Jeg tror der skal en del til før Elmutanten vil føle sig truet, dertil er der jo også Fona og Expert kæderne, selv Bilka og Føtex har jo også deres elektronik-afdelinger.
Dertil er der jo også at hav af andre elektronik-butikker der kører deres online-shops ræs.
Tror det højest bare bliver endnu en dråbe i det store hav.
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
At markedsføre Expert/punkt1 under nyt alias, gør vel ikke butikken bedre end før? eller?
Selv de skriver de åbner nye butikker, så er det vel bare at bruge hvad de allerede har, præcis som MENY har gjort over tid de sidste måneder.
Men lad os nu se. Expert/punkt1 er vist aldrig rigtig blev en en konkurrent til Elgiganten, så mon ikke power forbliver en expert kæde som det var før og derfor ikke mere.
Og synes ikke Expert/punkt1 er særligt billige som sådan, så de skal da også starte med at sælge til nogle bedre priser. Så kan de måske om 10-20 år være oppe at køre som elgiganten med megabutikker osv som elgiganten gjorde i deres spæde start.
Det er altid godt med konkurrence, så bliver elgiganten bare endnu billigere ;)
Hvorfor skriver jeg expert hele tiden ;) ( POWER har samme postadresse som expert Danmark og punkt1 har, så gæt resten selv)
--
#2
Er det bare Expert/Punkt1 re-branded?...
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
Man kan aldrig vide.
Ved de er igang med at bygge ny forretning i odense ved rosengårdcenteret.
En pænt stor en, lidt alla elgiganten på den anden side af vejen.
Om det bliver bedre eller billigere, skal jeg ikke udtale mig om.
--
#3 Ser da sådan ud, når de er i samme bygning og deler post adresse med expert/punkt1, så mon ikke de prøver med nyt navn istedet for den dumme reklame delt i 2? Er da klart smartere med et firma navn istedet for det fis de har kørt med i lang tid og lave 1 reklame med 2 butikkers vare.
Kan de ikke bare prøve noget som Getmore.dk var engang, så ville vi da få nogle gode tilbud igen, som proshop/komplett og de andre skulle konkurrere imod. Ved godt Getmore ikke betalte moms men alligevel, det var gode tider ;)
--
Tror aldrig de kommer op i det gear som elgiganten er i. Jeg håber det, da det ville være godt med noget konkurrence til elgiganten.
--
Bimmelim & Bummelum
Power er, som flere skriver, ejet af Expert Retail. Der åbner 12 nye "superstores" som bliver på størrelse med, eller sågar større end el-mutant forretninger. De to første, og største varehuse er allerede under opførelse. Desuden kommer der så 30 mindre butikker med et begrænset sortiment. De kommer til at fungere som kombineret butik/pickup point.
Priserne er "markedsrigtige" og f.eksempelvis bliver alt som købes online fragtfrit, uanset beløbet. Desuden vil man kunne gå i butikkerne og købe til onlinepriser. Det kan man ikke hos el-mutanten. Der skal man tjekke priserne før man køber i en butik og evt. Prøve om sælgeren vil sænke butiksprisen. Hvilket de reelt ikke må for ledelsen.
Jeg har allerede brugt Power-online og det fungerede fejlfrit.
--
4960X, Rampage IV, GTX980(MSI), 16GB RAM, SAMS 120GB, RM850, Antec1900, NH-U12P,
.......LG 34UM95-P.........
Power er ejet af Expert.
Expert er ejet 50/50 af Awilhelmsen Capital AS og Dolphin Invest AS.
Dolphin Invest AS er grundlægger af Elkjøp, som vi kender som Elgiganten.
Power er derfor 50% Elgiganten....
Illuminati confirmed!
--
Nu uden signatur :O
#9 Men ejer Elkjøb ikke også 40% eller noget af Fona også egentlig :P
--
Shit Happends.
Det er da altid godt med konkurrence, især til Elgiganten. Som er en virksomhed der er for stor, hvilket ses på den måde de prøver at styre priserne på mange produkter.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#12 Lige præcis. Konkurrence er godt. Problemet for nye virksomheder er bare at komme IND i konkurrencen.
Problemet er jo bare, at de nye og ofte små virksomheder slet ikke kan konkurrere med eksempelvis elgiganten, fordi elgiganten er så stor og bestiller så meget i bulk, at deres leverandør eller engros pris er meget lavere end hvad de små/nye virksomheder får og har derfor svært ved at være med, medmindre de vil gå i rødt indtil folk hellere vil handle hos dem og de med tiden kan blive store nok til at følge med.
Virksomhedsdrift og butikker er blevet noget rod, når man typisk går op imod store webshops eller kæder. Det er skam for os enkelte personer, der gerne vil være med i konkurrencen. :)
--
MSI X99 Gaming 7 - 5820K - MSI GTX 970 Gaming - 8gb DDR4 2400mhz - Samsung 840 250gb Raid0
power.dk er Experts nye navn / koncept. Så ja det er en direkte konkurrent
--
>>> 2 års reklamationsret
#9 skriver at power ejes 50% af Elgiganten... hmmm er du stiv.. det er Expert retail som ejer power. de har samme vare som Expert.. og det er ikke "netpriser".. Expert ejer også proshop.dk samt happii.dk og de har samme vare som Expert/power men til meget laver priser... den store forskel er at power er 100% Expert mens Expert butikkerne kan være privat ejet..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16 Jeg kan vist kun give dig ret. ;) Dixons købte Elkjøp fra tidemandsen i 1999 og så var det ikke længere ejet af grundlæggeren som #9 mener her.
Det er korrekt at Elkjøp grundlæggeren har investeret i ca. 50% Expert AS, som stadig er på nordiske hænder, og tidemandsen er nu medejer af Expert AS.
--
Sidst redigeret 29-08-2015 01:45
Jeg forstår slet ikke det kan løbe rundt? Handler Hr. og Fru Danmark godt nok stadig i fysiske elektronikforretninger? :O
I så fald burde de godt nok sparkes hårdt tilbage i tiden, da det som udgangspunkt altid bedre kan betale sig at bestille varen over nettet.
--
#18 der er stadig nogen som ikke føler sig trykke ved at handle på nettet. og der er da stadig ting der for mig er nemmere at håndtere hvis de er købt i en fysisk butik end på nettet.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
rart at kunne se,lytte til tv,radio,højtaler og så videre før køb så man undgå op til flere gange at købe noget som skal returneres også selv om der er gratis fragt frem og tilbage som f.eks komplett og hififreak ved købe over 500kr
--
#19 #20 Det gør det ikke mere gammeldags. Det er vildt, at butikkerne ikke har udviklet sig mere, og så bare have udstilling i butikken, og så kan du modtage varen med posten fra deres hovedlager dagen efter. Jeg ved da godt der er ting som er rart nok lige at have set først, men så kan man læse anmeldelser på tingene, eller gå ned og se dem i butikken, og så bestille hjemmefra over nettet.
Bare min holdning, I er selvfølgelig I jeres fulde ret til at have en anden :)
--
#21 Hvad forventer du ellers af dem?
At de kommer hjem til dig og demonstrere produkterne?
Jeg kan ikke se hvorfor man skal ændre noget som fungere for begge parter.
Supermarkeder har jo som sådan heller ikke ændret sig rigtigt, de sidste 10 år, derfor handler vi der jo stadig hver dag.
--
*(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#22 ;( Nahhh, det er ikke helt korrekt. detail handlen, og de supermarkeder som du taler om har vel også bevæget sig længere ind på udbringningsmarkedet og bestilling over nettet. Og jeg kan kun tænke en ting; Hvilken dato står på min minimælk når de ankommer med de varer som er bestilt. Sådan lidt lige, som at købe ved fjernsalg og nogen bekymrer sig om varen er iorden, her er det så bare dagligvarer som man enten ser i butikken eller får bestilt online.
Så lidt ændringer i deres praksis er ændret og jeg er sikker på at provinsen har fået gavn af dette, især på ældre fronten hvor jeg ser flere få bragt ud nu i omegnen.
--
Sidst redigeret 29-08-2015 18:23
#22 Min besked besvare faktisk meget simpelt dit spørgsmål:
"Det er vildt, at butikkerne ikke har udviklet sig mere, og så bare have udstilling i butikken, og så kan du modtage varen med posten fra deres hovedlager dagen efter."
Jeg mener at det ville være meget lettere (og billigere!), både for forbrugerne, men i høj grad også butikkerne. Man ser rigtig mange butikker dreje nøglen om, fordi der der bare ikke er lige så stort salg i fysiske butikker, som der var tidligere hvor nethandel ikke var så udbredt.
Det forholder sig anderledes med fødevare. Ved materielle ting som hardware, der står du jo heller ikke og åbner kassen i El-giganten, for lige at tjekke om indholdet nu godt nok er der. Ved fødevare, vil du gerne lige kontrollere, om den pose æbler du køber, om den nu er god nok, eller alt muligt andet mad for den sags skyld.
--
#25 Hvis folk går op i de små besparelse, på større varer, så har power da 30-50kr i besparelse på flere vare som elgiganten også sælger men korrekt, jeg ved ikke om jeg vil vælge dem over elgiganten endnu og slet ikke før de ligger side om side med mine butikker jeg færdes i ;)
--
Power er ikke expert/punkt1, der er ganske vist samme ejere, men det er fakta og kvickly jo også
Power skal være lavservice discount
Expert vil fortsat have service som kernekompetance
Kan Power blive det nye el-giganten...måske, det kommer an på hvor mange penge folkene bag vil bruge, men kan da sige at størstedelen af ledelsen i Power kommer fra el-ginganten og er blev headhunted til opgaven.
--
Man skal ikke kaste med sten, når man selv er i en hashrus