Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bliver vi snydt af vicevært?Af Gigabruger Sincesibo | 31-10-2017 20:27 | 6363 visninger | 46 svar, hop til seneste
Da jeg er ved at være på enden af vippen og ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre mere - søger jeg råds på et forum der aldrig har svigtet mig.
Dette bliver måske en lidt lang besked - but here goes:
Min kæreste og jeg tilbage i Juli flytter ind i en ny lejlighed. Utroligt lækker lejlighed, men grundet vores uerfarenhed ser vi ikke de røde lygter blinke.
Vi betaler depositummet på: 31.500,- kroner samt den forudbetalte leje, samt en måneds husleje.
I alt 52.500,- kroner.
Huslejen ligger på 10500,- kroner og det er inklusiv aconto. Vi valgte nemlig at betale 1600,- kroner om måned for unlimited el, vand og varme. Vi tænkte bare det lød lækkert, da vi havde fået et rigtigt flot badekar, som vi tænkte vi ville komme til at bruge en del.
Vi nåede at bo i lejligheden i 3 uger, inden vi var nød til at trække stikket ud, og sige vi ville opsige lejligheden.
Begrundelser:
- Lejlighedens lamper og lys blev ved med at slukke randomly.
- Vi havde aldrig varmt vand, og når vi skrev til viceværten/udlejeren som boede lige over os(Det var et gammelt villa hus delt i 4), at det var koldt, gik der 15 minutter, så kom han ned til os og på mystisk vis var vandet varmt... Dog var det kun varmt i ca. 30 minutter.
- Vi blev konstant skrevet til at vores udlejer, at vi ikke måtte have lys tændt særlig meget og at vi heller ikke måtte bruge badekaret så meget, fordi det svarede til at man tog 10-20 brusebad.. Sagde han. Må ærligt indrømme jeg aldrig tjekkede op på dette.
- Vi blev chikaneret via SMS dagligt og fik af vide vi ikke måtte spille radio eller musik, fordi han kunne høre det. (Vil sige at vores håndvask lavede mere larm end højtaleren gjorde).
- Min kæreste blev meget syg på et tidspunkt kl. 3 om natten, og en ambulance var nød til at komme, og vi fik så en kæmpe sviner fra viceværten, da vi jo vækkede allesammen i huset.
Alt i alt, følte vi os terroriseret psykisk.
Vi opsagde lejligheden midt august, så vi har den sidste måned nu her, hvor vi har prøvet at gøre alt for at kæmpe os til at få vores depositum tilbage, som de ikke gider at give os.
Vi har 2 kontrakter - som vi mangler depositum tilbage fra.
Den 1:
31.500,- kroner ligger i depositum.
De godkendte ikke vores flyttesyn, grundet de ikke synes at der var gjort godt nok rent, hvilket vi så fik rettede op på, ved at købe gulvtæppe renser, milliarder af forskellige sæber mm. Viceværten godkendte heller ikke næste syn grundet der er nogle glansfliser, som han mener ser fedtede ud.
Den 2:
En kontrakt af lejede ting som vi betaler OVENI lejekontrakten, som går igennem viceværten/udlejer men åbenbart ikke "kontoret".
For 1350,- kroner om måneden lejede vi:
- Køleskab
- Vaskemaskine
- Lamelgardiner(faber) i entre, stue og værelse.
- Grundbelysning i køkken og WalkInn.
- Komplet walkinn, incl, skyedparti med spejl.
- Skænk i køkken "Mærket svane".
- Internet og TV signal.
Vi betalte 6.750,- kroner i depositum for dette.
Vi har ikke hængt noget op på væggene udover de lejede genstande, som de hjalp med at sætte op for os. (Køleskab og vaskemaskine var allerede i lejligheden ved fremvisning...)
Sagen ligger nu således med ca. 15 dage tilbage, hvor vi har haft korresponderende emails frem og tilbage, hvor de har haft UTROLIGT lang svare rate, at vi skal betale:
Blinddæksel på badeværelsesmøbel kr. 475,00
Vicevært sagde dette ville blive gjort gratis imens vi boede der...
Reparation og slibning af gulv kr. 5.000,00
92 kvm lejlighed, hvor ca. 30-40 kvm er trægulv. Koster slibning så meget for det antal kvm?
Diverse maling efter det aftalte ved gennemgang af lejemålet, kr. 2.350,00
Vi har kun boet der i ca. 3 uger, så mængden af slidtage er minimal...
Ud over ovenstående vedr. maling, kommer herudover udbedring og reparation af vægge/lofter og træværk samt maling, efter nedtagning af de særskilt opsatte lejede skabe, skænk, belysning og gardiner, kr. 4.000,00
Dette er selvfølgelig korrekt, at vi skal betale for at få hullerne fikset samt malet over efter. Men der er tale om omkring 7-8 huller og 2 vægge. Koster maling så meget??
Slutrengøring af hele lejligheden, incl køleskab, skabe mm, samt vinduer ud- & indvendig kr. 2.250,-
De godkendte ikke vores rengøring efter TRE gange, og vi har haft andre ude til at sige det er noget være vås? Kan dette virkelig godt passe de kan blive ved med at sige dette?
Samlet pris for ovenstående I alt kr. 14.075,00
Udover dette for den anden kontrakt:
I tillæg til ovenstående, og vedr den allonge der lavet angående leje af diverse skabe, skænk, gardiner mm, har vi fået oplyst følgende priser for udbedring og erstatning vedr. disse:
Køleskabslåge, udskiftning låge der er bulet, logo incl. montering og fragt kr. 4.119,00
Ved denne skal der kommenteres der allerede var en bule på fryselågen, og bulen er så minimal lille, den er på størrelse med en bidt ned lillefinger negl. Udover dette var vores induktions plade også i stykker inden vi flyttede ind, hvor vi tror at de prøver at tage penge fra depositummet også ikke bruge dem.
Lamelgardin, div. reparation, kr. 500,00
Plastik tingen der bruges til at holde gardinet fast på ET styk rullegardin var knækket i stykker. Plastikket er på størrelse med en fem-krone, så synes 500,- kroner lyder vildt.
Nedtagning af walk-Inn, lamelgardiner / rullegardin, belysning samt skænk kr. 3.500,00
Der står intet i lejekontrakten eller den tilføjende kontrakt at vi skulle betale for nedtagning, da vi heller ikke skulle betale for at få det sat op. Har endda en tekst besked fra vicevært, at den var på hans regning...
Samlet pris for ovenstående I alt kr. 8.119,00
Vi står nu i denne situation og muligvis mister utroligt mange penge på dette, og tænker om dette VIRKELIG kan være rimeligt. Jeg ved godt i måske mangler lidt baggrundsviden eller mere, så derfor kan det være svært, så hvis der er noget i mangler at vide, spørg endelig.
Men mit konkrete spørgsmål er:
Kan det virkelig passe at de kan tage så mange penge fra et depositum for at have boet der i 3 uger, og har nærmest INGEN slidtage lavet.
Jeg har prøvet at skrive til LLO men fået intet svar. Har skrevet ca. 5-6 emails.
Udover det, så at betale 4.119,00 kroner for en køleskabslåge, lyder lidt i overkanten for min smag, så kan de i princippet godt tillade sig at vi skal betale for en helt ny låge, når der allerede var buler i, i forvejen?
Venlig hilsen,
Nicklas.
--
The right man in the wrong place can make all the difference in the world.
*EDIT.
Det skal også siges at der lå nogle ting i lejligheden på et tidspunkt da vi var fraflyttet lejligheden, som var væk da vi kom tilbage. Dette var faktisk viceværtens ting, men vi havde ikke lagt det frem til ham, men ville aflevere det næste gang vi kom derned, vi tog billeder af lejligheden inden vi smuttede og der var tingene på billederne, men væk næste gang vi kom, så vi har beviser på viceværten har været inde i vores lejlighed uden at vi vidste det. -- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. --
Sidst redigeret 31-10-2017 20:33 Kontakt LLO ved fremmøde eller tlf. Husk at du skal være medlem. -- Lej aldrig privat.
Hvis LLo ike gider ta den eller svare
ja så kan du intet gøre.Man skulle måske tænke mere over tingende
næste gang man lejer privat -- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
Du skal i hvert fald have fat i LLO, det lyder som en flok hustlere og jeg ville fandme ikke betale de priser de forlanger. -- Better to reign in Hell, than serve in Heaven Jeg havde skidt hul i regler om selvtægt osv og sørget for at han gav mig mine penge tilbage. -- . Købte medlemsskab til LLO for de 600,- kroner hvorefter jeg skrev en e-mail til dem da de kun havde telefon åbent fra kl. 18:30 til 19:30 om torsdagen, og der var jeg ofte på arbejde, og når jeg ikke var, kunne jeg simpelthen ikke komme igennem.
Så LLO var desværre ikke til så meget hjælp // Tog forresten kontakt til Horsens afdelingen da det er der jeg blev viderestillet over til. -- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. Har I ikke lavet en indflytningsrapport, hvor nogle af de ting står i?
Kan du ikke snakke med viceværten om de ting, som han har skrevet og sagt er på hans regning?
Men I har jo mulighed for selv at udbedre ovenstående ting, og hvis I kan gøre det billigere og ordentlig, så er det jo i orden. Ellers husk for alt i verden at indkræve kopi af regninger, så I kan se at de har brugt de penge de oplyser og at de har brugt pengene på præcis de ting, som de har sagt til jer de vil bruge og ikke bruger dem på ny induktion m.m. -- Chuck Norris can divide by zero. Jo vi fik en indflytningsrapport, hvorved induktions osv også var skrevet på - dette skal vi heldigvis heller ikke betale for. Der stod også på indflytning at der var en bule på køleskabet, men at der er kommet en mere, stod der jo selvfølgelig ikke, så derfor mente han at det skulle vi betale en helt ny for.
Men tusind tak for indvendingen omkring regningerne, fordi det var ligefør jeg ville sige til ham jeg ville have den gamle køleskabslåge med så som bevis.. -- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. Gem alt. Smser, emails, hvis i ved han kommer, så optag samtalen. Flere beviser desto bedre.
Som andre har skrevet, skal i have fat i LLO. Hvis de ikke svarer, så ring til dem eller direkte besøg dem hvis muligt. Pres på. -- kontakt LLO.
"40 kvm er trægulv. Koster slibning så meget for det antal kvm?"
5090kr, på gulvafslibningspriser.dk
"Diverse maling efter det aftalte ved gennemgang af lejemålet, kr. 2.350,00
Vi har kun boet der i ca. 3 uger, så mængden af slidtage er minimal..."
Hvis der står ny malet i lejekontrakten, så skal det males.
Ud over ovenstående vedr. maling, kommer herudover udbedring og reparation af vægge/lofter og træværk samt maling, efter nedtagning af de særskilt opsatte lejede skabe, skænk, belysning og gardiner, kr. 4.000,00
maling koster, men ikke 4000, men der skal timeløn for nedtagning af ting.
Forstår så ikke helt at man kan leje gardiner osv. plejer at være noget fra den tidligere lejer som ikke ville havde det med, og så spørger udlejer den nye lejer om de vil have det. Hvis ny lejer ikke vil hav det, så kan udlejer tage penge for at skulle smide det ud ( dette koster også da udlejer er firma, og affald koster for firma at komme af med. ) -- Prøv at læs dette:
http://boligportal.dk[...]
Ligemeget hvad lejekontrakten siger ift. at den skal efterlades nyistandsat (slibe gulve osv), så trumfer denne nye lejelov dette. Hvis man har boet i en lejlighed i mindre end 8 år (mener jeg), så skal lejligheden kun afleveres normal-istandsat, som er malet, polyfylle osv.
Det var i hvert fald hvad LLO fortalte os da vi gik til dem. -- Ja, selvfølgelig forsøger han at snyde jer.
Du bliver nødt til at køre en sag i huslejenævnet. Jeg går stærkt ud fra det er det samme LLO eventuelt vil hjælpe med, hvis de ellers gider. Det koster omkring 300 kr. og hvis udlejer ikke vil følge afgørelsen skal du i retten med det. Du kan så måske få fri proces.
Almindeligt slidtage hæfter man desuden ikke for, så med mindre i virkelig har mishandlet lejligheden, eller den var mishandlet da I flyttede ind og I ikke har dokumentation for dette, så burde de få svært ved at argumentere for at arbejdet har været nødvendigt.
Chancen for at få depositum tilbage for de ting I har lejet er nok meget lille, men på den anden side får han også svært ved at få flere penge ud af jer, så I må bare skriftligt informere om at I ikke kan vedkende jer de forhold og så lade være med at betale..
#7 og #9 har også fat i nogle vigtige ting. Gem alle former for dokumentation og få alt på skrift. Altid. Og tag billeder af alt både ved indflytning og ved fraflytning. Og jo mere man kan få skrevet på indflytningsrapporten, jo bedre.
#10
"Hvis der står ny malet i lejekontrakten, så skal det males."
Nej. Ikke efter den nye lejelov. Se evt. link i #11. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sørgeligt at læse din historie om den røver. Håber udlejer kommer på bedre tanker og frafalder sine hustlerkrav og betaler hele depositum tilbage. Måske bør du kontakte en advokat og undersøge om I kan få fri proces og i bedste fald vinde sagen så udlejer får en regning han ikke drømte om. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. Ved fraflytning skal udlejer skriftligt indkalde lejer til fraflytningssyn senest to uger efter, at lejer er fraflyttet. Lejer har ifølge loven krav på mindst en uges varsel til datoen, hvor synet skal finde sted.
Hvis du som udlejer ikke overholder reglerne omkring syn ved ind- og fraflytning kan det have store konsekvenser. En udlejer vil ved brud på reglerne helt miste retten til at kræve betaling for istandsættelse af lejer ved fraflytning. <--- Omg vidste jeg slet ikke?! Vigtig info!
og
Lejer behøver hverken deltage eller underskrive den rapport, som udlejer laver på baggrund af synet. Som lejer skal du bare vide, at det er lovpligtigt, at udlejer syner lejligheden ved ind- og fraflytning, og at der laves en skriftlig rapport. Hvis udlejer ikke overholder reglerne, kan de ikke længere kræve, at du istandsætter boligen, når du flytter ud. <--- Vigtigt info!
samt:
For alle typer af udlejning gælder nu, at en udlejer ikke må kræve, at lejer skal aflevere et lejemål nyistandsat ved opsigelse.
Nyistandsat betyder, at alle mal-bare overflader i lejeboligen er malede, og at gulvene er slebet og nylakerede.
Normalistandsat derimod, er nødvendig hvidtning, maling og tapetsering af vægge, herunder også maling af træ og jern (paneler, døre, radiatorer), samt mellemslibning og lakering af gulve. <-- Lad mig lige forstå det korrekt... Hvis Jeg/#0 har en lejekontrakt, hvori der står, at lejligheden skal være nyistandsat, så glæder dette ikke længere??? Lejligheden skal fremover blot være normalistandsat ??????
-- Det for sygt, jeg mistede 30-40000 på min forrige udlejer, chikane pr. Sms dagligt var bare én ting. Lej aldrig privat, for det første er det både indkomst og skattepligtigt. -- |vision midi, sf450 gold, I5-4590, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, 1080 strix, 512 gb plextor ssd, X34" uw, razer chroma| #15 Korrekt. Det gælder ikke længere jvf. den nye lejelov. Kontrakten er faktisk ikke lovlig.
Du har en rigtig god sag, for det er tydeligt at han forsøger at udnytte dig for groft. Jeg håber ikke, at du har betalt 1 krone endnu.
Som de andre siger - få fat i LLO (ufatteligt at de er umulige at få fat i. Jeg har selv forsøgt engang. Det virker som om det drives frivilligt af pensionister. Det gjorde Esbjerg-afdelingen i hvert fald).
Og når sagen er slut, så synes jeg, at du skal få lavet noget dårlig omtale af vedkommende (indenfor lovens grænser), f.eks. noget lokal presse, online review osv., så når man søger på den klaphat på Google, så er det dårlige sager der dukker op, så andre ikke ryger i samme situation.
-- Man bliver godt nok harm over og læse sådan noget.
Jeg håber du vinder sagen! -- Han forsøger 100% at hustle jer!
Nu har vi købt hus, men boede før til leje privat hvor udlejer også forsøgte at snyde sig til at score hele depositum. Hun boede også helt op til vores lejemål, og bankede på væggene når vi var i bad, fordi hun mente at vi skulle smøre os ind i sæbe og så skylle det hurtigt af igen. Hun havde så mange regler. Aldrig mere leje. Fy for dælen. Vi betalte omkring 10k om måneden.
Nu har vi købt hus og sidder billigere idet, og betaler afdrag til os selv, og sætte selv alle spillereglerne.
Kan klart anbefales.
Håber i finder ud af det. Mener at LLO sagde at vi skulle møde op personligt hos dem. De er ikke meget værd på mail og telefon.
Held og lykke med det hele.
PS: Vi nødt til at blive ret grov i munden for at få vores depositum tilbage. I skal ikke finde jer i noget.
Hold jer til hvad der står i lejekontrakten. -- Jeg havde engang en sag kørende, jeg fandt nogle gratis juridiske folk, der havde tid engang imellem om ugen til at se på ens sag og om hvorvidt eller ej, man havde hold i tingene. Måske det var en ide, at få nogen til at kigge på tingene. Smser, emails osv. Hvad I end har.
Hvis LLO eller andet sted ikke vil hjælpe eller ikke er til at få fat på.
Hvis du vil, vil jeg da gerne høre en update om hvordan tingene udvikler sig, men det står dig selvfølgelig frit for.
Håber i hvert fald sagen falder ud til din fordel og held og lykke, hvis den ikke er afsluttet endnu.
Ps: min sag tog 1 år om at blive afsluttet, men det var så også mht. en forretning. Bare hæng i. -- stop med at skrive til LLO..... man ringer fanme når det er så vigtigt.....
og så koster det penge at få nogen hjælp fra LLO
sig til ham at vis han ikke betaler så kommer der renter på til sagen er afsluttet
og så vil jeg sige at folk der bedre om Depusitum og forudbetalt leje ville jeg ikke bo hos.... de tager altid røven på folk
så kaldt unlimmite el vand og varme for sølle 1600kr når det lyder for godt til at være sandt skal man nok tænke sig om...
leje af køleskab lmao...... -- 22# Folk der beder om depositum og forudbetalt leje ville du ikke bo hos? Held og lykke med at finde en lejlighed, for selv lejere gennem boligselskaber tager depositum og forudbetalt leje.
Jeg ville da på ingen måde, hvis jeg havde en lejlighed at udleje, udleje den til en der ikke stillede nogen som helst sikring for lejlighedens stand eller forudbetalt leje.
Det står endda i lejeloven, at udlejer kan kræve 3 måneders forudbetalt leje samt et depositum svarende til op til 3 måneders leje. -- I5 2500K@4,5 Ghz, ASUS 670 DCII, Corsair CX750, Corsair Vengeance 1600 Mhz, Corsair 750D, ASUS P8Z77 V-LE Plus, Samsung 830 128 GB, Swifttech H220 tror ikke du ved hvad forudbetalt leje er kan jeg forstå
i den lejlighed jeg bor i 100m2 4 værelses betalte jeg 14000 depositum og første måned husleje....
-- Udlejer er på tynd is, og han er ude på at snyde jer, hvilket måske er strafbart.
https://www.dr.dk[...]
Det i skal gøre er at klage til huslejenævnet over ulovlig lejekontrakt og at i kræver alle penge i har betalt, depositum, husleje og alle de andre ting i har nævnt.
Så skal i også ringe 114 og tale med politiet om dette her, for chikaneriet fra udlejeren vil jo give ham alle de 50.000 - 70.000 kroner i har betalt indtil nu og ikke får tilbage, dette er bedrageri.
Såfremt politiet ikke gider at høre på jer, så send en skriftelig anmeldelse til politiet om bedrageri og bed om en kvittering på anmeldelsen.
I vil kunne få jeres indbo forsikring til at dække op til 100.000 kroner(Dog se på i jeres betingelser i forsikringen) når i har en afgørelse fra huslejenævnet. Såfremt advokaten mener der er en sag, så er det advokaten der skriver ansøgningen til forsikringsselskabet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Gør som #25 siger og kontakt huslejenævnet, men undlad at kontakte politiet, de kan ikke hjælpe jer i sådan en sag -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tusind tak for jeres utroligt mange gode inputs.
Jeg skal nok opdatere jeg løbende af hvad der sker - men jeg tænker på nuværende tidspunkt at smide advokat indover samt at melde det til huslejenævnet.
I må fortsat gerne komme med jeres gode inputs, de hjælper en utroligt meget! -- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. #0 Kæft hvor har jeg ondt af jer, OP. Håber i finder ud af det og bliver kompenseret for bøvlet. Har selv været igennem sådanne sager der har haft både negative og positive udfald. De mest nederdrægtige mennesker jeg i midt liv har mødt, har været udlejere/ejendomsadministratorere, og de er en kræftsvulst på et i forvejen presset og desperat marked.
Held og lykke! -- #27
Tak fordi DU gider at gå forrest og gøre noget mod de satans svin. Du gør os alle sammen en tjeneste. Jeg har selv boet til leje et par gange, hvor jeg er blevet snydt for nogle tusinde (ikke på jeres niveau overhovedet), hvor jeg bare ikke har magtet at bruge tid og overskud på de sølle mennesker - fordi i sidste ende er det jo bare fucking penge. Men sådan bør det jo ikke være!!!! Så tak til dig. Håber på alt godt for jer - kan blive så harm når jeg læser noget lignende, det er så sørgeligt man kan synke så lavt, desperat marked eller ej. -- Tag de 8.119,00 Kr. .Gå ned i din bank og sæt pengene
ind,på en spæret konto. til udlejer.
Din bank kender processen . Så er du bedre stillet i forhold til LLO. -- Sidst redigeret 02-11-2017 17:08 Hmm.. mange gode råd til sådan en grådig sociopat af en udlejer/visevært.
Selv ville jeg nok ha` stillet mine konkrete modkrav/betalingsidèer meget tydeligt op overfor samme, og når/hvis han ikke ville gå med på dette, ville jeg slæbe ham direkte i retten, hvor tingenes tilstand jo tydeligt viser, at div. rep. samt udbedringer m.m er helt ude af proportioner, og helt sikkert er en bevidst strategi for, at kunne score kassen fra personer der ikke "tør" gå sagen helt ud. Dette findes desværre hos rigtig mange privatudlejere, der har set en ekstra fortjeneste i, at folk hellere vil give efter og betale, end at gå i retten.
Dette findes desværre også - omend i lidt mildere grad indenfor udlejning af almene boliger, hvor de tilknyttede håndværkere godt ved hvordan de får hevet 6-8000 kr. ud af gamle fru Olsen får en enkelt gang malig af en enkelt radiator/varmebænk/maling ag en væg osv. osv. helt i samspænd med udlejerne! Fy for fanden for en korrupt omgang svindlere!...
Han har helt sikkert også tidligere snydt/svindlet andre på samme måde, da det jo ikke bare er med en enkelt ting han prøver - men et nærmest fuldt emplementeret færdigt svindelsystem, han selv efter forgodtbefindende, kan justere alt eftersom tingene nu ændrer sig!..
Så gør alle kommende lejere en kæmpe tjeneste, og slæb det møgøre i retten hurtigst muligt - selvf. med en boligadvokat :)
Og som tidligere skrevet - få så meget fakta ud om ham som overhovedet muligt - især hvis du vinder sagen, da du jo så har bevis på hans bevidste åger/svindelstrategi...
Håber alt godt for dig - vær stærk - stå fast - og behold tegnebogen i baglommen :) -- Sidst redigeret 02-11-2017 18:36 Shit en udlejer.
Du kan nok ikke gøre ret meget selvom det er en vild pris for 3 uger.
Som andre siger lej et sted gennem et boligselskab, fx lejerbo.dk, vab.dk eller et lign firma.
Så er der 100% styr på det og ikke en random Låsby svendsen som det lyder som.
Min sidste udlejer sagde allerede da ja gav ham depositummet i kontanter på indflytningsdagen at jeg aldrig fik dem igen, uanset hvilken stand jeg fraflyttede i.
Så et par år senere fraflyttede jeg og efterlod alt affald. Og jeg mener ALT. Så gik depositum til et rengøringsfirma.
Eneste anden private jeg har lejet bolig af var min egen far, og der var aldrig nogen problemer, hverken med penge eller varmt vand hele tiden ;)
Men måtte videre da min kæreste skred. -- RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;) #32 Gu' kan han gøre meget. Lejekontrakten er ikke lovlig og udlejers krav er ikke rimelige i forhold til den nye lejelov, så der er masser at gøre og en god sag. -- Hvis llo bliver svær at få i tale, dukkede disser her op på facebook fornylig. Kender intet til firmaet, men hvis der er penge i det for dem og det ikke er drevet på frivillige kræfter, er der nok en chance for de tager dig lidt mere seriøs.
http://lejerensjurist.dk[...] -- UPDATE:
Vi var i dag kl. 15:00 ved det afsluttende flyttesyn, hvor vi havde en med til at tale vores sag for os, som havde bedre indblik i selve det juridiske.
Der var ikke særlig meget vores udlejer sagde denne gang, da den juridiske person, hakkede igennem udlejeren med diverse.
Alt i alt fik der hakket ca. 21.000,- kroner af det de ville tage, samt skal de tilbage betale 3 x 1350,- kroner for lejede ting, da udlejer også havde lejet sit eget tv-signal ud samt internet til andre i bygningen, så sagen er nu også blevet taget videre, da Stofa nok ikke er så glade for at man videresælger deres ydelser til andre, for at kunne bruge det gratis. (Han lejede det ud til 4, og tjente selv 500,- kroner ca. hjem for at gøre det månedligt).
Da udlejer som så kun er vicevært, blev fortalt at nu skulle han bare komme frem med en udflytningsrapport fattede han ikke hvad dette var, og den juridiske person hakkede ham også grundigt for dette, da han ville kontakte "udlejer/kontoret" og høre omkring det for at trække den i langdrag igen.
Jeg havde også været på en runde igennem diverse butikker i byen for at spørge mht. priser af nogle af de ting han kom med, og fandt ud af at store dele af det var taget ud af ingenting. En plastik dims til gardin kunne jeg få i den rigtige størrelse: 10 styk - 10 kr. Han ville have 500,- kroner for en enkelt. Samt glans dæksel fandt vi til 68,- kroner. Den ønskede han også 500,- kroner for.
Alt i alt, hakkede vores jurist igennem udlejeren med utroligt mange ulovligheder han lavede, især hans EGEN allonge af lejekontrakten af lejede genstande. Der var ingen priser på, samt cvr nummer, så den var helt galt.
Det ser ud til vi kommer til at betale omtrent de 2000,- kroner i alt ca. for de ting der skal laves, men det er helt klart bedre en 24.000,- kroner.
Vi fik en udflytningsrapport med hjem, med kun 2 ting hvor der skulle laves syn af, så intet er underskrevet endnu, da det skal tjekkes af håndværker for at få pris, samt en regning og mulighed for kontakt til den håndværker, for at høre troværdigheden bag.
Den juridiske sagde vi nok ville komme af med MAKS 2000,- kroner, men det er højst usandsynligt og det nok kun blive omkring 1000,- kr.
Udover det kommer vi til at slippe for en ny køleskabslåge da grundet dens alder, ikke kan kræve en helt ny.
Udover det kører vi sagen videre på viceværten/udlejeren så han ikke kører videre med de scams han har gang i.
Jeg vil gerne sige tusind tak til alle herinde, og jeg vil updatere jer når vores penge står på kontoen.
-- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. Congrats...med den midlertidige sejr over ågeren. Han fik fuldstændigt hvad han fortjente, selvom han måske undgår et retsligt efterspil.
I hvert fald rart at høre, at du til syvende og sidst fik din ret :)) -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #35 Så godt for Jer! Fantastisk, at jeres udlejer får at føle.
Jeg synes dog, hvis en anden nu skulle stå i samme situation, og finde tråden på google, at det ville være rigtig god stil, at du skrev hvem du har kontaktet, og hvordan det ellers er forløbet. -- 35# FEDT AT HØRE! :)
Som 37# kunne det være lækkert med information omkring hvem du henvendte dig til, LLO eller en advokat eller hvordan :) -- #35 Super fedt jo.
Sgu godt at høre at i nok får ham ned med nakken så han ikke forsætter med at snyde folk. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM Hvor er det fedt at høre. Gid der er flere der tager sådanne sager op, så færre tyve får lov at lave så nogle numre. -- Everyone becomes a story, be a good story.
Ved intet om udlejning, men jeg er helt sikker på at SKAT, gerne vil høre mere til hans lille side beskæftigelse. Teknisk set kan han godt have virksomhed uden CVR nr, skal dog være omsætning under 50k pr år. Der er nogle tekniske finurligheder omkring hvordan de helt små virksomheder skal gøre. Men jeg vil godt vædde på at han ikke har opgivet den indtægt nogen steder.
Held og lykke -- Vi brugte min far som havde en advokat med i forløbet. Dette gjorde vi da LLO stadig ikke viste nogen tegn på liv.
#41 Han lejede STOFA internet og TV ud, hvilket ikke er lovligt. Men der var heller ikke angivet de rigtige parametre og præmisser på den kontrakt han havde lavet til os. Der stod heller ingen priser på kontrakten, så vi fik kun mundtligt besked på hvilket beløb det var vi skulle overføre til hans private konto.
--------------------------------------------
Vores fremgangsmåde:
Vi prøvede først at henvende os til LLO, som ikke gav nogle tegn på liv. Dette betød at vi blev lige urolige, da vi ikke vidste hvad vi skulle gøre. Vi spurgte derfor til råds inde i denne tråd, da jeg er storforbruger herinde, og der altid har været hjælp at hente. Vi fik utroligt mange gode råd, så det vi gjorde var at få fat på hjælp udefra, hvor min far havde en advokat, da vi var sikre på vores sag og at den var god.
Vi havde også opdaget udlejeren/viceværten havde været nede i lejligheden og sætte alle termostater på 0...
Min far havde været ude i lejligheden sammen med en kollega, hvor de så at det hele var noget værre pjat. Min far tog flyttesynet med os, hvor han havde alt det juridiske på plads, og hvad han også havde fået af vide af hans advokat.
Det særdeles vigtige var at der var en person der turde at tage fat i klovnen og tage fuldkommen styring af forløbet.
Dette gjorde min far, sammen med en masse punkter, hvor at udlejer blev meget nervøs.
Sagen bliver også henlagt til huselejenævnet, og der bliver kørt sag på Vicevært/udlejer, da der skal sættes en stopper for ham.
Jeg håber noget kan bruges - ellers må tråden gerne pustes op igen, hvis andre er i samme situation. Er ofte herinde, så skal nok få tråden set.
Dog vil jeg som sagt opdatere tråden igen, når deres udspil er kommet og de har smidt en pris til os.
( Vi håber jo selvfølgelig de ikke tør svinge rundt med de priser igen).
Intet er underskrevet endnu, så vi venter bare til vi kan få pengene tilbage på vores konto. -- The right man in the wrong place can make all the difference in the world. --
Sidst redigeret 15-11-2017 17:06 #42
Tillykke med at i fik ram på "hustleren" og muligvis redder andre for at blive snydt fremover. -- Better to reign in Hell, than serve in Heaven #42 Fantastisk!
Jeg ville nok også tippe skat om et potentielt problem. Det kan vel ikke skade at de lige gennemgår hans papirer.
Han fortjener at komme hele møllen igennem. -- Sidst redigeret 16-11-2017 07:45 Godt at se!!! Og tak for at opdatere tråden :) -- #47 det er nu stadig relevant den slags sager, desværre.
Så det er da fint at typisk unge mennesker som her får lidt indblik.
1. sted:
Ingen indskud (blot er værelse), ingen problemer, jeg gav endda frivilligt en ekstra måneds husleje da jeg havde lavet brænde mærker i gulvtæppet/holdt fester osv...
2. 3. sted ejet af mine forældre så ingen probs der.
4. sted, han sagde til mig fra starten at jeg aldrig ville få mit depositum tilbage uanset hvad. Altså inden jeg overhovedet var flyttet ind. Men jeg havde ikke noget andet sted, så jeg havde stort set ikke noget valg.
Så da jeg fraflyttede efterlod jeg alt lort, ja mildest talt en losseplads.
Pointen er at du skal leje af prof firmaer ikke private der har et hus i overskud. -- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs !
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|