Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Min søns først bil ? forsikring bil ? priserAf Giga Nørd Martin.v.r | 27-06-2016 11:46 | 5253 visninger | 65 svar, hop til seneste
Min søn har kigge på en Peugeot 206 XS 2.0 HDI ,den koster små 1300,- om md,men han har også kigge på en 406 2.0HDI men den koster så 24XX,- om md,den tiltaler ham mere,pa:der er lidt mere sikkerhed i den.
kan det gøres billiger? en de små 24XX,- syndes det er mange penge for sådan en ældre bil,i forsikring
Han har måtte sige nej til 3 lærepladser,fordi han ikke havde kørekort,så når han har fået det taget,så er der også læreplads til ham --
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
--
Sidst redigeret 27-06-2016 11:51
Kære ven, hvordan skal vi vide noget som helst om hvilke forsikringspriser du eller din søn kan få?
Alle de oplysninger der skal til - bopæl, og tusind andre ting - for at få oplyst en forsikringspris, er noget du sidder inde med. Vi andre gør ikke.
Hvordan forestiller du dig at HOL skal kunne slå op i forsikringsselskabernes databaser og finde priser til dig?
Ring til de forskellige selskaber. Og hvis du er for genert til det, så har de fleste selskaber en online-beregner på deres hjemmeside - men for den bedste pris, så ring til dem. -- "ORK SATME!" Prøv at forhøre hos Tryg. Min søster fik en rigtig god pris, da hun fik bilforsikring sidste år, for 29k om året lyder helt hen i vejret. -- #1
Det er så regtig nok,men kunne jo være at nogle unge mensker her lige har søgt på market,og fundet ud af vilke selskab der er billigst at bruge når man er 18år. -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
--
Sidst redigeret 27-06-2016 11:56 køb en peugeot 307 så skulle det problem være løst den mås vel koster midt i -- Sidst redigeret 27-06-2016 11:54 Helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor han ikke kan køre i en 206. Alle unge mennesker starter med noget småt der er til at forsikre. At kigge på en bil der koster 2400kr at forsikre er jo direkte dumt når man er lærling og ens indtægt er derefter -- HO, HO, FUCKING HO! stor motor som regel dyr som de to du henviser til begge 2.0 liters, samme hvis mange hypper, så hvis man kan affinde sig med en 1.0 1.2 fiesta, micra, note, up etc etc er der meget at spare -- #0: 24xx om mdr? det er godt nok pokkers dyrt...
Kig en forsikring, der hedder " Next "
Link: www.Next.dk[...] -- Alt over 1.4-1.6 er dyrt for en nybilist. Som forældre synes jeg du skulle overveje om han har brug for så mange HK når han først skal lære at køre bil efter kortet. Synes du skal opfordre til at vælge en mindre motor, det må også give dig indre ro?
Alternativet er at få forsikring i dit navn og lade ham stå som bruger af den. Så burde han slippe billigere, men optjener ikke anciennitet ;) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4 - hvis der var *et* selskab der var billigst uanset hvem kunden var, og hvilken bil der var tale om, så ville der ikke være andre selskaber :)
Jeg har min bilforsikring igennem et eller andet gøglershow igennem den forhandler jeg købte bilen ved - det var det billigste jeg kunne finde. Jeg snakkede med en masse selskaber for at finde priser og dækning.
That said, en 2 liters familieslæde til din søn - I kan sagtens slippe billigere end 2400. Find en lille bil, som ikke har en "kæmpe" motor.
Forsikring - som du jo udemærket godt ved - bliver ikke billigere af at man er helt ung, helt ny chauffør, og så skal have en eller anden blæret slæde. Og din søn er sikkert vanvittigt fornuftig - men han kommer også frem i en Up eller en anden lille bil - og en lille bil giver både færre fartbøder og færre uheld.
Den der med at han hellere vil have den store bil fordi den er mere "sikker" - hopper du virkelig på den, farmand? ;) -- "ORK SATME!" Kan give mit besyv med her.
Jeg ved ikke om det har interesse med ny bil. Men jeg købte mig en Citigo hos Skoda, i Januar 2014.(18 år gammel her)
Giver lige under 2000, om måneden, ca 12-1300 i afbetaling(finansieret) og 693 i forsikring.
Det selvfølgelig med kasko på bilen. (Selvrisiko over 5000) -- Better die on your feet, than live on your knees. Små biler er billige,men den unge mand forstår også,at hvis han bliver på kørt i sådan en,så er skader også større,så derfor vil han gerne havde en lidt større bil med lidt mere jern i.
Ikke fordi der skal køres ræs,men han kan til tider har langt at køre da tømrervirksomhederne køre hele landet rundt for at arbejde.
Så har det også påvirket ham at jeg har være ude i 2 store trafikuheld,har fået ½ 2 biler ,ved andre har kørt ind i mine biler
Men kan da høre det er dyrt at være ung i dag :(
Jeg start selv med en opel commodore,det er godt nok en del år siden,og da var det slet ikke så dyrt at være ung -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
--
Sidst redigeret 27-06-2016 12:12 Er de priser med kasko?
For de priser kan man jo finansiere og forsikre en ny microbil fra forhandler. -- Hvorfor overhovedet have kasko på sådan en gammel bil? -- i5-6600k, Gigabyte GA-Z170XP SLI, Kingston HyperX 16GB DDR4 2666Mhz, Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming, ASUS VG248QE Køb en billig bil og nøjes med ansvar. Det burde kunne laves for omkring 10.000kr årligt. -- Jeg har en Fiesta 1.0'er fra 15 med 125 hestekræfter. den giver jeg 2009.- om måneden på afbetaling og 8300 i forsikring om året. Umiddelbart en af de lidt sjovere nybillist biler, jeg er selv 19 nu, men har haft den siden jeg var 18. -- fik forsikret en 14 år gammel swift 1,3 til 5060 kroner årligt. Kun ansvar og vejhjælp hos tryg. Selvrisiko på 6500. Men jeg har 0 års erfaring på papiret, prisen falder helt vildt med nogle år på papiret. -- // Niels Altså hvis han tænker på sikkerhed, hvorfor kigger han så overhovedet på franske biler ? -- Hos if skal du regne med:
under 25 år:
Peugeot 206 XS 2.0 HDI 10-15k km året, alt efter postnummer 1350-1500+ pr. mdr.
Det samme for 406.
alt kan variere pga. motor størrelse etc. men det er online priser. hvis du ringer koster det mere. -- Hvorfor klør kvinder sig i øjnene,
når de vågner om morgenen?
Fordi de ingen nosser har :O
--
Sidst redigeret 27-06-2016 12:25 men den unge mand forstår også,at hvis han bliver på kørt i sådan en,så er skader også større,så derfor vil han gerne havde en lidt større bil med lidt mere jern i.
Det er bare et lidt hult argument. Hvis han kører galt er han fucked, som udgangspunkt. Chancen for at overleve er større i en 406 end i en 206. Det giver sig selv. Men hvorfor stoppe der. Skal han så ikke have en helt moderne bil med langt bedre sikkerhed? Og måske en S-klasse? Der er chancen OGSÅ langt større for at overleve.
Hvis han nu altid holder 40 km/t i byerne, 80 på landevej og 110 på motorvej, er chancerne for alvorlige kvæstelser på ham selv også meget mindre. OG med den bonus at han kan nå at bremse på langt kortere afstand hvis nogen kører ud foran ham. Det er med andre ord et MEGET bedre argument at køre langsommere, end at købe en større bil.
Selvfølgelig vil alle gerne have en stor bil, og hvis han lysten og behovet, så skal han da bare gøre det. Men så må han jo så også regne med at prisen er højere. Både drift og forsikring. Som flere har påpeget kunne han købe eller lease en moderne bil for det han skal give i forsikring på 406'eren - og en gammel 406'er (dejlig bil!) kommer der nok også flere og dyrere reparationer på.
Men det er jo alt sammen fuldstændigt indlysende. Du har selv bil, og du er en voksen mand - der er ikke noget vi kan fortælle dig, du ikke allerede ved.
Ring rundt, og få den billigste pris du kan finde. Hvis den er for høj - så køb en mindre bil. Sværere er det jo ikke. -- "ORK SATME!" #18
vw er så forrent,i forhold til prisen og audi/mercedes for dyrt til de unge mensker,samt det skal også gå langt på literen. -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#12>>Ja som udgangspunkt er det mere sikkert at side i en stor bil kontra en lille hvis man er ude for noget. Men for at være ærlig så er en Peugeot 406 udgået af produktion og det betyder ar der er tale om en 2001 bil sikkerhedsmæssigt.
https://www.youtube.com[...]
Hvis du sammenligner med den Picanto vi selv lige har købt til konen så er der godtnok stor forskel i hvordan konstruktionen klarer sammenstødet.
https://www.youtube.com[...]
Jeg ved godt at den sammenligning er kun relevant hvis de støder ind i biler af samme vægt klasse og det er svært at give et 100% sandt billede da der ikke er nogen der tester alle biler mod hinanden. Men en gammel bil er generelt blødere konstrueret end en moderne som som et resultat heraf pløjer selv relativt små biler gennem de gamle i en ulykke.
Et eksempel på dette kan ses i denne gamle test https://www.youtube.com[...] -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Come on.
Ring dog rundt selv.
#10
Det forsikringsselskab findes skam og jeg har alle mine forsikringer hos dem ;) -- Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn. #22
ja det giver lige lidt at tænke over -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
Hvor gammel er han?
Jeg gir 5700kr om året for min Opel Corsa OPC 1.6 med 207 HK :)
Edit: Det hos Technoforsikring med en selvrisiko på 5000kr -- Sidst redigeret 27-06-2016 12:49 han er 18 år og bliver 19 i år,så han må gå den tunge vej :D -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
Ja hvis det skal være en gammel brugt bil, hvis han køber my, så der mange muligheder for billig forsikring ???? -- men den unge mand forstår også,at hvis han bliver på kørt i sådan en,så er skader også større,så derfor vil han gerne havde en lidt større bil med lidt mere jern i.
Så skal han bare have en renault der er en af sikreste biller eller en gammel volvo amazona eller 200 som kan indregistreres som veteran bil, sådan nogen volvoer er lavet til at kunne køre ind i en elg (den er stor) uden at få en skramme,bule ;-)
--
Forstår slet ikke valget af at købe en brugt bil, når man har den alder.
Køb en af de små mini biler (Opel Karl er min personlige favorit) også få noget forsikring med i prisen.
Da jeg som 22-23 gammel købte min bil betalte jeg 6000 om året for kasko og ansvar. --
Knowlegde is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! #29>>Det er da noget af en påstand du kommer med der, en gammel volvo var måske nok mere sikker end tilsvarende biler fra dengang. Men du er LANGT bedre sikret i en moderne mikrobil end i en gammel Amazon eller 200 serie. Hvorfor det? jo det er simpelt for moderne biler er designet til at krølle sammen i en ulykke så den optager energien istedet for den går direkte til passageren.
Derudover så vil de crash tests du kan finde fra dengang altid være full frontal sammenstød hvor 100% af bilerne rammer hinanden. Den slags ulykker slipper de gamle Volvoer rimeligt pænt fra, problemet er bare at det som regel er langt mindre del af bilerne der rammer hinanden og derfor laver man idag crash tests med 40% overlap og der vil de gamle volvoer nærmest blive revet fra hinanden se feks det sidste link jeg postede i #22 -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #31 Helt enig.
Hvad nytter det bilen er nogenlunde uskadt hvis personer i den dør af indre kvæstelser fordi sammelstødet var så voldsomt fordi der ikke var nogle kollisionszoner til at optage energien.
Det er en helt forfejlet logik #0 bruger. Jeg ville helle køre galt i en helt moderne bil, selvom det er en minibil, en et stort lokum med over 20 år på bagen -- HO, HO, FUCKING HO! Jeg giver 3xx kroner om måned for min bil forsikring, som stårå i mit navn, siden jeg var 20 år.. -- #34 og det er en lamborghini aventador?
Dit indlæg er værdiløst når du ikke skriver hvad bil det drejer sig om -- HO, HO, FUCKING HO! Tag en minibil, for de penge han skal bruge på at forsikre en usikker, ustabil og forslugen gammel Peugeot 406 er tåbeligt
Den er middelmådig selv sammenlignet med en VW UP eller lign i dag.
Bemærk evt at en 406 HDI anno 2001 koster noget der ligner 6000 kr i grøn afgift pga det er en diesel og den ikke har partikelfilter.
En mini, eller microbil, koster 620 kr årligt. Dertil en billig forsikring. De to ting besparelser kan betale for en ny bil, når de samtidigt er mere økonomiske. -- Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific! Gav omkring 788kr mdr. for en fiat punto 2 60hk 1.2 fra 2000 da jeg var 18-19år. Hvor det var med Delkasko + glasforsikring
Det er skam nemt nok at finde billig forsikring. Kræver bare man ikke vælger 100% bil efter eget ønske og ikke er en 2.0 150hk motor i den :)
Hvis man skal finde en "gammel" brugt bil. Så find en bil som forsikringerne er "glade" for til de 18-20årige med en lille motor på de 1.2-1.4 -- har du kontaktet din egen forsikring og sagt at din søn skal have egen bil og du ville have en god pris da du har så meget hos dem? jeg købte godt nok ny bil da jeg købte min første, men der ville if have 13000 om året af mig, Men jeg ringede til og forklaret at mine forældre havde alle deres forsikringer hos dem og at de bare kunne kontakte dem resulteret i et afslag ned til 6500 kr om året for min forsikring på den, og jeg var første gangs køber og 19 år på daværende tidspunkt. --
Jeg må indrømme at prioritering af sikkerhed er i spil ved køb af bil som første gangs køber lyder rimeligt paranoid i mine ører.
Derudover er en Smart bil som er en lille bitte bil rated rigtigt højt i sikkerhed grundet dens konstruktion, fordi en bil er større gør den på ingen måde mere sikker per automatik.
Som der er flere der har påpeget.
Jeg havde også kigget i retninger af mini biler, alle folk køber dem og man ser dem overalt. unge såvel som ældre.
Så hvis muligheden for en minibil er der så havde jeg da taget den.
Den er både billigere i brændstof/forsikring/vægtafgift i forhold til en ældre bil som 206". Samt en fransk bil har det med at have periodiske fejl når de kommer op i alderen. (Egen erfaring med fransk) -- Jeg kan nu godt forstå din søn hellere vil køre i en større brugt bil, end i en af de der små papkasser. Desværre koster det bare ligeså snart han står på som ejer, og der står 2,0 bagpå.
I gamle dage da jeg startede med at have bil, stod min far som ejer og jeg som bruger, det gjorde forsikringen en del billigere og jeg fik stadigvæk anciennitet da jeg et par år efter flyttede hjemmefra.
Men det kræver selvfølgelig at han har adresse hjemme endnu ? Hvis da da stadigvæk kan lade sig gøre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er prisen for unge mennesker. -- Unge under 25år som første gangs bil-forsikringstagere skal forvente 10.000kr i ansvar kun først år. Det vil hurtig falde tusse/1,5 om året. Motorstørrelse har en del at sige, jeg mener 160hk er grænsen hvorefter prisen bliver skudt sindsygt op i vejret, samt alle modeller der har "S" eller "Sport" i sig vil også være dyrere.
Brugtbil, er det også værd at se om bilen går ind på vægtafgiften eller grøn afgift. Det skiller vist i 97' mener jeg. Typisk er vægtafgiften billigere ved gamle biler (læs 90'ere - 00 +/- et par år) da grøn afgift bliver målt på km/l på reg. attesten. De er ikke særligt økonomiske de første mange år efter skildrings datoen og du vil også se at der er MANGE kategorier og satser på grøn afgift. Vægtafgiften er skåret ned til et par enkelte kategorier hvor en regular personbil lander i stortset samme kategori 'one size fits all' LOL. 800kg-1200kg tror jeg. Anyways nysynet.dk har en tabel, refer til den. Der er ihvertfald penge at hente, eller rettere penge af tabe hvis man køber en forkert årgang. 2500kr x2 er jo 5000kr om året oveni de 10000kr for ansvar. Gamle dieselbiler er røvdyre i halvårligt afgift, køb en benzer. Brændstofpriserne er sq næsten det samme med mindre man kører sindsygt meget om året.
Har selv haft en 206 og der er stadig mange der kører rundt med dem. Bagbroen kan gå ved 200.000km, det er 6-7k + løn. Pærerne sprænger hver anden uge medmindre du får sikring loddet på ledningsnettet foran. Jeg var uheldig at købe en mandagsmodel, kobling, kødben, bremser, skiver, jamen jeg ved ik hvor mange gange den var på værksted. Gav 30k brugt for 3-4 år siden, rep er løbet op i 15k oveni ihvertfald i de få år jeg havde den. Den havde "kun" kørt 130xxx. Hatchback sæderne er noget lort, skal aldrig have det igen. Fin nok størrelse og baggagerum+splitbagsæder. Kørte fint nok, meget sjov. Fransk = lorte el men ruster ikke. Min forrige bil rustede så derfor valgte jeg fransk, men så betalte man bare for noget andet.
Anyways, lille sidespring. Ang priser på forsikring så er det simpelthen at gribe telefonen og ringe til selskaberne. Lav et excel ark, skrive alle selsskaber ned og få nogle tal (præmie+selvrisiko - ansvar only) på de biler han nu har sat sig for øje. Det tager en eftermiddag men så har du også overblik over hvor det er billigst at starte. Selsskaberne er glade for opkaldene, det er jo mulig kunder, bare sig du vil høre hvor meget det vil koste og de slår det op i deres lorte databaser ;) Da jeg skulle have bil første gang ringene jeg til 17 forskellige. Billigst var 9800kr, dyrest 25000kr. Så ja. Skiftede efter 2 år tror jeg, fik et trin gratis + lavere præmie. Elitebilist på 6-7 år og har nu spritny i10 til 3,6k ansvar+kasko ved lokal selsskab.
Der er mange der lader deres forældre forsikre bil til deres børn, det giver dog ingen anciennitet. Kunne være smart nok indtil man er 25 år, men jeg ville bide i det sure æble og tjene de år op med det samme. Der er ingen shortcut.
Good hunting :) -- Sidst redigeret 27-06-2016 17:18 Hvor længe har han haft kørekort?
Techno forsikring er gode til unge - http://www.technoforsikring.dk[...] -- - Dont hate the player, hate the game!
"Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience." han mangler køre prøven,så han er helt frisk :D
-- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
Nu skal han lige bestå først ;-)
en vw up måske fed lille bil http://www.bilbasen.dk[...]
eller en ford ka http://www.bilbasen.dk[...]
Et sæt 15" fælge så han godt kørende, i en gammel artikel i tror det var i bilmagasinet havde en for fiesta, focus,mondeo og scorpio de laveste reservedels priser i sin klasse
Ps som nybegynder kommer man sikker til at lave nogen kørefejl med skrammer,buler på bilen, der ville det være synd med en dyr eller ny bil -- Sidst redigeret 27-06-2016 23:29 #35 en Corolla GLi '92 -- Sidst redigeret 28-06-2016 00:13 Det fleste nyere mindre biler er generelt sikre end ældre biler (også selvom de er større) -- først og fremmest, skal man ikke kigge efter noget større end 1,6 liters motor. Hvis man kigger på biler med 2,0 så burde penge ikke være et spørgsmål.
Derefter, findes der ikke rigtigt nogle unge drenge, der køber biler efter "sikkerheden".. fordi hvis sikkerheden er vigtig, så ville 2,0 og en masse hyppere slet ikke være noget man gik efter, og det kan jeg se i begge tilfælde bliver vejet højt. Der er 20 heste forskel på bilerne, og tophastigheden er ca 10 km/t i forskel, hvor 406 er den "bedste"..
Kigger vi økonomisk, så kører den bare også en del kortere på literen, så den er dyre i drift og forsikring. for ikke at tale om den vejer mest osv osv..
kan kun anbefale at i kigger efter noget fornuftigt. motorstørrelse på 1,4 eller 1,6 nogle biler kan 1,8 godt betales også (feks golf). Og hvis han vil have en bil der rykker, så find en 16v eller 20v istedet.
en gammel Toyota Carina mk 2, 1,6 m/16v kan nemt stikke af fra alle de der golf 4 1,8'er. på trods af den vejer næsten 300kg mere. og så koster den stadig kun 900kr /måned for en ny billist. og klare 13km/l (ikke imponerende, men den billige forsikring dækker det større benzin forbrug). -- Specs:
NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5
Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz) Hej jeg er Idag 23 år gammel og jeg har altid kørt rundt i bmwer. Jeg vil anbefale at i ringer til fdm forsikring da det er det billigste bilforsikring jeg har fundet.
Det kræver dog at man har været medlem af FDM mindst 6 måneder før man kan benytte sig af deres lækre tilbud.
Jeg har en Bmw 528i og giver under 3000 kr om året i forsikring -- Nu er det fint og flot at alle anbefaler nye biler, hvilket jeg udmærket forstår, men man skal huske og tænke på alt det andet end forsikring netop ved køb af ny bil, for en ny bil har nogle begrænsninger i forhold til ældre og brugte biler, f. eks. er det anbefalet at køre et hvis antal km/t i et X antal km for at beholde motorens effekt bedst muligt, og så er der ikke mindst alle de services der skal overholdes hvis ikke man vil miste en helvedes masse værdi i et evt. videresalg nogle år senere, og de service koster også, og de kommer forholdsvis tit til at begynde med.
Jeg har endnu ikke selv haft en helt ny bil grundet ovenstående, selvom det har været ekstremt fristende, har selv haft 3 brugte biler i mit eget navn, som jeg har været glad for selvom der har været udgifter til dem også, og nej de er heller ikke billige, med mindre man kan lave meget af det selv, og så giver det også lidt erfaring og forståelse for bilen, har selv lige nu en Peugeot 206 dog en 1.6 S16 som skulle være lillebror til GTi'en (har jeg fået at vide, vil ikke hænges op på det), den giver jeg 400+ for i måneden hos Gjensidige og har haft et enkelt uheld for 4 år siden, men nu er jeg heldigvis over de 25 som er der hvor de fleste forsikringselskaber sænker priserne en hel del.
Så ja det er dyrt at være ung i forhold til forsikring, men man skal jo begynde et sted, gjorde vi jo alle sammen, så det er bare at ringe rundt til forsikringselskaberne, eller kigge på deres hjemmeside da de fleste har en beregner selv og giver online rabat, og så vælge det man har mest tiltro til om det er brugt eller ny har ikke så meget at sige i sidste ende, for en bil er og bliver udgifter på udgifter.
Så god jagt på en billig forsikring, prøv evt. at kigge på https://www.comparo.dk[...] -- Live for something, or die for nothing. --
Sidst redigeret 28-06-2016 19:31
Første bil IF : Citroen c2 110hk vtr 3600 kr, kostede 5500 med kasko.
Lige skiftet til www.gjensidige.dk[...] da jeg har købt en Leon cupra, 207 hk...
IF ville have 5500 kr for ansvar
gjensidige 3600 kr.
Et par tusind lægges til hvis kasko ønskes, jeg har nu haft bil registreret i mit eget navn 1 år.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #49, 3000kr om året for en bmw? enten har du en selvrisiko på 1.000.000 eller også mangler du lige et "0". Desuden snakker vi om hvad en 18-årig der ikke engang har bestået køreprøven endnu skal give.
Jeg har forsøgt at få en årgang 2004, Audi a4 avant, til fornuftige priser, men den koster stadig over 8000kr om måneden i ansvar. -- Specs:
NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5
Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz) #50>>De begrænsninger du nævner vil jeg påstå er ligegyldige eller ikke eksisterende. Tilkørslen af biler er i bedste fald noget man gjorde for mange år siden hvor tolerancerne i motor produktionen ikke var så god som idag. men de sidste 25 år har man være så god til at lave motorer at det ikke er relevant. Nye bile idag skal ikke engang have skiftet olie efter 1000 km fordi der er ikke noget ekstraordinært slid. Men man kan lade være med at trække den op i det røde felt de første 1000 km hvis man er lidt bekymret.
Hvad angår service, så er der ikke krav om at benytte fabriks værksteder og selvom den skal serviceres bedre så er der næppe nogle uforudsete udgifter da alle sliddele er nye og går der noget er der fabriksgaranti. Du ved altså rimeligt præsist hvad du kommere til at give. En gammel bil skal nok have lavet bremser, koblingen kan være slidt og alt muligt andet. Så vil faktisk mene at forudsigeligheden er noget der trækker i retning af den nye bil. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Som 18 årig fik jeg min peugeot 406 1.8 forsikret for små 800 kr pr måned, så det kan helt klart gøres billigere. Ring rundt til de forskellige selskaber og for hør dig, det er den eneste rigtige måde at gøre det på. -- #5, 5 års service på en Peugoet 108 koster ca. det samme som en ny kobling på en gammel bil. Så sådan synes jeg ikke du kan stille op. I dag kan det næsten ikke betale sig at købe et gammelt vrag, kontra de små biler hvis den skal beholdes i +5 år. Kender min pris og der kommer ikke uforudsete udgifter i den periode :) (Fast rente + serviceaftale). -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #53
Der vil altid være en form for tilkørsel af bilerne og deres motor det første stykke tid, det står også i de dejlige håndbøger der følger med bilerne, for olien og det hele skal lige køres til, og ja er godt klar over at du ikke behøver at vælge autoriseret for at få et service der gælder på garanti og videresalgspris, men det er stadig en udgift som mange glemmer når man kigger på helt ny bil, og nej self skifter man ikke olie hver 1k km, men det er anbefalet at du skifter hver 10k ish km, for at vedligeholde motoren.
#55 Gad godt vide hvad det er for en kobling du har og hvad den service koster, for en kobling kan du få for en mindre slat penge det rigtige sted, og hvis det er den pris hos Peugeot selv du tænker på, så kan jeg få hele 2 koblingssæt til lidt mindre end hvad det koster og det er endda til en 206'er.
Just in case så er beviset på prisen her http://www.bildeleshop.dk[...] -- Live for something, or die for nothing.
#56
For at en garanti skal holde skal en bil netop serviceres på et autoriseret værksted, det står med sikkerhed i service bogen.
Grunden til det er at for at være sikre på at servicet og det arbejde der bliver udført lever op til de krav og specifikationer fabrikanten har.
Så selvom Automester og diverse værksteder siger i deres reklamer at deres service lever op til et autoriseret, så dækker garantien ikke når du bruger et uautoriseret.
Ellers ville grundlaget for at være autoriseret være ligegyldig, hvis man ikke skulle leve op til nogle krav for at opnå autorisationen.
Så hvis du er under det indtryk at du på et uautoriseret værksted kan få et service hvor garantien stadig dækker efterfølgende, synes jeg du skal bruge noget tid på at læse i dit service hæfte, instruktions håndbog for den pågældende bil.
-- #57
Det er skam ikke mig der har den tro udover reklamerne, men ville selv have valgt autoriseret, det er mere #53 der har den tro, ihvertfald hvis jeg har tolket hans indlæg korrekt, men nu er det en tråd om forsikring og ikke service og dens garanti eller ej. -- Live for something, or die for nothing. #56>>Hvis du kigger i moderne instruktions bøger så ertilkørsel noget der nævnes i et enkelt afsnit ud af 200+ sider. I min mondeo advares der lige så meget om at dæk og bremser skal køres til (altså have kørt produktions belægningen af) og så anbefales det er ikke køre den for langt ud i gearene eller at sejtrække. I min kones Kia Picanto er det det samme de anbefaler at ligge mellem 2000 og 4000. Rådene kan kort og godt sammenfattes i træk de ikke til det røde felt og sejtræk ikke, ting som aldrig er godt for en motor.
Hvad angår koblingen så kan jeg fortælle at jeg betalte små 11.000 for at få den skiftet på min Ford Mondeo. Jo større bil jo dyrere er koblingen også ofte. De 11.000 var den billige pris hosuautoriseret værksted og med svinghjul. Ford ville have 14.000 uden svinghjul og vel omkring 20.000 med. Men enig den med de 5 års service er nok lige at strække den.
#57>>Det er direkte forkert, bilen skal blot serviceresefter bilmærkets forskrifter. Det sikrerdet frie værkstedsvalg. http://www.fdm.dk[...]
Jeg ville dog selv køre på autoriseret værksted de første år for skal man have kulance dækning efter garantiens udløb så er sandsynligheden størst hvis man er loyal. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk kan sig så meget at han køre til tyskland og får lavet alle service,og det så bliver ny eller brugt bil.
Er så træt at de dansk service,hvor de tager kunden hårdt i røven.
service i tyskland er sådan noget vi kunne give kunderne her hjemme for en 20/30 år siden.
tænk ikke at skulle betale mere en max 100.- i timen også er der stadig en super service med i handlen. -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#56, korrekt koblingen er billig - tror den kostede omkring 1500 til min tidligere bil. Det dyre består jo i at mekanikeren skal sætte den i. Tror samlet pris var på 5000-6000 for en kobling. Det var de tilbud jeg fik hentet hjem. Det var ved uautoriseret, ellers havde det nok kostet dobbelt.
Et service koster omkring 1000,- og derfor på 5 år noget af det samme. Med serviceaftale har du fast pris og ved hvad du sidder for. For nogen inkl. mig selv, giver det mere ro, end at kunne risikere at stå med en stor regning efterfølgende når den er brudt sammen. Har selv været der :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tror det kommer meget an på dit forsikringsselskab.
jeg har Tjenestemændenes forsikring, og giver 3800 om året med selvrisiko på 2k.
Køre i en ny C4. -- Golf 1.8GL Aut - Fars navn - 2400kr i året ;-) Kører 12km/l hvis du har blyfod. golf 2 findes til omkring 6 - 8k og reservedele er billigere end noget andet på markedet. Plus, så er det en evighedsmaskine, min denne kunne skam stadig kører selvom der kun var 9 tænder tilbage på tandremmen. Vi har alle dage kørt golf hos os, og min fars golf den har lige rundet de 720.xxxkm på klokken. Og det kan skam ikke mærkes. Og det er original motor blok. Vi venter bare på den rammer de 999.999, og se om de gør det samme som dodge og giver dig en ny bil for din loyalitet over for bilen du har :)
dog aldrig køb golf 3 eller 4, de ruster ved tanken om vand. Og det er sjældent du finder en hvor bunden ikke er pil råden.
Vil råde jer til at holde jer væk fra sådan en gøj der, de er så fine. Men franskmændene kan ikke finde ud af mekanik. Give op og lave rødvin, det kan de ;-)
Tyskebiler er det bedste du finder :) -- Jeg er den skarpeste ske i skuffen #61
Det er jo så værkstedspris ja, men hvis du kan lave det selv så koster det ikke andet end reservedelene og et par timer i en indkørsel eller en garage, og på en ny bil med serviceaftale er det nok bedre at få en rigtig mekaniker til at gøre det da det jo hører under aftalen, men hvis det er en brugt bil og gerne vil spare så er det nemmere at gøre det selv, alt kan jo googles så det kan ikke være svært at gøre selv, ellers er der med stor garanti også en video eller to på youtube der kan forklare lidt, det er ikke så slemt at rode ved en bil som så mange går og tror. -- Live for something, or die for nothing. Selvfølgeligt er ting i livet gratis hvis man kan selv, det siger sig selv. Nu er jo nok sådan at de fleste ikke kan skifte en kobling selv, eller har faciliteter, tid eller lyst. Anyways, min kobling røg og det var de 6-8 timer der kostede, ikke reservedelen. 206 GTi model, ikke møg plads at arbejde med.
Enig med #63. Golf3/vento er rustlovers i kanterne og at ordne rust i brugtbiler er der ingen der gider. Det er besværligt, tager tid og koster penge. Du får som regel "gummihud" lapning og det holder også kun et par år. Min Vento kørte som en drøm i 3-4 år, tror jeg brugte 150kr på olietryksmåler og senere en enkelt bagpotte gummiophæng til 20kr. Men der røg nok 4-5000kr i rust for at klare syn, hovsa O.O Så pas på med brugt biler hvis der er gang i rusten nogen steder, synshallerne vil se det og hamre/stikke hul og så betaler DU.
Der er ingen der forhindrer en i at købe reservedele selv til spotpris til ens brugtbil, eller bruge hugger (kan anbefales) og så få billig værksted til at skifte delene. Ligemeget hvilken brugtbil valget falder på, skal der nok komme noget, stort eller småt :S --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|