Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Strategisk analyse, hvornår?

Af Gæst skriveren | 13-12-2016 13:39 | 1098 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej Jeg er naturligvis stadig i gang med min SRP og er kommet til Strategisk analyse og bliver lidt i tvivl om hvordan jeg skal udvælge præcis de rigtige modeller og teorier fra den strategiske analyse, så det vil passe til virksomheden (Under Armour). Og ja, 5 dage uden svar fra vejledere, så jeg må jo prøve hvor jeg kan.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
kaaretp
Maxibruger
13-12-2016 13:42

Rapporter til Admin
Du er nødt til at sætte lidt mere kontekst på. Ellers er det jo umuligt at vide. Standarden er vel at lave ekstern analyse ud fra PESTLE-modellen, en analyse af rivaliseringen i industrien ud fra Porter's Five Forces og så en intern analyse ud fra McKinsey's 7's eller Porter's Value Chain. Dette kan du så opsamle i en SWOT-opstilling hvis du lyster.
--
#2
Taarten
Mega Supporter
13-12-2016 14:47

Rapporter til Admin
#1 Mon ikke det er lidt over niveau på en SRP opgave...?
--
Se system specs i profil
#3
myv95
Supporter Aspirant
13-12-2016 17:14

Rapporter til Admin
#2 McKinsey's 7 S'er er måske over niveau, men de resterende modeller er bestemt ikke..:-) gode forslag 1 kommer med. Man kunne vel også lave en rentabilitetsabalyse for at se hvordan det går økonomisk set?:-)
--
History will be kind to me for I intend to write it. - Winston Churchill
#4
PeZker
Bruger
13-12-2016 17:46

Rapporter til Admin
Da jeg skrev SRP (puha, længe siden snart), bestod den af en henholdsvis rentabilitets analyse, og en strategisk analyse. Her brugte jeg som #1 skrev PFF som industri analyse, PEST som omverdens analyse. Internt brugte jeg en Værdikæde analyse. Dette blev opsummeret i en SWOT. Dernæst en diskussion af portefølje og vækst strategi, på baggrund af den strategiske analyse. Det samme gjorde de andre der skrev inden for dette område, og det gik fint for os alle. Så sæt i gang! Kan anbefale at bruge Kotlers Marketing Management som litteratur. Den dækker alt overstående, og den går lidt mere i dybden end de lærebøger man har at gøre med på HHX. Du kan nemt finde en PDF af en ældre version på nettet.
--
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
#5
Nismon
Monsterbruger
13-12-2016 21:00

Rapporter til Admin
Gør som #1 nævner. Tag den eksterne analyse først ved at bruge PESTLE og følg op med industry analyse med en Porters. Ved du hvad en VRIO er så kan du bruge den til intern analyse, siger den dig ikke noget så lad den ligge (ligesom med Mckinsey 7-S). Bind det hele sammen i en SWOT og skal du lave strategiske forslag så kan du bruge TOWS. God fornøjelse med det :)
--
Venlig hilsen Nismon

Opret svar til indlægget: Strategisk analyse, hvornår?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning