Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

VW Polo, gløderørs lampe blinker?

Af Gæst Karsten | 19-09-2016 07:37 | 23515 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hej Hol Jeg er udemærket godt klar over dette er et hardware forum, men ved der er et par mekanikere herinde og ellers en del der er ret dygtige mht dette emne og det er trods alt oprettet i hyggekrogen. (og mit spørgsmål er også på andre bil sider). Men mit problem er en VW polo 1.4 TDI 2008, kørt 180.000km, hvor gløderørslampen blinker, ud fra manualen kan jeg se dette er lampen der blinker, når der er problemer med motorstyringen. Mit problem opstår i at den lyser i tide og utide, kører du ind til siden og slukker og tænder bilen forsvinder problemet og det kommer tilbage efter lidt tid, andre dage fremkommer det slet ikke. Når den lampe blinker mister bilen lidt trækkraft, altså ikke nødprogram, men det er som om den mangler lidt trækkraft og du kan ikke få bilen over 130km/t - hvor hvis den ikke blinker, kan den snildt køre over 130. Er der nogen kloge hoveder der kan pejle mig i den rigtige retning? Jeg har bestilt tid ved en mekaniker for at få aflæst koden, men ville være rart, hvis folk kunne give mig en indikation om hvad problemet kunne være - selvom jeg ved der er mange muligheder! Og om hvor mange tusinde kroner jeg skal af med (suk!). Nogen der har et bud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Monkk
Junior Supporter
19-09-2016 08:31

Rapporter til Admin
Kan godt være partikelfilteret der er stoppet til.. Det kan godt give den manglende trækkraft du snakker om.
--
Not much
#4
CumAlot
Supporter Aspirant
19-09-2016 09:14

Rapporter til Admin
http://www.bilgalleri.dk[...] tjek lige dette med lyset.
--
#5
Karsten
Gæst
19-09-2016 09:23

Rapporter til Admin
#1 ville det så ikke være partikelfilter lampen der ville lyse? #2 har lige tjekket bremselys, men det skal man vel gøre mens lampen blinker? Ellers vil jeg gøre det næste gang. Men hvis det bare var bremselys, ville bilen så stadig mange lidt træk?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Karsten
Gæst
19-09-2016 09:25

Rapporter til Admin
*mangle
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Tyller
Guru
19-09-2016 09:32

Rapporter til Admin
Få udlæst fejlkoder på den, jeg kan gøre det for dig hvis du er fra Kbh-omr
--
#8
splazz
Super Nørd
19-09-2016 11:05

Rapporter til Admin
+1 på udlæsning med VCDS - alt andet vil være gætværk på så ny en bil. //splazz
--
ASUS P8H67-M PRO B3 | Intel Core i5-2500 | Corsair XMS3 2x4GB | OCZ Vertex3 120GB | OCZ ModXStream Pro 600w Synology DS214+ [4TB] + DS207 [500GB]
#9
sorenwp
Semi Supporter
19-09-2016 11:09

Rapporter til Admin
Kan også udlæse med VCDS, hvis du bor tæt på løgstør XD
--
#10
MBLARSEN
Monsterbruger
19-09-2016 12:26

Rapporter til Admin
#4 +1. Med en kort søgning på nettet lader det til at en defekt bremselyskontakt kan forårsage dit problem. Men ellers få udlæst fejlkoder.
--
#11
Karsten
Gæst
19-09-2016 13:49

Rapporter til Admin
Men er vi ikke enige i at hvis det bare var bremselys kontaktenn, så ville bilen ikke miste træk? Eller gør den bare det som en sikkerhedsforanstaltning når den lamper begynder at blinke?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Klump
Ultrabruger
19-09-2016 18:03

Rapporter til Admin
Hvornår har den sidst fået skiftet gløderør? Normalt siger man efter at bilen har kørt 100.000km, så bør de skiftes.
--
#13
Pumped
Bruger
19-09-2016 18:05

Rapporter til Admin
Få udlæst fejl på den. Brug gerne en VCDS tester:) Så længe der er en fejl vil bilen heller ikke regenerere, og det er der slet ingen grund til at spøge med.. forsatan hvor jeg hader sod:D
--
MSI Z97 5, i7-4790K.VengeancePro 2400 16GB. G650MPSU.250GB 2.5"SSDx2.MSI GTX980 Ti 6GB.Corsair750D.OC 9200 FirestrikeEkstreme. Custom LC Coolerkit.
#14
syncmarster
Junior Supporter
19-09-2016 20:15

Rapporter til Admin
Check lige bremselyset som andre skriver. Det står i manualen, har selv prøvet det.
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#15
inckie
Giga Nørd
19-09-2016 20:59

Rapporter til Admin
Brug et ODB værktøj til at udlæse fejlkoderne fra ECUen: https://www.google.dk[...] Her efter kan du slå fejlkoderne op på nettet.
--
Freelance PHP udvikler - Send PM for mine kontaktoplysninger.
#16
Karsten
Gæst
19-09-2016 21:13

Rapporter til Admin
#14 Læs venligst #11, savner lidt en uddybning?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
krifosjen
Ultra Supporter
19-09-2016 21:17

Rapporter til Admin
#0 Jeg har en VW Passat 2.0 TDI fra 2008. Hvis det er den gule fjeder der lyser er det et eller andet i motoren - ikke nødvendigvis et gløderør. Min VW havde nøjagtig samme symptomer som din. Mistede kraft og den gule fjeder lyste. Man kunne så slukke og køre uden bøvl - indtil lidt senere eller dagen derpå. Mange undersøgelser, udskiftninger (lambdasonder, EGR osv.) og BellAdd endte med udskiftning af turbo som var kokset til grundet uhensigtsmæssigt kørselsmønster. Dette fik den til at gå i reduceret program / nødprogram. På med et måleapparat som der bliver foreslået. Jeg kan bestemt ikke se, at det har noget med bremselys, eller andet lys at gøre.
--
Send flere penge.
#18
Karsten
Gæst
19-09-2016 21:44

Rapporter til Admin
#17 det lyder også mest realistisk... Desværre. Må man spørge hvad en ny Turbo kostede?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
krifosjen
Ultra Supporter
19-09-2016 22:02

Rapporter til Admin
husker det som ca. 15.000 hos en ikke-VW-dealer... Det var efter at alt andet var prøvet / skiftet, så jeg tror de reducerede lidt. Men andre ting kan vel også få den til at gå i nødprogram - forestiller jeg mig. De havde en VCDS, der, så vidt jeg husker, ikke pegede præcist på turboen. Næste gang vil jeg nok gå direkte til en af VW's egne noget tidligere i forløbet. Hvilket ellers er stærkt mod min natur, efter adskillige dårlige oplevelser hos VW.
--
Send flere penge.
--
Sidst redigeret 19-09-2016 22:02
#20
inckie
Giga Nørd
19-09-2016 22:13

Rapporter til Admin
#16 Da de fleste elektriske komponenter kommnuikere via Can-Bus kan f.eks. en defekt baglygte (eller de elektriske komponenter i den) godt skabe den slags problemer.
--
Freelance PHP udvikler - Send PM for mine kontaktoplysninger.
#21
syncmarster
Junior Supporter
20-09-2016 06:03

Rapporter til Admin
#16 Er ikke mekaniker så det kan jeg ikke. Forholder mig kun til hvad der står i min instruktionsbog og hvad jeg selv oplevede. Dog var det en fabia med 1.4tdi
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#22
Ð Xargo
Semi Supporter
20-09-2016 10:17

Rapporter til Admin
den mister kraft fordi turboen åbner waste gaten, en sikkerheds foranstaltning. typisk har det noget med brændstofpumpen at gøre i modeller mellem 05 og 10, men ikke tag mit ord for det også er dit problem. I en Diesel er lavt brændstofs-tryk lidt foruroligende, da brændstoffet smører stemplerne og de kan ende med at brænde fast uden. Jeg ville smide en tester på den og se hvad ECU'en siger. det kan godt være den slet ikke melder om noget.
--
Specs: NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5 Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz)
#23
CumAlot
Supporter Aspirant
23-09-2016 17:32

Rapporter til Admin
hvad blev det til?
--
#24
Yenko
Megabruger
23-09-2016 17:59

Rapporter til Admin
Som #17 siger turbo er kokset til, jeg har haft samme problem med min passat tdi. Alle nyere vw tdi motorer (2000 og frem ) køre med en variabel turbo (VNT) og når den kokser til kan den ikke når at justere ladetryk hurtig nok, og går i nødprogram/reduceret trækkraft pga overboost. Det behøver dog ikke koste at en ny turbo, jeg har renset min 2 gange over de sidste 125.000km og der ved sparet ny en turbo, er dog selv mekaniker og det er ikke en opgave jeg vil anbefale hvis du ikke er vant til at skrue i biler, men måske kender du en som du kan lave det for dig
--
#25
Karsten
Gæst
23-09-2016 18:01

Rapporter til Admin
Fik sat den til maskine igår, har ikke loggen på mig lige pt: men det var ladetryksregulering, og overboost. Sp i første gang bliver en wastgate, ventiler og vacumslanger tjekket og gjort rent/smurt og i værste tilfælde er det ny Turbo. Meldte manden i hvert fald
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Yenko
Megabruger
23-09-2016 18:09

Rapporter til Admin
Din polo har ikke nogen wastegate
--
#28
Humolus
Super Nørd
23-09-2016 19:48

Rapporter til Admin
Nogenlunde samme symptomer på en golf 6 2010 var e defekt VAG-ventil
--
Man skal ikke kaste med sten, når man selv er i en hashrus
#29
flemming
Gæst
11-07-2017 00:58

Rapporter til Admin
Partikelfilter der er stoppet...har samme problem med min seat . Den går i nødprogram,dog hjælper det ikke at stoppe bilen,fejlen er der stadig. Det er en turbomotor og er modstanden for stor,går skidet i nødprogram ,dvs stoppet partikelfilter,det er til at blive idiot af når man kører 55000km om året ....jeg burde ikke have filter på min bil med mit kørselsmønster men ak og ve,jeg skal døjes med det lort.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: VW Polo, gløderørs lampe blinker?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning