Du er nødt til at sætte lidt mere kontekst på. Ellers er det jo umuligt at vide.
Standarden er vel at lave ekstern analyse ud fra PESTLE-modellen, en analyse af rivaliseringen i industrien ud fra Porter's Five Forces og så en intern analyse ud fra McKinsey's 7's eller Porter's Value Chain.
Dette kan du så opsamle i en SWOT-opstilling hvis du lyster.
--
#1 Mon ikke det er lidt over niveau på en SRP opgave...?
--
Se system specs i profil
#2 McKinsey's 7 S'er er måske over niveau, men de resterende modeller er bestemt ikke..:-) gode forslag 1 kommer med. Man kunne vel også lave en rentabilitetsabalyse for at se hvordan det går økonomisk set?:-)
--
History will be kind to me for I intend to write it. - Winston Churchill
Da jeg skrev SRP (puha, længe siden snart), bestod den af en henholdsvis rentabilitets analyse, og en strategisk analyse. Her brugte jeg som #1 skrev PFF som industri analyse, PEST som omverdens analyse. Internt brugte jeg en Værdikæde analyse. Dette blev opsummeret i en SWOT. Dernæst en diskussion af portefølje og vækst strategi, på baggrund af den strategiske analyse.
Det samme gjorde de andre der skrev inden for dette område, og det gik fint for os alle. Så sæt i gang!
Kan anbefale at bruge Kotlers Marketing Management som litteratur. Den dækker alt overstående, og den går lidt mere i dybden end de lærebøger man har at gøre med på HHX. Du kan nemt finde en PDF af en ældre version på nettet.
--
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
Gør som #1 nævner. Tag den eksterne analyse først ved at bruge PESTLE og følg op med industry analyse med en Porters.
Ved du hvad en VRIO er så kan du bruge den til intern analyse, siger den dig ikke noget så lad den ligge (ligesom med Mckinsey 7-S).
Bind det hele sammen i en SWOT og skal du lave strategiske forslag så kan du bruge TOWS.
God fornøjelse med det :)
--
Venlig hilsen Nismon