Kvalitet og gensalgsværdi, det er mine bud.
--
Mercedes har vist også døgnservice på nogle værksteder, så rep er hurtigere hos dem. Husk også at de betaler stort set ikke afgift på taxaer, så de kan sælge bilen med et meget lille værditab.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Pålidelighed, en Mercedes kører bare og er lækker.
--
Asus Sabertooth Z170 Mark I - i7-7700K @ 5.1 GHz - Noctua NH-D15 - G.Skill 2x8 GiB CL15 3466 MHz - GTX 980 Ti - Corsair RM650x - Corsair 750D Airflow
De kan køre rigtig langt de fleste taxaer har 400,000+ km
--
Sidst redigeret 26-11-2017 20:10
Det er så nok ved at være slut med de nye regler:
https://www.business.dk[...]
https://www.fyens.dk[...]
tror vognmændene begynder at se på billigere alternativer eller beholde bilerne i længere tid.
--
Hovedårsagen til stress er den daglige kontakt med idioter.
--
Sidst redigeret 26-11-2017 20:46
Har de vel gjort længe ? Kører man i feks Århus er det mange forskellige vogne efterhånden
--
ASUS PG278QR 27" - GTX1080 8GB - i7 7700K - 16GB RAM 3200Mhz - 240GB SSD - 500GB SSD - 2TB HDD
#4 har de?
jeg har hørt - fra en taxachauffør - at de sælger dem efter 2 år, eller 200K km, whichever comes first
--
Pga deres fabriks garanti.
#3
Ikke synderligt.
De sidste par år, har det taget en sørgelig drejning på alle punkter.
--
#5...
Det er 3 år gamle artikler? :D
--
#7 Jeg har spottet 2 med 350-400K men jeg er nok bare heldig :)
--
Sidst redigeret 26-11-2017 21:24
Der er stadig mange Mercedes taxaer i Danmark og det skyldes at det er gode og driftsikre biler der kan tåle at køre rigtigt mange km. Men den største årsag til at stortset alle Taxaer var Mercedes for nogle år siden, er at vognmændene tjente stort lige så meget på at sælge en frikørt taxa som de tjente på at køre den. Taxaer blev nemlig solgt med voldsom nedsat afgift og når den så var frikørt kunne den sælges til flere penge end den var købt for. siden de nye regler kom for 3 år siden er det blevet mindre attraktivt at købe Mercedes taxaer og derfor kører der flere andre biler rundt som taxa i dag.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#9 Og..?
De regler gælder vel stadig her og nu ?
--
Hovedårsagen til stress er den daglige kontakt med idioter.
Har selv haft nyere mb e320 samt Volvo s80 også af nyere dato.
Bilen med mindste regninger var Volvo.
--
Nu har jeg haft en del forskellige mærker gennem tiden, og jeg har også en ny MB stationcar nu... ikke at jeg går op i biler, så jeg beskriver lige med nogle linjer på et ikke bilnørdet niveau hvad jeg oplever.
Den største forskel er den følelse du får, når du sætter dig ind, tænder motoren og drejer ud på vejen - det er en HELT anden følelse end andre biler. Den svæver på et helt andet niveau.
Rattet giver en god respons, hele feel'et i køreoplevelsen er sindsyg god, kabinen dufter lækkert og ser godt ud og man sidder med et lille smil på hele tiden og når man eksempelvis er inde og handle ind kan man tit opleve folk står og kigger ind i bilen når man kommer ud igen :-) det sker bare aldrig i en Citroen eller VW.
Vil skyde på årsagen til taxier er MB (udover #11), er i selve komforten, for man sidder virkelig godt i en Mercedes hvis man skal afsted mange timer. Jeg har taget den fra syd Italien til DK i een køretur, kun afbrudt da jeg skulle have en Redbull optakning og jeg er ellers ved at dø af nakkesmerter eller andre forsøg fra kroppens side på at afstøde det hele uden grund indenfor 100 m.
Den største bonus er nok det man oplever på motorvejen - alle - flytter sig. Man behøver ikke engang blinke eller vente, folk ser bare stjernen i bagruden og så trækker de pænt ind :-)
Men tag ud og prøv, men lad kortet blive hjemme... jeg var ude efter en helt anden bil men kom hjem med en MB :D
--
Valget af vogn er ikke nødvendigvis vognmandens.
Nogle private laver kontrakt på bilen. Så den private vælger model, udstyr, farve osv.
Når så vognmanden har kørt x antal år/km, overgår vognen til den private.
Hvis jeg skulle bruge størstedelen af min arbejdsdag i en bil. Havde jeg også valgt Mercedes. Den kan genbruge motorvarme til at holde kabinen varm efter kørsel. Selv en gammel mercedes 5 gears skifter bedre gear nogen anden moderne gearkasse. (Personlig mening)
Mercedes ved bare hvordan en bil skal køre :)
Jeg har ikke styr på de sidste nye tal men de har gennem mange år været det mest pålidelige mærke pr. Kørt km. I de første 2-5 år.
--
Hvad angår taxaer, afgifter og frikørte vogne, så var reglerne indtil 2016, at vognmændene betalte 20 % afgifter og kunne sælge bilen efter minimum 2 år og minimum 250.000 km.
I dag betaler de ved køb ingen afgift, men skal så betale 100% afgift når vognen sælges og der er ingen krav om kørte km eller tid.
Vil ikke anbefale en MB, de har generelt mange problemer med elektronikken.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
Kender en hvor motoren brækkede sig ved 400.000km, det kostede 105.000kr på værksted.
--
Kører VW nu og hvis pengene er til det bliver det også en Mercedes næste gang (om 3 år), ellers ryger jeg nok på en Golf. Det bliver den sidste vogn jeg kan køre inden vi nok skal tænke større og klogere.
I VW har jeg også kørekomfort, plads og den lækre følelse, men Mercedes har bare lige den tand ekstra stil i mine øjne. Om det så står mål med prisen, det må vise sig.
--
Sidst redigeret 27-11-2017 10:19