Tror det kræver biløkonom uddannelsen efterhånden for at blive betragtet.
--
Der er forskellige indgangsvinker. Nogle er blevet sælgere efter at have arbejdet med biler i længere tid, f.eks. mekanikere. Andre har taget en handelsuddannelse og derefter biløkonom som du selv påpeger.
Der er nok ikke en retning som er den helt rigtige, men sagen er, at uanset hvordan man drejer det rundt, så er der tale en om sælgerstilling.
Jeg synes du skulle tage ud til en forhandler, en af "mærkerne" og tage en snak med "chefen" og de nuværende sælger. De kan langt bedre fortælle dig omkring deres erfaring osv.
De fleste virksomheder vil gerne have supermotiverede medarbejdere og hvem ved, måske du kan få en elevplads/trainee forløb eller lign.
Det med at man skal være god til at lyve og snakke sig ud af ting kommer af at bilbranchen generelt i lang tid og til en vis grad stadig, har et dårligt ry. Jeg har selv oplevet det, dog for nu 9 år siden, men det er da sket for mig.
--
Dafuuuuuuuq!?
Jeg arbejder selv som bilsælger, min indgangsvinkel var en Finansbachelor og HHX. Du skal nok ikke regne med at et bilhus vil ansætte en med HTX baggrund direkte fra gym desværre :). Skriv en privat besked hvis du har brug for svar på nogle spørgsmål
--
Sidst redigeret 30-04-2016 23:49
#0 Jeg kommer med et godt råd. Drop at blive bilsælger - den branche kommer til at opleve en revolution.
Det ved jeg fordi når man skal bestille en Tesla så går man ned i et showroom eks på Bredgade hvor der står een bil. Her er så medarbejdere der kan fremvise hvad de forskellige ting kan.
Vil du købe så går du ind på Teslas site og bestiller, så det er ren webshop fremover og det er jeg sikker på bliver standarden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4 det ville så kræve at alle andre bilmærker kun tilbyder 2-3 modeller at vælge mellem, således at det var muligt for en kunde at gå ned og prøve hele deres sortiment på ét enkelt sted. Bliver bilmærkerne i stedet ved at med at have hvad, 10-15+ modeller i deres sortiment bliver det simpelthen ikke til at gøre det på denne måde, og det vil fortsat kræve at der er bilsælgere til stede.
Jeg skal ikke afvise at det kan blive en realitet, men jeg har svært ved at forestille mig scenariet indenfor den nærmeste fremtid
--
#4 hvordan forudsiger din krystalkugle at brugtvognsforhandlingen vil blive håndteret i fremtiden?
For en bilsælger andre steder end tesla udgør brugtsalg nok en større andel af arbejdsdagen end nysalg gør
--
HO, HO, FUCKING HO!
En af mine kammerater blev sælger for Porsche ved at sende en motiveret ansøgning uden nogen uddannelse. Det vist 5-6 år siden i dag, så jeg ved ikke om tiderne har ændret sig. Han kom dog fra en lederstilling, så det havde måske noget at sige.
--
ITX:
i7 4770k
Gigabyte 970
Bitfenix Prodigy
#5 Samme metode - et sted hvor du kan teste dem og så foretages bestillingen online.
#6 Min krystalkugle? Det er fint nok du ikke har forståelse for et marked i udvikling, men stop din hån pga uvidenhed. Det som du ser sker i flere brancher, herunder posthuse, banker, indkøbscentre, bilhuse, tøjbutikker osv. alt bliver centraliceret og gjort online for st være konkurrencedygtige. Brugtvognshandlen vil typisk som du ser med Tesla også kunne foregå via deres site. Du skal selvfølgelig ud og se varen, men betaling og jura vil overgå til en digital løsningsmodel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #8 He he, ja, om 10 år er det dig der griner og ikke omvendt. Markedet er generelt i konstant udvikling, og det er bestemt ikke urealistisk, at flere og flere vil benytte onlinebestilling. Så jeg kan se din pointe, men jeg er uenig i at det skal holde folk fra at blive sælgere - der skal jo alligevel være bemanding i bilhuset, og ærlig talt, så sælger en sælger mere end interwebs gør - endnu.
--