Er den tom?
Umiddelbart er opgaven da ret ligetil
--
HO, HO, FUCKING HO!
Har du talt med en speditør ? Altså Danske Fragtmænd - DSV ?
--
Hvorfor er der ikke plads til den største cola i Cinnemaxx's kopholder?
#1 Nej den indeholder byggematerialer, men er selvfølgelig indenfor max vægten, der så vidt jeg husker er 24T
#2 Har ikke prøvet danske fragtmænd, troede ikke de transporterede containere, og er ikke lige stødt på dem i min søgning. Dem vil jeg give en chance.
--
#3 der er ret meget forskel på om den vejer 2500kg tom eller om den vejer 24t.
Det kræver jo en mobilkran at tumle 24t hvor 2500kg kan tumles af selv mindre kraner. Kraner der kan løfte 24 tons må typisk ikke køre med dem da vægten bliver for høj. Så er det pludseligt en spørgsmål 2 biler i stedet for en. Så timelønnen for sådan en projekt kan jo svinge fra 700kr til 2500kr i timen.
Desuden nytter det ikke noget at ringe rundt medmindre du har en nogenlunde realistisk ide om hvad den vejer da det er det første du bliver spurgt om. Det er simpelthen altafgørende for at give dig en pris. Oplyser du for lidt lidt vægt og opgaven ikke kan løses fordi du har opgivet forkerte informationer får du jo alligevel en regning.
Men hvad er der i containeren? Er den stablet med mørtel i sække eller er det isolering og træ? Er der reoler og arbejdsbord eller er den bare fyldt totalt?
Jeg arbejde med sådan noget til dagligt og det er helt sikker "en lille fastmonteret arm" ikke løser opgaven
Jeg ved ikke hvor du er bosat i forhold til containeren og hvornår transporten skal gennemføres, men jeg ville ringe til klaus hundborg, bomholt eller Erling Andersen. Alle vognmænd der bor omkring århus og som har gods mod københavn. Hvis du oplyser du ønsker den hjem som returlæs og ikke er kunstig med hvornår de kan tage den har du mulighed for at få en god pris
--
HO, HO, FUCKING HO!
--
Sidst redigeret 11-07-2017 20:16
#4 tak, dem vil jeg også prøve at kontakte
#5 Det har du sikkert ret i, jeg ved ikke hvordan jeg skal fremskaffe en realistisk vægt.
Den er fyldt ca 20-25% med træ, og tilsvarende i isoleringsmaterialer.
Hvad det giver af vægt, har jeg ingen fornemmelse af :)
--
#6 Jeg har lige tilføjet et afsnit mere med vognmænd du kan kontakte i #4
Den vejer formentlig 6-10 tons ialt. Træ er ikke voldsomt tungt, ej heller isolering. Det værste er erfaringsmæssigt vvs og smede containere der er fyldt med rør og fittings :-)
Eller et flyttelæs fra et bibliotek. Den var stablet tæt med bøger :-)
--
HO, HO, FUCKING HO!
#6 med det du skriver der vil jeg ikke mene at den vejer over 10.ton, jeg har skibet tusindevis af containere op til grønland med byggematrialer, så du burde ikke være nervøs på den front.
Men du skal have fat i en vognmand der ejer en (sideloader)
--
!AMD HAS RYZEN
Der er også Johs. Sørensen & sønner i Brabrand. De firmaer jeg har nævnt har alle grejet til at løse opgaven og hvis de ikke selv har mod på det, har de med garanti en de kan henvise til. Det er dog en helt standard opgave som jeg tænker de alle gerne vil løse for dig
#8 du kan ikke bruge en sideloader når den skal 5 meter væk fra bilen. Det er Maks 1 meter. Så det er kran uanset hvad. Desuden kan sideloader kun sætte 100% parallelt med sin egen længdeakse og det er sjældent brugbart ved private. Sideloader er bedst til firmaer med dertil indrettede pladser og områder
--
HO, HO, FUCKING HO!
--
Sidst redigeret 11-07-2017 20:34
Du skal vel have fat i en trækker med fastmonteret kran, der så trækker en fladvogn til containeren...
--
#7 Tak for yderligere konkrete input til vognmænd, og bud på vægt af containeren.
Den skal bare flyttes inden udgangen af Juli, og kan afhentes når som helst det passer, så det håber jeg også kan hjælpe lidt på prisen.
#8 tak for input til vægt
#10 det må de have styr på når jeg bestiller opgaven et sted. Men jeg ved at f.eks. Boxit har biler som har monteret kran, og kan have en 20 fod container på.
--
#11 Ja det er ikke din opgave at påvirke hvordan de griber opgaven an. Du skal bare sørge for at være så tydelig og konkret i forhold til dine ønsker at de har et ordentlig grundlag at træffe beslutningen på. Om det er trækker eller forvogn er jo egentlig underordnet bare den indfrier dine ønsker
Jeg sidder i øvrigt og disponerer 8 biler hvoraf de 6 er kranbiler da kontoret afvikler ferie. Vi kunne nemt løse opgaven for dig, men vi er bosat på fyn og er ikke konkurrencedygtige i forhold til prisen pga geografien. Så hvis der er flere spørgsmål er du velkommen
--
HO, HO, FUCKING HO!
Hej #0.
Lige et spørgsmål, du skriver ikke hvor lang tid du har ejet containeren, men den skal jo være godkendt til transport - hvis ikke CE mærket er valid, får du ikke nogen vognmand / speditør til at røre ved den.
Du skriver ikke hvor den skal stilles, men et alternativt hvis den kun vejer omkring 10 ts vil jo være at bruge en truck til at læsse/aflæsse - du nævner byggematerialer, så der er måske muliged for at finde en. I så fald skal du kun bruge en alm. chassis trailer, eller hvis vognmanden er nem at tale med, en alm åben trailer.
mit gæt på en pris (hvis du kun betaler Valby-Odder) er DKK 3.000 + moms. med sideloader.
Uden sideloader hvor du selv sørger for læs/aflæsning. DKK 1.500 + moms. (som retur gods for en Odder/Aarhus basseret vognmand)
Men det er en jungle, og som privat er det svært at finde et billigt setup.
--
Asus GF GTX970 Strix, 4GB GDDR5 DP (Ny)
Intel Core i7-2600K 3.4GHz 8MB
850W Corsair AX850W, 2x4G.Skill DDR3
BenQ XL2410T + BenQ XL2411Z (Ny)
#13 Vi er totalt ligeglade med den mærkning. Der er absolut ingen håndværkere på fyn der får mærket og kontrolleret deres kasser. Jeg har aldrig oplevet nogle der spørger eller nævner det i hvert fald.
En truck der kan tage op til 10t og samtidig har en bred nok slæde til at tage en 20" i gaffellommerne hænger desværre ikke på træerne. Problemet med containere er jo at tyngdepunket normalt ligger omkring 130cm ude på gaflerne og det tager hurtigt pusten fra de fleste trucks
#0 Prøv at give en melding med hvordan det gik når du får det gjort.
Jeg er 100% sikker på du ender med en løsning med en lastbilbaseret kran
--
HO, HO, FUCKING HO!
#13 der er desværre ikke mulighed for truck som kan håndtere en 20 fods container i hverken valby eller odder. Har tidligere kørt trucks som kan, og det er en lidt voldsom maskine, til brug ifm. at bygge et hus :)
#14 Jeg skal nok give en opdatering når det er realiseret. Indtil videre er bedste pris 5800+moms, som returgods, og med sideloader, så jeg må lige se om jeg kan finde en bedre pris i løbet af dagen i morgen.
--
#15 ja jeg er skam bare nysgerrig. Du skal dog være opmærksom på at sideloader kun kan sætte en meter fra bilen
--
HO, HO, FUCKING HO!
Hvad endte det så med?
--
HO, HO, FUCKING HO!
#17 Jeg har to mere jeg har fået anbefalet at ringe til, men som det ikke er lykkedes at komme i kontakt med endnu.
Dog fortsat ikke nogen bedre pris end den med sideloaderen, som jeg overvejer om er tilstrækkelig til mit behov alligevel.
--
#18 sideloader en kan jo ikke sætte den 5 meter væk, men hvis transporten er meget billig med den, kan du jo også betale en time til en lokal vognmand til at sætte den på plads.
Så kan du smide 1000 kr oveni prisen, men det er jo også en mulighed og måske stadig det billigste alternativ?
--
HO, HO, FUCKING HO!
#19 det ser det nemlig pt. ud til.
Når jeg har en endelig beslutning, skal jeg nok give besked her, så tråden kan lukkes helt :)
--