Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Jeg skal i praktik i Elgiganten - gode råd søges.Af Ultrabruger tracy | 18-04-2016 20:25 | 4502 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej,
Jeg skal i praktik i Elgiganten - gode råd søges.? Jeg skal vær der i 3 måneder. Kender i nogen der arbejder i Elgiganten, Computercity, Power eller lign. sted. Jeg skal arbejde man-fre mellem 10 og 14 - 20 timer ugenligt. Jeg skal arbejde enten som salgsmedarbejder eller IT-medarbejder. Jeg har fået hjælp af kommunen til praktik. Jeg håber på at kunne blive fastansat - eller arbejde i anden elektronik butik. Jeg skal til samtale på mandag i næste uge.
Hvad skal der til for at blive fastansat?
Jeg har haft samtale med min virksomhedskonsulent i kommunen. Og han fortæller mig at personlig fremtoning og kundefokus vil være et krav som salgsmedarbejder.
--
mød ind 10 minutter før tid hver eneste dag, det rækker langt -- ftrow Som #1 nævner, så sørg altid for at møde ind små 10 minutter før, så du er 100% parat til at arbejde kl. 10:00.
Når man arbejder i detailhandel er der selvfølgelig et par tips:
- Smil altid og vær så imødekommende som muligt
- Selv på dårlige dage, så hold humøret højt - det betaler sig i sidste ende overfor kunderne og chefen
- Ændre dit sprogbrug fra kunde til kunde. Det nytter ikke, at du bruger for mange IT begreber overfor en ældre dame, da hun nok ikke vil forstå en dyt af dette. Brug derfor ord som hun kan forstå eller relatere til.
Ellers så skal du selvfølgelig have styr på dine ting. Med det menes, at du ved noget om faget og er serviceminded når det kommer til kunder.
Tag så mange opgaver og få så meget ansvar i løbet af de 3 måneder du er der, så viser du dig selv som en solid og dygtig medarbejder, og vil derfor have større chance for en fastansættelse.
Held og lykke med praktikforløbet! -- Jeg har sendt mange ansøgninger - men får afslag. Man kan blive fastansat gennem netværk. Jeg kan udvide mit netværk i Elgiganten. -- Vær proffessionel, og hvis at du gerne VIL.
Når jeg siger at du skal bevise at du gerne vil det her, så menes der at du skal gå på selv hvis du ikke lige føler for det. Fuck lidt ondt i maven eller lidt hovedpine. Kun de absolut bedste undskyldninger er gode nok.
Ikke vær bange for at spørge om hjælp. Alle har været nye engang, og du skal ikke tro at fordi du spørger om hjælp til ting du ikke forstår, at de så vil se dig som værende en dårligere kandidat. Det vil blive set som en person som ønsker at blive bedre. -- Hvis kan jeg blive ansat - og arbejde 20 timer ugenligt - kan jeg tjene ekstra ved siden af SU. Jeg søger ind på videregående uddannelse inden 5. juli - med start fra 1. sept. 2016.
Tak for jeres gode råd :-D -- Kig folk i øjnene (uden at stirre) og smil. -- Jeg har arbejdet i elgiganten.
Du er velkommen til at skrive til min mail hvis du har nogle konkrete spørgsmål -- Lad være med at stjæle fra kassen. -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! samme som #8 -- Lurked since 03 Sælg! Det handler ikke om at fortælle kunden hvad der er rigtigt eller forkert. Eller jo, hvis det giver et salg. Gør alt hvad du kan, sig hvad det kræves for at sælge. Sælg kunden ligegyldigheder som opsætning af TV eller computer. Sælg for helvede sælg!
Sælg et TV der har det der magiske WarpDrive 6000hz nuclear fusion refresh blaster.
Højttalere? Ja de her kan høres fra Skagen til Kina! Promise! Lydkvalitet? Fuck it, køb dem eller gtfo!
Det handler om at sælge frem for alt. Kompetence, viden og facts ud af vinduet. Du er der for at sælge, ikke for at rådgive. Så hvis kunden spørger om noget kan lave kaffe, så siger du ja. Ikke "måske" eller "jeg finder lige ud af det for dig", du siger ja, hvis det giver et salg.
Jeg har en del hate mod Elgiganten, I know. De har gode priser og det er mega fedt. De køber stort ind og sparer på kompetencen, så kan de sælge produkterne billigere. Det kommer forbrugeren til gode og thumbs up for det, hvis man ikke har brug for info om produkterne. Og så skal medarbejderne også have +1 for standhaftighed :D
Der skal nok være nogen herinde der er gode elgiganten sælger, det tvivler jeg ikke på. I er gode! Den ros skal i have, men i må give mig ret i at jeres kolleger måske skulle lytte til fornuft fremfor at tro på hvad der står i tilbudsavisen og sælge ud fra det :P -- Nu uden signatur :O #11 giver dig fuldstændigt ret. Da jeg startede i elgiganten som praktikant før ansættelse var det ikke unormalt at de fastansatte ringede til mig når jeg havde fri for at få at vide om X mobil kunne bruge Y og Z apps...
Det var kun på min viden om smartphones at jeg blev ansat... med det meste af min tid i supporten fremfor på gulvet.. Jeg brugte for meget tid på det enkelte salg og derfor var supportafdelingen et bedre sted for mig (ifølge varehuschefen).. til gengæld kom mine kunder aldrig tilbage med deres ting pga fejlagtig information... -- Lurked since 03 --
Sidst redigeret 18-04-2016 21:45 Bare vær dig selv og gør dit job ordentligt, så kan man ikke gøre meget mere. Der er ikke noget værre end ivrige nye medarbejdere der prøver på at please chefen.
Jeg har altid følt jeg har været overkvalificeret til mine jobs, så jeg har nok lidt taget det som en selvfølge at firmaet har haft mere brug for mig end jeg har for dem. Det har fungeret rigtig godt for mig, men det kræver også at man kan levere derefter. -- . De tre S'er.
Smil
Selvtillid
Slayer-tshirt! -- "ORK SATME!" Mød ind 15-20 forsent, hver dag. -> De vil dermed tænke, shiiiit han er ligeglad!
Se usoigneret ud. -> Viser du en badboy!
Smil ikke til kunderne! -> Lad vær at ligne en klovn, på med dit "mean-face"!
Fortæl dem at varene typisk er billigere i Power. -> Ved ikke hvorfor!
Så du i hvert fald rigtig skidt på vej.
Held og lykke med det! :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Lav mer salg, det tæller. Hvis en kunde kommer ind for at købe et TV, så skal de da også lige have skræmrens med, tv ophæng, højtallere, batterier til fjernbetjeningen, nåå ja, de har vel også en printer, så lidt blæk skal de da også have med. Printer, så er der papir og billede papir.
Ja, det er frygteligt, men det er alle de "små ting" som tæller. -- //cojab
Men se specs i info #11 Jeg tror desværre du har ret i det med bare at sælge og at være ligeglad med reel info om produkterne.
Elgiganten mener selv at denne skærm er 144 hz.
http://www.elgiganten.dk[...]
Men alle andre steder på nettet står der 60Hz.
En fra en facebook gruppe jeg er medlem af havde skrevet ind til deres kundeservice fordi der intet står på deres hjemmeside ang. dette.
og der bekræfter de at den har 144hz.
#0 Så du kan starte med at rette op på deres utrolige dårlige produktinfo :) men ellers som alle andre siger, mød 10 min før tid hver dag og vær imødekommende, så kommer du langt. -- It's nice to be important, but it's more important to be nice Jeg har også arbejdet i Elgiganten og giver gerne råd, hvis det ønskes.
Skriv bare en PB, så forsøger jeg at svare.. ;-)
Men ellers, som de andre kommer ind på:
> Smil
> Mød kunden i butikken - Sørg for at hjælpe kunden hele vejen igennem med en "Single-Point-of-contact". Det er rart, når man serviceres af samme medarbejder, så man ikke skal forklare samme problem 5 gange.
> Vær passioneret - vis din interesse for faget, det smitter af
> Stil de rigtige, lukkede spørgsmål: "Hvad kan jeg hjælpe dig med", en af de frække - "Hvordan skal TV'et hænge", "Har du et antennekabel, der er godkendt af din udbyder?", "Jeg vil anbefale dig et købe vores forsikring til dit produkt. Er du klar over, hvad den dækker?"
> Sæt dig godt ind i de produkter, du skal sælge - vær på forkant. Der er ikke noget mere pinligt, end når kunden er klogere på produktet end du er.
> Sælg på jeres unikke returret - "Prøv produktet der hjemme i 14 dage. Er du ikke tilfreds med det, så kommer du bare tilbage, og vi finder en ny løsning! Jeg er dog sikker på, at det er den helt rette løsning for dig."
Mersalg, mersalg, mersalg - og opsalg.
Giv gerne kunden lidt rabat på den enkelte vare, hvis du kan lokke ham til at købe eksempelvis forsikring/kabler/vægbeslag, og lignende, med til sit TV ;-) -- Lommelygte: +8/-0 (#321, #327, #762, #1617, #2362, #2474, #2641, #2707) --
Sidst redigeret 19-04-2016 11:37 #14 YEEEEEEEEEEEEEEEES!!! ;) -- Hej igen. Tak for jeres indlæg.
Folk er forskellige. Hvordan håndtere man sure og vrede kunder?
-- #20 man indrømmer at man faktisk går mere op i at sælge end egentlig at fremvise produktet's fordele og ulemper i den situation kunden er i, og DEREFTER tager man sig tiden til at vejlede korrekt.
ingen leder eller butikschef kan være ærlig og samtidig sige at det vigtigste for ham er kunde servicen det passer ikke, og det er efterhånden bevist i de fleste butikker.
så gør op med dig selv hvilken type du er. -- #20 lyt til dem og tal stille og roligt
og hjælp dem så godt det er muligt. hvis de beder om noget du ikke kan/må, så find en der kan tage stilling til det - så kan de håndtere det -- Sidst redigeret 20-04-2016 08:05
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|