Jeg ville give det et forsøg, dog med halv mængde(altså 20-22 ltr ethanol + 15% benzin)
Min F22b var sat op til at trille på E85 i Thailand og tog ikke skade af ekstra den ene eller anden vej når den blev tanket på bane
det var så kun 16 ltr ethanol + 1 ltr benzin jeg fyldte på af gangen
til dagligt blev der tanket E85 fra stander af(med meget lavere præstation). Jeg tror sgu de fusker lidt med deres produkter derovre - derfor blandede jeg selv til løbs dage (o;
Hvilken og motor er det og hvilken motorstying kører du med ?
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
En Build, som i bygget op. Med helt nye komponenter, 2.0 16v 9A Volkswagen motor. Og er med black ecu med flex fuel modul. Men det er bare at min egen research sagde at i danmark ville der stadig være lidt "vand" i bioethanol. Fordi, jeg kunne jo fylde en trailer med sprit fra tyskland, og så have et lager, til i fremtiden. Dog er jeg bekymret, for nu. Og det vand der, som de siger der kommer. Skal ikke i nærheden af min motor inder sider.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
hvis du selv har mulighed for at justere værdier på motoren kan du køre den ind pr. individuel tankfuld, men det er et hyr uden lige at skulle igennem
Hvis du bygger den op til at yde MAX POWER og bruger en ekstern hånd til at justere værdier på den, så bliver du nødt til at finde et stabilt produkt som du køber "klar til brug" og udelukkende køre på dét
Siden du vil have to programmer og (auto ventil / sensor går jeg ud fra?) så er det jo bare at begrænse din kørsel indtil han har tid til at ligge et MAP på til alm 95 sammen med det i allerede har lagt på den til E85. Den vil ikke køre optimalt, men tager heller ikke skade af det medmindre den er stillet helt ekstremt skarpt i kammeret
ved rolig kørsel er der ikke noget som tager skade udover at dine tændrør nok soder hurtigere til.. pakninger osv ved tændrør skal nok holde sig bløde og tætte
hold den i lave omdrejninger og slug kamelen hvar gang en C1'r trækker fra dig
Hvis det er på længere sigt du vil blande selv, så skal du have din makker til at holde hans trim en sikker margin under maksimal effekt. Ellers vil projektet tage skade under hårdt brug pga evt. variabler som du selv er inde på med fordampning
Siden den ér kørt ind til det, har i målt den nuværende motor effekt på E85 ?
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
Altså venter på at kunne få den kørt ind på 95 pumpe benzin, og den er kørt ind på 540hk. Det var det sweet spot som var under turboens max tryk som han mente var godt. Alle dele er bygget til en del højere, man vænner sig jo til suset i maven over tid ;)
Men målet er at holde effekten på 95 under 210hk plus 20%, for det er det jeg har godkendelse til. 4motion var en kamp at få på uden den helt store mølle skulle igang. Men den er sikker, dog er den kørt ind på tyskernes E85 og Sunnoco's E85. Og der var ingen forskel. Måske en hk eller to
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
Ha ! Det var en små 150 hk mere end jeg troede var muligt med den blok påE85, tillykke med den fine effekt
Så længe du henter det fra Tyskland er der ikke nogle problemer i at køre en 15-20% margin
i får svært ved at balancere det med så stor en forskel i motorstyring vil jeg tro. Men det er ikke umuligt at få til at spille
siden det er så voldsom en effekt i trækker ud af den ville jeg kun køre på pumpe E85 samt benzin, med meget begrænset kørsel før den er justeret på benzin program
lol, jeg håber at du bor tæt på grænsen da den vil guffe E85 som en gal !! (o;
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
Nogen der kan forklare hvad der foregår her? er det for at spare penge på brændstof eller hvad?? Kan man læse om det et sted?
--
Med venlig hilsen
Han sagde til mig at forskellen på e85 og 95 blyfri er den faktor som gør jeg kan gøre det. Fordi, det skulle være nemmere at hive power ud af e85. Men han er dog ikke fan af flex fuel, fordi at jeg må kun tanke den anden type brændstof på bilen hvis tanken er næsten helt tom. Ellers ryger tuningnen helt op i vejret.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#6
https://www.carsdirect.com[...]
- Personen her har ombygget sin bil således den kan køre på "Flex-Fuel", som er et alternativ til eksempelvis Benzin og Diesel.
--
MSI Z170A TOMAHAWK, i5 6600k, Gainward GTX 1080 GLH, 16gb corsair 3000mhz, 27" Acer Predator XG270hu Jeg forstår godt hans udtalese angående "flex fuel" konceptet da det normalt er brugt på systemer hvor standard og højtydende trim ligger indenfor 15-30 hk fra hinanden
min ydede 186 hk på 95 blyfri og 225 hk på e85. Så samme tank, brænstoftilførsel osv var ikke noget problem
Det er en udfordring i dit tilfælde, som jeg næsten kun ser løst ved at tilføje en ekstra tank med seperat brænstoftilførsel til E85 for at kunne holde din ideologi med forskellig motorprogram til standard benzin / E85 i hævd
Jeg ville glemme flex konceptet og udelukkende tune den til E85
--
z87x-ud5h + 4790K, NH-U14S, 16GB 2400MHz ram, G1 gtx 1070, 1x10tb BarracudaPRO, 7x3TB WD black, 1 x sandisk ultra II 960, Case: Xigmatek Talon
Fra et teknisk synspunkt skal du måske være forsigtig med hjemmeblandingerne:
http://www.iea-amf.org[...]
Læs og forstå.
#1 Der vil ALTID være en andel vand i E# gas.
#2 Alt efter hvilke additiver benzinen har kan vandinholdet variere.
#3 Alt efter hvilken temperatur du opbevarer din blanding vil vandindholdet variere.
Spørg evt en kemiker for yderligere lærdom om balancer og ligevægte.
--
Jamen det bliver bare ikke bæredygtigt i længere perioder, at kun køre e85. For jeg kan jo ikke bare tanke det, skal selv lave det. Og så har man lige glemt at købe ind til det, og det bliver bøvlet. Vil bare gerne have muligheden for at tanke den op, og kunne køre væk.
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen