Vil tro at du sagtens kan stikke den i 110V uden der vil ske noget ved det.
--
Opgradere mit build!
Det vil ikke virke. Laderen er tydeligvis ikke multivoltage. Den fungerer kun ved 230V AC.
Den vil ikke bare lade langsommere, sådan virker det ikke. Hvis det er er bygget med en transformator, så vil udgangsspændingen kun være det halve. Hvis det er en switchmode, så afhænger det af designet hvad der sker. Men virke vil det ikke, uanset hvad.
--
Whatever
#2 Så jeg skal have fat i en omformer så? Jeg kan se de findes i forskellige watt størrelser - hvor mange watt skal omformeren have for at passe til laderen?
--
#3 er det ik bare outputtet du regner det ud fra? laderen har output på 24V * 8A = 192W udgangseffekt.
--
i teorien er teori og praksis det samme...
i praksis fungerer det bare ikke.
#4: Der er helt sikkert noget tab i laderen også. Jeg ville sigte efter 250, måske 300 watt.
--
Whatever
#4 + 5 hvis man kigger på datapladen står der Pnenn 393VA, hvilket er den tilsyneladende effekt. Men man kan nok regne med faseforskydningen ikke er så stor, så derfor vil det næsten være den samme reelle effekt, så man skal nok regne med en omformer på mindst 400W.
--
#6: Det så jeg godt, men som du selv er inde på, så giver den heller ikke et præcist svar, når vi ikke kender power factoren. Du har muligvis ret, men omvendt så er en virkningsgrad på knap 50% også pænt elendigt for en strømforsyning, hvad enten det er en trafo eller en switchmode. Men skal man være på den helt sikre side, så ja, 400 watt.
I øvrigt er hele projektet muligvis at "gå over åen efter vand". Laderen/strømforsyningen giver bare 24V DC ud så vidt jeg kan se, så hvis båden i forvejen har 24V anlæg, så giver det ikke meget mening at konvertere 24V->110V AC -> 230V AC -> 24V DC.
--
Whatever
#7 Ja så længe at den grisetryne man smider ind imellem sørger for ikke at trække helt båden ned ved at forsøge at lade med 400W på en lille sikring. Kunne det være en nem løsning, at prøve 12V->24V eller med lidt held har båden 24V som #7 nævner.
--