Kunne lyde som generatoren der er ved at stå af.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Men hvorfor virker den så senere? Det skal siges at jeg fik helt ny generator på for et år siden cirka. Og servostyringen bliver da ikke trukket via strømmen?
--
Tror #1 har fat i noget. Det kan måske også være pumpen. Det samme skete på min gamle Citroën Saxo. Fandt aldrig ud af hvad det var, før jeg kom af med den.
--
i7-6700K @4.6Ghz | ASUS Strix GTX 970 4GB | ASUS Z170 PRO GAMING | G.Skill 16GB 2666Mhz
Det er ALTID uhensigtsmæssigt at kører længere ture i franske biler.
--
Du skal ikke accelerer et geologisk objekt i en ballistisk bane, når du selv residerer i et transparant domicil!
Der ikke hydraulisk servo, men elektrisk på c1, aygo og 107.
--
Slettet jfr GDPR
#5
Men min er en 106 fra 1998 :)
Jeg tror ikke det er generatoren. Burde ikke have noget at sige mht servoen på sådan en gammel bil. Har det en sammenhæng, så undrer det mig, at den så begynder at virke efter jeg har kørt lidt. Det burde vel nærmere gå den anden vej, hvis den ikke kan lade bilen op :)?
--
fejl 40 min fejl - læste det som 107 :D
--
Slettet jfr GDPR
--
Sidst redigeret 15-08-2016 23:56
Tjek at der er servovæske på og at servopumpen ikke rasler/klikker når du drejer rettet hhv. helt til højre og eller helt til venstre. Du kan tydeligt høre hvis den klikker, når du har åbnet forklappen.
Hvis den klikker, er den defekt og skal skiftes.
#4 Med al respekt. Hold dig til emner du har forstand på. Not sure if troll.
--
* Filco Majestouch 2 MX Brown PBT
--
Sidst redigeret 16-08-2016 00:38
Slap af en ny servopumpe til den koster næsten 4k men de må også kunne findes brugt til mindre hvis det er den det er galt med.
--
Mr. WoLF
Servopumpe, eller en slange der har lækket servolie, så der mangler olie i systemet - Ingen olie - ingen tryk.
Der står en kvart million af dem ved ophuggerne, så det er bare afsted
Remmen af, trykslangerne af, og bolt løs til den er af. Derefer samme bare omvendt rækkefølge. Det er super simpel teknik på de gamle modeller.
Tjek slangerne ned ved tandstangen, er de godt møre og lækker olie, så har du dit problem. Min 206'er fra '99 har fået skiftet slanger for 3 år siden, så det er et velkendt fænomen.
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop
Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's
MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
--
Sidst redigeret 16-08-2016 07:31
Gå igennem denne check liste
kig efter servo olie . Mangler den fyld op
kig på kilremmen er den for slap . Skal kunne give sig maks 1cm op og ned . Sæt en ny på.
Er remmen fin og er der olie på kan det tyde på selve pumpen. Kontakt en ophugger for en brugt . Frygt ikke det er ret nemt at skifte.
Du kan checke din pumpe ved at mærke om der er slør i remskiven ellers er det inden i den er død.
det kan tyde på remmen glider fordi den er slap eller slidt når den virker efter 10 min hvor trykket er opbygget
--
Sidst redigeret 16-08-2016 08:04
Tak for alle jeres svar. Jeg vil dog gerne vide om det er noget jeg kan køre med? Jeg har en meget vigtig aftale i dag, så vil nødig holde stille om 20 kilometer, fordi den ikke kan lade eksempelvis. Men strømmen har vel intet at gøre med servostyringen på sådan en gammel model? :)
--
Hvis ladelampen ikke lyser så er der ingen ko på isen. Men det er ikke noget du skal køre længe med.
Tager vi eksempel i det bare er en knækket slange/trykrør så tømmer den servopumpen for olie, og så kører den tør, og så dør den hurtigt. Og så skal du skifte den også.
En hydraulisk servostyring har intet med strøm at gøre.
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop
Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's
MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
#13
Mange biler kører med elektro-hydraulisk servostyring, så det er da ikke en hel fjern tanke han har gjort sig.
--
Ladelampen lyste ikke da jeg kørte. Men hvis den ikke kunne lade, så burde den jo ikke begynde at virke efter jeg havvde kørt i et kvarters tid :)? Så burde det vel nærmere gå den anden vej, så den slet ikke virkede?
--
#14 Ja men nu snakker vi ikke om mange biler, og vi snakker heller ikke om elektro-hydraulisk, vi snakker om den type der sidder på den her bil. Og den er remtrukken hydraulisk.
Der er ingen grund til at kaste eksempler ind der ingen relevans har.
Havde det været elektrisk problemer med generator etc. Så var servostyringen nok det mindste problem, såfremt denne også var elektrisk.
#15, noget siger mig dit system ikke kan holde tryk på. Fejlen kan ligge flere steder, og jeg vil nok få en kyndig til at tjekke det snarest. Men tag nu dit møde først :)
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop
Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's
MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
--
Sidst redigeret 16-08-2016 09:10
peugeot 106 98' findes også med elektrisk servo pumpe, fyi...
Start med at finde ud af om det er den ene eller anden - to forskellige scenarier.
--
Jeg har alligevel lavet en del Peugeot, heriblandt 106'ere og har ikke set en til dato med elektrisk endnu. Men må jeg bare har det til gode. Om ikke andet hører det nok sjældenheden til. Men ja det har naturligvis en stor betydning. Det kan være el-motoren der i så fald sætter ud, og skal skiftes, eller tryk regulatoren der har en skavank for at beskytte sådan et system, kan man pille sikringen/ledningen fra det, indtil det kan serviceres. Men så bliver den meget drøj at dreje i.
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop
Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's
MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
Jeg oplevede et lignende problem med min Citroén Saxo VTS fra 01 (dejlig bil). Servo og ventilationen stod pludselig af. Det viste sig at være et problem med et defekt tændingsbundstykke. De er relativt nemme at finde hos diverse ophuggere. Du skal bare være sikker på hvor mange ledninger din har, da det varierer meget med Peugeot'er og Citroén'er fra den årgang.
--
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed.