Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Køreprøve om 16 dage - gode rådAf Monsterbruger lesbrown | 12-11-2016 19:30 | 11847 visninger | 47 svar, hop til seneste
Hej,
Jeg skal til køreprøve om 16 dage. Jeg mødes med min kørelærer kl. 7. Køreprøven kl. 8.
Teknik til køreprøven https://www.youtube.com[...] og https://www.youtube.com[...]
Hvilke spørgsmål har i fået til prøven?
Min kørerlærer fortæller mig at køreprøven vil vare omkring 45 minutter.
Jeg skal kunne lave 3-punktsvending, parallelsparkering og bakke baglæns om hjørnet. Herudover er det vigtigt at køre til det tilladte, dvs. hverken køre for hurtigt eller langsomt.
Det er vigtigt at sænke farten ved højrevigepligt eksempelvis i villakvarter. Og så skal jeg give blinklys i rundkørsel inden jeg kører ud - og ikke når jeg kører ind i rundkørsel.
Spejl, sidepejl og dreje hovedet for at kikke tilbage og efterfølgende slå blinklys til ved vognbaneskift.
Jeg skal køre fra Toftegårds Plads http://politiken.dk[...]
Hvilke fejl har i lavet under køreprøven?
Jeg er en smule nervøs. Jeg vil gerne bestå første gang. Jeg vil gør mit bedste for at bestå prøven.
På forhånd tak. --
Sidst redigeret 12-11-2016 19:31
Du skal give tegn når du kører ind i en rundkørsel hvis du skal ud af først afkørsel.. fyi
ellers så er orientering alfa omega! -- Happy wife, Happy life! Nu er det godt nok næsten 15 år siden, men husker tydelig jeg var ALT for nervøs første køreprøve, hvilket resulterede i at jeg var for forsigtig = dumpet
Anden gang var det en anden sagkyndig og han var rigtig flink og vi snakkede om ferie i Frankrig = bestået
Så ro på, kør fornuftig -- It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck Hvis du laver en fejl, og du ved det i det sekund du laver den så fortæl ham det. Jeg trak ud foran en bil der havde lidt mere fart på end jeg havde regnet med til min køreprøve. Var nød til at give den ekstra meget gas for ikke at bilen bag mig skulle bremse op. Det sagde jeg til ham da det skete. Mener jeg sagde noget lignende med "Hov han havde lidt meget fart på, så jeg giver den lige lidt gas".
Det sagde han efterfølgende var godt, fordi det viste at jeg var bevidst om situationen.
Bare et lille råd ;) -- "Beer is proof that god wants us to be happy" /Benjamin Franklin --
Sidst redigeret 12-11-2016 20:32 Hej
Mit råd til dig er at bestå din prøve første gang.
Hvis det er en kvindelig sagkyndig, så flirt med hende.
Hvis det er en mandlig så lad vær.
Håber det kan bruges! -- Everyone becomes a story, be a good story.
Vis at du er langsom og velovervejet, men skarp og hurtig -- Husk spejl, signal, hovededrej og handling. Gerne i denne rækkefølge.
Kør langsomt så du kan nå det. 20 kmt i rundkørsel.
Kør gliden,
højre vigepligt. -- La være med at dulme nerverne med en enkelt :)
Rammer du en kantsten så la være med at kigge efter dem, for der hvor man ser hen, er også der man styre hen.
Go tur :) -- Hold hovedet koldt og husk det du har lært!! -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Du skal som sådan bare køre normalt, ligesom du gør når du kører med din kørelærer.
Og så skal der self også være EKSTRA fokus på orientering, det fik jeg i hvert fald tudet ørene fulde af, dag jeg tog kørekort sidste år.
Held og lykke :) -- Husk at du i teorien kan dumpe inden du overhovedet kommer ud at køre, hvis du ikke kan svare på de indledende spørgsmål. Husk at læse op på bilens udstyr og egenskaber :-)
-- Jeg tog kørekort fornyligt, og det vigtigste ved min var klart orientering. Du må aldrig blinke, før du har tjekket spejlene og drejet hovedet - blinklys bruges til at signalere, at du i det øjeblik du begynder at blinke foretager en handling. Blink derfor heller ikke i "god tid", efter du er blevet bedt om at holde ind til siden - tjek spejle, og blink akkurat før, at du foretager handlingen.
Jeg synes selv, at det hjalp mig meget at tale med den sagkyndige, da det var med til at give et godt spændingsniveau, men det må du gøre op med dig selv.
Og som der også er blevet nævnt, så husk at påtale de fejl, som du begår - dårlig 3-punkts vending? Nævn det, og hvis du mener, at du kan gøre det bedre, så bed om at få lov til at prøve igen :) -- #14 Tak for dit input. Ville du anbefale at man samtaler med den motorsagkyndige under kørsel?
Jeg føler mig klar til teknik til køreprøven. Så det bare om at holde hovedet koldt og så bestå prøven.
Bestod ud køreprøven? -- Sidst redigeret 12-11-2016 23:06 #14: Vedr. tegngivning så læs lige op på § 32 i FL inden du gir råd en anden gang... tegngivning med blinklyset skal jf. stk. 5 gives i god tid og ikke som du beskriver "i samme øjeblik som manøvren påbegyndes"!
#15: Du skal kun tale med den sagkyndige, hvis du har overskudet til det. Den sagkyndige er ligeglad og ser hellere, at du koncentrerer dig om kørslen. -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm --
Sidst redigeret 12-11-2016 23:11 Lade være at tage din telefon med eller i det mindste lade den være på lydløs, som en tosse her fra landet ikke have valgt at at gøre, for ikke så længe siden. Han dumpede sjovt nok, i det han rakte ud efter telefonen under kørslen. Også selvom det var efter hans overbevisning, at han bare ville slukke den.
Eller som en ung chauffør gjorde i forleden dag. Kørte for stærk 3 gange på samme dag (vel og mærket forbi samme fotovogn), dagen efter at have fået kortet. Blev lige 3 forskellige bøder, klip, op til ny køreprøve osv osv., og ja.. forfra.. men 3 bøder rigere. :) -- #0: De ting du selv påpeger i OP er fornuftige, dog som #1 nævner, så betragtes udkørsel af 1. vej i en rundkørsel som et højresving, hvorfor du da skal give tegn inden du kører ind i rundkørslen. -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm Hej igen. Jeg bestod teoriprøven i maj 2016. Skal man tage teoriprøven igen, hvis man ikke består køreprøven inden maj 2017. Til den tid er der gået 1 år. Jeg er nysgerrig. -- #15 - Jeps, jeg bestod første gang :) Sagkyndige lagde sit tegnebræt efter de første fem minutters kørsel. Jeg tror især, at han gjorde det, fordi han følte, at jeg kunne sidde og tale med ham, imens jeg var opmærksom på, hvad der skete omkring mig :)
#16 - Der står ikke noget i paragraf 32 om, at det skal gives i god tid, men at det skal vejlede den øvrige færdsel. Hvis jeg kommer kørende med 50 km/t, og ser dig længere fremme blinke ud, selvom du ikke kører ud, fordi du mener, at du bør give det i god tid, så skaber det kun kaos, da jeg vil tro, at du trækker ud foran mig. Blink ind til siden, vent og blink ud, når du faktisk trækker ud.
Ved højresving og lignende bør man naturligvis give tegn i god tid, efter man har orienteret sig.
Hvis man snakker til den sagkyndige med den attitude, som du har, så kan man være sikker på, at han ikke er ligeglad dog ;) -- Spil noget GTA V og kør så som i det spil til køreprøven 100 % garanti for beståelse.
Okay spøg til side. Først og fremmest bevar roen og undgå panik. Går man i panik er chancen for at bestå væsentlig mindre fordi man så har støre tildens til at begå dumme fejl.
Laver du en fejl under prøven så lad være med at tænke på det og kom videre. Der er plads til at lave mindre fejl og stadig bestå. Bevar overblikket og kør ikke hurtigere end du har kontrol over bilen dog kan man dumpe på at køre for langsom såvel som for hurtigt, så du skal selvfølgelig ikke køre 20 km/t hvor du må køre 50 km/t og forholdene ellers er der til 50 km/t.
Sørg for at komme tidligt i seng dagen før. Man er langt mere vågen efter en god nats søvn, så drop druk turen dagen før.
er der nogle færdigheder du føler du mangler så snak med din køre lære om det og evt. tag et par køretimer mere. ja det koster lidt mere, men det gør det også at dumpe køreprøven + den bittersød fornemmelse med en dumpet prøve.
Fortæl ikke venner og familie du skal til køreprøven da det evt. kun øger presset på dig. Men vent og overrask dem hellere bag efter prøven er bestået.
Er du træt eller nærvøs så fortæl det til den motorsagkyndige. Det gjorde jeg selv og bestod prøven første gang selv om jeg synes var en grov fejl. Kørte over en spærelinie i en rundkørsel (ifølge den motorsagkyndige var det dog ikke en grov fejl).
Men kort sagt hvis at du har styr på regler og kontrol over bilen, så består du også første gang.
Husk også at have styr på det tekniske. Du kan til prøven blive spurgt om det og kan dumpe på det. Med det tekniske så som hvordan du kontrollere væsker i motorrum og hvor det er placeret samt lovkrav til bilens dæk, styretøj, lygter osv.
good luck
Her en liste over fejl man dumper og kan dumpe på.
http://www.kim-friis.dk[...] -- I7 920 4 GHz|ASUS Rampage II Extreme|12 GB DDR3 ram 1600 MHz|GTX 970 SLI|Crucial M4 64 GB|2x WD velociraptor 150 GB|WD caviar black 1 TB --
Sidst redigeret 13-11-2016 01:21 Så vidt jeg ved (tog selv kortet i 2009, så jeg kan sagtens være galt på den) er en teoriprøve kun gyldig i 12 måneder, og man skal herefter op til en ny teoriprøve. Har ikke hørt om nogen, for hvem det er sket, så jeg aner ikke, hvordan det vil foregå mht. køreskoletimer el. lign. -- Kør og tænk som en ældre dame, altså vær ekstra forsigtig. -- Mit bedste end råd, og som har virket for mig selv, kør som du ville køre hvis den sagkyndige ikke sad ved siden af. Man tænker altid man skal være dobbelt forsigtig fordi det en køreprøve, og det er ikke altid rigtig. Jeg har selv erhvervet mig et lastbils kort for 3 uger siden som startede fra toftegårdsplads på så en tur igennem Frederiksberg, og min løftede pegefinger var at jeg skulle lade være med at klemme mig igennem trafikken selvom der var plads. Med bestod første gang, :) -- Asus Maximus VIII Hero|I76700K|16 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz|Cooler master V850|120GB Kingston SSD|2TB Seagate lager|MSI 980 TI gaming En bestået teoriprøve gælder i 12 måneder http://www.asa.dk[...]
Jeg har 6 måneder, som er frem til maj 2016. Jeg var til digital teoriprøve i Køge. Det foregår foran pc skærm. Det var ret nemt. -- Sidst redigeret 13-11-2016 02:08 1. Tag det stille og rolig.
2. Lad vær med at gør noget dumt dagen før.
Dvs. lad vær med at drik alkohol, indtag stoffer, eller medicin som ikke må benyttes sammen med kørsel.
3. Husk hvad du har lært, tag det stille og roligt. Husk at hvis du bliver spurgt om noget hvor du skal tænke, er det helt i orden, og begår du en fejl så lad vær med at hæng ved den fejl, kom i stedet videre.
4. Under kørslen så koncentrer dig om trafikken og det som du får besked på.
5. Skinner solen så lad solbrillerne ligge derhjemme, du får alligevel at vide du skal tag dem af, da den sagkyndige skal kunne se om du orienterer dig i trafikken.
6. Lad vær med at begynde at stille på ting som radio, varme osv.
7. Sluk telefon, så den ikke forstyrre under kørsel
- - - - - - - - -
Jeg dumpede første gang jeg var op, og skulle over en motorvejsbro.
Der er lys regulering, og jeg får at vide at jeg skal til venstre og ned på motorvejen.
Det skal siges, at den vej vi kører er en vej som jeg aldrig har været med min kørelærer.
Derfor bliver jeg for første gang nogensinde ude i trafikken, mødt af følgende på motorvejsbroen.
Vi kommer kørende mod to lysreguleringer ved den første er der en venstre svingbane, den er lige ud for opkørslen fra motorvejen. Lige før svingbanen er der et venstresving forbudt skilt. Det ser jeg selvfølgelig, og jeg antager at jeg derfor ikke må kører ind i svingbanen, og venter derfor med at kører ind til efter lysreguleringen.
Der er efter lysreguleringen forsat venstre svingbane, og ingen optrukken streg, som indikerer at du godt må trække ind. Der er fuldkommen fribane, og jeg trækker derfor ind, og vi forsætter ned på motorvejen.
Dette dumpede jeg på. Fordi jeg ikke trak ind i venstre svingbane første gang. Alle der kender stedet, forstår udmærket godt, at jeg gjorte som jeg gjorte, da skiltet kunne misforstås, og faktisk gjorte jeg intet forkert, da jeg efter første lysregulering godt måtte trække ind i venstre svingbane. Men ja jeg dumpede altså, og bestod min køreprøve første gang.
Den fejl nager mig stadigvæk i dag. Især fordi den køresagkyndige senere blev taget i, at han bevidst dumpede folk, og han havde dumpet mange præcis samme sted, på præcis samme fejl som jeg. En fejl som senere er blevet dømt til ikke at være fejl. Med andre ord jeg bestod faktisk første gang.
Råd nummer 8:
Skulle det ske at du dumper, og bliver det på en fejl du ikke er enig i. Så vend tilbage her til. Grunden til at jeg siger du skal vende tilbage hertil, er fordi du kan ikke være 100% sikker på, at din kørelærer ikke er involveret i, at du måske bevidst er blevet dumpet.
Mener du at du burde være bestået, og har du mistanke om snyd. Så få hjælp fra andre, fx. herinde. Spørg fx. og er du dumpet på en fejl, hvor man skal kende lokalområdet. Så spørg om hjælp i lokal området.
Jeg siger ikke at du kommer ud for det, det er bare et råd hvis du er lige så uheldig som jeg.
-- Vær ikke så nervøs for at lave fejl. Jeg lyttede forkert til kørelæren der sagde drej til højre, hvor jeg efterfølgende drejede til venstre. Fik lov til at lave en ekstra parkering. Så fordi du evt. laver fejl, betyder det ikke du dumper. Skriv det gerne bag øret.
Var selv nervøs for 13 år siden, faktisk så meget at jeg glemte forskel på højre og venstre. Til slut på politigården skulle jeg bakke ind i parkerings-båsen. Blev en perfekt parkering, men holdte mund om at jeg sigtede efter den ved siden af :P Bestod begge dele første gang. Det er reelt set et spil i lotteriet, da trafikken er uforudseelig. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20: Læs FL § 32, stk. 5... (igen)... og det jeg skriver til dig handler ikke om attitude. Du kom med en fejlagtig udmelding omkring tegngivning. Den korrigerede jeg og mere var der ikke i det. -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm Hey Lesbrown.
Når jeg læser dit indlæg får jeg 2 indtryk af dig og din situation.
1: Du er enten generhverver eller
2: Du har ikke fået den fornødne undervisning.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Jeg tænker således fordi du i det indlæg bl.a. skriver om vigtigheden af højrevigepligter og at blinke korrekt i en rundkørsel. Hvis ikke disse ting sidder på rygraden nu, skal du ikke gå til køreprøve. Det er et krav at du er blevet undervist i bl.a. disse ting og at du har gennemført undervisningen så tilstrækkeligt at du selvstændigt uden hjælp kan kende bl.a. en højre vigepligt og reagere rigtigt ud fra det.
Stil dig selv det spørgsmål om du er blevet undervist efter gældende regler og om du kan reglerne nok til selv og køre i trafikken? Husk på det er strafbart og skrive forkert under i lektionsplanen på elementer man ikke fuldt har deltaget i.
Jeg skriver kun ovenstående fordi der i branchen i øjeblikket er rigtig meget snyd, og det er altså ikke en kritik af dig, nærmere din undervisning, hvad mindre det selvfølgelig er fordi du ikke har fulgt med.
---
Når det så er sagt så skal du køre som du gør med din kørelærer udover at du skal agere 100% selvstændigt og vise den sagkyndige at du ikke slå hans børnebørn ihjel når han om lidt skriver under på dit midlertidige kørekort.
Køreprøven starter som oftest med at man bliver stillet 3 spørgsmål i teknik ( brug de videoer du linker til, du skal kunne svare på det hele). Svare du ikke ordentligt på det kan din køreprøve stoppe allerede der. Jeg har dog set eksempler på at man nogen gange ikke bliver stillet spørgsmål, det er jo blot til elevens fordel. Men hvis du mener at du har 100% styr på spørgsmålene så bør du være klar.
Svare du godt nok på spørgsmålende skal du ud og køre min. 25 minutter. Hvor den prøvesagkyndige dirigere til højre og venstre, samt holder sin kæft hvis det bare går ligeud, ganske som du plejer. Vær her bl.a. opmærksom på dine tavler og forløb således at hvis du kommer til kryds hvor du har venstresving forbudt og at det er forbudt og køre ligeud, skal du altså selv reagere og dreje til højre. Her vil den sagkyndige altså intet sige, men istedet teste dig i og kunne læse færdselstavler og anden afmærkning, det er bl.a. en af de store faldegrupper og kommer oftest af at mange kørelærer laver prøveorienteret undervisning og gør dem altså kun klar til en prøve, men ikke at køre bil.
Hvis du har yderligere spørgsmål så smid en pm.
Mvh.
Asser - Kørelærer.
-- #28 Jeg tror måske bare, I har forskellige definitioner af "akkurat før" - selvfølgelig ved alle, (Rbynck inkluderet) at man ikke blinker et millisekund før, man begynder at bremse for at lave en manøvre. Der skal selvfølgelig være tid til, bilen bagved kan nå at reagere.
Jeg tror snarere hans kommentar er rettet mod de mennesker, som 300 meter før de skal lave et venstresving begynder at blinke til venstre, selvom der er 3-4 kryds mellem start af tegngivning og det kryds, hvori personen faktisk skal til venstre.
Eller måske mener han bussernes (og visse andre, dog oftest set ved busser fordi de ofte holder ind til siden) latterlige måde at "blinke ud" på, hvor de blinker selvom de har en bil en kvart meter fra dem og bare bliver ved med at blinke (i op til 10 sekunder) selvom de ikke kører ud. -- drik nogle øl så du føler dig mere afslappet, måske sug en streg eller to ;) -- jeg er ik så dum som jeg ser ud !!!
I7 - 3820 - 16gb 16xx mhz ram
x79 sabertooth - gtx 580 3gb
http://www.bt.dk[...] -- I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop
Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's
MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
#30 Det giver da rigtig god mening at busser blinker i god tid inden de drejer ud. Hvis det er i byzone skal andre trafikanter holde tilbage for bussen der blinker ud fra et busstoppested. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs #30: Men hvis nu #20 havde læst FL, så ville han ha' vidst, at tegngivning skal gives i god tid og være utvetydig, hvoraf sidstnævnte netop kommer den problemstilling til livs, som du bringer på banen (det med at vise af før sidste sidevej).
Vedr. det med bussen, så læs #33. Han har fat i det rigtige.
Jeg er ikke ude på at være efter nogen, men når man ytrer sig faktuelt forkert, så må man også kunne håndtere at blive korrigeret! -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm orientere dig, er virkeligt key.
Hvis du laver små fejl, så endeligt ikke gå i spåner over det. Jeg lavede selv 2 fejl, som jeg gerne ville have undgået, men den ene var der en god grund til, da en person foran mig var ved at trille ind i os (holdte på en bakke).
Bare ikke vis du er stresset, du må gerne vise overskud, uden du virker til at virke uopmærksom. Ikke alle køresagkyndige er lige snaksagelige, men ellers kan du begynde at snakke lidt med personen samtidig.
Men tag turen helt roligt, som oftest er det ikke så slemt igen, man kan bare godt virke nervøs og det er i mange tilfælde faktisk det værste. -- Specs:
NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5
Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz) Jeg modtog denne besked fra min køreskole: Din teoriprøve gælder 1 år. Men du må ikke holde pause i undervisningen.
Hvad menes der med "pause i undervisningen". Er det pause mere end 3 måneder og så starte helt forfra med teoriundervisningen og det praktiske, dvs. hele forløbet. Jeg spørg bare.
-- Tilbagesvar fra køreskolen: Du må ikke stoppe med undervisningen, og så gå i gang igen. Hvis du holder for lang pause skal du starte helt forfra også med teoriprøven. -- #36 & 37: Pausereglerne i forbindelse med køreundervisning er komplicerede og med mange "elastikker", men holder du dig under de 3 måneders pause, så er du rigtig nok fri af konsekvenser.
Kig evt. på din lektionsplan. Der står reglerne ofte forklaret. Yderligere burde du også selv ha' interesse for, at holde evnerne ved lige - alt andet er useriøst og det kan den sagkyndige godt vurdere ud fra kørslen! -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm Fake din confidence, de fleste fejl sker, når du tvivler på dig selv. Hvis du er beslutsom i dine valg, vælger man som regel rigtigt. -- "Lyd entusiast" og "vin smager" er det samme. #37
Dagen før køreprøven så bed din far eller mor om at køre en tur med dig i det område hvor din prøve muligvis afholdes. Kør gennem alle de veje og kvarterer der er i området. Jeg tog også selv min prøve der, og jeg måtte igennem en masse trafik og vejarbejde.
Dette kan hjælpe dig gevaldigt, fordi du har set vejene endnu engang, og derfor vil det ikke komme som en ubehagelig overraskelse hvis du lige pludselig bliver bedt om at køre på en vej du ikke rigtigt kender.
Lær vejene at kende, gør det meget gerne tidligt om morgenen, så I kan afprøve scenariet så realistisk som muligt.
Det var mit seriøse råd :D
Det hjalp mig -- Everyone becomes a story, be a good story.
--
Sidst redigeret 15-11-2016 12:29 Jeg bestod ikke køreprøven i sidste måned :-( Jeg var nervøs. Så nervøs at jeg glemte at træde på bremsepedalen ved udkørslen i Toftgårdsplads ved cykelstien. Elendigt start. Jeg skal gøre det bedre næste gang.
Min kørelærer har fundet et andet arbejde. Jeg skal finde en anden køreskole efter nytår. -- #41
Beklager at høre det gik galt. Jeg kan dog selv fortælle hvilke fejl JEG har lavet, i mit 8 mdr forløb inden jeg fik kørekort for 2 dage siden :P
Jeg brugte 4 forsøg;
#1: Her dumpede jeg fordi jeg til at starte med, kørte for langsomt på motorvej, 110, hvor jeg måtte køre 130. På vej tilbage kom jeg så til at køre 165, fordi jeg havde opfattet det sådan, at skulle man overhale, så skulle man bare give den gas :')
#2 Her dumper jeg 2 minutter efter prøven er startet i et venstresving, jeg glemmer at holde tilbage for en højresvingende, havde overset et repetitions-lys.
#3 Denne dumper jeg, på trods af ellers i min opfattelse, udmærket kørsel. Jeg får at vide at min orientering er mangelfuld, jeg er for tæt på mod, og foran-kørende, samt generelt uopmærksom. Dette er jeg yderst uenig i, og sender en klage ind til DUP(Den Uafhængige Politi Klagemyndighed)
Der går så 3 mdr hvor jeg intet hører, og jeg for så at vide at jeg sagtens kan gå til prøve igen mens sagen kører, på trods af min kørerlære havde fortalt mig det modsatte.
#4 Så for 2 dage siden satte jeg mig altså atter bag rettet på Vejle Politigård, og tøffede afsted, og klarede prøven uden store anmærkninger, udover jeg glemte at lægge håndbremsen i starten.
TL;DR
Orientér dig. Overdriv det. Overhold ubetinget vigepligt, og gå i 1. gear, og hold sågar stille for at orientere dig. Det samme ved ind- og udkørsel af rundkørsler.
Og ellers, hold blikket langt fremme, læg nervøsiteten på hylden, det tager "kun" en halv time, og så har du forhåbentlig kortet resten af livet :D -- Carpe Diem. Jeg har været så heldig at have været til til to køreprøver.
Du har ikke det mindste at være nervøs for, det er vigtigst at du tænker dig om, og tilpasser dit tempo når du er i tvivl. Lav fart og se indad når du kører ud for en højre vigepligt, se begge veje i vejkryds i så god tid som muligt, overhold fartgrænser og jævnligt tjek dit bakspejl jævnligt, så skal det nok gå.
Hvis du laver en fejl, skal du ikke gå i panik, da de ikke forventer du kører perfekt men sikkert.
Hvis du laver fejl til special øvelser, skal du heller ikke blive urolig, du får mere end et forsøg.
Held og lykke, og husk der ikke er nogen skam i at dumpe. -- Jeg flytter til Aarhus Kommune. Jeg ved at der er lang ventetid til køreprøve i København og Aarhus. Jeg kan finde en kørelærer i Randers, Vejle, Horsens, Skanderborg eller Silkeborg. Her tænker jeg på byer uden for Aarhus Kommune, hvor ventetiden til en køreprøve, er kortere end i Aarhus. Består jeg ikke køreprøven inden 2. maj 2017, skal jeg til teoriprøven igen, hvilket er surt show. -- Ofte i 30km/t områder er der højre vigepligt. Husk at se efter hajtænderne og skiltene. Vær opmærksom på at holde din vejbane, også i rundkørsler. Brug ALDRIG hornet, lad den sagkyndige gøre det for dig hvis nødvendigt.
ved min køreprøve fyrede den sagkyndige hornet af fordi at der var en der ikke gad at rykke røven i et sving. Stoppede også op for gult hvor den sagkyndige mente jeg kunne være fortsat. Men det er bedre at stoppe for gult end at tage den overfor rødt = dumpet. Så evt. også blive bedre til at beregne hvor lang tid et lyskryds er gult når det skifter fra grønt til rødt.
Mest af alt så vær ærlig med dig selv. Mener du at du er klar? Eller ville det være en idé at tage en ekstra time med kørelæreren hvor i gennemgår alle de ting som DU mener stadig lige skal forbedres lidt. Det vil mange kørelærere ikke have et problem med. -- #45: Naturligvis må hornet anvendes under den praktiske del af køreprøven - dog indenfor færdselslovens bestemmelser. -- I5-2500K | Asus P8Z77-V | EVGA GTX 780 Classified | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm #46 - Det kan godt være men med min kørelærer sagde specifikt at man ikke skulle bruge hornet under prøven, men lade den sagkyndige om det. Det er også derfor de har en lille "snor" ved midterspejlet som de kan trække i for at aktivere det. Ja det er tilladt men meget dumt for 99% af dem der tager prøven er ikke i stand til at vurdere om de må bruge hornet. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|