Det er en fin vogn. Hvis du altså er elitebillist!
Ellers flår forsikringen dig...
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
#1 Hvorfor skulle forsikringen flå ham? Du aner jo intet om hans anciennitet eller hans kørselsbehov
--
Puls er en bonus!
Hmm, jeg tænker at der må findes bedre alternativer til en 12 år gammel Vectra...Hvad er budgettet?
Alene den grønne afgift ville skræmme de fleste langt væk, og som #1 påpeger så er forsikringen nok heller ikke helt billig.
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
#2
Det er jo også det jeg siger. Hvis han er elitebillist. Er man ung eller har skader på CV´et er alt over en bil med 1,6 motor helt vildt.
Jeg spurgte som ung (uden skader) om en Mazda 626 2,0.
Prisen på bilen var ret lige meget når forsikringen ville have 22.000 kr pr år.
Kan ikke forestille mig det er billigere med en 2.2 vectra.
Det er naturligvis en helt anden pris såfremt man er elitebillist.
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
Nu står der på mandens profil han er født i 82. Mon ikke en Vectra 2,2 er til at betale (selvom det er i din dyre ende)
--
ASUS PG278QR 27" - GTX1080 8GB - i7-7700K - 16GB RAM 3200Mhz - 240GB SSD + 500GB SSD
Forsikring på pågældende bil, beregnet hos Next Forsikring (35 år, 0 års ancinitet) med bopæl i sønderjylland: 12.720kr (med kasko).
Det er ikke billigt, men det er da trods alt til at betale? ;-)
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
#7
Der er sgu da ikke nogen der vil have kasko på en 12 år gammel Vectra.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. det eneste på de motorere der er at man skal være obs på kæden på dem , de skal skiftes jævnligt , hvilket ikke er så svært ;) , hvis man er mekaniker hehe
de er billige i dele
men jo de kan da ruste som alle andre biler , men de kører pisse godt og der er masser af plads i dem
--
De ruster faktisk ikke i karossen, og undervogn kommer an på som så mange andre biler om den er passet med rustbehandling.
Motormæssigt er der kæderne, som skal skiftes omkring 200.000km, og så er der højtrykspumpen som er en sliddel på de motore, og der bruges 2fabrikanter og den ene er bedre end den anden som man skal være opmærksom på ved udskiftning.
Ellers er der ikke problemer med sådan en bil, og de modeller før facelift har som regel fået skiftet cim modulet under rattet, og det koster omkring 5000,- men de havde nogle problemer med det modul og havde problemer med at holde.
Du kan gå efter en faceliftet udgave, hvor der er nyere lygter/front og er pænere efter min mening, og mener den blev fæcelifter omkring slutningen af 2006. Og så er der ingen EGR ventil på de nye motore :-) bilen trækker fint, og køre fint.
Jeg arbejder til dagligt med autoteknik, og har rodet med rigtig mange biler på jobbet, og så har jeg faktisk en Vectra c 2.2 st.car aut selv :-)
Og giver 2300,- kr i grøn afgift halvårligt, og 4500,- kr i forsikring med kasko, og bilen er årgang 2007 med alt i udstyr.
Det er en fin bil, med masser af plads, og faktisk mere plads end de fleste st,car.
Har du nogle spørgsmål så fyre du bare løs ;-)
--
Til de opslag med forsikring s ville den koste mig 355 inklusiv kasko
og der er kun 150kr i forskell på vægt afgift på de to viler
--
God bil :).
Den kan du sagtens købe har selv kørt signum og der var aldrig noget.
Bare husk vedligeholdelse samt olieskift så holder de næsten evigt.
Min 2003 signum havde ikke en rustplet.
--
Lyt efter om den hviner - i hvert gear - jeg havde en og der skulle gearkassen renoveres ved 200.000 - ellers en dejlig vogn med en god økonomi, størrelsen taget i betragtning
--