der sker intet når du putter den på andet end din bil bruger for meget benzin
der er lavet mange forsøg på youtube og alle har givet 0% nogen har enda gjordt den langsommer
vis du skal have nogen flere heste skal du putte sports filter og en sports udstødning og skarper knaster..
det er fattigmands tuning...
ellers put en ny motor i med flere heste og put turbo på og det som jeg lige har skrevet
--
#1
Okay, jeg må lige ha' set nogle videoer på Youtube for lidt hands-on experience.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har i sinde at smide en masse penge i udstødninger og sportsfiltre (samt mekanikerløn for at få lortet monteret), det var egentlig derfor jeg håbede at den her lille box var legit.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
De der kineserbokse giver ingenting. Som regel snyder de til ECU'en til at tro at den får mere og koldere luft eller til at tro at motoren er bundfrossen, hvilket bare vil få den til på at pøse benzin ind i motoren. Det giver ikke andet end forøget benzin forbrug, meget fed blanding og ødelægger katalysatoren i længden.
--
Som de andre siger så lad vær. Bare det de lover 35% ekstra siger næsten det hele. En sugemotor får normalt ikke mere end 5-10% ved en rigtigt chiptuning. Det der sker er at motorstyringen bliver sat op til en højoktan benzin, hvor en standard motor er sat op til at køre på næsten alt, så det du kan opnå med en chiptuning er kun en mild optimering. Der findes flere firmaer der lave en sådanne optimering, for eksempel EDS-Motorsport i Tyskland, hvor jeg fik tunet min Vectra, ifølge dem vil din fa ca. 83hk og +10Nm.
Har selv haft en Corsa med samme motor, og jeg undersøgte hvad der skulle til for at få mere effekt og moment og det ville blive en dyr fornøjelse.
--
Nu kender jeg ikke så meget til det, men husk også at tjekke din forsikring hvis du tuner den.
--
C2D [email protected] - P5W DH Deluxe - Arctic Freezer 7 Pro - SCP500LN - KVR667D2N5K2 4GB@333MHz - XFX GTX 260@640/1000MHz - WD3200KS - Centurion 534 Du får intet ud af det, andet end dubødelægger din motor, så lad for Guds skyld være med at sætte dem til.
Der intet at hente på de sugemotorer
--
#0 køb noget der virker i stedt for (forudsat din bil er med turbo)
https://chiptuning.nu[...]
--
Sidst redigeret 24-02-2018 09:34
De gør intet, og i værste fald, hvis der altid er strøm på din OBD2 port, så dræner den batteriet hvis du ikke fjerner den hver gang du har været ude at køre, fordi den så holdes aktiv når bilen er slukket.
--
FFHAU!
This is 2018, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 24-02-2018 09:36
En sløv suge motor 1.2 henter du INTET ved det du skriver om. Lige meget hvad de skriver så det løgn. Glem alt om det i den bil og nyd det den kan. Køre fra A til B.
--
LG 55" SJ850V 15ms Input
Xbox One X Scorpio Edition 1TB + 512GB SSD
I rigtig mange tilfælde handler det jo om at man har købt en forkert bil til at starte med ;)
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
Tak for de mange svar! Jeg dropper ideen om at omdanne Corsaen til en raket og glæder mig over at den sluger mindre benzin end min sidste bil.
#10
Du har helt ret, men 911’eren må vente til efter studiet :)
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
Glem det, en lille sugemotor får du intet nævneværdigt ud af, medmindre du smider turbo på den. Men det er ikke tiden eller pengene værd at gøre på så lille en motor. Selv relativt store sugemotor er ikke tiden værd. De skal være født med turbo, så er ofte en del at hente.
Min egen bil (Audi A5) har en 1,8 liters TFSI motor, som standard kom med 144 HK og 280 Nm. Den blev i løbet af få minutter opgraderet til 220 HK og 380 Nm. Det er noget man kan mærke forskel på :)
Den store øgning kunne kun lade sig gøre fordi bilen er en "Limited Edition", hvor de af en eller anden årsag droslede motoren ned fra de standard 180 HK som den model ellers har.
--
Man skal også huske det service mlssigt aspekt i at chiptune sin bil. Især de modeller som er trykladet og får en stor effekt forøgelse ud af det. Det slider jo en hel del mere på motor og andre sliddele.
#12
Husk ikke at være for hård ved gearkasse :)
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
#13 Hvis det er en manuel gearkasse så kan de klare virkelig meget. Koblingen knapt så meget :)
Med hensyn til slidtage, så er vigtigt at få tunet forsvarligt, som f.eks. Landberg (chiptuning.dk) gør.
Min gearkasse er en multitronic, som kan klare op til 400 Nm. Derfor er motoren tunet til max at levere 380 Nm.
--
Alt turbo er sjovt og tune, min A6'er med en 3.0 TDI gik fra 225hk til 297hk og 595nm.
Men ja som nummer 13 skriver var flink ved bilen og specielt gearkassen. Sørg for bilen er godt varm inden du sparker til den.
Det er nu lidt sjovt at bilen først går i 6 gear når man rammer 200km/t ved fuld æde :)
--
#14
Det er meget langt fra alle manuelle gearkasser der er særlig holdbare. Du har f.eks. skifte gaflerne, som knækker, især på VAG kasser :)
Der er dog rigtig mange andre sliddele der tager skade, turbo, lmm og i det hele taget dele indsugningen.
#15
Det er faktisk lige så slemt at slikke din bil lige efter du har skudt den af.
I 6. Gear ved 200 km/t .... Du mener vel 5 ;)
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
Jeg går også ind for at biler skal tunes - og helst så de udleder så meget CO2 som overhovedet muligt.
--
Slettet jfr GDPR
#17
Du er da også så frelst :D
--
#17 Ah du er en af dem der har siddet og set lidt for meget DR1, og tror at udledning kun er CO2 og at tuning kun gør det værre? Ja okay.
Biler må udlede stort set så meget man har lyst til.. bare du betaler for det. Du må gerne køre rundt i en bil der kører 2 km literen, din grønne ejerafgift bliver bare tårnhøj.
Sådan er samfundet skruet sammen.. jo flere penge du har, jo mere må du svine.
--
#16 ja den skal selvfølgelig have lidt tid til at slappe af inden man "slikker" den som man siger :)
Og nej dem går fra 5 til 6 gear når man rammer 200km/t og makser ud ved 282km/t.
Men trækket på sådan en diesel hakker er super fedt syntes jeg, 50-150kmt er der samme træk som fra 150-250 km/t
--
#12 Ja så du har hentet ca. 40hk med chip. Det er misvisende at skrive udgangspunktet var 144hk.
#15 tror ikke på du har hentet 72hk alene med chip.
--
Jeg har købt en af de gule til Benzin motor.. Og jeg kan garantere dog for at det absolut ingen effekt er.. ??
Hvis jeg kan finde min, så må du gerne få den.. Så kan du selv prøve..
Skriv PB hvis du er interesseret ??
--
Jeg har en.volvo t5 med 230.hk..vil man istedet for at øge hk kunne få en bedre brændstoføkonomi ved tuning ?
Kører pt 11 kml.
--
Sidst redigeret 25-02-2018 12:45
#23 Ja, Google økotuning - men tror ikke resultaterne er lige så gode som den anden vej.
--
Sidst redigeret 25-02-2018 12:57
Enig med de andre, chiptuning af en sugemotor giver stortset intet. Der er intet rum at spille med på dem og derfor så man heller aldrig biler med samme motorstørrelse med forskellig antal heste før man fik turbomotore.
Personligt har jeg fået chippet min diesel og selvom jeg ikke ved præsis hvor mange heste jeg har fået vil jeg gætte på en 45 stykker. Så jeg gætter på at jeg har lige omkring de 160 heste idag. Første tuning var formentligt tættere på 180 men det kunne min kobling ikke klare så de skruede lidt ned for effekten.
Men er det sikkert, jeg vil faktisk mene at svaret er ja på de fleste biler. For idag er det meget ofte at man mere eller mindre sælger den samme motor med flere forskellige grader af tuning. Så nogle gange er det man betaler i forskel mellem 2 modeller alene at man kan tage flere penge for en kraftigere motor.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#20
Det var en joke. Kom bare i tanke om nogle af mine gamle benzin biler, de skulle først have 5. gear ved 200 km/t :)
Jeg har selv haft en BMW 535D F11, som var chippet og havde fået større udstødning helt fra turbo. Samt forstærket kobling. Den havde 395hk/740nm. Mit kørselsmønster er dog ændre helt, så ingen sjove biler i husstanden for tiden.
#21
Det er ualmindeligt på den motor.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
Det er alligevel utroligt, så mange der mener hvor lidt det giver - eller ingenting, på en sugemotor.
Prøv lige at se hvad en 60 hk's Up ender med at få og regn procentforøgelsen ud bagefter... :-)
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#28 det er fint nok at man kan beregne på det, men det ændrer ikke på at den Kina chipper som #0 snakker om intet gør.
--
FFHAU!
This is 2018, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#28/29
Lige præcist Up'ens 60 hestes er jo også en neddroslet udgave af deres 75 hestes motor...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #29 Jeg forholdte mig ingenlunde til #0's post, men til de øvrige kommentarer der gik på, at det "aaaaaaaaaaaaaaaaaldrig kunne betale sig at chippe en NA'er".
Det bør være åbenlyst for enhver, at "OBD-tun", magneter og andet via eBay og Wish ikke er andet end spild af penge.
#30 Det er jo ligegyldigt. Og hvis man partout ønsker sine forbehold og ikke kan perspektivere, er det stadig en ret så pæn effektforøgelse at få 15 hk ekstra for 2500,- kr. ud af sin 1-liters økospand uden tryk.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#26>>Jeg kører nogenlunde det samme literen med og uden tuning. Dvs en små 16 km/l i praksis.
#31>>Up'en er måske undtaagelsen der bekræfter reglen. Seriøse tunere har nemlig gennem alle årene snakket om meget begrænsede effekter ved sugemotor. Men på en Model som UP som har samme motor i 2 forskellige modeller er det jo meget oplagt at få dem alle låst op.
Men er vi ved UP er den faktisk endnu vildere, for ifølge denne artikel
http://bilmagasinet.dk[...] kan du komme op omkring 90 HK.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
--
Sidst redigeret 25-02-2018 19:21
#21
Nej sorry, det var selvfølgelig med en rigtig chipping af et firma i Nordsjælland til 4000kr
--
#28
Der eksisterer faktisk en del biler der er begrænset på samme måde. Nu er jeg selv Opel mand, og jeg ved at de gør det samme.
Det er dog ikke lige så sjovt at hive noget ekstra ud af dem som på turboladede motorer. På Up'en for eksempel, der får man absolut 0 effekt nede ved de lave omdrejninger, med mindre man får kørt den ind på 98/99 oktan.
--
#34
Ved du om der kan gøres noget billigt ved min Corsa for at få lidt ekstra sjov?
Jeg har droppet ideen om Kina-“chiptun”. Tak ellers, #22.
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
Har ingen forstand på mekanik og biler, men det virker for godt til at være sandt...
--
"Enhver der har studeret muhammadanismen, ved at de kun er her for at indsmigre os, indtil de er stærke nok til at henrette os" - Mogens Glistrup
#35 Hiv noget vægt ud af bilen, som unødvendige sæder/lyd isolering/plastik covers osv.
Også få fat i et sæt nye sports dæk, ala Michelin Pilot Sport(Dyrt eksempel).
Så har du en langt sjovere bil, med væsentligt bedre vejgreb og acceleration(Afhængig af hvor meget vægt du hiver ud af bilen, selvfølgelig).
Du kan godt gå længere med ny og lettere udstødning, samt gevind undervogn.
Men det er mega spild på en Corsa som din, når du ikke kan skifte motoren til en større(uden det store hurlumhej).
(Alternativt, hvis du ligeglad med loven, så kan du kigge efter en smadret OPC model i Tyskland, og "bare" smække den i).
--
#35 spar pengene og brug dem på noget hurtigere næste gang du handler bil.
--
#21 Nej, bilen er leveret med 144 HK og er efterfølgende "chippet" (OBD tuning) til 220 HK. Så en forøgning på 76 HK.
--
Sidst redigeret 26-02-2018 12:21
#39 Min påstand er, at den på papiret har 144hk, men bliver den rullet som standard vil den have 160-180hk. Men du kan jo bevise jeg tager fejl ved at post din rullefelts test.
--
#40 Igen, nej.. den kommer med 144 HK (+/- lidt varians), ikke 160 eller 180. Samme motor rent mekanisk som andre 1,8 TFSI, men anden motorstyring.
Men hey, du kan jo bevise at du har ret ved at poste test fra rullefelt...
--
#40 + #44 Hold nu kæft en gang hysteriske hejrer! :P
Den bil er lavet med 1.8 TFSI med 3 forskellige HK outputs.
Der er 2 motorer, CABD og CDHB - Sidstnævnte kan leveres med 2 power outputs.
A5 1.8 TFSI Coupé2007–2008
1,798 cc (109.7 cu in) I4 turbo (CABD)125 kW (170 PS; 168 hp) at 6200, 250 N·m (184 lbf·ft) at 1500-4800
A5 1.8 TFSI 2009–
1,798 cc (109.7 cu in) I4 turbo (EA888 - Denne er faktisk også Audi TT's 2.0 motor.) (CDHB)118 kW (160 PS; 158 hp) at 6200, 250 N·m (184 lbf·ft) at 1500-4500
A5 1.8 TFSI 2016–
1,798 cc (109.7 cu in) I4 turbo (CJEE) (CDHB)130 kW (177 PS; 174 hp) at 6200, 320 N·m (236 lbf·ft) at 1400-4500
Ovenstående er sakset fra Audi's wikipedia, jeg orkede ikke at finde det i deres modelprogram, men den er god nok.
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
Tuning er sjovt, så længe man forstår alle parametre det indebærer at tune en bil. Motor er langt fra alt der påvirker bilen. Og der er mange kedelige ting som skal laves inden man kan få et seriøst gain. Jeg har en Volkswagen Golf mk2, som jeg er ved at bygge om til bare at kunne gå fra 90hk til 160hk. Der er så sindsygt meget arbejde i at få tingene godkendt i dag. Især efter chiptuning er blevet næsten ulovligt, og med det samme du ruller ud på vejen så skal forsikringen vide det samt alt der bare minder om et motorkontor.
Når du så er færdig, så "skal" din tjekkes op på Co2, den skal på et felt og måle km/l. Samt bagefter skal en motorsagkyndig teste bilen om den er teknisk forsvarlig med modifikationerne. Og det koster knapper. Og alt der minder om at være effekt forøgelse på 20 procent, det er bare noget lort.
Tuning i DK er lort, ingen sjov. Alt sjov koster, og det koster meget. Men en hobby er en hobby :) Er du ikke all in, så ændrer alt andet end motor. Undervogn, dæk samt styretøj giver selv en gammel spand lidt mere køreglæde og liv. :)
--
Jeg er den skarpeste ske i skuffen
#37
Da jeg stadig har planer om at benytte bilen som egentligt transportmiddel kommer jeg ikke til at hive sæder og andet inventar ud af bilen, men tak for forslagene.
Jeg tror bare den får lov at køre som den nu gør og så må jeg vente til næste øse med at få køreglæde.
Min gamle Citroën ZX 1.8i var en drøm i forhold til. Fandme en bil med charme..
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#42 Hvad betydning har det at den bliver lavet med 3 forskellige HK outputs, når han skriver den har 144hk - eller misforstår jeg din pointe?
Mange biler bliver opgivet til at have X antal HK, men bliver de rullet (uden at være chippet), har de flere HK. Min gamle Leon var f.eks. opgivet til 185hk, men blev rullet til 205hk. Efter chip ramte den 250hk.
Grunden til jeg har svært ved at tro på #39 er, at det i mine øre lyder vildsomt usandsynligt at hente mere end ca. 50hk på en chip alene... men som skrevet, kan han jo bare poste en rullefeltstest af sin bil :)
--
Sidst redigeret 26-02-2018 16:07
#42 Den er også lavet i en Limited Editon med 144 HK med motorkode CJE og anden typegodkendelse end de andre.
https://www.angurten.de[...]
Og Audis egen side med kampagnen (ikke meget andet info end "udsolgt"):
http://sites.audi.dk[...]
#45 Du gætter jo som vinden blæser. Vi er enige om at bilen sandsynligvis ikke har præcis 144,00000 HK, men den har ihvertfald ikke 180 HK. Hvad har du at basere dine gæt på? Andet end "det tror jeg ikke på". Hvor er dine beviser?
Her er den også:
http://www.jdengineering.nl[...]
Og igen, fordi at den rent mekanisk er magen til de større modeller, så kan der trækkes samme effekt ud af dem med tuning.
--
#35
Dbilas laver insugningsmanifolde som giver en del. Hvilken Corsa er det?
--
#46 Det er ikke fordi jeg tror din bil har præcis 144hk som udgangspunkt. Det jeg har svært ved at tro på, er den faktiske forøgelse. Det er påstanden om, at chippen har givet dig 76hk.
Jeg har desværre ingen beviser på at der kan hentes op til 76hk på en chip, så det ville jeg bare gerne se. Kender som sagt kun til eksempler på ca. 50hk. Men du kan jo gøre mig klogere :)
Hvad mener du det link til jdengineering viser?
--
Sidst redigeret 26-02-2018 16:48
Det er altid sjovt at tune en bil, lige meget hvilken slags bil det, det skal bare gøres rigtigt...
Dem som siger, køb en større bil næste gang, det er ikke alle som har 300k til en lækker bil med en stor mortor...
Når jeg køber bil. Går jeg efter udstyr--> Motor, en motor kan man "næsten" altid tune i dag.
Jeg har pt en Ford Fiesta MK8 2018 ST Line 1.0 Eco boost 140 HK. For en pris af 4500 +-kr, kan bilen gå fra 140 HK til de ca 180 HK, der er så snak om Chipturn, bedre luft filter, dog smider jeg selv en RS Sport Intercooler overni. men 180Hk er meget for sådan "lille" bil, man kan edda komme omkring de 200hk, og en overdosi på 220HK med en større turbo, men så skal man også gi omkinrg de 700 Euro for den alene.
Man kan meget med en bil i dag, så længe man er villig til at betale for det..
--
Asus X299 Rampage VI Apex |i9 7980 XE|Custom vand|Corsair Dominator Platinum 16GB 3000Mhz|Intel 520 128GB|Titan Xp WaterCooled|Corsair AX1200|
--
Sidst redigeret 26-02-2018 16:58
#47
Cool, det læser jeg lige op på og tjekker priser. Det er en Corsa 1,2 16V 75HK fra 2003..
--
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
Har en kammerat, der fik lavet chiptun (før de nye regler) hos en seriøs tuner, rullefelt og det hele. Han nåede at køre med det i et par måneder før hans kobling begynde at agere. Han fik det rullet tilbage til fabrikken igen. Dette var vel og mærke med en næsten ny bil. Jeg tror ikke en ældre kobling nødvendigvis ville have gjort det bedre.
Så tænk over det inden du gør noget, og læs lidt om hvad der kræves med netop din bil. Selvom motoren måske kan holde til det, er det ikke sikkert resten af bilen er dimensioneret til 35% flere heste.
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H
Når det er en sugemotor/NA Motor som du har er det meget mere effektivt at kigge på at skifte knast og få portet topstykket for bedre flow og så få den kørt ind bagefter. Burde give 30 til 40 heste og koste under 10000 hvis du selv kan skrue lidt
Er igang med samme projekt på en BMW m44 motor hvor jeg regner med ca 40 til 50 heste ekstra.
Og som sagt tidligere alle de der Kina chips gør ikke noget godt for din motor. Hvis du er helt opsat på chip så kør til en der som minimum forhandler Landberg filer og gerne køre den ordentligt ind bagefter. Ellers ender du med en smadret motor pga alt for fed blanding
--
#44 Den kan såmænd stadigvæk benyttes som et køretøj, med disse ting fjernet.
Ellers kunne jo du os bare skifte dem til lettere dele.
Bare noget så simpelt, som at skifte til et sæt Recaro sæder.
Kan nemt hive 100kg(Afhænger selvfølgelig af de elektriske sæder) ud af bilen.
Hvilket du tydeligt kan mærke.(Bare det at du fjerner det tunge reservehjul, kan give dig mere ydelse).
#49 Grunden til at de fleste skriver det.
Skyldtes A) De restriktive tunings regler herhjemme.
B) Før du har set dig om, så har du brugt ligeså meget som en ny brugt bil havde kostet dig.
Særligt NA biler som OP's Corsa kommer til at koste ham røven uden af bukserne, hvis han skal modificere den.
#51 Det er jo bare den typiske tuning historie, med folk som ikke har gjort sin research ordentligt(Hvis det da bare ikke er din vens kørestil, som fucker med koblingen.).
#52 Alt for meget arbejde på en 15 år gammel bil som kun er 20k værd.
Og da slet ikke på Corsa platformen, der ikke just er kendt for sine gode køreegenskaber.
Derudover hvorfor spilder du tid og energi på porte en M44.
Medmindre du har tænkt dig at tryklade den, så ender du jo bare med samme ydelse som M52.
Som du bare kan smække i, uden problemer. Og endda hive endnu mere ydelse ud af, med topsykke fra 325i/328i.
--
En Mercedes Vito 110 CDI og Sprinter 110 CDI kan chippes fra 95 hk til 185 hk :-)
"Relativt" pæn forøgelse for 4350 kr ;-)
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
53# det er jo en smagssag om det er det værd. Er kun ejeren af bilen der selv kan afgøre det. Personligt vil jeg hellere have en ældre tunet bil endnend nyere med samme antal heste
Og angående min m44 motor, nej den skal bestemt ikke tryklades, først og fremmest fordi trykladede motore bare ikke er lige så sjove i min verden.
Og den m52 motor er meget unødvendigt til min bil, den er alt for tung kontra min m44, samt de heste jeg får ud af m44 motoren er mere end rigeligt til min lille Caprio.
Og man skal også huske bilen skal synes hvert andet år med mindre den er veteran, og jeg gider simpelthen ikke det store arbejde at skifte mellem m44 motor og m52 motor hvert andet år da det ikke er så ligetil på min model.
Og er ikke alle 20 år gamle biler der bare er skrot, min står personligt og blive lidt mere værd hver eneste dag i garagen.
--