Elendigt forslag, folk bliver pigesure nok i forvejen nu når de får afvist en ubegrundet reklamation, det ramaskrig og bureaukratisk helvede der måtte følge en forlænget reklamationset ville jo ikke bare få priserne til at stige på produkterne, men også gøre ethvert forsøg på at håndtere en reklamation korrekt til at resultere i "Jeg sviner jer til på Trustpilot" når folk ikke får deres vilje.
Folk må jo bare lære at deres "dyre" 1400krs bærbar er noget lort.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 29-04-2018 19:05
Synes også 24mdr er rigeligt i den prisklasse.
Snakker vi bil eller lign er det fornuftigt med 5 eller 7 år som Hyuindai og Kia giver, der kan 2 år være i underkanten når man betaler en kvart eller en halv million for bilen.
Men hardware til et par tusind, der synes jeg godt 4-5 år er LANG tid at skulle garantere produktet.
Du kan jo i øvrigt godt købe ekstra forsikring ved siden af, som dækker fx. 2 år yderligere.
--
helt enig, folk fatter i forvejen ikke at de IKKE har 2 års garanti
--
Signed by me
3# de har ikke 2 års garanti, men 3 års reklamationsret..
0# de har 5 år i Norge. Det gør dog bare at forbrugeren som hsr bevisbyrden langt oftere skal bevise fejlen, og at den kan ledes tilbage til produktionsøjeblikket.
Det vil ikke ændre virksomheders vare, da producenterne er total ligeglade med alt hvad der hedder reklamationsret. Det er udelukkende den forhandler du har købt af, som hæfter for loftet.
Køber du fks. En hp pc, er der kun 1 års garanti til forhandler, men de skal give dig 2 år, så andet år skal forhandleren dække eventuelle omkostninger til reparationer mv.
--
#2 - Men bilen koster slet ikke så meget. Det er afgift til staten der gør, at det er pisse dyrt. Så selve varen er ikke ret dyr og dermed kan man sige at det ikke er nødvendigt med mere.
--
- Indsæt signatur -
Garanti og reklamationsret burde være differentieret i forhold til købspris. Jo dyrere produkt, jo længere garanti.
--