Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
BMW eller Polo? What to doooo?!Af Semibruger Dank_ass | 24-12-2017 08:59 | 4918 visninger | 87 svar, hop til seneste
Min kæreste og jeg skal inden for de næste par måneder, investere i en "ny" bil. Jeg/vi har været mange overvejelser igennem mht. økonomi, behov, ønsker osv.
- Valget står nu lidt imellem disse to biler; Polo GT 1.4 eller BMW 120d 2.0.
Kan nogen måske anbefale en af delene eller komme med fordele eller ulemper . På forhånd mange tak! :)
- Jeg kan godt lide konceptet, hvor bilen er relativ økonomisk, men samtidig også sjov at køre i! --
Hvis du er i tvivl om det skal være en af de to, skal du hellere vælge Skoda fabia TSI. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Beklager, men den mangler lige 50 hk. -- Jeg havde klart taget Poloen.. :-) -- Du skal ikke forvente Poloen er økonomisk på Motorvej :-)
Alt over 110KM/t og den begynder at æde :) -- Signatur (valgfri) Hvordan er jeres kørselsmønster. Umiddelbart er den benzin mens den anden er diesel. -- C2D [email protected] - P5W DH Deluxe - Arctic Freezer 7 Pro - SCP500LN - KVR667D2N5K2 4GB@333MHz - XFX GTX 260@640/1000MHz - WD3200KS - Centurion 534 En er benzin, en er diesel. Hvorfor lige de to muligheder?
Det er oplagt at finde en bil i synes er behagelig at køre, derefter kan i kigge på hvilken motor der passer bedst til jeres behov.
Overvej fx.
Hvor mange km kører i årligt?
Hvor lange træk kører i til dagligt, ikke på en søndag?
Er det bil nr.1 eller 2?
Stiger behovet for plads på bagsædet inden for kort tid?
Du skriver "ny" - så det er en brugt bil i søger? Det kan have en del at sige i forhold til hvilken model/årgang der er tale om. -- Anything that can go wrong, will go wrong! Kørselsbehovet er umiddelbart ikke afgørende for hvilken det bliver. Det er mest bilerne "mod hinanden". Og ja, bmw'en er diesel med 184 hk og Polo er en benzin med 150 hk.
Nej, tænker ikke den er meget økonomisk, hvis man presser den lidt på motorvejen, dog vil den kommende bil også køre mest på landevej :) . -- Det giver ingen mening at købe diesel til privat bil. De penge du sparer i brændstof skal du så bruge på partikelfiltre og grøn ejerafgift, som næppe bliver mindre snart.
Og tænk så 5 år frem, når/hvis du ikke kan køre i København med diesel, hvad tror du så bilen er værd på brugtmarkedet? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Zeppo, for os vil bilen jo være "ny". Men ja du har ret.
Mht. Plads, tror jeg der er mest plads i BMW'en? :)
Omkring 25.000 om året vil jeg tro. Måske lidt under. -- Mads, ja den er godt nok noget dyrere derend Polo'en. Hælder måske også en anelse mest til den. Jeg er bare lidt bekymret for om sådan en sød lille 1.4 kan retlænge ;) . Samt om deres dsg går i stykker.for jeg vil virkelig gerne have bilen med automatgear. -- #8
Det er godt nok noget af et postulat det der.
Om det kan betale sig kommer da godt nok snart på hvor mange km man køre om året.
Som regel er forskellen i grøn afgift ikke særlig stor hvis du sammenligner to "ens" biler. Til gengæld så køre diesel udgaven 8-10 km længere på en liter brændstof, som koster 20% mindre.
Prøv at lave regnestykket bare med 25.000 km.
En anden ting, tror du selv på at dieselbiler bliver forbudt i de større byer inden for 5 år? -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Husk at få eftermonteret fuckfinger og bagudvendt kasket hvis du køber pizzabilen :)
Ps: hvis du tager Poloen er der mindre chance for fartbøder:
https://fdm.dk[...] -- Sidst redigeret 24-12-2017 10:08 Hvor lange er de daglige ture i bilen? Forstået på den måde at hvis det primært er korte ture hvor bilen ikke når at blive varm(diesel tager generelt længere tid om at blive varm), vil jeg anbefale benzin. Diesel motoren slides mere ved de kortere ture, og kokser til(det lyder vildere end det er) og det bliver dyrer i værkstedsregninger med tiden. Hvis du dagligt køre længere ture, 50km+ så ser jeg ingen problemer i diesel.
Desuden vil jeg ikke frygte DSG gearkassen på poloen, hvis du ikke regner med at have en stor campingvogn eller trailer bagpå.
Ud over det tror jeg at benzin bilerne i fremtiden vil blive tilgodeset i stedet for diesel, så det kan også være en ekstra udgift på sigt. -- I skal da ha' en BMW 3 Tyrker I med Alifælge og shawarme i forsæderne. -- Bmw'en kører faktisk pisse godt. Polo'en er helt sikkert alt for dyr, det vw logo koster jo kassen. -- #15
Det er fordi BMW'en er lavet til føreren og Polo'en er lavet til massen. Hvilket meget tydeligt kommer til syne i køreegenskaberne.
Når det så er sagt så synes jeg at det er to meget forskellige biler at sammenligne. Da BMW'en er en bedre bil, på ALLE områder. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Du sammenligner æbler og bananer.
1-serien kan du sammenligne med a-klasse eller A3, hvor jeg personligt ville vælge a-klassen.
Desuden giver det slet ikke mening at sammenligne en benzin og diesel.
Det lyder virkelig til at du er langt fra at have valgt hvilken bil du vil købe. Sæt dig ned og vurder om det skal være diesel eller benzin, derefter ranger udstyr og køre-egenskaber. -- Lad ego'et blive hjemme når du skal ud og shoppe bil - hvorfor ikke kigge på huyndai og kia, der er altså sket rigtig meget og du får en fremragende garanti med som ingen af de tyske mærker kan hamle op med. VW lever højt på hvad det var engang... -- Back in my days the video games were more about the game than the video #17 Måske lyder det sådan, men jeg er ret overbevist om, at det bliver en af de 2.
Og jeg ved godt samligningen ikke er optimal, men prøv du at finde en i den prisklasse, hvor økonomi og "sjov" går så godt i hånd :) . Jeg hæfter mig meget ved at de begge er rimelig sporty, sjove, økonomiske og udsensmæssigt min stil.
Jeg har en del sjove biler på samvittigheden så som MR2 GTi, sunny GTi, Leon 1.8 t, Fiat Coupé Turbo osv. Men til fælles har de, ikke at køre mere end max 12 km/l og det er jeg ved at være godt træt af ;) -- Kan virkelig ikke forstå hvorfor folk er så forgabt over BMW 1xx serien. Man får virkelig lov til at betale for mærket foran. (Gør man også hos VW) men synes dog den er mere "spiselig" -- i7 7700K|GTX1080 8GB|ASUS PG278QR 27"|16GB RAM 3200Mhz|240GB SSD, 500GB SSD, 2TB HDD| #0: Jeg har en vogn med samme motor som der ligger i den 120d du refererer til. Den er veloplagt, har et fantastisk moment og den er forbløffende nøjsom oveni. Brændstoføkonomi er selvfølgelig altid afhængig af hvordan man kører. Ved motorvej og fartpilot på 110 får jeg snildt 20 km/l - hvis jeg omvendt bare giver los og ikke tænker over kørestilen ligger jeg vel på 14-15 km/l. Dette er i normal tilstand - hverken Eco eller Sport.
Medmindre du kun kører småture ville jeg vælge BMW'en - som en anden skriver er BMW'en lavet med udgangspunkt i førerens behov. Men tag dog ud og prøv dem og dan dig et indtryk af hvordan de er at køre. Og hvis du vælger BMW'en så prøv at finde en der er hentet hjem fra Tyskland med fuld servicebog og masser af ekstraudstyr istedet for en skrabet model købt direkte i DK. -- Hvis du tager ud og prøver dem, så køber du BMW'en.
Den er lige klassen over, og kan vel sammenlignes mere med en golf.
Aldrig i mit liv om jeg ville køre i en Polo på en motorvej... Så ville jeg hellere gå. Sikkert fin nok til din kone, så hun kan køre ned og handle imens du slapper af.
120D er en dejlig bil, og motoren er kanon! Ydermere vil jeg garantere dig at komfort og niceness er en del højere end en Polo. Men, det er en diesel. Så du får nok ikke det samme UMF som i poloen, medmindre du får den optimeret.
-- Asus Crosshair Hero AM4/1700X@4ghz/4x8GB 3200mhz/Asus 1080Ti Ref EKWB/AX860/Custom loop/Asus PG348Q + Asus MG278Q "Aldrig i mit liv om jeg ville køre i en Polo på en motorvej... Så ville jeg hellere gå."
Ah rolig nu. Medmindre du har direktør behov, så er poloen altså ganske fin på motorvej (også snakker vi enda GT modellen) -- i7 7700K|GTX1080 8GB|ASUS PG278QR 27"|16GB RAM 3200Mhz|240GB SSD, 500GB SSD, 2TB HDD| Jeg må sige jeg er ovenud tilfreds med min ny Polo. Lækker kvalitet i kabinen, masser af udstyr og dejlig komfort. Der er sikkert en lille slat penge til mærket men der er dælme stor forskel på en japser i samme klasse. Syntes alt andet er rent blik og plastik i forhold til Polo'en.
Har prøvet Mazda, Suzuki, Peugeot, Hyundai og ford. De kan altså ikke sammenlignes med Polo'en. Men ja den koster også mer. Går man videre til Audi, BMW og Mercedes så vil jeg mene der bliver kastet for mange penge efter mærket. -- Intel I7 6700K @ 4.5GHz
2x8GB RAM DDR4 3000 Corsair vengeance
Inno3D Geforce GTX 1080 TI
3TB Seagate Barracuda, 4x Samsung evo 850 256GB #0 Fuldstændig umuligt at give dig et helt konkret svar.
Når vi ikke kender dit kørsels mønster, eller hvad du betegner som "sjov".
Er det 0-100 eller dediceret hvordan bilen håndtærer sving? -- #4
Nu kan den nye polo 1.4 GT så slå 2 cylindrer fra ved rolig kørsel, og så vidt jeg kan læse, så skulle det også være funktionelt på motorvejen? :-)
Læs her:
https://www.google.dk[...] -- Hvor gammel er du/I og hvor længe har i været kærester?
Har i noget budget eller er det underordnet?
Min Kia Ceed SW er fucking kedelig, men prioriterer andre ting :-) -- Budgettet er ikke underordnet, men jeg ser helst at vi ligger på 200.000 +-25.000 .
Sjov er for mig min. 150 hk og et sporty look ;) . Jeg føler sgu jeg har været hele smøren igennem med andre muligheder. Bl.a. Fiesta 140 hk. Jeg har intet imod youndai, Peugeot, Kia osv. Men har bare ikke fundet noget jeg synes matcher.
Kørsel vil være blandet med både by, motorvej og mest landevej. Men inden for bygrænsen har vi skam stadig ikke noget imod at passe på bilen og helbredet og dermed hoppe på cyklen i stedet for at lade en evt. Diesel kokse til ;) -- Plus en på Polo.
Ikke fordi jeg har noget ondt at sige om BMW, men skulle der ske noget, er de alt alt for dyre at reparere på. Derudover lyder det ikke som om du har behov for diesel.
Tag Poloen og få den chippet efter et års tid eller to. -- Det er noget værre noget! Lyder ikke til du har brugt mange sekunder på at undersøge markedet, og finde ud af hvad jeres behov er? Du nævner 2 biler der er i vidt forskellige prisgrupper, samt motorvariant... plus du nævner en polo som slet ikke kan købes mere fra ny..... -- Undersøg evt. Hvad du kan få af biler i Tyskland, en golf kunne måske også være dig 1.4tsi motoren går helt fantastisk. -- MyR - Hvad ved du egentlig om det!?
Jeg har prøvet at sætte mig ind i det længe! Har prøvet en polo med og uden automatgear og jeg har prøvet BMW. Hvis du føler din dyrebare tid bliver spildt, så bevar din ret til helt at lade være og skrive ;) .
- OG hvem har nogensinde bildt dig ind den skulle være ny? -- #32 sænk nu bare den polo så den bliver lidt sjovere i svingene og gi den en gang chiptuning. Det slår bimmeren og til lavere pris ;)
Landberg feks. laver sådan en chiptuning med en dims der kan slå tuningen fra når den skal til syn og tune den igen automatisk når du kommer hjem :) -- Intel I7 6700K @ 4.5GHz
2x8GB RAM DDR4 3000 Corsair vengeance
Inno3D Geforce GTX 1080 TI
3TB Seagate Barracuda, 4x Samsung evo 850 256GB Haha.
Jeg tror sgu også det bliver der vi lander ;)
Den får umiddelbart også mellem 175 og 195 hk ved optimering, så er den hvert fald også på bølgelængde med BMW'en i acceleration;) -- Hvis du tror at en Polo vil nå op på siden af en baghjulstrukket BMW ved at du sænker og chipper den. Så bliver du svært skuffet er jeg ked af.
Kan tilføje at en 120D (177hk) får ca. 210hk/420nm ved chip. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Simpelt at svare på: VW er skrammel i dag, så hvis du har tænkt dig at det er en bil du vil beholde til den er ældre end 3 år, så skal det klart være en BMW. -- Whatever BMW'en har 184 hk std. Og er opgivet til 7,2 sek hvor poloen std. Er opgivet til 7,8 sek. Så lader du BMW'en forblive std, men chipper poloen vil jeg tro de ligger rigtig jævnt.
Men har erfaret at et emne som dette er tæt på at være lige så svært som at skrive AMD Vs NVIDIA. Nogle er for andre er imod.
Men vil hermed sige tak for de forskellige meninger og indvendinger.
- God jul de sidste 20min. -- #32 ja det skriver du jo så fint selv...
bilerne tjener 2 vidt forskellige ting! Du siger du har snævret sig ind, men de minder jo ingen måde om hinanden?
anyways held og lykke med evt. Fabriks/brugsvogngaranti ved optimering af vognen, GT er ikke sund mere ved 180+ HK og så dræber den, den DSG gearkasse der sidder i den, de nye kommer slet ikke i GT model.
den kan heller ikke “lovligt” få over 180 HK. Og de fleste lover maks omkring 170 HK.
derimod kommer den i en GTI med en 2.0 TSI fra Golf GTI! Nej ser du! Her bliver det først sjovt! 200 HK og DSG ;)
Styr dig sprog :) -- Sidst redigeret 25-12-2017 00:01 Jeg synes bare din indvendig var lidt flabet og nedværdigende .
Du har ret, 200 hk er sjovere og en 2.0 kan holde til en del mere. Dog vil den aldrig kunne nærme sig 20 km/l, hvilket er en af grundene til jeg holder mig nede i det leje mht. Hk. Og præcis derfor var BMW'en også en mulig kandidat, da den kan kører over 20 km/l og stadig (for mig) er sjov at køre i.
God jul til dig også :) -- Sidst redigeret 25-12-2017 00:05 Hvorfor så snakke BlueGT og chiptuning? Den går knap 11 på literen ved 130 i timen
og hvorfor lige BMW? Og hvis du går op i økonomi hvorfor så snakke 0-100 tider? Det giver da ingen mening :) -- Sidst redigeret 25-12-2017 00:25 Find dig en bil der ikke sviner så meget - både mht Co2 og almindelig forurening. Og folk der chiptuner deres biler, burde tænke sig om en ekstra gang. Egoismen længe leve! -- Slettet jfr GDPR Den bmw er simpelthen tudegrim, min kammerat har selv en.
Meget pålidelig og kører godt, han kan jo godt lide den (Skal han vel sige?)
Kan forestille mig VW er noget billigere? Det er klasse, billigere og større udvalg ved reperationer mv.
Hvis du kan lide det skal være sjovt at køre, så tag og kig på 190 heste Seat Ibiza? Den ville ramme perfekt tror jeg. Den bedste bil, jeg har prøvet i den klasse.
Selve BMW er jo der jo ikke meget liv i, diesel motor og en tung vogn.
Kender desværre ikke Polo'en. Men de laver jo generelt vogne, der bare holder de næste 20 år. 1.4 med 150 heste, er dog lige at presse citronen lidt.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. MyR jeg tror inderligt ikke du har forstået noget af at læse de sidste 40 kommentarer. Det der for dig ikke giver nogen mening, giver for mig rigtig god mening. Jeg vil have en bil der er så hurtig som muligt til 100, men samtidig på så økonomisk vis som muligt! Her er vw så ved at forstå konceptet hvor de går ned i volumen og sætter tryk på, kobler 2 cylindre fra ved pæn kørsel og siger den kan køre 21 på l. Det er for mig Win win. Hvor er det kæden hopper af?
Chiptuning?? Ja hvis den så bare fik 170 hk, hvis man en dag fik lyst, jamen så er det jo bare rart muligheden er der og den bliver en anelse mere kvik og ved EKSTREM pæn kørsel skulle den blive mere økonomisk også.
Mht. Ibiza så har jeg også været SÅ tæt på at vælge den, men der er jeg tilbage og køre 12 km/l igen desværre. Ellers også fed bii! -- #41 Det må være skønt at være en SJW. Var pakkerne igen lidt for små under træet ? -- i7 7700K|GTX1080 8GB|ASUS PG278QR 27"|16GB RAM 3200Mhz|240GB SSD, 500GB SSD, 2TB HDD| #0 BMW 1 serien deler vandene, nogle syntes den er pæn andre ikke.
Jeg syntes selv den er rigtig flot, og så kører den super godt.
En BMW er vandvittigt driftsikker og normalt vil den være langt billigere at køre i end en VW. VW's TSI motorer er jeg ikke helt glad for da lidt for mange oplever store fejl ved lavt km tal, men TSI motoren lyder og kører suverænt.
Jeg ville klart vælge BMW'en af de to, den er langt overlegen, og hvis man har råd til BMW og kan lide biler fortjener man at prøve det.
Har prøvet et utal af biler og mærker gennem årene, og dem vi har haft mest bøvl med har været VW, og dem der har været mindst bøvl med er BMW, men det er en lille intern undersøgelse :)
-- Woll - Tak for din mening :) . Og måden du skriver den på!
Jeg er nået frem til, at jeg vil prøve at printe fordele og ulemper ud ved begge biler og ud fra det drage en konklusion :) -- Reservedele til en BMW er altså ikke dyrere end til en VW. Det er værkstedspriserne ved BMW der er problemet. Det koster mig ca 2300 for skiver, klodser følere og et par timer for at selve skifte det. VW er ikke billigere end det. Jeg har en 123d, købt fra ny, som har rundet 208k uden nævneværdige reparationer.
Jeg har også en Fabia (polo), også fornuftige reservedelepriser, men den har flere skavanker. -- Asus SABERTOOTH X58 - Xeon x5660 @ 4,2 ghz - 12 GB RAM - RX580 8GB - Corsair HX1000W - Lian Li PC-A70B - Vandkøling - Dell UltraSharp 2707WFP #44 Hvordan i al verden forbinder du udledning af Co2 og alm. forurening med størrelsen på julegaver?!? Det er godt nok langt ude. Det er en ommer. Prøv igen. -- Slettet jfr GDPR Fordi du har da tydeligvis ondt et vist sted :-) -- i7 7700K|GTX1080 8GB|ASUS PG278QR 27"|16GB RAM 3200Mhz|240GB SSD, 500GB SSD, 2TB HDD| #49 Okay. -- Slettet jfr GDPR Hej.
Jeg kan godt lide BMW men synes ikke om udseendet på1 serien.
Jeg kører selv Alfa Romeo Giulietta. De er dyre som nye men koster ingenting som brugte. Måske en mulighed? --
-== FnkyFrank ==- Frank - Den er rigtig fed, og er bestemt også en mulighed! Er bare så ærgerligt, at de ikke engang på papiret har fået den til at køre mere end 17.5 km/l, hvor poloen er opgivet til 21.
Tror bare det er sådan med italienske biler desværre
- Altså versionen med 1.4 150 hk benzin -- Sidst redigeret 25-12-2017 14:55 Hvis det er brugt, vil jeg i stedet gå efter en seat ibiza cupra med en gti motor på 192hp. Samme som Polo'en, bare ikke så kredset lige så meget for detaljen. Men hvis det er til leg, så er der intet der slår cupraen til prisen.
Ellers klart en Polo. Den nye udgave er lækker og deres highline med 115hp motor med DSG køre virkelig godt. Og så er den blevet næsten Golf størrelse. Koster under 250.000 spækket med udstyr :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Master:
Var der ikke noget der hed benzin økonomi holdte der allerede sådan en i garagen ;) . Den kører ca. 12 km/l og så er jeg tilbage til de biler jeg har haft med knap 200 hk.
Den nye Polo er også rigtig flot, men den er bare for langsom ;) . 115 hk.
Så det er sgu ikke nemt. -- omkring 250.000kr for en Polo, wow:-) -- #55
Hahaha, som du kan sige det :D Ps. Der kommer snart en Polo GTI, der koster vist omkring 270k ;) Ps. Har du set, hvad folk giver for Up'er? Der er CRAZY!!!
#Topic
Jeg ville vælge BMW'en, hvis du kører langt nok - Jeg har haft for mange dårlige oplevelser med VW værksteder til jeg nogensinde skal have noget fra VW-group igen... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #56: Enig - Dels er alt fra VW meget glad for at komme på værksted, og dels er værkstederne både arrogante, inkompetente, og meget hurtige til at løbe fra garantien, hvis du bare har fået pumpet dækkene et andet sted end det autoriserede værksted.
Jeg FATTER ikke at VW gruppens biler er så populære - Det er uden sammeligning de biler hvor man får den VÆRSTE kvalitet til prisen, som kan købes på det danske marked. Det er mindst 15 år siden de sidst lavede en hæderlig bil. Bogholderne har fået overtaget over VW koncernen.
Og det er de eneste biler jeg har set der kan ruste helt op på 10 år - Det kan en Fiat fra 80´erne ikke engang nå. -- Whatever #36
Forklar nærmere hvorfor VW er skrammel i forhold til BMW ?
#57
Det er vist længe siden at du har besøgt et VW værksted ?
Min Golf MKII blev 25 år før jeg solgte den videre,
og kun rust de steder som ikke var blevet efterbehandlet med rustbeskytter ! -- #57 Nu har jeg selv haft Golf 6. Personligt kan jeg godt lide VW for deres konservatisme, alt lige fra kørsel til interiør. Der er ikke så meget fancy, men dejlig tysk mekanik over det. Sæt dig ind i en vw, og prøv en Asiat i samme klasse. Jeg synes forskellen er stor. Ikke at Asiaten er en dårligere bil.
Og ja, de har uden tvivl haft nogle problemer med nogle af deres 00 modeller. Hvilket uden tvivl er med til de bliver set skævt til hos nogle mekanikere. -- i7 7700K|GTX1080 8GB|ASUS PG278QR 27"|16GB RAM 3200Mhz|240GB SSD, 500GB SSD, 2TB HDD| #57 Du forstår ikke, at din egen oplevelse ikke nødvendigvis, er gældende for alle?
Hvor besynderligt..
#58 Det er de såmænd ikke.
BMW og VW bruger samme under leverandører til diverse dele, som airbags, sæder osv.
Derfor en utrolig tåbelig påstand.
#59 Hvilken forskel? Interiørs er bedre i tyske biler, det kan vi godt blive enige om.
Men mekanisk og elektronisk har asiaterne været foran i lang tid.
Særligt Honda og Toyota er flere klasser foran de tyske mærker. -- #60
Hvilket mekanik og elektronik gør asiatiske køretøjer bedre end tyske ? -- #54, du må gerne sige til når du finder et kompromis mellem benzinøkonomi og +180hk. Jeg har endnu ikke fundet det og synes det er 2 modstridende ønsker der aldrig kan forenes. Måske en Golf GTE. Hvis der skal være sjov, koster det ;)
#56, hvorfor er det crazy? Forstår ikke de der køber en Golf efter den nye Polo. De får kun 20cm i længden og 50l i bagagerummet. Poloen er blevet til en fin familiebil. Og så er det bare bedre kvalitet, kredset om flere detaljer og valg af materialer i forhold til Seat og Skoda.
Og skal du have automatgear, kommer du bare ikke uden om WAG laver de bedste! :)
Så #0, ville gå efter Polo'en. Dog en ny af slagsen :) -- #58/59/60
Da min Passat rundede 200k begyndt ALT at gå i stykker på den, og den var vel at mærke blevet holdt pænt.
At alt begynder at gå i stykker er en ting, men når man så møder uheldige oplevelser på aut. VW værksteder, så begynder man at blive trist...
Autocenter Glostrup: Skulle have skifte noget bremseslange venstre side, bagi. Dagen efter rep. kører jeg til syn, og bilen bliver kasseret, bremser 35-40% mindre på venstre baghjul. Både synsmand og værkfører kunne se, at bremseskiven var smadret (igennem de små huller i en standard stålfælg - Hvordan deres mekaniker ikke kunne se det, da han havde hjulet af - DET er et godt spørgsmål. Som bonus var der også en dame, hvis motor var stået af 14 dage efter service...
VW-et-eller-andet i Birkerød: Bilen startede perfekt om vinteren, men krævede at man holdt på i 10-25 sekunder med startmotoren, forår/sommer/efterår + tomgangen lå på 12-1400 rpm. De målte via diagnosestikket, og fandt ud af, at en temperaturføler målte for lavt (federe blanding, og passer PERFEKT på fejl). Dog mente mekanikeren også, at gasspjældet skulle skiftes. Temp. føler = 700,-, gasspjæld = 5500,-. Kørte forbi et andet VW værksted, fik skifter tempføler, og vupti, bilen virkede igen...
VW-et-eller-andet i Nordvest: Skulle have 1200,- i timen for at aflæse en fejl via diagnosestikket ved lys i airbaglampe - ville IKKE blive refunderet, hvis jeg valgte at få bilen lavet hos dem...
VW-et-eller-andet i Frankrig: Udskiftning af katalysator. Tydeligt at høre, at udstødningen var utæt, da jeg fik bilen tilbage. Sagde det til dem - Fik at vide, at det ikke var unormalt, at en gammel udstødning gik i stykker, når man pillede ved den. Kiggede i motorrummet, og kunne se, at de havde vendt en pakning forkert. De rettede fejlen, og udstødningen var tæt...
Har to bekendte, der har købt nye biler fra VW-Group.
En Seat Ibiza, der har haft ujævn motorgang, og slør i styretøj ved 130 km/t
En Skoda Octavia, der vist har været forbi værkstedet 5-6 gange for retning af diverse småfejl...
Omvendt har jeg en anden bekendt, der nu har haft Citigo og Up i fem år uden noget... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #62
Fordi de meget hurtigt kommer op i priser, hvor du kan få enRio, i20, C3 og andre biler i den klasse (minus Polo) til næsten samme pris og udstyr – Vel at mærke, modeller der lige er en klasse over Up’en – Jeg synes Up’en er OVERPRICED, og tror at mange Up’ere ejere ville være ærgerlige, hvis de
fandt ud af, hvad de kunne få hos andre forhandlere for de samme penge..
Og ja, Poloen er voksen med resten af klassen, og det er daslet ikke en dum bil. Jeg ville bare ikke vælge en bil fra VW-Group – Hyundia giver fem års garanti til en lavere pris, Ja tak :)
Skal jeg have noget med automatgear, så bliver det en BMWeller bedre ;)
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #62 Den har jeg jo fundet. BMW'en har 184 og kører "22.2 km/l" . Det godt nok en diesel, men får både en okay brændstof økonomi samt en sjov bil ;) . Det er derfor jeg hver gang vender tilbage til disse to biler, fordi man får lidt fra "begge verdener". -- jeg er ikke fan af BlueGT polo´en, synes den er for dyr, i forhold til hvad den kan...
den nye high volumen 2.0 Polo GTI 200hk koster 260 i manuel fra ny, og man kunne i en periode få den forrige SEAT i en CUPRA 192HK 1.8 til 230.000kr
Jeg har selv den 1.4 ACT i min Passat i 150hk trim, det er en fin lille motor, men det active cylinder frakobling er noget værre lort, jeg lagde desværre ikke mærke til det i min prøve tur, fordi jeg pressede bilen lidt, men i hverdagen, så den ændrede motorgang, og vibrationer til tider, er ENORMT træls, hvis man bare har det mindste føling i hænder og speederfod.
Den kan nemlig finde på at gå på 2 cylindre op af små bakker, og det får den stakkels motor til at vibrere... -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #62 Hvis får man en ny polo som stationcar? -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs #67 Sry min mobils autocorrect. Der skulle stå "#62 Hvor får man en ny polo som stationcar?" -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Jeg har haft en 1,4 act det er en fin motor. En tur fra Aarhus til Skagen med bagage og 3 voksne med mellem 120 og 150 på motorvejen, kører den omkring 15 km på literen, hvilket jeg egentlig synes er ok.
Jeg er mere imponeret over, at en 2,0 tfsi med 190 heste kører cirka det samme på literen - dog gik turen til københavn, men med cirka samme hastighed. Og det er generelt en laaaangt mere lækker motor.
Af de 2 valg ville jeg dog tage BMW, da jeg synes det er en anden klasse end en polo. Dog er diesel lidt iffy når man kigger på kørselsbehovet.
Om VAG biler går mere i stykker end andre ved jeg ikke rigtigt. De 2 jeg har haft eller har, har virket problemfrit, men der er kun min egen, begrænset erfaring. -- #65
Jeg ved ikke om du er til leasing, men bemærk BMW kører kampagne på 118d til 2995,- med automatgear og metallak dog kun med 15.000km/år i 3 år. Det koster sikkert ca. 300-500 kr/md for hver 5.000 km/år du vil hæve kørsel med.
Blot hvis du ikke har regnet på dette....... -- #68, ikke mig bekendt at den nye Polo fås som stationcar. Den nye Polo har fået ny platform og blevet større - næsten Golf størrelse :)
#65, hvis du banker til den og har det sjovt. Hvor mange km/l køre den? Det var der jeg gerne ville hen. Jeg tænker, det er jo hele idéen med at købe en bil med mange hk :)
BMWen koster knap 4.000 i grønafgift, Polo'en 600. Hvordan ser total økonomien ud, hvis du har regnet på det? :) -- #61 Det korte svar: De er produceret til meget højere standarder, og testet i længere tid. -- #71 Så kører den nok ikke mere end 10, men det er jo så også i en forholdsvis begrænset periode man "sparker til den" . Jeg ved ikke om jeg ikke tydeliggøre mig. Jeg vil gerne have en bil der til hverdag kan kører til månen og tilbage for 150 kr!! Men når der er behov for det, fordi Brian holder til højre og piner hans Corolla fra 93 med åbent filter, så skal det udelukkende være Diesel additiv han kan smage de næste 2 uger . Haha. ;) . -- #73, så er det nok en Golf GTE du skal have. 62,5km/l og +200hk. Så kan du endda køre fra ham lydløst ;) -- nu skal det siges jeg er ikke direkte træt af min passat fra 2017 med ACT motoren... (i henhold til mit svar i #66) det overrasker mig bare at jeg synes omend kvaliteten af materialer er enormt gode, så synes jeg bilen generelt er lidt sjusket..
F.eks. skal jeg have skilt begge bagdøre af, fordi de ikke kan bære dynaudio anlægget, de klapre en smule, der er lidt kosmetiske samle fejl i kabinen, omend konens 128hk Kia Ceed CRDI er billig og fra 2014, så vil jeg næsten sige den er samlet VÆSENTLIGT bedre.
Jeg har dog valgt at sætte mig på listen til Polo GTI 2.0 til konebil, nu den kommer i Manuel istedet for den trælse DSG..
for 7 trins DSG i Passat er jeg heller ikke vild med. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #73 Den type du referer til kører skudda ikke Corolla.
De kører alle sammen Golf III/IV eller E36 318i/320i(Som du vel og mærke ikke kan rende fra, hvis han fået lavet de nødvendige ændringer).
Sådan nogen ældre biler vejer jo væsentligt mindre end de moderne skrumler som du har kig på.
Den nye 1 serie vejer jo så meget som den gamle E46.
Og det er jo uden at tilføje det faktum, at diesel turbo biler konsekvent har turbolag.
But muh 0-100(Som sjældnt er korrekte).
Derudover kommer hele din benzin/diesel økonomi jo an på hvordan dit kørsels mønster er.
De opgivet tal er jo kun testet på et rullefelt og med de bedst mulige forhold overhovedet. -- Den gang jeg kørte rigtig mange km på motorvej (30.000 km/år) havde jeg en BMW 535D Xdrive, som var chippet. Det lyder som sådan en #0 har brug for. Den kørte "langt" på literen på motorvej og så var der stort set ingen der kunne følge med den i et lyskryds.
Så, hvis du vil have en hurtig bil, så gå på kompromis med økonomien eller køb en elbil. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #76. Man er sgu da nødt til at forholde sig til de tal der er angivet. Både mht. 0-100 hvilket BMW'en gør på 7.2 sek., Det gør en 318i i hvert fald ikke!! Ellers kan vi jo alle sammen digte den historie vi selv vil høre! Ja, lavet nogle ændringer? Igen kunne det også være der faldt en UFO ned i morgen aften. Vi skal forholde os til de data der nu engang er lavet. BMW'en kan også chippes til 220-230 hk. Men jeg tager stadig kun udgangspunkt i de 184 den har std.og JA, tallene er mest af alt bare teori! Men det er jo så ens for ALLE, hvilket gør vi alligevel bare kan hæfte os ved de tal de angiver. I den virkelige verden kan vi sagtens trække 4 km/l fra, men det kan vi på alle biler. -- Sidst redigeret 28-12-2017 06:44 #78 Ikke når tallene er målt på den måde som de gør.
Og ja, den typiske E36/46 318i ligger bestemt ikke på de 7 sekunder, nok nærmere de 10-11.
Medmindre han selvfølgelig har skiftet til 325i eller 328i motoren, som man typisk ser hos Brian typerne.
Også har du lige pludselig en bil, som rammer de 7 sekunder.
Det store problem er at selv med dine ekstra 40 hestekræfter(Hvis vi antager din modstander er 318i(med M52 motoren fra en 325i). Så bærer du altså stadigvæk lige på en ekstra 100-200 kilo, over ham. Hvilket betyder at de ekstra HK ikke rigtig hjælper på affæren.
Men ja, du har da helt ret det er et" hvad nu hvis min røv er spids, jeg fyrer af". -- Jeg købte en Tesla for 1,5 måned siden og må bare sige, det er den fedeste bil i hele verden :-)
Nie wieder benzin/diesel! -- #80
Ja, det gjorde du helt sikkert ;)
Men nej, en Tesla er ikke den fedeste bil i verden. Måske til prisen, men der findes bestemt biler der er væsentlig bedre. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #81 Kan ikke se hvorfor jeg skulle lyve om det - men tro du på hvad du vil :-)
Og jeg synes det er den fedeste bil i hele verden (selvfølgeligt set bort fra super-biler, men dem har jeg ikke råd til..). Det må jeg vel gerne have lov til at synes.
Derudover er driftsøkonomien totalt set fantastisk, og jeg ser altid kun forlygterne i bakspejlet af samtlige BMW/Mercedes/Audi m.v. efter vi har holdt ved siden af hinanden i lyskrydsene. Det er en feeling man aldrig bliver træt af!
Jeg skal i hvert fald ikke have en forbrændingsmotor i min bil igen ;-)
Try it, and you won't regret it -- #82 Tesla'en er da bestemt en udemærket bil. Har kørt noget i en P85 for et par år siden.
Den største udfordring er i min bog dog fortsat, at man ikke når så langt i den (og slet ikke hvis man er lidt tung i højre fod og gerne vil ud af alle lyskryds før samtlige BMW/Mercedes/Audi ;-) ).
Når der er tilgængelige superchargere alle steder, vil jeg overveje det. Indtil da klarer min Avant sig fint, og jeg skal da huske at vinke, når du må køre af motorvejen, mens jeg fortsætter mindst 300 km videre ;-) -- Det er noget værre noget! #82
Det er pga, at hvis du ikke er enig med dj, er du enten jaloux eller idiot.
Manden kan umuligt tage fejl, eller hans meninger diskuteres. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #82
Du skrev det bare så det lød som fakta. Hvilket det jo ikke er, da der findes mange andre alternativer som gør alt hvad en Tesla kan, bare bedre.
#84
Ved ikke hvad du basere det på. Men sikkert ikke andet end gammel galde uden nogen form for saglighed til at underbygge. Som man jo så tit ser herinde. -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. Kunderes tilfredshed med de populære bilmærker i 2017:
https://fdm.dk[...]
Tal baseret på lidt flere erfaringer end den enkelte person herinde..
Men når det er sagt.. Gå ud og prøv alle de modeller man kan komme til, inden man beslutter sig. Dette er så subjektivt som det kan blive.. -- /LC --
Sidst redigeret 28-12-2017 19:11 #85 Eftersom man ikke kan måle "fedeste bil" så tænker jeg ikke jeg kan udtrykke det som fakta :-)
Men lad nu det ligge!
Og good luck med biljagten!
#83: Rangen på ca. 400 km er ikke noget problem for mig. Når vi kører så langt har jeg stort set altid min datter med på 1,5 år, og så passer det fint med at stoppe en gang i mellem og få lidt juice på batterierne, og lidt juice i hende også ;) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|