et ret nemt regnestykke hvis du spørger mig.
Jeg vil anbefale dig at finde en bil i 208 størrelsen med en dieselmotor. Så får du en bil der kan køre 25-28 km/l hvorimod en tilsvarende benzin ikke kommer over 20 km/l.
Det giver trods alt nogle penge på et år.
Ud fra ovenstående eksempel vil diesel koste dig ca. 6.000 kr og benzin ca. 8.000 kr, selvfølgelig alt efter dagsprisen. Det er så kun din kørsel til arbejde der er regnet med og en forskel på 5 km/l, hvilket nok er lavt sat. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #63: Regnestykket er da væsentligt mere kompliceret end det - Dieselbiler er langt dyrere i vedligeholdelse. Desuden er de på vej til at forsvinde fra markedet, pga stærkt faldende efterspørgsel, så afskrivningerne vil være langt større - Om 5 år vil en diesel bil sandsynligvis være meget svær at afsætte på brugtmarkedet.
Det kan stadig være det giver mening med en dieselbil til 80 km kørsel til og fra arbejde om dagen, men jeg synes faktisk det er et kørselsbehov i den relativt lavere ende, og ikke nok til at jeg ville overveje en diesel. -- Whatever #64
Det er gætteri og intet andet. Vedligeholdelsen kan også vise sig at være billigere end en tilsvarende benzin motor.
En så billig bil kan jo ikke miste særlig meget værdi alligevel. Men du har ret i at afskrivningen skal tages med, hvis #0 ikke skal have bilen i særlig lang tid. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #64 "..Dieselbiler er langt dyrere i vedligeholdelse." Du mener vel, dyrere hvis de går i stykker?
Jeg kørte 88.000km i en diesel og den var ikke dyrere i service end en tilsvarende benzin´er.
Tror også at det med at en diesel er dyrere at holde kørende, var fra dengang benzin biler var uden turbo og diesel var med....
Nu har mange benzin biler jo også en turbo som kan gå i stykker.
Men enig i at diesel biler er på vej ud, det ser man på ny-priserne, hvor diesel nu er på tilbud i de små biler, de skal bare af med dem NU.
-- Ud fra hvad jeg er blevet anbefalet her + diverse andre steder lader det bare at, det stadig ikke ville kunne betale sig med mit forbrug :-)
Tak for hjælpen drenge :-) -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 Det er trods aæt en bil til 80k, så alle de spekulationer vedr. diesel er vel underordnet. Det er mere interessant at vide hvordan personen kommer til at behandle bilen. Bundgas med en diesel der ikke er varm på motorvejen, skader nok mere motoren end benzin.
Hold dig til benzin, hvis den er rimelig økonomisk. -- #65: Det er ikke gætteri - Det er faktuelt at diesel biler er dyrere i vedligeholdelse. At man kan være uheldig med en benziner, og heldig med en diesel, og at situationen så vender, det kan man jo ikke bruge som beslutningsgrundlag. Afskrivningen er selvfølgelig ikke af betydning, hvis man beholder bilen hele dens levetid. Men det er det jo de færreste der gør.
#66: Ja, når de går i stykker. Et olieskift koster nok det samme, om det er diesel eller benzin. Dieselbiler har oftere fejl på dyrere komponenter som turbo og egr ventil. Moderne benzin biler har også turbo, men de sidder i et miljø med en langt renere forbrænding, og bliver ikke udsat for sod i samme grad.
Ja, tidligere var dieselbiler også dyrere i indkøb. Det er de ikke længere, som du har bemærket.
Og nåh ja, de grønne afgift på diesel er også væsentligt højere. Og de politiske vinde blæser ikke just mod mere diesel for tiden, så den trend må man forventes bliver kraftigere i de kommende år. -- Whatever Hmm en Suzuki swift vil være et godt valg.
Her kan du få en bil der går langt på literen i det virkelige liv.
En bil som har noget af det bedste sikkerhedsudstyr i klassen.
En bil som i test har færreste fejl fra en producent som generelt laver biler med mindst bøvl (se blandt andet adac test)
En bil som ser godt ud. -- Den som ler sidst, tænker langsomst! #70
Jeg tror valget falder på en Skoda Fabia Combi. Den tiltaler mig mere end Swiftens lidt mere “Jeg vil ud at køre stærkt og kun tænke på mig selv”-udseende :-) Den er også kun marginalt dyret i totaløkonomien :-) -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 #46
Senses. Siger du ikke din er 3.0 TDI? Så vidt jeg ved fåes de kun som Quattro, og Quattro findes ikke med multitronic, men med tiptronic, eller tager jeg fejl? :) -- PLEX:
I5 7500, 8GB HyperX 2133MHz,
RM550x, 120GB SSD, 2X8TB WD Tjek priserne i malmø og bræk dig :) -- Only the sith thinks in absolutes. #73 Hvorfor? Prisen står både uden og med afgifter, når man køber ny bil i Danmark. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|