Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

E85 - Blande selv?

Af Supporter Aspirant riverfrogg | 08-03-2018 16:32 | 3762 visninger | 11 svar, hop til seneste
Heya bois, jeg står i den situation at jeg gerne skal kunne bruge en fast forsyning af denne form for brændstof til min bil. Jeg har taget den tunge(og dyre vej) Og fået sat bilen op til flexfuel. Men da min "tuner" løb tør for tid, nået vi ikke at køre den ind på "pump gas". Og derved har jeg så det problem at jeg har ikke ret meget tilbage. Men ville jeg kunne køre i jem og fix, hente den mængde bioethanol jeg skal bruge og så tage en større beholder(I mit tilfælde skal jeg blande 45liter af gangen, som er en fuld tank) Og så hælde det 15 procent benzin til?
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#1
mads5
Elitebruger
08-03-2018 20:10

Rapporter til Admin
Jeg ville give det et forsøg, dog med halv mængde(altså 20-22 ltr ethanol + 15% benzin) Min F22b var sat op til at trille på E85 i Thailand og tog ikke skade af ekstra den ene eller anden vej når den blev tanket på bane det var så kun 16 ltr ethanol + 1 ltr benzin jeg fyldte på af gangen til dagligt blev der tanket E85 fra stander af(med meget lavere præstation). Jeg tror sgu de fusker lidt med deres produkter derovre - derfor blandede jeg selv til løbs dage (o; Hvilken og motor er det og hvilken motorstying kører du med ?
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
#2
riverfrogg
Supporter Aspirant
08-03-2018 20:54

Rapporter til Admin
En Build, som i bygget op. Med helt nye komponenter, 2.0 16v 9A Volkswagen motor. Og er med black ecu med flex fuel modul. Men det er bare at min egen research sagde at i danmark ville der stadig være lidt "vand" i bioethanol. Fordi, jeg kunne jo fylde en trailer med sprit fra tyskland, og så have et lager, til i fremtiden. Dog er jeg bekymret, for nu. Og det vand der, som de siger der kommer. Skal ikke i nærheden af min motor inder sider.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#3
mads5
Elitebruger
08-03-2018 21:45

Rapporter til Admin
hvis du selv har mulighed for at justere værdier på motoren kan du køre den ind pr. individuel tankfuld, men det er et hyr uden lige at skulle igennem Hvis du bygger den op til at yde MAX POWER og bruger en ekstern hånd til at justere værdier på den, så bliver du nødt til at finde et stabilt produkt som du køber "klar til brug" og udelukkende køre på dét Siden du vil have to programmer og (auto ventil / sensor går jeg ud fra?) så er det jo bare at begrænse din kørsel indtil han har tid til at ligge et MAP på til alm 95 sammen med det i allerede har lagt på den til E85. Den vil ikke køre optimalt, men tager heller ikke skade af det medmindre den er stillet helt ekstremt skarpt i kammeret ved rolig kørsel er der ikke noget som tager skade udover at dine tændrør nok soder hurtigere til.. pakninger osv ved tændrør skal nok holde sig bløde og tætte hold den i lave omdrejninger og slug kamelen hvar gang en C1'r trækker fra dig Hvis det er på længere sigt du vil blande selv, så skal du have din makker til at holde hans trim en sikker margin under maksimal effekt. Ellers vil projektet tage skade under hårdt brug pga evt. variabler som du selv er inde på med fordampning Siden den ér kørt ind til det, har i målt den nuværende motor effekt på E85 ?
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
#4
riverfrogg
Supporter Aspirant
08-03-2018 22:30

Rapporter til Admin
Altså venter på at kunne få den kørt ind på 95 pumpe benzin, og den er kørt ind på 540hk. Det var det sweet spot som var under turboens max tryk som han mente var godt. Alle dele er bygget til en del højere, man vænner sig jo til suset i maven over tid ;) Men målet er at holde effekten på 95 under 210hk plus 20%, for det er det jeg har godkendelse til. 4motion var en kamp at få på uden den helt store mølle skulle igang. Men den er sikker, dog er den kørt ind på tyskernes E85 og Sunnoco's E85. Og der var ingen forskel. Måske en hk eller to
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#5
mads5
Elitebruger
08-03-2018 22:41

Rapporter til Admin
Ha ! Det var en små 150 hk mere end jeg troede var muligt med den blok påE85, tillykke med den fine effekt Så længe du henter det fra Tyskland er der ikke nogle problemer i at køre en 15-20% margin i får svært ved at balancere det med så stor en forskel i motorstyring vil jeg tro. Men det er ikke umuligt at få til at spille siden det er så voldsom en effekt i trækker ud af den ville jeg kun køre på pumpe E85 samt benzin, med meget begrænset kørsel før den er justeret på benzin program lol, jeg håber at du bor tæt på grænsen da den vil guffe E85 som en gal !! (o;
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
#6
Mkgheith
Semi Supporter
09-03-2018 13:57

Rapporter til Admin
Nogen der kan forklare hvad der foregår her? er det for at spare penge på brændstof eller hvad?? Kan man læse om det et sted?
--
Med venlig hilsen
#7
riverfrogg
Supporter Aspirant
09-03-2018 13:58

Rapporter til Admin
Han sagde til mig at forskellen på e85 og 95 blyfri er den faktor som gør jeg kan gøre det. Fordi, det skulle være nemmere at hive power ud af e85. Men han er dog ikke fan af flex fuel, fordi at jeg må kun tanke den anden type brændstof på bilen hvis tanken er næsten helt tom. Ellers ryger tuningnen helt op i vejret.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#8
Haaps
Juniorbruger
09-03-2018 14:07

Rapporter til Admin
#6 https://www.carsdirect.com[...] - Personen her har ombygget sin bil således den kan køre på "Flex-Fuel", som er et alternativ til eksempelvis Benzin og Diesel.
--
MSI Z170A TOMAHAWK, i5 6600k, Gainward GTX 1080 GLH, 16gb corsair 3000mhz, 27" Acer Predator XG270hu
#9
mads5
Elitebruger
09-03-2018 14:10

Rapporter til Admin
Jeg forstår godt hans udtalese angående "flex fuel" konceptet da det normalt er brugt på systemer hvor standard og højtydende trim ligger indenfor 15-30 hk fra hinanden min ydede 186 hk på 95 blyfri og 225 hk på e85. Så samme tank, brænstoftilførsel osv var ikke noget problem Det er en udfordring i dit tilfælde, som jeg næsten kun ser løst ved at tilføje en ekstra tank med seperat brænstoftilførsel til E85 for at kunne holde din ideologi med forskellig motorprogram til standard benzin / E85 i hævd Jeg ville glemme flex konceptet og udelukkende tune den til E85
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
#10
Kelas
Bruger Aspirant
09-03-2018 14:11

Rapporter til Admin
Fra et teknisk synspunkt skal du måske være forsigtig med hjemmeblandingerne: http://www.iea-amf.org[...] Læs og forstå. #1 Der vil ALTID være en andel vand i E# gas. #2 Alt efter hvilke additiver benzinen har kan vandinholdet variere. #3 Alt efter hvilken temperatur du opbevarer din blanding vil vandindholdet variere. Spørg evt en kemiker for yderligere lærdom om balancer og ligevægte.
--
#11
riverfrogg
Supporter Aspirant
09-03-2018 14:43

Rapporter til Admin
Jamen det bliver bare ikke bæredygtigt i længere perioder, at kun køre e85. For jeg kan jo ikke bare tanke det, skal selv lave det. Og så har man lige glemt at købe ind til det, og det bliver bøvlet. Vil bare gerne have muligheden for at tanke den op, og kunne køre væk.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen

Opret svar til indlægget: E85 - Blande selv?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE