Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Peugeot vs en dyrere audi?

Af Gæst Gæst | 11-07-2016 00:24 | 3203 visninger | 51 svar, hop til seneste
Hej Hol Min bror mener at Audi er et såkaldt "mærkevarer" så at bilerne i virkeligheden ikke er så gode til dens pris. Han mener at man sagtens kan få en Peugeot der kan de sammen som en meget dyrere Audi. Hvor jeg tænker at det simpelthen ikke kan passe at det kan være rigtigt, hvad siger i? Han siger også at det er mainstream at køre Audi, og at alle gør det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Gæst
Gæst
11-07-2016 00:25

Rapporter til Admin
Skal lige siges at han selv har en gammel Peugeot.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Ð Xargo
Semi Supporter
11-07-2016 00:27

Rapporter til Admin
Altså ja, en peugeot kan også fragte dig fra A til B, ligesom en audi, men tror ikke du kan få samme luksus som i en high end Audi, i en peugeot.
--
Specs: NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5 Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz)
#3
Gæst
Gæst
11-07-2016 00:29

Rapporter til Admin
Nej enig, men han siger også at både motoren og fx delene er ligeså gode i en billigere peugeot. Og at prisen for at få repareret en Audi er dyrere fordi at mærket er succesfuld og derfor kan sætte prisen mere op. Hvilket jeg mener er fordi tingene er bedre kvalitet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Ostenost
Elitebruger
11-07-2016 00:32

Rapporter til Admin
#5
Danilochan
Junior Supporter
11-07-2016 00:41

Rapporter til Admin
"Han siger også at det er mainstream at køre Audi, og at alle gør det" Jeg kører volvo
--
Dejskraber
#6
Gæst
Gæst
11-07-2016 00:43

Rapporter til Admin
Ja pegede også ud på vejen, på en anden bil og sagde "ham der gør da ikke"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Pauge
Monsterbruger
11-07-2016 00:45

Rapporter til Admin
bedste eksempel på denne diskussion som jeg fik fra min mekaniker buddy var: Tankmåleren i en peugeot er en prob som flyder efter bezinen, den er ikke så præcis. For når du drejer og bezinen i tanken ryger til højre/venstre falder måleren lidt. den koster 80 kr. i reservedele. Det virker okay, men er bestemt ikke den smarteste løsning. I en audi/mercedes(jeg kan ikke huske hvilken han sagde) sidder der 3 sensorer, det er så meget præcis og meget brugbart når man har en "kørecomputer" som udregner hvor langt du kan kører osv. før du løber tør. Der kostede hver sensor 500 eller 1000 kr. hver i reservedele og hele tanken skulle skilles helt fra hinanden for at man kan lave det ordenligt, da det var et meget "følsomt" system. Så ja en Peugeot kan tage fra dig fra A til B, men hvis du gerne vil have en bedre køreoplevelse så køber du dig en dyre bil. og en af grundene til at de dyre biler er endnu "lettilgængelige" er at under Finanskrisen eller lidt efter droppede Mercedes Benz alle priser på deres biler med 100.000-150.000 og smadrede brugtmarkedet priser. de lider brugtmarkedet stadig lidt efter. det er også ret billigt at købe en dyre bil efter den har kørt leasing et par år. eller taxa eller faktisk bare at lease den :)
--
#8
Noregret
Supporter
11-07-2016 00:53

Rapporter til Admin
#1 Jeg synes din bror skal holde sig til Peugeot også kan du skaffe dig en Audi/BMW/Mercedes eller hvad du nu kan lide :-P Så kan du bror prøve en tur i den se hvad han synes. Jeg synes det er helt fair at man har sin holdning omkring dyrere biler, men ofte får man lidt bedre komfort, lidt bedre luksusfølelse osv. Andre gange betaler man bare for "mærket", ligesom med tøj.
--
Dafuuuuuuuq!?
#9
Weide
Elite Supporter
11-07-2016 01:08

Rapporter til Admin
Peugeot er Fransk Audi er Tysk Bum! Tysker kan lave biler, fransk mænd kan ikke. Siger personen der kører i en Opel Corsa fra 91
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 830 128 GB--Western Digital Black 500GB--Cool master 700 Watt--8gb 1600 Kingston Hyperx
#10
kb-
Elite Supporter
11-07-2016 01:10

Rapporter til Admin
De er jo målrettet to helt forskellige segmenter. Taler vi gamle biler til 30.000 kr er det en lottokupon du køber uanset hvilket mærke du tager. Nye biler er der en verden til forskel i, og der er simpelthen for mange ting der spiller ind til at du kan sammenligne dem 1:1.
--
.
#11
Gæst
Gæst
11-07-2016 01:12

Rapporter til Admin
Ja sagde også man slet ikke kunne sammenligne de to mærker
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Martin.v.r
Giga Nørd
11-07-2016 01:25

Rapporter til Admin
kommer vil an på vilke model vi taler om ? vs https://www.youtube.com[...]
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#13
Gæst
Gæst
11-07-2016 01:30

Rapporter til Admin
Ja præcis men som sagt mener han at en Audi der er flere millioner dyrere end en Peugeot er ligeså god som en billigere en.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Thomas
BOFH
11-07-2016 01:35

Rapporter til Admin
Det er en klassisk diskussion men jeg synes at det er lidt snævert at blot sige Peugeot vs Audi for Peugeot laver biler i et helt andet segment end Audi og naturligvis er en Audi A6 en bedre og mere raffineret bil end en 108'er fra Peugeot. Men der er en grad af sandhed i det han siger for køber du en udi betaler du også for et mærke og et image som de anvendte dele ikke altid kan retfærdiggøre. Lad os for eksemplets skyld se bort fra de helt store modeller da de ikke har noget sidestykke. Hvis vi i stedet kigger på en rimelig normal Audi A4 Avant med 150 hestes Diesel motor manuelt gear. Så er du ude i en bil lige over 500.000 kr. Men hvis du har forelsket dig i motoren så kan du få den samme motor i en Skoda Octavia til 323.000 kr. Bilerne vil dele en hel del komponenter foruden motor og uden at være mekaniker eller side med en liste over komponenter så skulle det undre mig meget hvis ikke feks bremser og meget af den interne elektronik også er den samme. Det er nemlig samme firma og der er ingen grund til at bruge penge på at udvikle den samme ting mange gange. Men udover navnet og designet vil du også opdage at der er en forskel på feks kabine kvaliteten og sikkert også støjdæmpning lige som undervognen vil være sat forskelligt op. Men der er næppe nogen tvivl om at du får en bedre bil i audien men merprisen er ikke kun materialer en stor de af det er det image du betaer for.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#15
Martin.v.r
Giga Nørd
11-07-2016 01:36

Rapporter til Admin
Så taler vi jo om hvor mange HK de har,hvor de store dyre audi har flest,nok også derfor de er det dyre
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#16
Ð Xargo
Semi Supporter
11-07-2016 01:54

Rapporter til Admin
Det en latterlig debat, det er som at sammenligne jakker udelukkende på grundlaget begge er "jakker". Selvfølgelig er der en grund til tingene koster mere, ofte kvaliteten. Om ikke andet vend det sådan her, hvad har peugeot af udgaver, som svare til Audi's R8, Rs6 eller andre kæmpe modeller, med motor der rykker røvhuller og lædersæder der i sig selv koster det samme som 1 års leje af en 4-værelses. Stop med at sammenligne ting der ikke er ens, en Kiwi og et græskar er også begge planter, de kan begge spises, og hvilken smag man bedst kan lide er op til den enkelte.
--
Specs: NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5 Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz)
#17
jesper_j82
Bruger
11-07-2016 06:19

Rapporter til Admin
Den bedste måde at købe bil på, er ved at prøvekøre dem. Find en 2-4 forskellige biler du er interesseret i og find en forhandler, som har det mærke og årgang og få en prøvetur. Prøvhelst bilerne så hurtigt efter hinanden, som muligt, sådan at du nemmere kan mærke forskellen i de forskellige biler. Så vil du hurtigt selv kunne vurdere om der er en forskel og om den forskel er de ekstra penge værd, for dig.
--
Bliver stærkt uddbydet på et senere tidspunkt, med de fedeste citater.
#18
waskustobaskus
Giga Supporter
11-07-2016 07:25

Rapporter til Admin
Biler er dyre i Danmark. En bil til 700.000 kr er ikke pengene værd.
--
#19
htc3103
Junior Supporter
11-07-2016 08:02

Rapporter til Admin
Peugeot er billigere i sidste ende.. Indkøb og reparation er meget billigere... Taler af erfaring. Er mekaniker ved VW... Kører selv 508
--
G3258 FTW
#20
Pizzabugeren
Monsterbruger
11-07-2016 08:12

Rapporter til Admin
tja, alle jeg kender som har fransk bil, er på værksted det meste af tiden med de mest underlige problemer, generelt så kan tyskerne deres pis. :-) feks min vens kæreste havde fået helt ny bærearm på, gik 3 månedere så skulle lortet skiftes ( pegøj )
--
computere!!! jaaaaaa!!!!!!!!!!!!
--
Sidst redigeret 11-07-2016 08:13
#21
Thomas
BOFH
11-07-2016 08:21

Rapporter til Admin
#20>>Nu skal jeg lige høre er de franske biler nogle der er 10+ år gamle? Jeg haft selv haft en Renault Megane i 7½ år og den havde altså ikke store problemer og jeg havde aldrig store problemer med den. Mine forældre havde også en Megane og nu har den en 208'er og ingen af dem havde problemer. Min nuværende Ford Mondeo har haft flere problemer med det elektriske plus koblingen røg sig en tur efter ca 120.000 km. VW har gennem de senere år haft store problemer med kvaliteten.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#22
Blueray
Junior Supporter
11-07-2016 08:40

Rapporter til Admin
Hmm, har haft begge mærker flere gange. Har haft VW Passat , Audi 4 begge fra 1 år og ca. 12000 km, har selv kørt omkring 100.000 i dem Og begge biler har kostet i rep, desværre. Idag en Peugeot 508 stationcar med model betegnelse gt. Lidt kraftigere motor og automatgear Og rat skift. Den kører super godt, og har kørt 121.000 km Idag og fået skiftet skiver foran og bag, og en Helvedes masse forlygte pærer.....ah....2 stk. Skiftet, men ret dyre, Audi og VW er ikke stærke biler Der er mange små fejl desværre
--
#23
hest
Gæst
11-07-2016 08:43

Rapporter til Admin
Hvis du vil have en Audi, så køb en uanset hvad andre siger. Argumentet "den er billigere" er jo bedøvende ligemeget hvis du har råd til det. Man skal ikke altid købe det billigste bare fordi det er billigst. Nyere franske biler er såmænd ok og value for money er nok højere i peugeot. Men der er jo også nogen som køber I7 extreme og titan sli, selv om de kunne nøjes med en I5 og et gtx 970. Det handler om hvad man vil bruge lidt ekstra på for at få noget luksus. (Hva'behar! En computer analogi i en biltråd.) Personligt kører jeg i en gammel Citroen fra 2001, netop fordi den er billig i reperationer osv. Vi har været på værksted 1 gang i år inden den skulle synes, så man kan da ikke sige at vi er på værksted hele tiden. Når fruen er udlært til næste sommer skal vi ud og have en dyrere bil, det bliver nok Skoda Octavia. TL;DR: Køb nu bare den Audi, hvis det er den du vil have.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Pizzabugeren
Monsterbruger
11-07-2016 08:51

Rapporter til Admin
er toyota stadig vildt godt? kan huske det blev skam rost for nogle år tilbage :-) #21 av, sådan en kobling er ikke billig :O nu har jeg ikke selv bil lige pt, men folk jeg kender er blevet mega bange for at købe fransk igen, det lidt synd vis de virkelige har oppet deres game...
--
computere!!! jaaaaaa!!!!!!!!!!!!
#25
Robert Luther
Mega Supporter
11-07-2016 08:59

Rapporter til Admin
Der er stor forskel fra producent til producent i hvordan de udvikler deres motorer, derved stiger prisen også. Det kommer ikke bag på mig hvis en Audi, VW eller Mercedes køre længere pr. motor, eller får mindre fejl og slidtage end en peugeot, dog vil jeg så sige at den 308 SW jeg har, den har der været absolut 0 fejl med. Jeg har betalt præcis 1998kr. for årligt service so far, og den er 1½ år gammel nu. Jeg ved så ikke hvordan det ser ud om 4 år f.eks.
--
Asus Z170-A - I5 6600K - GTX 780 sli - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB - Custom vand
#26
Lars2222
Super Nørd
11-07-2016 09:08

Rapporter til Admin
Altså her i Sverige er Audi ikke noget speciel
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#27
Slettetbruger21
Guru
11-07-2016 09:12

Rapporter til Admin
Nutidens dyre biler bliver bygget så de kun holder ca. 10-12 år siger min svoger der er mekaniker. Det var ikke som i gamle dage, hvor de blev bygget til at holde så længe som muligt. Det er med andre ord, kassetænkning.
--
Slettet jfr GDPR
#28
PoloDude
Guru
11-07-2016 09:23

Rapporter til Admin
#24 Jeg havde en Clio IV fra 2013. Jeg kørte 88.000km i den og i den tid havde der allerede været lidt småting, som jeg ikke tænkte burde gå i stykker. Ved ikke hvad den hedder, men den arm som styrer bl.a. blinklyset, den var slidt op på den tid :-) hmmm. Jeg besluttede så at Hyundais 5 års garanti, nok henvender sig til mig. Jeg har nu kørt 42.000km i en Hyundai i10, men nu skal en lampda sonde skiftes (på garantien), men alligevel. Jeg har haft følgende biler fra nye: 2005 VW Fox (kørte ca 25.000km i den) 2007 Opel Astra Classic (kørte 98.000km i den) 2011 Renault Twingo (det bliver et gæt da ex´en overtog den, men 60.000km hvad jeg kender til) 2013 Renault Clio dci (som nævnt 88.000km) 2015 Hyundai i10 (42.000 indtil nu.....) Bilen med flest besøg på værkstedet var VW Fox. Bilen med færrest besøg på værkstedet er indtil videre Renault Twingo´en. Min erfaring med biler? Køb den med længst garanti for alle biler er elendige :-D
--
i5-4690K, 8GB ram, R9_280.
#29
Thomas
BOFH
11-07-2016 09:27

Rapporter til Admin
#24>>Ja hvis Ford skulle have skiftet den ville det have kostet ca 18.000, jeg fik den skiftet hos en uautoriseret til lige under 11.000 kr. #27>>Jeg vil nu mene at det er direkte omvendt. Hvis du går tilbage til 70'erne blev der bygget utroligt mange møgbiler der var slidt op efter at have kørt 100.000 kr eller 10 år. Hvis jeg tænker på mine forældres Fiat 128 så var de ca 10-11 år da de skiftede den ud i 1986 og den var totalt slidt op. Den næste bil de købte var en Ford Escort Den rustede så meget at den havde fået lavet rust flere gange inden den blev solgt da den var 8 år gammel. De biler var ikke engang særligt udsatte prøv og se om du kan finde en alfasud idag, de rustede nærmest inden de blev solgt. Hvis vi sammenligner med moderne biler så har min 6 år gamle Mondeo stadig ikke en rust plet og starter hver gang på trods af at den har kørt næsten 170.000 km. Min Bror's små 8 år gamle Punto har kørt 250.000. Vi har også lige skrottet en Punto fra 1998 den blev altså 18 år gammel . Så vil mene at moderne biler er meget bedre end de gamle.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#30
Slettetbruger21
Guru
11-07-2016 09:44

Rapporter til Admin
#29 Tror ikke Fiat indgår i segmentet af dyre biler. Men tag en ældre Mercedes, de var bygget til at holde i en evighed. Glemmer aldrig en ældre Mercedes taxa fra Bornholm, der rundede 1.8 millioner km! Eller hvad med denne Mercedes-Benz 240D fra 1981. http://ekstrabladet.dk[...]
--
Slettet jfr GDPR
#31
Thomas
BOFH
11-07-2016 09:52

Rapporter til Admin
#30>>Nu skrev du jo intet om specielle mærker, jeg konstaterer bare at biler som en bred enhed er bedre idag end tidligere. Men ja der er da biler der er bedre end andre Toyota Hiace er et andet eksempel på en bil man dårligt kunne slå ihjel.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#32
Ilwaz
Guru
11-07-2016 10:39

Rapporter til Admin
#0 Han har ret, men er samtidig osse forkert på den. Fordi ethvert bil mærke, er en mærke vare hvor du giver mere end den er værd.
--
#33
AndersF
Gæst
11-07-2016 10:42

Rapporter til Admin
Franskmænd kan ikke lave biler, men Citroen er værst
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Danilochan
Junior Supporter
11-07-2016 10:44

Rapporter til Admin
#33 Ikke hvis du spørger dem, der kører Citroen. Så et eller andet må de gøre rigtigt..
--
Dejskraber
#35
the688
Guru
11-07-2016 11:01

Rapporter til Admin
Det er sjovt at alle de her "mekaniker-wannabe-bonderøve" (undskyld) bliver ved med at sige at Frankrig ikke kan lave biler, og tyskerne bare er fantastiske. Der har været bøvl med en shitload af VW motorer, Mercedes har fået høvl for slet ikke at have samme kvalitet som i gamle dage, hele VW-koncernen har skamsnydt med deres tal, Mercedes lavede en bil der væltede når man undveg... men jojo, tyske biler er fantastiske. Frankrig har domineret i en række motorsportsklasser med Renault og Citroen, og der bliver solgt tonsvis af deres biler i hele Europa. Den bedste GTI nogensinde var Peugeot 205 GTI. Eller 309. Eller Rallye. Golf GTI har været en joke i 3 generationer, og selv den nye er stadig tung som en færge. Men den har vel "prestige". Jo, selvfølgelig er der forskel på hvilken holdbarhed der er hos f.eks Citroen, der sælger vanvittigt mange små biler til 100.000, som oftest købes af folk der har brug for basic transport, og ikke ser bilen som en penisforlænger, og så Audi og Mercedes, som nærmest ikke har noget i programmet til under en halv million, og som oftest er leasing/firmabiler der bare køres på værksted hver gang der er det mindste i vejen, og bliver puslet og nusset om, fordi den skal stå i indkørslen og fungere som undskyldning for at familien ikke laver noget sammen, og far aldrig er hjemme. Man skulle tro at efter at internettet var kommet ud til småbyerne, så ville selv drengene udenfor tankstationen med rumlebassen og T-Hansen-fælgene blive lidt mindre "min-far-sagde-altid" og lidt mere oplyste. Kom nu videre. Måske er der andre sammenhænge end hvilken skrifttype der står på bagagerummet som har betydning for hvor længe en bil holder. Og nej, jeg har hverken fransk eller tysk bil. Man kan godt have en mening uden at være investeret i den ene eller anden lejr.
--
"ORK SATME!"
--
Sidst redigeret 11-07-2016 11:03
#36
FlyingHippo
Semibruger
11-07-2016 11:22

Rapporter til Admin
Uanset hvad så gå efter en bil med gammeldags hånd-anker, istedet for elektrisk parkeringsbremse. Jeg har en Passat fra 2006, og dens pbremse er da nok det argeste gang lort ever! Da bilen havde kørt ca. 130.000 gik pbremsen i stykker. Den består af 2 elektriske motorer indpakket i plastik ved baghjulene. Dette plastik flækker -> der kommer vand ind -> lortet ruster fast. At betale 2000kr + løn pr side... Efter jeg har fået dem skiftet har jeg ikke haft andet end bøvl med selve knappen til parkeringsbremsen, den virker praktisk talt aldrig. Hvis et almindeligt håndanker går i stykker er det oftest bare en stålwire der skal skiftes...
--
#37
ZulfoDK
Megabruger
11-07-2016 11:55

Rapporter til Admin
#24 Jeg kører Toyota (GT86 fra 2014) og jeg er ovenud tilfreds :) Jeg har i min tid kørt Mitsubishi, BMW, Hyundai, Rover, Mazda, Volvo og nu Toyota, og den eneste af disse jeg havde de helt store problemer med, var min Hyundai - den smed bl.a. en motor (stempler blæst ud gennem bundkar!), men de andre har været rimelig problemfrie...
--
#38
FlyingHippo
Semibruger
11-07-2016 12:00

Rapporter til Admin
#37 Jeg er slet ikke misundelig på dig :p Kommer den ikke forbi Thisted på et tidspunkt? Så kan jeg prøve den, og du man prøve min Yamaha MT-07? :p
--
#39
ZulfoDK
Megabruger
11-07-2016 12:08

Rapporter til Admin
#38 Jeg tror ikke du vil have mig op på en Motorcykel - sådan en har jeg ikke kørekort, eller balance, til :) Jeg skal ikke lige forbi Thisted med det samme, men jeg skal da ud at køre nogle ture i min ferie, så måske :) Et billede, godt nok på vinterhjul : https://drive.google.com[...]
--
#40
Gothan
Bruger Aspirant
11-07-2016 12:11

Rapporter til Admin
Hold dig til Audi. Så snart du finder ud af hvor nederen de gamle Peugeot er at reparerer på og hvor lidt gensalgsværdi de har, så holder du dig til Audi. Jeg har haft begge, Peugeot dog kun en uge, inden jeg ikke gad at køre det lort mere :) Dog har jeg en Mercedes Benz nu, som sammen med min Ford Mondeo MK3 fra 06, som har været de aller bedste biler (personlig holdning). Ville ihvertfald ikke takke nejtak til en Ford en anden omgang, de er satme standhaftige.
--
#41
FlyingHippo
Semibruger
11-07-2016 12:19

Rapporter til Admin
#39 Du skylder mig et nyt tastatur! Det her er fyldt med savl :p
--
#42
Thomas
BOFH
11-07-2016 12:35

Rapporter til Admin
#40>>Der er da ikke noget galt med gensalgsværdien på en Peugeot, du skal huske at regne udgangspunktet med og da en Peugeot også er en hel del billigere i anskaffelse går det nok op i sidste ende. Jeg vil personligt ikke binde så mange penge i en bil blot fordi der står audi på den.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#43
Ilwaz
Guru
11-07-2016 12:39

Rapporter til Admin
#33 Hvilket er total bullshit, fordi franskmændene har satme lavet mange gode biler.
--
#44
Gothan
Bruger Aspirant
11-07-2016 12:43

Rapporter til Admin
#42 - Som nyvogn er en Peugeot klar at fortrække hvis man kigger på udstyr kontra pris. Men hvis man ikke kigger efter en helt ny vogn, så får du i dag ikke en skid for en Peugeot. Jovist, du kan da godt sætte den til salg, for overpris. Men den bliver nu engang næsten aldrig solgt til den pris, man gerne vil have. Audi derimod, mister aldrig rigtig værdi. Den kan være bundrusten, med defekttoppakning osv og den vil stadig kunne sælges som varmt brød, på en kold September morgen. - I bund og grund er det en smagssag, og hvordan du vælger at handle biler og bruger dem. Jeg skifter tit bil, så vil 100 gange hellere have noget jeg kan komme ligeså nemt af med igen, og få nogenlunde det samme og ofte mere, end man kan for en Peugeot.
--
#45
ZulfoDK
Megabruger
11-07-2016 12:44

Rapporter til Admin
#41 Undskyld - jeg tror jeg har et gammelt Dell tastatur liggende, det kan jeg smide i bilen hvis jeg skal til Thisted en dag :)
--
#46
NiceRag
Supporter Aspirant
11-07-2016 12:57

Rapporter til Admin
det kan man snildt men... den lever sgu næppe så længe som en audi der er også en grund til at en audi taber mindre værdi end en peugeot.. (og det er ikke kun her i landet)
--
#47
Thomas
BOFH
11-07-2016 13:07

Rapporter til Admin
#44>>Ja det er lige den slags du skal huske at nævne når du argumenterer. For køber du en ny 508'er kontra en ny audi så sparer du nemt 200.000 i anskaffelse hvis du bare skal have lidt udstyr i audien. Den besparelse i købsprisen betaler mere end den lidt lavere procentnæssige afskrivning på audien. Taler vi om at tit skifte bil, så er det klart at der er andre kriterier end sådan en som mig der har ejet 3 forskellige biler de sidste 17 år (når vi ikke regner de 2 andre som har været / er bil nr 2). For der er ingen tvivl om at når en prestige bil når en vis alder så flader afskrivningerne meget ud og man kan køre relativt billigt indtil alderen for alvor begynder at melde sig.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#48
Mion
Super Nørd
11-07-2016 13:21

Rapporter til Admin
generelt er kvalitets niveauet på "ALLE" biler rimeligt i dag, det var en vigtigere diskussion for 10-20 år siden, hvor visse biler havde problemer. meget er bygget på personlige erfaringer, men man kan så også holde det op med service centre, og udlejnings firmaer. Jeg er f.eks. ved at firma lease en Passat Variant, fin bil, men jeg ville aldrig personligt købe en VW igen, har haft nok af deres biler inde på kroppen.. det sjove er, skulle jeg rangere de bilmærker jeg havde, med henblik på fejl, uden nogen personlige preferencer, så ville det se sådan her ud.. Bedst til dårligst Kia Ceed 2014 (0 fejl 60.000km) Peugeot 207 1.6 comfort+ (1 fejl 140.000km (fra ny)) døde dæmpere i bagklappen Renault Clio II 100hk Sport (2 fejl, døde tændspoler 300kr fix fra 40.000 til 125.000km) Mazda 323C 1997 (fra brugt 170.000km til 200.000km 0 fejl) Mazda 3 2.2 186hk Diesel (2 fejl 15.000km fra DEMO 6.000km) solgt hurtigt BMW 320D (fra ny - 140.000km 8 fejl, ca garanti rep for godt 30.000kr) firmaleasing. VW Golf VI (fra ny til 50.000km garanti rep for godt 45.000kr) Seat Altea 170hk FR (fra ny til 36.000km + en til 4000km, første bil byttet pga. fejl, anden havde for 80.000kr garanti rep på 2 år, blev skudt af før den røg ud af garanti) Men mine generelle erfaringer er Dyre biler, DYRE fejl, VAG koncernbiler, kører som en drøm er skruet godt sammen, men har nogle irriterende dyre fejl, DPF sensor / DSG problemer / kædetræk der hopper (dødmotor) / generelle Sensor problemer Fransk har en masse småting, ikke noget dyrt, men dårlig trim, dårlig samlinger, ting der falder af, men altid billigt, lidt det samme som Fiat. Japanere er ikke noget specielt, dog er ALT i en toyota, fra sidste års hylde, så det holder. Koreanerne i deres sidste batch af biler som er 100% robot producerede, er nået langt, men det kan man også se på alle "KVALITETS" rankings.. min Kia, som jeg HADER som pesten, fordi den er så RØV kedelig, har INGEN fejl, ingen ting der er løst, ingen ting der larmer, eller knirker (BMW´en var et rasle cirkus, og det var golfen også (især i dørene) jeg tror når alt kommer til alt, så er det rent med held at gøre. og køber man brugt, hvordan forrige ejer har behandlet bilen, plus hvor meget der er i den bil der kan gå i stykker..
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#49
Gothan
Bruger Aspirant
11-07-2016 14:01

Rapporter til Admin
#47 - Det er nemlig det. Det kommer jo an på hvordan man ser sin bil, og hvordan du bruger den. Samt hvad du kan leve med og hvad du ikke kan leve uden. Hvis jeg skulle køre langt på arbejde hver dag og ikke tjente det vilde, ville jeg nu hellere sidde og små fnise i en nyere Peugeot der køre noget længere på literen, end en Audi fra midt 90erne, der fejler både det ene og det andet. Men hvis man skal stille det sort hvidt op, så synes jeg man skal angive hvor mange kroner og øre du vil smide efter en bil, og om komfort og pris opvejer nogle andre faktorer, som prestige og gensalg.
--
#50
NiceRag
Supporter Aspirant
11-07-2016 14:37

Rapporter til Admin
#48 det er fint med sådan nogen lister der.. men din og få andres oplevelse er sjældent noget som kommer ret mange til gode Tyske TÜV har en fantastisk liste her med fejlraten på diverse bilmodeller/mærker.. de har lidt flere tal at lave statistikker ud fra.. jeg har også hørt om en der havde en renault i flere år uden problemer.. men det' jo en ud af mange.. http://www.anusedcar.com[...] læg mærke til at antallet af tyske og japanske biler i toppen af listerne er betydeligt højere end de franske
--
Sidst redigeret 11-07-2016 14:38
#51
Thomas
BOFH
11-07-2016 14:50

Rapporter til Admin
#49>>Hvis du kører langt så bliver driftsikkerhed også en faktor. Lige som jo bedre man er til at lave ting på bilerne selv, jo mere attraktiv bliver en ældre bil. Jeg har ligget og kørt 170 km pr dag og der betød det altså alting at bilen bare virkede hver morgen. #50>>Nu skal du lige huske at det er fejl ved syn som tüv registrerer. Hvis ikke det er en del af synet er det ikke medtaget. Desuden skal man nok ikke undervurdere at jo dyrere bil man har jo større chance er der for at man vedligeholder den som den skal. Min Mondeo den bliver passet som den skal og hvis der er noget i vejen får jeg det fixet. Min kones forrige bil en gammel Punto den sendte vi til syn og så fik vi fixet det den fejlede på. Men ja der er en klar overvægt af tyske og japanske biler som er bedre af gennemsnittet.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk

Opret svar til indlægget: Peugeot vs en dyrere audi?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning